Ve hře tak velké, jako otevřený svět RPG The Elder Scrolls V:
Skyrim, je nabídka menu nezbytným zlem. I když nemusí být hezké, hráči potřebují
způsob, jak snadno spravovat položky, dovednosti, mapu a jiné. Menu v Oblivionu
fungovalo bez potíží a hráči s ním byli spokojeni, ale taktéž spíše připomínalo
středověký vzhled MS Excelu. Pro pokračování, Bethesda usiluje o příjemnější
uživatelské rozhraní.
Spíše než upgradovat původní menu z Oblivionu nebo Falloutu 3, Bethesda se
rozhodla odhodit je na smetiště a od základů vytvořit nové, jednoduší
uživatelské rozhraní. Inspiraci hledá u společnosti Apple, a to z dobrého
důvodu.
Myšlenka Todda Howarda spočívá v otázce : "Co kdyby Apple vydal fantasy hru?
Jak by to asi vypadalo?", "Přes všechno to množství informací a dat se dá např.
iTunes ovládat velmi rychle, což je nyní náš cíl u Skyrimu", dodává.
Stejně jako v Oblivionu, stisknutím tlačítka TAB nebo kruhu (konzole)
otevřete menu. Namísto návratu na vámi posledně prohlédnutou stránku, Bethesda
nyní nabízí jednoduché rozhraní, které nabízí kompas se čtyřmi možnostmi :
Stisknutím prvního se dostanete k inventáři. Rozhraní je čisté kaskádové menu
, které odděluje položky podle typu. Zde mohou hráči procházet zbraně, brnění a
další předměty, které shromažďují v průběhu jejich cesty. Každý předmět je
hmotný trojrozměrný bod s vlastními jedinečnými vlastnostmi. Tisíce položek jsou
plně detailní, a hráči si každou mohou přiblížit nebo otočit. Můžete dokonce
získat bližší pohled na květy a jejich kořeny vyberete pro alchymii. "To se
stává zajímavé," říká Howard. "Můžete se podívat a zkoumat každou věc, kterou
zvednete."
Stisknutí dalšího tlačítka na druhé straně od kompasu dává hráči přístup ke
kompletnímu seznamu magických předmětů, s kompletním popisem, jak fungují
kouzla. Svět Skyrimu má více než 85 kouzel, z nichž mnohé mohou být použity
mnoha různými způsoby.
Stisknutí tlačítka pod kompasem táhne perspektivu kamery dozadu, aby odhalila
obrovskou topografickou mapu Skyrimu. Zde mohou hráči zoomovat kolem vrcholků
hor, údolí, potoků a zasněžených tunder, ketré se nacházejí na severu země.
Kamera se táhne tak daleko, aby vám ukázala velikost herního světa. Na této mapě
můžete spravovat quest ikony, plánovat trasu cesty, nebo používat fasttravel.
Konečně, tlačítko nahoře nad kompasem. V předchozích hrách, astrologie hrála
velkou roli ve vytvoření charakteru. Ačkoli Skyrim opouští strukturu tříd ve
prospěch filozofie "jste takoví, jak hrajete", Bethesda si chrání vazby hráče na
hvězdných znameních.
Tři prominentní mlhoviny dominují nebesy Skyrimu - zloděj, bojovník a mág.
Každá představuje jednu ze tří sad mistrovských dovednosti. V každé mlhovině se
nachází šest souhvězdí, z nichž každé představuje jiné dovednosti. Stejně jako v
Oblivionu, každý hráč začíná s možností použití všech 18 dovedností - každý hráč
může použít obouruční zbraň, zkusit alchymii, nebo kouzla ničení (pokud jste je
našli nebo koupili).
Pokaždé, když se hráči zvýší jeho celková úroveň, může si vybrat doplňkové
schopnosti pro jednu z 18 dovedností. Například, pokud bojujete většinu svých
bitev s palcátem, můžete si vybrat perk, který vám umožní ignorovat brnění při
použití zbraně. Stejně jako ve Fallout 3 vám hra umožní vybrat si je vícekrát.
Jakmile si vyberete perk, rozsvítí se odpovídající hvězda v souhvězdí, což je
vidět při pohledu do nebes.
"Když se díváte na oblohu, vidíte něco jiného než kdokoli jiný. Vše je
založeno na výběru souhvězdí," říká Howard.
To stim středověkem je docela zajímaví, ale je to přece Elder Scrolls ne středověk. Středověk byl na zemi před 300 a více lety Série Elder scrols je jiná liga je to prostě fantasy svět podle Bethesdy a podle mně je to vrchol který překonává naprosto všechny hry vtomto smyslu. Není žádná hra kde je tak propracovaný a velký svět a kde je tolik možností. V Elder Scrolls už vážně chybý jen hupsnutí na ženskou a splodit děcko a svatba I když ani bych se nedivil kdyby to později nějak vtéhle sérii šlo, třeba za pomocí různých pluginů které 100% vzniknou
Tak ja nevim.. Stredovek.. Prece kdyz mam mapu, tak snad prehlednou a tak podrobnou, abych se v ni mohl orientovat, ne? A hlavne.. Podle me i ve stredoveku si dokazali strcit mapu bliz k drzce, aby se na ni podivali zblizka, ne? Nebo myslite, ze ji vyhodili z batohu, hodili na zem a cumeli na to zestoje?:-D
Jasně že i ve středověku mohli hýbat mapou aby nani lépe viděli. Tak jak to je zatim podávané ve Skyrimu to vypadá že to bude co nejreálnější. Určitě to žádný chyby mít nebude a bude ledacos možné ale každý sme jiný takže se každýmu líbí i něco jiného já bych třeba uvítal kdyby se vrátili Vlkodlaci a bylo zaně možno hrát
no nelíbí se mi to z jednoho důvodu.. na RPG se mi líbí to objevování světa, radost když najdu novej dungeon, hrad, ruinu a nebo jen pěkný panorama prostě to prozkoumávání světa.. a takhle když si to všechno budu moci prohlídnout nebo najít hned v mapě tak to docela ztrácí svoje kouzlo si myslim ale třeba to tak nebude
Copyright
PHP-Fusion 2002-2012 Nick Jones. Released as free software without warranties GNU Affero GPL v3.
Grafika: Zarath, Kod:
SkyrimAdmin, Puvodni
theme: Stryker &
WhoCare, nahled puvodniho designu zde. Bez souhlasu autora je prisne zakazano z webu kopirovat text a obrazky.