V dávných letech učili první Nordy umění, které používali v dračích válkách. Byli natolik uznávani, že se jim klaněli nejen poutníci, ale i králové. Své rady a výuku šířili jen některým, kteří měli veliký potenciál pro Tamriel. Avšak tito učitelé se nikdy nezajímali o politické machinace či války. Pro ně bylo důležitější pochopení ze slov a harmonie světa...
Šedovousí jsou velmi staří mudrcové, obývající klášter Vyšný Hrothgar na nejvyšším místě Tamrielu, na Jícnu světa. Tito starci jsou posledními známými Jazyky, jenž dokáží použít své umění v plném rozsahu. Prvním Jazykem a zakladatelem tohoto řádu byl "Jurgen Vládce Větru", slavný nordský válečník, jenž táhl se svou armádou na Rudou Horu ve Vvanderfellu (Morrowind) proti Dwemerům a Chimerům. Právě v této bitvě použil svůj hlas a porazil tak nepřátelské jednotky... bohužel si uvědomil, jakou sílu prokázal a dlouhých sedm let meditoval o svých činech, až dospěl k názoru, že Hlas (Thu'um) má být používán pouze pro pochopení světa, než jako válečný prvek.
Jazykové si mohou kromě výhry bitvy na Rudé hoře zapsat i jedno ne-zcela vítězství nad Alduinem. Tento drak byl hlavním strůjcem Dračích válek a následné vzpoury Nordů, kteří chtěli osvobodit lid z dračích pařátů. To se stalo po bitvě na Jícnu světa, kde trojice Jazyků, Felldir Starý, Gormlaith Zlatohruška a Hakon Jednooký, zapudila Požírače světů díky Svitku předků. V jejich době to bylo nejlepší řešení, ovšem neměli tušení, co se právě s tímto drakem stalo.
Časem po dračích válkách a následných nepokojích na kontinentu, Jazykové zanikli. Zbylo pouze několik členů, které najdete pouze ve Skyrimu...
Šedovousí jsou frakcí v hlavní dějové linii, ke které se budete muset přidat, ať chcete či nikoli. První zmíňku o nich získáte poté, co se dostanete na začátku dobrodružství z Helgenu a stanete před jarlem Balgruufem z Bílého Průsmyku. Jakmile splníte pro něj několik úkolů (donést dračí kámen z Mohyly Temných vod a zabitím draka na západní hranici), z nebes uslyšíte mocné zvolání "DOVAHKIIN". Jarl vám vysvětlí, že si vás zavolali právě Šedovousí a chtějí, abyste se dostali do kláštera na již zmiňované hoře.
Dostat se do kláštera jde pouze jedinou schůdnou cestou a to z Ivarova Dvora. Musíte vyšlapat přes 7000 schodů, než se dostanete k bránám mocného opevnění (pokud sem zamíříte ještě před splněním úkolů z Bílého Průsmyku, nedostanete se dovnitř). Uvnitř vás bude očekávat čtveřice stařešinů s milou tváří.
Výhody vstupu do tohoto spolku jsou následující:
1) Získáte volný přístup do kláštera
2) Budete se moct naučit několik nových (slov) řevů (Bleskový úprk, Čistá nebesa, Neutuchající síla a Přivolání draka)
3) Budou vám označena místa na mapě, kde se nacházejí "dračí zdi"
4) Budete moct meditovat nad některými slovy, čímž budou silnější (Neutuchající síla, Ohnivý dech, Přízračná podoba)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyní je čas si přestavit členy tohoto spolku...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Hlavním představeným tohoto řádu a také jediný humanoid, jenž bude s vámi mluvit, je "Arngeir", vůbec nejsilnější NPC, které lze během dobrodružství spatřit.
Právě tento muž vás uvítá v klášteře a vysvětlí, v čem jste vůbec zvláštní. Jako jediný vás po splnění několika důležitých úkolů obeznámí s historií řádu a odůvodní, proč žijí v ústraní. Během dějové linie, kdy nalezente "zbraň" proti Alduinovi, vám umožní výstup na vrchol samotné hory, kde se nachází pátý člen spolku.
Arngeir je velice důležitou osobou během hlavní dějové linie, týkají se ho tyto úkoly:
1) Cesta Hlasu (dojděte do kláštera ve Vyšném Hrothgaru) 2) Roh Jurgena Vládce Větru (najděte a získejte zpět artefakt z Ustengravu) 3) Jícen světa (vystupte na vrchol hory a promluvte si s posledním členem spolku) 4) Padlý z oblohy (zajměte Alduinova spojence) 5) Znalosti předků (najděte Svitek předků) 6) Nekonečná sezóna (zajistěte ve Skyrimu mír) 7) Paarthurnax (zabijte Paarthurnaxe)
Arngeir vám může zadat i úkol vedlejší úkol "Slova moci", během něhož vám vyznačí na mapě místo, kde se nachází "dračí zeď" se slovem. Úkol je aktivní do té doby, než jej splníte. Jakmile najdete všechna slova, už vám žádné jiné nezadá (ani v rámci DLC: Dawnguard nebo DLC: Dragonborn).
Arngeir nosí na sobě róbu Šedovousích s kápí a boty. Ve svém inventáři má jeden kus zeleniny/ovoce, plástve medu a knihu "Duch Nirnu". Pokud se ocitne v boji, používá pouze řevy: Bleskový úprk, Ledová forma, Mrazivý dech, Neutuchající síla, Odzbrojení a Ohnivý dech.
Arngeir
Level: 150 Zdraví: 1292 / Mana: 50 / Stamina: 1043
Poklad: přísada, kniha, jídlo
Častý výskyt: Vyšný Hrothgar
Perk: - Úkol: Cesta Hlasu Duše: černá
Follower: ne | Správce: ne | Čepele: ne | Sňatek: ne |
ID: 0002C6C7
Dalším členem Šedovousích je "Borri", jeden ze starších členů tohoto spolku.
Tento stařec vás naučí první slovo pro "Bleskový úprk", v rámci hlavní dějové linie. A jak již bylo psáno u Arngeira, Borri a zbylí členové s vámi nebudou moct mluvit, neboť nejsou schopni ovládat Hlas tak, aby vás a okolí nějak nezranil. Pokud s ním promluvíte, odpoví vám pouze "Dovahkiine" a okolí se zatřese. Jediné slovo, které od něj uslyšíte, aniž by se stalo něco se světem, je slovo "Bex!", které použije pro otevření brány, během cvičení řevu "Bleskový úprk".
Borri nosí na sobě róbu Šedovousích s kápí a boty. Ve svém inventáři má jeden kus sněhulky, zubu ledového přízraku a Talosův amulet. Pokud se ocitne v boji, používá pouze řevy: Bleskový úprk, Ledová forma, Mrazivý dech, Neutuchající síla, Odzbrojení, Ohnivý dech, Zděšení a Živelnou zuřivost.
Borri
Level: 100 Zdraví: 875 / Mana: 50 / Stamina: 710
Poklad: přísady, Talosův amulet
Častý výskyt: Vyšný Hrothgar
Perk: - Úkol: Cesta Hlasu Duše: černá
Follower: ne | Správce: ne | Čepele: ne | Sňatek: ne |
ID: 0002C6CE
Dalším členem Šedovousích je "Einarth", jeden ze starších členů tohoto spolku.
Tento stařec je "nejmladším" a také nejslabším členem Šedovousích, to ovšem neznamená, že není nebezpečný. A jak již bylo psáno u Arngeira, Borri a zbylí členové s vámi nebudou moct mluvit, neboť nejsou schopni ovládat Hlas tak, aby vás a okolí nějak nezranil. Pokud s ním promluvíte, odpoví vám pouze "Dovahkiine" a okolí se zatřese.
Einarth nosí na sobě róbu Šedovousích s kápí a boty. Ve svém inventáři má jeden kus srkavčího tesáku, jalovcových bobulí, Černošípkové výběrové medoviny a knihu "Historie a kultura Dwemerů". Pokud se ocitne v boji, používá pouze řevy: Bleskový úprk, Ledová forma, Mrazivý dech, Neutuchající síla, Odzbrojení, Ohnivý dech, Zděšení a Živelnou zuřivost.
Einarth
Level: 90 Zdraví: 792 / Mana: 50 / Stamina: 643
Poklad: přísady, srkavčí tesák, kniha, nápoj
Častý výskyt: Vyšný Hrothgar
Perk: - Úkol: Cesta Hlasu Duše: černá
Follower: ne | Správce: ne | Čepele: ne | Sňatek: ne |
ID: 0002C6CC
Posledním členem Šedovousích je "Wulfgar", jeden ze starších členů tohoto spolku.
Tento stařec má stejný level i umění jako Borri. A jak již bylo psáno u Arngeira, Borri a zbylí členové s vámi nebudou moct mluvit, neboť nejsou schopni ovládat Hlas tak, aby vás a okolí nějak nezranil. Pokud s ním promluvíte, odpoví vám pouze "Dovahkiine" a okolí se zatřese.
Wulfgar nosí na sobě róbu Šedovousích s kápí a boty. Ve svém inventáři má dřevěnou misku, nůž a vidličku, brk s kalamářem a smotkem papíru, nirnský kořen, rajče a další jídlo. Pokud se ocitne v boji, používá pouze řevy: Bleskový úprk, Ledová forma, Mrazivý dech, Neutuchající síla, Odzbrojení, Ohnivý dech, Zděšení a Živelnou zuřivost.
Wulfgar
Level: 100 Zdraví: 875 / Mana: 50 / Stamina: 710
Poklad: přísady, potřeby pro psaní, jídlo
Častý výskyt: Vyšný Hrothgar
Perk: - Úkol: Cesta Hlasu Duše: černá
Follower: ne | Správce: ne | Čepele: ne | Sňatek: ne |
ID: 0002C6CA
Jistě do této sekce patří i Paarthurnax, který je posledním členem řádu. Avšak jedná se o unikátní bytost, která si zaslouží větší text, než všichni výše zmiňovaní. Tohoto draka najdete v sekci "Unikátní bestie".
Copyright
PHP-Fusion 2002-2012 Nick Jones. Released as free software without warranties GNU Affero GPL v3.
Grafika: Zarath, Kod:
SkyrimAdmin, Puvodni
theme: Stryker &
WhoCare, nahled puvodniho designu zde. Bez souhlasu autora je prisne zakazano z webu kopirovat text a obrazky.