Draci
Snad tento odstavec neurazí. Pojednává totiž o dracích dosti obecně to co se v nich dočtete víte, i když fantasy neholdujete, draky totiž známe z pohádek. V evropské mytologii, i té křesťanské, jsou draci zlí, velcí a nebezpečí okřídlení plazi. V Číně jsou bráni jako kladní strážci vod a vzduchu a narozdíl od těch našich nemají křídla, nesou se vzduchem hnáni větrem který si samý vytváří. Japonci, berou draky stejně jako my za zlé bytosti, ale nejsou tolik oblíbení.
Evropští draci, jak ti křesťanští, ak ty severští jsou okřídlení, a zpravidla hlídají poklad. Jsou to stvořeí zla, a chaosu, proto jsou dobrým materiálem pro hrdinské příběhy a stravou pro meče hrdinů. Slavní drakobijci jsou třeba Svatý Jiří, Siegfried, Bard z Hobita, Tristan.
Draci se často mísí se saněmi, smysl tohoto rozdělování je jakýkoliv jen ne pochpitelný, neb každý autor si to dělá po svém. Heraldicky, kde draci hrají velkou roli jsou draci dvounozí, chrlící oheň, kdežto saně jsou čtyřnohé a oheň nechrlí, stvoření na vlajce Walesu je tedy saň.
Ve hrách z této série se draci zatím nevyskytli, v Daggerfallu byla dráčata, v Morrowindu draci byli, ale žili vysoko v oblacích, takže o nich nikdo, kromě M'aiga nevěděl. Na konci hlavní linie Oblivionu se objevil avatar Akatoshe, božského draka, pána času, který zapudil Mehrunese Dagona zpět na místo.
Nicméně, ve Skyrimu jich bude dosti (asi sto), tak se o nich můžete něco dozvědět.
Draci pocházejí z Akaviru, což doslova znamená Dračí Země. Odtud ale byli vyhnání Tsaesky, záhadnou plazí rasou. Z Morrowindu byli, ač je to neuvěřitelné vyhnáni Cliff Racery, ano těmi otravnými létajícími prevíty.
Přesto jsou draci v Elder Scrolls celkem důležití. Třeba Nafaalilargus, rudý drak pracující pro Tibera Septima, ten, ač zabit Cyrusem Redguardem, v roce 2E864, se stal symbolem Impéria, onen rudý kosočtverec je právě složený drak. Draci jsou relativně inteligentní, Todd Howard přislíbil, že s některými se celkem rozumně domluvíme s těmi ostatními si musíme poradit. Ostaní na nás budou chrlit oheň, nebo led. To i díky tomu, že jsou nescriptovaní (kromě těch úkolových) takže musíme být neustále na pozoru a být připraveni jim čelit. Třeba pomocí bojových pokřiků, starodávného Seveřanského umění...
Shouty
Dovahkiin je schopný používat dračí pokřiky a s jedním jsme se už seznámili. Fuz So Dah je to ten pokřik z trailery, který dovahkiin použije aby otřásl drakem.
Jak si můžete všimnout, pokřik se skládá za tří slov. Abychom se naučili nová slova, a nové pokřiky, budeme muset navštívit Zdi Slov, každá taková zeď obsahuje jedno slovo. To ale nebude stačit, budeme muset ještě zabít draka a získat moc jeho duše.
Shouty které vyšleme, budou tak silné, jak dlouho podržíme tlačítko které je spouští. Necháme li dovahkiina zařvat zařvat jen fuz, nepřítele otřeseme, zařveme li to celé, naděláme pořádnou paseku.
Pokřiků bude celé řada, nejen odhození, ale třeba přivolání, bouře, draka, zpomalení času a chrlení ohně. Takže, když se nad tím zamyslíte, dračí oheň není žádná chemická reakce, ale shout. Shout ale musí být vhodný pro všechny hráče, takže je velmi pravděpodobné že se dočkáme i šepotů, které budou využívat zloději a zabijáci...
Flecheete
| |#42 | Dne | 03. October 2011 09:43:10
Všichni tady děsně pomlouváte Cliff Racery, že to bylo nejotravnější zvíře Morrowindu, a přitom to tak nebylo. Já je taky nesnášel, s mečem v ruce, ale pak jsem začal používat luk... a najednou jsem měl radost z každého, který se objevil. Takže mně nevadili.
Copyright
PHP-Fusion 2002-2012 Nick Jones. Released as free software without warranties GNU Affero GPL v3.
Grafika: Zarath, Kod:
SkyrimAdmin, Puvodni
theme: Stryker &
WhoCare, nahled puvodniho designu zde. Bez souhlasu autora je prisne zakazano z webu kopirovat text a obrazky.