stav surovin: dřevo: 65ks (klády), kámen: 20, potraviny: 145ks (aktuální spotřeba 100ks/den)
stav druhotného materiálu: 15 vozů, 20 tažných koňů, 50 nástrojů
stav populace: 103
stav dělníků: 60
stav vojáků: 11 (4lučištníci 7 pěšáků) – na hlídce (4 lučištníci); volných 6 pěšáků, 1 lučištník
stav raněných: 8; vojáci= 7 pěšáků, 1 dělník
Morálka osadníků: ?
Morálka vojska: 28%, výcvik: 41%
Den 17.
Dnes ráno vzbudilo osadníky kokrhání kohouta. Podřimující voják okamžitě vyskočil na nohy. Urovnal si přilbici a hledal tu opeřenou potvoru, co jej připravila o pár dalších minut spánku. Veliký černý kohout stál až na střeše srubu. Rozespalý voják po něm hodil kámen. Kohouta však minul o dobrého půldruhého metru. Voják zlostně pozoroval kohoutovy nadouvající se plíce. Pak opeřenec znovu mocně ohlásil příchod nového dne. Nad kopcem se objevilo nejprve pár, pak mnoho dalších slunečních paprsků. Voják mžoural na slunce a nemohl uvěřit svým očím. Sundal si přilbici, aby mohl více zaklonit hlavu. Slunce se zrodilo rudé. To bývá špatné znamení. Voják nechápavě zakroutil hlavou a narazil si zpět přilbici. Pak protáhl ztuhlé kosti a hledal vězňovu misku, aby mu doplnil vodu. Vojákův kolega stále spal na svém místě. Měl mnohem hlubší spánek, než jeho druh ve zbroji. Voják odtáhl plachtovinu z klece, aby konečně vyndal misku na vodu. Vězeň stále ležel ve své kleci. Jen od včerejšího dne zde přibylo několik potůčků krve, která pocházela z krvavých ran na vězňově těle...
„U Athella! Co se sakra, stalo?“ zuřil Erik.
Garick mezitím zpovídal stráže. Postarší voják se dušoval, že celou dobu spal a ten mladý musel také usnout. Nikdo z nich neviděl vraha Jareda „Jednookého“. Je však jisté, že jeho smrt si přála polovina vesnice... „Pravděpodobně to udělal někdo z našich přátel z vesnice,“ dumal Princ, „je však možné, že je stále ve vesnici. Ale taky býti nemusí...“
Erik vyslal Otce Malkuse a několik vojáků, zkontrolovat počet obyvatel.
Garick nechal hlídat vojáky a oznámil neúspěch princi. „Pane, potřebujeme více vojáků. Pokud ten parchant něco věděl, mohlo to být důležité. Jsme stále v ohrožení...“
Vojáci rozehnali zvědavce a Zbyněk vyslal pracovní skupiny. Na dělnících byla znát úleva a potěšení ze smrti Jareda. Morálka osadníků stoupla. Dnes je však čekal náročný úkol. Dostat na kopce materiál a zhotovit strážní věžičky. Tímto by však mohli osadníci prozradit svou polohu, proto se museli věnovat i zamaskování staveb. Věžičky nebyly moc vysoké, však poskytovaly dostatečný výhled. Po úpravě střecha a nosných konstrukcí, by mohli udržet i hradební balistu.
Dřeva byl dostatek, a tak mohli skupiny pracovat nezávisle na sobě a nepotřebovaly dohled královských rádců.
Panna Maria prohlížela mrtvé tělo. Jared byl zavražděn bodnou zbraní. Těch však ve vesnici bylo plno. „Možná jsme neměli tak dlouho odkládat jeho výslech.“ ukázal Zbyněk prstem na „Jednookého“. „Však ještě není pozdě.“ vyhrkl Zbyněk. „Přece není tak dlouho mrtvý, čaroděj by mohl pomoci.“
„Ale...“ zajíkla se panna Maria, „to je zakázaná magie. Pod trestem smrti.“ „Toto je jiná situace, je to však velmi náročné. Vydrží to Gardaš?“
„Nemyslím si, ale můžeme se ho zeptat. Už vydrží být několik hodin při vědomí. Pokud však neuspěje, může ho to zranit a dokonce přivodit i smrt vyčerpáním.“
„Tělo rychle chladne, musíte se, princi, rozhodnout rychle.“
Erik pokýval hlavou a vydal se do srubu za Gardašem. Čaroděj na svém lůžku meditoval. Čerpal sílu ze vševědoucna a mělce, ale pravidelně dýchal. Když však Erik vstoupil, čaroděj otevřel oči. „Gardaši, příteli, nastal problém. Ovládáš i tu temnější stránku magie? Umíš číst myšlenky i z mrtvého těla?“
„Jen velmi málo z nás to ovládá.“ pokýval hlavou stařec. „ Je to velmi náročné a pod trestem smrti. Někdo z našich?“
„Ne. Vězeň.“
„Nevím, jestli to zvládnu, ale pro tebe to risknu.“
„Nenutím tě. Ale mohl znát důležité věci.“ „Rozumím. Musím se připravit. Nech mne prosím odpočívat.“ s poslední větou Gardaš zavřel oči a opět se ponořil do skrytých tajemství magie...
Otec Malkus později zpravil prince o tom, že nikdo z vesnice neodešel ani nedorazil nikdo nový...
Co podniknou osadníci?
A) prozkoumat mysl Jareda „Jednookého“ a zjistit nové (důležité) informace, hrozí však smrtelné nebezpečí Gardašovi; 1den
B) Postavit další dvě strážní věžičky, 1=20ks dřeva; 1den, 40ks dřeva
C) Těžba surovin; 1den, + 80ks surovin, kromě jídla D)Výcvik vojska + 15%; 1den
Upravil/a LordeS dne 04.08.2014 22:21
Est Sularus Oth Mithas
Povídka z postapocalyptického světa (Fallout)zde Máš zájem o Let´s play videa ze Skyrimu a dalších? Kliknizde LPéčková Facebook fan page klikni zde Netradiční DrD (hra na hrdiny) ze světa Falloutzde Chceš vést Osadníky k lepšímu životu? Navštiv je zde Steamnick: LordeS111 Originnick:LordeS11
D) Dvě věže zatím stačí. Příliš riskatní se "podívat do mysli" Jareda Gardaš musí žít! A ta sebranka by už potřebovala nějakou disciplínu ,aby se to neopakovalo příště (usnout na stráží atd.).
Boing
matthew074 napsal: D) Dvě věže zatím stačí. Příliš riskatní se "podívat do mysli" Jareda Gardaš musí žít! A ta sebranka by už potřebovala nějakou disciplínu ,aby se to neopakovalo příště (usnout na stráží atd.).
Vyhrála možnost D za moment pokračujeme...
Upravil/a LordeS dne 11.08.2014 21:43
Est Sularus Oth Mithas
Povídka z postapocalyptického světa (Fallout)zde Máš zájem o Let´s play videa ze Skyrimu a dalších? Kliknizde LPéčková Facebook fan page klikni zde Netradiční DrD (hra na hrdiny) ze světa Falloutzde Chceš vést Osadníky k lepšímu životu? Navštiv je zde Steamnick: LordeS111 Originnick:LordeS11
stav surovin: dřevo: 85ks (klády), kámen: 40, potraviny: 157ks (aktuální spotřeba 102ks/den)
stav druhotného materiálu: 15 vozů, 20 tažných koňů, 50 nástrojů
stav populace: 103
stav dělníků: 50
stav vojáků: 23 (6lučištníků 17 pěšáků) – na hlídce (4 lučištníci); volných 17 pěšáků, 2 lučištníci
stav raněných: 6; vojáci= 5 pěšáků, 1 dělník
Morálka osadníků: ?
Morálka vojska: 38%, výcvik: 31%
Den 18.
Erik se dlouho rozmýšlel. Až do brzkých ranních hodin se snažil rozhodnout, zda využije moci Gardaše, nebo raději nebude vystavovat svého přítele nebezpečí. Jaredova mysl mohla skýtat velká tajemství, která mohla Osadníkům i třeba zachránit životy. Však zdravý a mocný čaroděj byl pro Erik přednější. Třeba mohl Gardaš zemřít jen kvůli tomu, aby zjistili, co měl Jared pár dní předtím k snídani.
Ráno zpravil princ dvorního čaroděje o svém rozhodnutí. „...odpočívej příteli. Budeme tvé síly potřebovat později.“
Gardaš jen vážně pokývl hlavou a znovu se ponořil do své meditace. Jeho stav byl každým dnem lepší a lepší. Již brzy bude moci chodit a čerpat magickou energii z přírodních sil.
Garick, pověřen novým úkolem, hledal mezi Osadníky nové brance. Přihlásilo se dobrovolně pět mladých hochů a pět starších mužů, kteří chtěli bránit své rodiny. Tato motivace je mnohem lepší, než sloužit svému králi tělem i duší. Položit život za člena rodiny je vždy krásnější vyhlídka, než umírat v prachu, všemi opomenut, za svého vládce.
Garick byl velmi potěšen princovým rozhodnutím, tak ihned sháněl novým vojákům zbraně a výzbroj. Vybavení, padlých druhů ve zbroji ze střetnutí s vlky, tak nezahálelo a dostalo nové majitele. Ti zbylí pobrali sekery a kladiva, určená spíše pro dřevorubce a kameníky. Garick přiřadil nováčky ke zkušenějším vojákům a začal jejich výcvik. Mladí hoši byli zvyklí na každodenní práci, a tak jim fyzický dril nečinil obtíže. Ti starší naopak měli zkušenosti díky svému věku. Trénink vojáků se jistě bude brzy zlepšovat, až dosáhnou úrovně svých starších kolegů ve zbrani.
Zbyněk vyslal několik dělníků, odtáhnout tělo Jareda a někde za osadou jej pohřbít. Pak se vydal na obhlídku vesnice. Něco mu stále vrtalo hlavou. Nebyl si jist, zda princ rozhodl správně. Těch několik vesničanů, co je opustili cestou, se do osady nevypravilo. Velmi pochyboval, že by se rozhodli zůstat doma a zkusit štěstí. Žili zde vesměs prostí lidé, znající jen bídu a strádání. Ve vesnici, které vládl Jared, nic nezůstalo. Tedy nic co by je drželo při životě. Všechny zvířata a cennosti odnesli s sebou. Zbyněk zde neměl svou síť špehů jako na královském dvoře. Musel tedy využívat svých zkušeností a úlisných intrik. Opravdu se ti lidé vrátili do svých domovů? Nebo se jednalo o něco jiného?
A) výcvik vojska +10%, případně další rekrutování; 2dny
B) těžba surovin, + 70 vše kromě jídla; 1den
C)Připravit teoretickou obranu osady + mapa osady z ptačí perspektivy; 3dny
D) Říci princi o pochybnostech a zahájit vyšetřování; 2dny
výcvik není zvednut o 15% kvůli nováčkům, brzy se však samovolně zvedne
Upravil/a LordeS dne 11.08.2014 21:44
Est Sularus Oth Mithas
Povídka z postapocalyptického světa (Fallout)zde Máš zájem o Let´s play videa ze Skyrimu a dalších? Kliknizde LPéčková Facebook fan page klikni zde Netradiční DrD (hra na hrdiny) ze světa Falloutzde Chceš vést Osadníky k lepšímu životu? Navštiv je zde Steamnick: LordeS111 Originnick:LordeS11
Milí spolufórané, chce někdo z vás ještě pokračování Osadníků?
Mnoho času nemám, ale snad bych jej na to našel. Rozhodně mnohem zjednodušším výpočty produkce a další prkotiny.
Rád bych ale věděl, co se vám na hře líbí, abych to špatné omezil a zbytečně se s tím nerozepisoval.
1) plánování staveb a jiných činností (počet lidí, materiálu....) čas určitě zachovám
2) příběh - takové to okecávání (hlavní zůstane beze změny)
3) charakteristiky postav a jejich tajemství, či historie
4) výběr staveb
5) výběr jiných, druhotných akcí
6) obrázky
Ohodnoťte prosím, těch 6 věcí pomocí procent % každá 0-100
Ptám se proto, že občas jsem netušil co vůbec psát a nechci ze hry dělat čistou anketu bez omáčky a hlavně je to hra všech pro všechny
pokud vás ještě napadla další věc, která potřebuje změnu, nebo se vám líbí, určitě ji dopište a klidně ji sem edituju
Est Sularus Oth Mithas
Povídka z postapocalyptického světa (Fallout)zde Máš zájem o Let´s play videa ze Skyrimu a dalších? Kliknizde LPéčková Facebook fan page klikni zde Netradiční DrD (hra na hrdiny) ze světa Falloutzde Chceš vést Osadníky k lepšímu životu? Navštiv je zde Steamnick: LordeS111 Originnick:LordeS11
Copyright
PHP-Fusion 2002-2012 Nick Jones. Released as free software without warranties GNU Affero GPL v3.
Grafika: Zarath, Kod:
SkyrimAdmin, Puvodni
theme: Stryker &
WhoCare, nahled puvodniho designu zde. Bez souhlasu autora je prisne zakazano z webu kopirovat text a obrazky.