Minulý týden jsme se podívali na "Aedry" laskavé božské bytosti, které pomáhaly vytvořit Nirn. Dozvěděli jsme se nějaké základní informace o Aedrách – o Devítce. A tak by bylo rozumné podívat se na druhou stranu mince - na tu Daedrickou.
Slovo Deadra v překladu znamená něco jako "bez předků", odvozenéod slova "Aedra", který znamená "předci". Nejsou, démonické původu, ve skutečnosti nemohou být roztříděny jednoduché pojmy jako je "dobro" a "zlo". Nicméně, většina Deader způsobí chaos, zkázu a neštěstí, které vedou k mylnému přesvědčení, že jsou zlí a jsou to démonické entity.
Daedry obývají sféru Oblivionu, i když - jak jsme zažili v Elder Scrolls hrách - mnoho z nich vstoupilo do smrtelného říše do Tamrielu. Mohou být také vyvolány za pomocí kouzel. Mají sklon pohlížet na obyvatele Tamrielu s pohrdáním, jako na hračky nebo ještě hůř - a to i na své uctívače vzhlíží s opovržením.
Ačkoli otevřené uctívání Deader je v říši zakázáno. Proto se většina Daedric bohoslužeb koná ve vzdálených lokalitách v Daedrických svatyních a často v jeskyních nebo v ruinách.
Nejsilnějšími Daedrami jsou takzvaní "Daedričtí princové“. Každý z nich má svou sféru Oblivionu, které vládne. Potkali jsme jich už několik v průběhu série Elder Scrolls. Například Mehrunes Dagon je daedrický princ ničení, který obývá Deadlands. Temná místa, plno lávy, ty které známe ze hry Oblivion. Další Daedrické oblasti jsou ve Shivering Isles, sféra Sheogoratha - boha šílenství…
K dispozici je 16 Daedrických knížat, každý vládne své sféře. Takže pro Bethesdu existuje mnoho příležitostí a možností do budoucna !
Pod Daedrickými princi je obrovské množství "menších" Daeder, z nichž mnozí se stali hlavními "padouchy" v Elder Scrolls hrách.
• Humanoid - mezi ně patří Golden Saints a Dark Seducers ze Shivering Isles, plus Dremora a Xivilai, které jsme viděli v Oblivionu.
• Astronach - elementární bytosti, které jsme viděli v Daggerfallu, Morrowindu a Oblivionu
• Reptilian - Daedroth a krokodýlí hlavou a ještěří Clannfear
• Další kreatury - Scamp, Hunger, Ogrim a tak dále ....
Je třeba připomenout, že Daedra nemůže – přesněji řečeno – přijít o život. Zničení jejich smrtelných těl je jen prostě vyžene je do říše Oblivionu, kde čekají až získají nové smrtelné tělo. Ještě nevíme, jakou roli budou hrát Daedry ve Skyrimu.
Trimax (#8): Podle mě je to stejné jako když zabiješ člověka 'tak z něho je duch' a když "zabiješ" ducha tak je prostě pryč. I když jak řikal zde nás mistr Dovakhiin, je to zajímavá otázka...
@SkyrimAdmin #13: - nuly a jedničky -> mluvící ještěři -> proč né tohle? Tak nějaká vyšší bytost by mohla byt už nehmotná (už jen na duchovní úrovni) - proč ne? Je to možná krapet ujetý, ale nic není nemožný. Lepší vysvětlení tu ještě nepadlo...
Edit: Tak duchové ve hře taky byly (tak proč né i deadrický), duše se tam taky sbíraj. Možná když jim "uvězníš duši do těch kamenů" tak se nemaj šanci vrátit...možná
Třeba ve star wars když zabyli imperátora tak z něj byl duch přiletěl na jednu planetu kde měl zásobu kloních těl byl zase živej pak přesvětšil luka aby byl jeho padawan ten se z jeho moci vymani zabyl ho byl z něj duch a pak jeden bývalí jedi jehož méno si nepomatuju jako té planety spojil svého ducha z jeho a tím ho definitivně zniči.A třeba když dárta maula rosekl obiva a padl do reaktoru pak ho proroci oživili protože dart vader byl podle nich ještě moc světlí ale vader když sním bojoval tak propích sebe tak maula ale dart vader to to jen tak tak přežil pak se vráti z bionickýma nohama zabít obivana na Tatooine když byl luk ještě malí ale obivan ho porazil ale slitaval se nad ním když mu usekl obě bionické nohy ale nestihl zabráni lukovi stríci zabít ho blasterem do hlavi a pak se zjevil lukovi v jeskini na Noth a luk ho porazil ale maul byl jenom vize temné strany.Jinak když umře daedra ve sféře oblivionu tak si myslím že je definitivně mrtvá.Možná se ale vrátí jako duchové.Zdroj wikipedie
Omlouvám se, mezi těmi kladnými ohlasy tu budu za blba, ale v článku je několik chyb v překladu. V prvním odstavci je namísto daedra psáno deadra, a není astronach, ale atronach. Možná by nebylo od věci, když už se něco překládá do češtiny, přeložit to se vším všudy. Např. napsat Ďáblové klamu místo Dark Seducers a Obr místo ogrim, apod. Jen můj šťouravej názor....
Copyright
PHP-Fusion 2002-2012 Nick Jones. Released as free software without warranties GNU Affero GPL v3.
Grafika: Zarath, Kod:
SkyrimAdmin, Puvodni
theme: Stryker &
WhoCare, nahled puvodniho designu zde. Bez souhlasu autora je prisne zakazano z webu kopirovat text a obrazky.