Minulý týden jsme se podívali na "Aedry" laskavé božské bytosti, které pomáhaly vytvořit Nirn. Dozvěděli jsme se nějaké základní informace o Aedrách – o Devítce. A tak by bylo rozumné podívat se na druhou stranu mince - na tu Daedrickou.
Slovo Deadra v překladu znamená něco jako "bez předků", odvozenéod slova "Aedra", který znamená "předci". Nejsou, démonické původu, ve skutečnosti nemohou být roztříděny jednoduché pojmy jako je "dobro" a "zlo". Nicméně, většina Deader způsobí chaos, zkázu a neštěstí, které vedou k mylnému přesvědčení, že jsou zlí a jsou to démonické entity.
Daedry obývají sféru Oblivionu, i když - jak jsme zažili v Elder Scrolls hrách - mnoho z nich vstoupilo do smrtelného říše do Tamrielu. Mohou být také vyvolány za pomocí kouzel. Mají sklon pohlížet na obyvatele Tamrielu s pohrdáním, jako na hračky nebo ještě hůř - a to i na své uctívače vzhlíží s opovržením.
Ačkoli otevřené uctívání Deader je v říši zakázáno. Proto se většina Daedric bohoslužeb koná ve vzdálených lokalitách v Daedrických svatyních a často v jeskyních nebo v ruinách.
Nejsilnějšími Daedrami jsou takzvaní "Daedričtí princové“. Každý z nich má svou sféru Oblivionu, které vládne. Potkali jsme jich už několik v průběhu série Elder Scrolls. Například Mehrunes Dagon je daedrický princ ničení, který obývá Deadlands. Temná místa, plno lávy, ty které známe ze hry Oblivion. Další Daedrické oblasti jsou ve Shivering Isles, sféra Sheogoratha - boha šílenství…
K dispozici je 16 Daedrických knížat, každý vládne své sféře. Takže pro Bethesdu existuje mnoho příležitostí a možností do budoucna !
Pod Daedrickými princi je obrovské množství "menších" Daeder, z nichž mnozí se stali hlavními "padouchy" v Elder Scrolls hrách.
• Humanoid - mezi ně patří Golden Saints a Dark Seducers ze Shivering Isles, plus Dremora a Xivilai, které jsme viděli v Oblivionu.
• Astronach - elementární bytosti, které jsme viděli v Daggerfallu, Morrowindu a Oblivionu
• Reptilian - Daedroth a krokodýlí hlavou a ještěří Clannfear
• Další kreatury - Scamp, Hunger, Ogrim a tak dále ....
Je třeba připomenout, že Daedra nemůže – přesněji řečeno – přijít o život. Zničení jejich smrtelných těl je jen prostě vyžene je do říše Oblivionu, kde čekají až získají nové smrtelné tělo. Ještě nevíme, jakou roli budou hrát Daedry ve Skyrimu.
Jo, taky si pořád říkám, že si ho zase musím zahrát, ale nějak se k tomu nemůžu stále dokopat... Mám strach, že by mě to už po těch letech nechytlo....
to ligos: uz nekolikrat v mnoha clancich bylo receno ze by se prekladat nazvy nemusely protoze v originale je to lepsi a clovek tomu lepe porozumi (max. jak dela whirt ze nazev prelozi a do zavorky hodi originalni nazev ... nebo naopak uz nvm)
a ty chyby nejsou chyby v prekladu ae preklepy coz muzes ocekavat uplne vsude.....jen takova moje stourava poznamka ;-)
ps.: chvalim za vyborny clanek fakt me to zaujalo *THUMBS UP*
@Vojta #22: Ano, nemusely. Ale když se v česky lokalizované hře (což Morrowind i Oblivion byly) objevují názvy přeložené, mohly by se tudíž překládat i nadále, ne? Chápu, že ne každému to vyhovuje, ale stejně tak jsou lidé, kteří překlad určitě ocení...
Copyright
PHP-Fusion 2002-2012 Nick Jones. Released as free software without warranties GNU Affero GPL v3.
Grafika: Zarath, Kod:
SkyrimAdmin, Puvodni
theme: Stryker &
WhoCare, nahled puvodniho designu zde. Bez souhlasu autora je prisne zakazano z webu kopirovat text a obrazky.