Už od samotného začátku série TES jste se mohli dostat do Cechu mágů, a i nyní budete mít možnost. Ovšem, nejedná se už od "cech" jako takový, neboť po Vpádu Zapomnění a nadcházející Velké válce bylo toto uskupení rozpuštěno po celém Tamrielu. Jen na některých místech zůstaly jisté frakce, zabývající se magií. Jedna z nich se nachází právě zde, v této severní provincii.
Nejsevernější město Skyrimu, Ledohrad, se v dávných dobách mohl pyšnit dominantní školou pro mágy a čaroděje. Díky ní bylo město natolik vlivné a mocné, že se považovalo za hlavní město. Ale nebylo to však na dlouho...
Když explodovala Rudá Hora v Morrowindu, její velké úlomky dopadly do Moře Přízraků a zvedly mořské vlny tak vysoko, že zničily většinu města a mnoho obyvatelstva zahubily. Kromě malé části města (kde se nacházelo i "královské sídlo"), přežila univerzita... zcela netknutá.
Zbylí obyvatelé opovrhovali místní čaroděje a házeli na ně vinu, že to byli jistě oni, kdo přivolal vysoké mořské vlny a zničil tak (téměř) celé město. Chlouba Skyrimu rázem upadla, nebylo dostatek prostředků pro obnovení ruin, ani zničených vztahů. Čarodějové uzavřely své brány na nádvoří a nikoho dovnitř nevpustili. Jen málokdo se odvážil zamířit k nim, ale byl buď poslán pryč nebo se už o dotyčném nikdo nikdy nedoslechl. Tato událost dostala pojmenování "Velké zhroucení".
Ačkoli město stále upadalo, našli se i někteří čarodějové, kteří se dostali na školní pozemky, z nichž se stali kantoři či badatelé. I vy se můžete dostat na školu. Co je k tomu zapotřebí?
Už od začátku nového dobrodružství stačí zajít do krčmy nebo ke strážím a poptat se jich na magii. Ti vás nasměřují právě na Ledohradskou univerzitu, která přijímá studenty. Poté se už musíte dostat do města a vstoupit na mostek, kde už bude čekat altmeří kantorka. Ta vás zastaví, vysvětlí, co se za jejími zády nachází a zeptá se, co u ní pohledávate. Když prozradíte, že toužíte poznat magii (a konkrétní zaměření), vyzkouší si vás.
Je několik možnosti, jak prokážete své magické nadání. Na podlahu či na ní budete muset: 1) vyvolat ohnivého atronacha 2) vyčarovat magické světlo 3) vyčarovat kouzlo "Strach" 4) seslat na ní kouzlo "Hojivý dotek" 5) seslat "Ohnivou střelu" 6) pokud se prokáže, že jste Drakorozený, zařvěte libovolné Thu'um 7) jestliže máte vysokou hodnotu "Přesvědčování" (90+), nebude po vás chtít žádnou zkoušku
Až učiníte jednu z těchto možností, brány univerzity se vám otevřou, a vy se budete muset ohlásit u dalšího kantora, aby vás provedl školními pozemky a vysvětlil podrobnosti. Od této chvíle vám započne první úkol v rámci dějové linie Ledohradské univerzity.
Sem se dostanete i v rámci hlavní dějové linie, takže nelze se tomuto místu vyhnout. Díky přijetí na univerzitu máte několik výhod:
1) Získáte přístup na Ledohradskou univerzitu
2) Získáte školní róby a šperky, posilující magické schopnosti + artefakty - Mágova róba, Mágova čelenka, Očarovaný prsten (ze Saarthalu), Magnova hůl, Arcimágovo roucho, Rechtovák
3) Volný přístup do knihovny, alchymistických laboratoří či k očarovávacím aparátům
4) Mnoho zdrojů kouzelných knih.
5) Najdete zde experty a mistry, jenž vám za příplatek zlepší dovednosti EXPERT: Mistr očarovávání, Obnova, Vyvolávání MISTR: Iluze, Ničení, Proměny
6) Každý kantor vám může, po dosažení hodnoty magické školy (90-100), zadat zvláštní úkol, po němž získáte ta nejsilnější kouzla
7) Přístup k "Výhni atronachů" a "Daedří relikvii"
8) Některé členy bude možno brát jako "followery".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyní je čas si přestavit členy tohoto spolku...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Arcimágem této univerzity je "Savos Aren", dunmerský čaroděj, zaměřený speciálně na ničivou a vyvolávající magii.
Tohoto muže spatříte až po splnění úkolu "Pod Saarthalem", jenž se nachází ve svých komnatách, kde má vše, co správný čaroděj potřebuje. Vlastní laboratoř, očarovávací aparát, zásoby, zbrojnici, knihovnu i zahrádku. Savos je velice moudrý a nekonfliktní muž, dává hlavně důraz na bezpečnost a uzavřenost celé univerzity, neboť byl kdysi v minulosti svědkem mnoha "nešťastných náhod", během nichž studenti umírali.
V současné době se zaměřuje na starší spisy a vede studenty k novým poznatkům. Také pozval na žádost Thalmorského velvyslanectví jednoho z altmeřích agentů, Ancana, jenž měl "hlídat" aktivity na škole. Sice se mu protivilo zvát někoho, kdo se zaměřuje více na politiku, než na magii, ale učinil tak, aby předešel jakýmkoli větším potížím.
Savos vás bude ze začátku považovat za obyčejného učně, ovšem postupem dějové linie si vás velice oblíbí. Zde je seznam hlavních úkolů, které se ho týkají:
1) Pod Saarthalem (informujte arcimága o nálezu ve vykopávkách) 2) Ty pravé knihy (získejte zpět ukradené knihy) 3) Nejlepší úmysly (setkejte se s věštcem) 4) Odhalení nespatřeného (zjistěte, kde se nachází Magnova hůl) 5) Magnova hůl (najděte Magnovu hůl)
Savos Aren nosí na sobě arcimágovo roucho a boty s bleskovým očarováním. Dále vlastní i mágovu čelenku (posílení many) a jedno červené jablko. Pokud se dostane do boje, neváhá použít tato kouzla: Kamenná kůže, Neoblomná ochrana, Ohnivá koule, Plamenný plášť, Sežehnutí, Vyvolání dremorického pána, Vyvolání mrazivého atronacha a Zavření ran.
Savos má tyto perky: Atromancie, Magická absorbce, Regenerace, Odolnost proti magii 2, Zotavení 2, Žhnoucí plameny 2
Savos Aren
Level: 15-50 Zdraví: 150+(PC-0.8)×10.4 / Mana: 250+(PC-0.8)×8.3 / Stamina: 150
Poklad: červené jablko, arcimágovo roucho, boty
Častý výskyt: Ledohradská univerzita
Perk: viz. článek Úkol: Pod Saarthalem Duše: černá
Follower: ne | Správce: ne | Čepele: ne | Sňatek: ne |
ID: 0001C19F
Zástupcem arcimága je "Mirabelle Ervine", bretonská velmistryně, kterou často najdete v Sálu elementů nebo v Sálu úspěchu.
Během první návštěvy ji můžete už z dálky spatřit, jak hovoří s neznámým altmerským mužem, zahalen v thalmorské róbě. Tomuto elfu důrazně připomíná, jakou roli zastává na univerzitě a poté ho pošle pryč. Jen, co se u ní ohlásíte, provede vás pozemky a vybaví školní róbou. Po krátké procházce vás pošle na první hodinu, jež se uskutečňuje v sálu Elementů.
Mirabelle se týkají některé úkoly v dějové linii univerzity. Jsou to tyto:
1) První lekce (prozkoumejte univerzitu a jděte na první vyučování) 2) Odhalení nespatřeného (zjistěte, kde se nachází Magnova hůl) 3) Kontrola (zabezpečte Ledohrad)
Mirabelle Ervine nosí na sobě učedníkovu róbu proměn a neočarované boty. Pokud se střetne s hrozbou, neváhá použít tato kouzla: Kamenná kůže, Neoblomná ochrana, Ohnivá koule, Ohnivá střela, Plamenný plášť, Ryché léčení a Vyvolání ohnivého atronacha.
Mirabelle má tyto perky: Obouruční sesílání ničení, Odolnost proti magii 1, Regenerace, Zotavení 1, Žhnoucí plameny 1
Mirabelle Ervine
Level: 10-50 Zdraví: 150+(PC-1)×8.3 / Mana: 250+(PC-1)×6.7 / Stamina: 50
Poklad: učedníkova róba proměn, boty
Častý výskyt: Ledohradská univerzita
Perk: viz. článek Úkol: První lekce Duše: černá
Follower: ne | Správce: ne | Čepele: ne | Sňatek: ne |
ID: 0001C1A0
Nyní si představíme kantorský sbor. Prvním učitelem je "Colette Marence", bretonský mnich, kterou najdete v Sálu klidu.
Colette se zaměřuje na školu Obnovy, pokud si s ní promluvíte, dozvíte se, jak se obává svého postavení. Podle ostatních (které nejmenuje) je toto zaměření "zbytečné" a nemá téměř žádnou hodnotu. Vy budete mít možnost říct na to svůj názor, podle toho taky očekávejte její reakci.
Colette vám prodá kouzelné knihy, šperky či oblečení, které může být očarované. Za poplatek vás naučí expertně magii "Obnovy".
Pokud v magii Obnovy dosáhnete hodnoty 90, může vám zadat úkol "Kouzlo rituálu obnovení". V tomto úkolu musíte dojít za Věštcem z Dunlainu a splnit jeho zkoušku. V jeho místnosti musíte přežít útok tří duchů, VŠAK JEN POMOCÍ KOUZEL OBNOVY (všechny věci vám budou zabaveny). Test trvá zhruba minutu, pokud přežijete, duchové se rozplynou a věci se vám vrátí. Věštec vás odmění kouzlem unikátním kouzlem proti nemrtvým, u Colette bude možno zakoupit nejsilnější léčivé kouzlo.
Colette Marence nosí na sobě velmistrovskou róbu obnovy a boty. Pokud se u ní ocitne hrozba, neváhá použít tato kouzla: Jiskření, Kamenná kůže, Neoblomná ochrana, Odvracení nižších nemrtvých, Vyvolání ohnivého atronacha a Zavření ran.
Colette Marence
Level: 8-30 Zdraví: 100+(PC-1)×8.3 / Mana: 150+(PC-1)×5 / Stamina: 50+(PC-1)×1.7
Poklad: velmistrovská róba obnovy, boty
Častý výskyt: Ledohradská univerzita
Perk: Magická zbroj 1, Regenerace Úkol: Kouzlo rituálu obnovení Duše: černá
Follower: ne | Správce: ne | Čepele: ne | Sňatek: ne |
ID: 0001C19A
Dalším kantorem je "Drevis Neloren", dunmerský čaroděj, kterého často najdete v Sálu klidu nebo v Arkáneu.
Drevis se zaměřuje na školu Iluzí, podle řeči poznáte jeho zápal a nadšení k magii. Kromě výuky se stará o magická zřídla, jenž jsou umístěna na různých místech univerzity.
Drevis vám prodá kouzelné knihy, šperky či oblečení, které může být očarované. Za poplatek vás naučí mistrovsky magii "Iluzí". A ačkoli v této škole dosáhl takového postavení, sám nezná žádné kouzlo Iluzí.
Pokud v magii Iluzí dosáhnete hodnoty 100, může vám zadat úkol "Kouzlo rituálu iluze". V tomto úkolu musíte pomocí kouzla "Vidiny desátého oka" najít 4 texty Iluzí, jež jsou skryté před obyčejným zrakem. Až je najdete, stačí se jen vrátit za ním a on vám prodá ta nejsilnější iluzivní kouzla. Zde je seznam lokace knih:
Lokace
Přesné umístění
Arkáneum
Levé křídlo od vstupu do knihovy. Kniha leží na prvním stolku, hned vedle spisu "Legenda o Červeném orlu"
Hnojiště
Na stole, vedle Výhně atronachů.
Sál klidu
Vrchní patro, ve skladišti. Kniha leží na sudu.
Sál úspěchu
Na schodišti ve vyšším patře. Leží na lavici.
Může vám zadat i úkol "Nerovnováha", kdy vám zapůjčí čarovné rukavice, se kterými musíte vyčistit všechna magická zřídla. Jakmile oběhnete všechna místa a vrátíte se k němu, vezme si zpět rukavice a poděkuje vám. Odměnou vám zůstanou kameny duší, vytažené ze zřídel.
Drevis Neloren nosí na sobě velmistrovskou róbu iluzí a boty. Pokud se u něj ocitne hrozba, neváhá použít tato kouzla: Blesk, Bleskový plášť, Jiskření, Ledový hrot, Léčení, Mrazivý plášť, Neoblomná ochrana, Nižší ochrana, Ohnivá koule, Ohnivá střela, Omrzliny, Plameny, Plamenný plášť, Větší ochrana a Železná kůže.
Drevis Neloren
Level: 10-50 Zdraví: 50+(PC-1)×8.3 / Mana: 50+(PC-1)×5 / Stamina: 50+(PC-1)×1.7
Poklad: velmistrovská róba iluzí, boty
Častý výskyt: Ledohradská univerzita
Perk: - Úkol: Kouzlo rituálu iluzí, Nerovnováha Duše: černá
Follower: ne | Správce: ne | Čepele: ne | Sňatek: ne |
ID: 0001C198
Dalším kantorem je "Faralda", altmeří čarodějka, kterou najdete v Sálu klidu.
Na tuto ženu narazíte hned během první návštěvy. To právě ona vás zastaví na mostku a zadrží vás vstoupit na školní pozemky. Právě ona bude ta, které budete muset prokázat své magické schopnosti. Ačkoli vypadá velmi arogantně, je pravým opakem, pokud budete mít nějaké otázky, potíže nebo se od ní něco přiučit, bude jedině ráda.
Faralda se zaměřuje na školu Ničení a podle jejích slov není žádná lepší škola. Nejjednoduší řešení je něco spálit, zmrazit nebo uškvařit.
Faralda vám prodá kouzelné knihy, šperky či oblečení, které může být očarované. Za poplatek vás naučí mistrovsky magii "Ničení".
Pokud v magii Ničení dosáhnete hodnoty 100, může vám zadat úkol "Kouzlo rituálu ničení". V tomto úkolu vám předá knihu "Síla živlů", kterou když otevřete, najdete pouze jednu sloku veršů, které moc nedávají smysl. Když se ale podíváte na mapu, určitě vás napadne, co to znamená... Jakmile dojdete na místo, ke kterému směřuje onen popis, spatříte kamenný podstavec. Kliknutím na něj položíte knihu a budete muset vyčarovat kouzlo jednoho elementu (záleží, co je ve verších) na knihu. Takto vám nakonec vyplyne text, který poté přinesete Faraldě. Na oplátku vám umožní koupi nejsilnějších destruktivní kouzel. Zde je lokace podstavců, v tomto pořadí je navštivte:
Lokace
Blízké město
Kouzlo
Zasněžené ruiny
Jitřenka
Ohnivé kouzlo
Severní nebeská hláska
Bílý Průsmyk
Mrazivé kouzlo
Vyhlídka U Čtyř lebek
Markarth
Bleskové kouzlo
Tato žena se stane vaším dočasným followerem během úkolu "Kontrola". Jakmile jej dokončíte, vrátí se do původního stavu.
Faralda nosí na sobě velmistrovskou róbu ničení a boty. Pokud se u ní ocitne hrozba, neváhá použít tato kouzla: Blesk, Bleskový plášť, Kamenná kůže, Kulový blesk, Neoblomná ochrana, Řetězový blesk a Zavření ran.
Faralda má tyto perky: Magická zbroj 1, Obouruční sesílání ničení, Odolnost proti magii 1, Regenerace, Silný výboj 2, Zotavení 2
Faralda
Level: 10-50 Zdraví: 150+(PC-1)×10 / Mana: 250+(PC-1)×5 / Stamina: 50
Poklad: velmistrovská róba ničení, boty
Častý výskyt: Ledohradská univerzita
Perk: viz. článek Úkol: První lekce, Kontrola, Kouzlo rituálu ničení Duše: černá
Follower: ne | Správce: ne | Čepele: ne | Sňatek: ne |
ID: 0001C197
Dalším kantorem je "Phinis Gestor", bretonský čaroděj, kterého často najdete v Sálu klidu nebo v Arkáneu.
Phinis Gestor se zaměřuje na školu Vyvolávání. Pokud se s ním dáte do řeči, dozvíte se, že jeho bývalým mistrem byl Falion (čaroděj, pobývající v Morthalu).
Během pobytu na univerzitě vám může poradit, abyste svá vyvolaná stvoření (hlavně nemrtvé) nechávala na školním pozemku. Jak sarkasticky dodává, "obyvatelům Ledohradu by se to moc nelíbilo". Pokud si s ním promluvíte podrobněji o škole a studentech, zmíní se o čtveřici noviců, která odešla z univerzity bádat svá umění a již se nevrátila. Na tyto studenty (Bolvir, Ilas-Tei, Rundi, Yisra) narazíte v okolí Ledohradu, ovšem jsou již mrtví.
Během prohledávání spodní části hnojiště narazíte na podivnou daedrickou ruku ve středu místnosti. Vedle ní na lavici najdete deník, ve kterém je napsán report o mrtvých studentech. Ti se snažili vyvolat mocného daedrického pána, avšak se jim to nepodařilo. Neznámý vyšetřovatel vytáhl z ruky jejich prsteny a uzamkl je do truhlice v Arkáneu. Některé prameny hovoří, že onen vyšetřovatel byl právě Phinis Gestor, ale nelze to dokázat.
Phinis vám prodá kouzelné knihy, šperky či oblečení, které může být očarované. Za poplatek vás naučí expertně magii "Vyvolávání".
Pokud v magii Vyvolávání dosáhnete hodnoty 90, může vám zadat úkol "Rituál vyvolání". V tomto úkolu vás naučí kouzlo "Vyvolání nespoutané dremory", kterou musíte vyčarovat na hradbě u dveří Sálu úspěchu. Od této dremory musíte získat "Pečetní kámen", ale ona ho nedá zadarmo. Během každého vyvolání na vás zaútočí a vy ji musíte zabít. Učiňte takto dvakrát, potřetí se vzdá a začne vám naslouchat. Jakmile jí přikážete, aby se vrátila s oním kamenem, opět ji vyvolejte a dremora vám předá určenou věc. Tu potom doneste Phinisovi, naoplátku vás naučí nejsilnější vyvolávací kouzla. Pečetní kámen lze dát do Výhně atronachů, kde s pomocí jistých přísad lze vytvářet předměty, či dokonce dremory.
Phinis Gestor nosí na sobě velmistrovskou róbu vyvolávání a boty. Pokud se u něj ocitne hrozba, neváhá použít tato kouzla:Kamenná kůže, Ledová bouře, Ledový hrot, Neoblomná ochrana, Vyvolání mrazivého atronacha, Vyvolání ohnivého atronacha a Zavření ran.
Phinis Gestor
Level: 10-50 Zdraví: 50+(PC-1)×8.3 / Mana: 50+(PC-1)×6.7 / Stamina: 50
Poklad: velmistrovská róba vyvolávání, boty
Častý výskyt: Ledohradská univerzita
Perk: Obouruční sesílání ničení, Regenerace, Štiplavý mráz 1 Úkol: Rituál vyvolání Duše: černá
Follower: ne | Správce: ne | Čepele: ne | Sňatek: ne |
ID: 0001C199
Dalším kantorem je "Sergius Turrianus", imperiální čaroděj, kterého často najdete v Sálu elementů, Sálu klidu nebo v Arkáneu.
Sergius se zaměřuje na očarovávání. Pokud se s ním dáte do řeči, dozvíte se, že většina Nordů si raději dojde na univerzitu s prosbou, aby jim byly věci očarovány, než aby si to udělali sami. Tím pádem Sergius takto vydělává univerzitě jisté peníze. Avšak Sergius není zrovna osoba, která se ráda s někým baví. Občas se vám může stát, že vás jednoduše pošle pryč nebo dodá nějakou ironickou poznámku. Navíc, tento muž je autorem knihy "Úvod do praktického očarování" (dovednostní kniha, +1 k Mistr očarovávání).
Za jistý poplatek se lze u něj expertně naučit dovednost "Mistr očarovávání". Může vám také zadat dva vedlejší úkoly (které jsou často "zabugované"):
1) Naplňování kamenů duší (získejte kámen duší a naplňte ho) 2) Zakázkové očarování (jisté NPC chce očarovat předmět)
Sergius Turrianus nosí na sobě tovaryšovu róbu proměn a boty. Pokud se u něj ocitne hrozba, neváhá použít tato kouzla: Blesk, Bleskový plášť, Jiskření, Ledový hrot, Léčení, Mrazivý plášť, Neoblomná ochrana, Nižší ochrana, Ohnivá koule, Ohnivá střela, Omrzliny, Plameny, Plamenný plášť, Větší ochrana a Železná kůže.
Sergius Turrianus
Level: 4 Zdraví: 75 / Mana: 60 / Stamina: 60
Poklad: tovaryšova róba proměn, boty
Častý výskyt: Ledohradská univerzita
Perk: - Úkol: Naplňování kamenů duší, Zakázkové očarování Duše: černá
Follower: ne | Správce: ne | Čepele: ne | Sňatek: ne |
ID: 0001C23E
Posledním kantorem je "Tolfdir", starý nordský čaroděj, kterého naleznete po většinu dějové linie v Sále úspěchů.
Tolfdir je velmi důležitým učitelem, zaměřuje se na školu Proměn a vyučuje hlavně obranná kouzla - což uvidíte během úkolu "První lekce". Pokud s ním promluvíte, zjistíte, jak je nadšen z nových studentů, se kterými může bádat a dělit se o poznatky či vlastní zkušenosti. Tolfdir vás bude jednu chvíli doprovázet, společně s ostatními studenty, po vykopávkách v Saarthalu, kde si mezi vámi vytvoří "pouto". Od nalezení jistého předmětu v ruinách bude na vás hledět pyšně.
Tolfdir je sice velice zkušený učitel, ale také zapomnětlivý a má dokonce "heterochromii iridum" (různě zbarvené oči - levé je hnědé, pravé hnědé se zeleným zakalením).
Tolfdir vám prodá kouzelné knihy, šperky či oblečení, které může být očarované. Za poplatek vás naučí mistrovsky magii "Proměn".
Tohoto kantora se týká většina dějové linie Ledohradské univerzity. Zde je seznam úkolů, ve kterých má jistou roli: 1) První lekce (prozkoumejte univerzitu a jděte na první vyučování) 2) Pod Saarthalem (navštivte vykopávky v Saarthalu) 3) Nejlepší úmysly (setkejte se s věštcem) 4) Kontrola (zabezpečte Ledohrad) 5) Magnovo oko (zastavte Ancana)
Může vám zadat i některé vedlejší úkoly: 1) Tolfdirův destilátor (najděte alchymistickou pomůcku) 2) Následný otřes (zničte magické anomálie - POUZE PO DOKONČENÍ DĚJOVÉ LINIE LEDOHRADSKÉ UNIVERZITY)
Pokud v magii Proměn dosáhnete hodnoty 90, může vám zadat úkol "Kouzlo rituálu proměn". V tomto úkolu vám poví o přípravách na zcela nové kouzlo, které by ochránilo sesílatele ještě lépe, než pomocí kouzla "Ebenitová kůže". Tolfdir po vás bude chtít sebrat zvláštní druh dračí šupiny, kterou lze sebrat pomocí dýky "Kahvozainův tesák". Tuto dýku najdete v některé vybrané nordské ruině či v náhodné truhlici ve Skyrimu (nelze přesně určit). Jakmile jej získáte, stačí už poté natrefit na draka a zabít ho (POZOR! NE BLESKOVÝMI KOUZLY, POKUD MÁTE AKTIVOVANÝ PERK "ROZPRÁŠENÍ"). Poté stačí několikrát pořezat draka a získáte šupiny. Ty poté odneste Tolfdirovi, poděkuje vám a budete moc u něj koupit nejsilnější kouzla magie Proměn.
Může se vám také stát, že během obrany univerzity (v případě napadení drakem nebo jiné hrozby) zraníte, ne-li hůře zabijete některého člena spolku. V této chvíli nastane nový úkol "Návrat na univerzitu", kdy budete muset dojít za Tolfdirem a zaplatit škodu, kterou jste způsobili. Než ale zaplatíte, nikdo s vámi nebude chtít mluvit.
Tolfdir nosí na sobě velmistrovskou róbu proměn a boty. Pokud se v okolí ocitne hrozba, použije tato kouzla: Kamenná kůže, Neoblomná ochrana, Ohnivá koule, Plameny a Železná kůže.
Tolfdir
Level: 10-50 Zdraví: 250+(PC-1)×8.3 / Mana: 250+(PC-1)×3.3 / Stamina: 50+(PC-1)×3.3
Poklad: velmistrovská róba proměn, boty
Častý výskyt: Ledohradská univerzita
Perk: Magická zbroj 2, Regenerace Úkol: První lekce, Kouzlo rituálu proměn Duše: černá
Follower: ne | Správce: ne | Čepele: ne | Sňatek: ne |
ID: 0001C19E
Nyní si představíme personál univerzity, který sice neučí, ale mají jistý podíl na chodu. Prvním členem je "Arniel Gane", bretonský vyvolávač, kterého často najdete v Síni úspěchu nebo Arkáneu.
Od vašeho příchodu na univerzitu se s vámi nebude jinak moc dlouho bavit, až během návštěvy v Saarthalu, kdy mu budete pomáhat s hledáním starobylých artefaktů. Později po návratu, až po splnění úkolu "Ty pravé knihy" budete s ním moct opět spolupracovat, ovšem na rozsáhlejším projektu.
Arniel je velmi nedůvěřivý, od mnoha členů univerzity slýchává často narážky, že svým výzkumem jen ztrácí čas, ale i tak se nevzdává svého cíle. Jakmile přinesete ukradené knihy zpět do knihovny, Arniel se vám svěří, že by potřeboval pomoct ve výzkumu. Pokud se rozhodnete mu pomoct, započne úkol "Arnielina snaha". Celý úkol si budete moct přečíst v sekci "Úkoly".
Po několika vyčerpávajícím získávání věcí a následných pokusů, vás Arniel ocení unikátním kouzlem... resp. nedopatřením. Protože jeho výzkum zcela ztroskotá, budete díky tomuto nezdaru vyvolat jeho ducha, který bude po určitou dobu bojovat na vaší straně. Navíc získáte unikátní dýku "Rechtovák" (lze najít i v TES III: Morrowind).
Arniela se také týká úkol "Kontrola", kdy s vaší a Faraldinou pomocí budete bránit město Ledohrad od magických anomálií.
Arniel Gane nosí na sobě tovaryšovu róbu proměn a boty. Pokud se u něj ocitne hrozba, neváhá použít tato kouzla: Blesk, Hrůzná zombie, Ledová bouře, Ledový oštěp, Mrazivý plášť, Navrácenec, Neoblomná ochrana, Účinnější léčení, Větší ochrana, Zavření ran a Železná kůže.
Arniel má tyto perky: Magická zbroj 2, Magický odpočinek, Nekromancie, Odolnost proti magii 2, Štiplavý mráz 1, Temné duše
Arniel Gane
Level: 30 Zdraví: 392 / Mana: 343 / Stamina: 50
Poklad: tovaryšova róba proměn, boty
Častý výskyt: Ledohradská univerzita
Perk: viz. článek Úkol: Arnielina snaha, Kontrola Duše: černá
Follower: ne | Správce: ne | Čepele: ne | Sňatek: ne |
ID: 0001C19D
Dalším členem univerzity je "Enthir", bosmerský čaroděj, kterého najdete ve vyšším patře v Síni úspěchů.
Enthir sice patří k univerzitě, ale od ostatních se ovšem liší svými kontakty a "zákazníky", kteří si u něj shánějí některé vzácné věci. Své přátelé si vybírá pečlivě a velice opatrně... jedním z jeho přátel byl i Gallus Desidenius, bývalý cechmistr zlodějů. Právě díky tomuto přátelství, které vám vysvětlí podrobněji, pokud se ho na to zeptáte, hraje klíčovou roli v dějové linii Cechu zlodějů. Enthir není jen obyčejný čaroděj, jako jeden z mála dokáže přeložit falmerský jazyk, i když musí mít u sebe pomůcky. A právě tyto pomůcky budete shánět během úkolu "Hledání odpovědí". Poté, co splníte tento úkol, se Enthir stane překupníkem kradeného zboží na univerzitě.
Enthira se týkají i další vedlejší úkoly:
1) Arnielina snaha (pomozte Arnielu Ganovi ve výzkumu) 2) Onmundův požadavek (získejte zpátky Onmundův přívěšek od Enthira)
Enthir nosí na sobě mistrovskou róbu iluzí a třímá železnou dýku. Pokud se u něj ocitne hrozba, neváhá použít tato kouzla: Neoblomná ochrana, Ledová bouře, Ledový hrot, Omrzliny, Ryché léčení a Železná kůže.
Enthir
Level: 10-40 Zdraví: 50+(PC-1)×8.3 / Mana: 100+(PC-1)×5 / Stamina: 50+(PC-1)×1.7
Poklad: mistrovská róba iluzí, dýka, boty
Častý výskyt: Ledohradská univerzita
Perk: Nápor, Štiplavý mráz 1 Úkol: Hledání odpovědí Duše: černá
Follower: ne | Správce: ne | Čepele: ne | Sňatek: ne |
ID: 0001C19C
Dalším členem univerzity je "Nirya", altmeří čarodějka, kterou najdete v Sálu klidu.
Od této ženy toho moc nečekejte, už od prvního setkání začne křičet, abyste nikomu nevěřili a byli pouze obezřetní. Podle dalších slov, pokud s ní prohodíte, poznáte její arogantnost a povýšenost nad ostatními. O Nirye se praví, že ji nemá ve skutečnosti nikdo rád.
Nirya vás nic nenaučí, ani od ní nic nekoupíte. Na univerzitě "slouží" jen pro oživení místa.
Nirya nosí na sobě mistrovskou róbu ničení a boty. Pokud se ocitne v nebezpečí, neváhá použít tato kouzla: Blesk, Bleskový plášť, Jiskření, Ledový hrot, Léčení, Mágova lucerna, Mrazivý plášť, Neoblomná ochrana, Nižší ochrana, Ohnivá koule, Ohnivá střela, Omrzliny, Plameny, Plamenný plášť, Větší ochrana a Železná kůže.
Nirya
Level: 4 Zdraví: 75 / Mana: 65 / Stamina: 55
Poklad: mistrovská róba ničení, boty
Častý výskyt: Ledohradská univerzita
Perk: -
Úkol: - Duše: černá
Follower: ne | Správce: ne | Čepele: ne | Sňatek: ne |
ID: 0001C19B
Posledním členem personálu je "Urag gro-Shub", orkský čaroděj a knihovník, jenž ho najdete pouze v Arkáneu.
Narozdíl od svých soukmenovců a vzdálených sourozenců, se Urag vydal cestou učení a porozumění magii. Už od mládí se vydal do Imperial City do bývalého Cechu mágů, kde se hlavně učil se svým přítelem Septimem Signem (najdete ho v sekci "Unikátní NPC"), jenž odešel po nešťastném incidentu do Ledohradu. Urag ho následoval a po krátkém čase si díky svým znalostem a péči o knihy zajistil místo knihovníka v největším archívu Tamrielu. Každého čtenáře předem upozorní, aby se dobře staral o zdejší knihy, neboť mají mnohem větší cenu, než vy.
Uraga se týkají některé důležité úkoly v dějové linii Ledohradské univerzity, i DLC, a jsou to tyto:
1) Ty pravé knihy (získejte zpět ukradené knihy) 2) Znalosti předků (najděte Svitek předků) 3) Rozpoznání transmutace (otevřete dwemerskou krychli)
4) Hledání svitků (najděte všechny Svitky předků a doneste je Dexionu Evicuovi) Tento úkol se objeví po nainstalování DLC: Dawnguard.
Kromě širokého sortimentu spisů a listin, vám také nabídne vedlejší úkoly:
1) Dones mi tu knihu! (doneste určenou knihu na určeném místě) 2) Šalidorova moudra (najděte Šalidorovy zápisky a doneste je Uragovi)
3) Knihy ze Zapomenutého údolí (najděte všechny falmeří knihy ze Zapomenutého údolí a nechte je přeložit) Tento úkol se objeví po nainstalování DLC: Dawnguard.
Po dokončení hlavní dějové linie budete moct u něj prodat Svitek předků (drak) za 2000 zlaťáků. Za tento čin vám bude nesmírně vděčný.
Urag nosí na sobě tovaryšovu róbu vyvolávání a třímá orkskou dýku. Pokud se ocitne v nebezpečí, používá tato kouzla: Nižší ochrana, Omrzliny a Rychlé léčení.
Urag gro-Shub
Level: 10 Zdraví: 175 / Mana: 130 / Stamina: 80
Poklad: tovaryšova róba vyvolávání, dýka, boty
Častý výskyt: Ledohradská univerzita
Perk: - Úkol: Ty pravé knihy, Dones mi tu knihu!, Šalidorova moudra Duše: černá
Follower: ne | Správce: ne | Čepele: ne | Sňatek: ne |
ID: 0001C193
Nyní si představíme studenty, kteří se objeví po vašem boku. Prvním žákem je "Brelyna Maryon", dunmerská čarodějka, zaměřená na školu Mysticismu.
Tato od pohledu mladá dívka vás může upoutat nejen svou krásou, ale také znalostmi. Pochází z morrowindského rodu Telvanni, mocných kouzelníků a unikátních badatelů. Na univerzitu dorazila kvůli poznání magie Vyvolávání a Proměn - neboť právě magie Proměn nahradila magii Mysticismu. Ačkoli se zpočátku zdá trochu ukvapená, nemějte o ní obavy. Během plnění dějové linie Ledohradské univerzity bude k vám otevřená a velice milá.
Týkají se jí tyto úkoly z dějové linie Ledohradské univerzity:
1) První lekce (prozkoumejte univerzitu a jděte na první vyučování) 2) Pod Saarthalem (navštivte vykopávky v Saarthalu)
Po dokončení úkolu "Pod Saarthalem" vás požádá o drobnou pomoc se zcela novým kouzlem. Ráda by z vás učinila "pokusného králíka" a pokud se ji rozhodnete pomoct, řekne vám přesné instrukce. Celý úkol si budete moct přečíst v sekci "Úkoly". Po experimentu ("Brelynina zkouška") vás odmění přívěškem, jenž vám zvýší odolnost proti magii, a zároveň se může stát vaším potenciálním followerem, partnerkou, členem Čepelí nebo dokonce správcem domu (pokud máte nainstalovaný DLC: Hearthfire).
Brelyna Maryon nosí na sobě učedníkovu róbu ničení, neočarované boty, třímá hůl blesků a v kapse má knihu "Přehled božstev". Pokud se ocitne v nebezpečí, neváhá použít tato kouzla: Dubová kůže, Kamenná kůže, Léčení, Vyvolání plivníka, Neoblomná ochrana, Nižší ochrana, Ohnivá koule, Ohnivá střela, Plameny, Rychlé léčení, Vyšší ochrana, Vyvolání mrazivého atronacha, Vyvolání ohnivého atronacha a Železná kůže.
Brelyna má tyto perky: Atromancie, Magická zbroj 1, Odolnost proti magii 1, Regenerace, Zotavení 1, Žhoucí plameny 1
Brelyna Maryon
Level: 6-30 Zdraví: 50+(PC-1)×8.3 / Mana: 50+(PC-1)×5 / Stamina: 50+(PC-1)×1.7
Poklad: učedníkova róba ničení, hůl, boty, kniha
Častý výskyt: Ledohradská univerzita
Perk: viz. článek Úkol: První lekce, Brelynina zkouška Duše: černá
Follower: ano | Správce: ano | Čepele: ano | Sňatek: ano |
ID: 0001C196
Dalším studentem je "J'zargo", khajiitský čaroděj, zaměřený hlavně na destruktivní magii.
Tento ambiciózní Khajiit se vám během prvního setkání představí první otázkou, zda ovládáte velmistrovsky ničivou magii. Budete mít na výběr několik možností, podle toho zvolte odpověď a od něj uslyšíte buď překvapení nebo naopak opovržení. Sám hlásí, že se určitě na této univerzitě stane velmi slavným a mocným čarodějem, než je kdokoli jiný.
Týkají se ho tyto úkoly z dějové linie Ledohradské univerzity:
1) První lekce (prozkoumejte univerzitu a jděte na první vyučování) 2) Pod Saarthalem (navštivte vykopávky v Saarthalu)
Po dokončení úkolu "Pod Saarthalem" vás požádá o drobnou pomoc se zcela novým kouzlem. Vytvořil nový účinnější ohnivý plášť proti nemrtvým, jelikož má hodně práce s učením, poprosí vás, zda byste nezhostili zkoušky na několika nemrtvých. Pokud se mu rozhodnete pomoct, začne nový úkol "J'zargův experiment" a získáte 10 svitků s tímto kouzlem. Stačí zasáhout 3 nemrtvé, aby se úkol splnil. Celý úkol si budete moct přečíst v sekci "Úkoly". Po návratu za ním vám vše vysvětlí, za odměnu ho budete moct využít jako potencionálního followera. Narozdíl od ostatních spolužáků nemůže být s ním uzavřeno manželství, ani správcovství (DLC: Hearthfire).
J'zargo nosí na sobě novicovskou róbu vyvolávání, a pokud se u něj ocitne hrozba, neváhá použít tato kouzla: Blesk, Jiskření, Léčit ostatní, Ledový hrot, Mágova lucerna, Neoblomná ochrana, Odvracení nemrtvých, Ohnivá střela, Omrzliny, Paralýza, Plameny, Uvěznění duše a Zuřivost.
J'zargo
Level: PC×1 Zdraví: 50+(PC-1)×8.3 / Mana: 50+(PC-1)×5 / Stamina: 50+(PC-1)×1.7
Poklad: novicovská róba vyvolávání, boty
Častý výskyt: Ledohradská univerzita
Perk: - Úkol: První lekce, J'zargův experiment Duše: černá
Follower: ano | Správce: ne | Čepele: ano | Sňatek: ne |
ID: 0001C195
Posledním studentem je "Onmund", nordský čaroděj, zaměřený na ničivou magii.
Tento muž se už od prvního rozhovoru jeví jako milý a příjemný společník, se kterým se dá rozumně hovořit. On sám o sobě prozradí, že přišel na univerzitu i přes nesouhlas v rodině. Okolí zcela nechápalo, jak se může Nord zaměřit na čáry a kouzla, když v provincii zuří válka. Ale tohoto mladíka vůbec nezajímá nějaká politika nebo problémy ve světě, pro něj je nejdůležitější vědění a poznání magie.
Týkají se ho tyto úkoly z dějové linie Ledohradské univerzity:
1) První lekce (prozkoumejte univerzitu a jděte na první vyučování) 2) Pod Saarthalem (navštivte vykopávky v Saarthalu)
Po dokončení úkolu "Pod Saarthalem" vás požádá o drobnou pomoc. Od Enthira potřeboval jistou pomoc, ovšem zaplatil za to amuletem, který nechtěl prodat. Enthir mu nic nevrátí, vy jste jeho poslední možnost, jak ho přesvědčit. Pokud se mu rozhodnete pomoct, započne nový úkol "Odmundův požadavek", který vás nasměřuje právě na onoho Bosmera. Máte dvě možnosti, jak vyřešit úkol... Celý úkol si budete moct přečíst v sekci "Úkoly". Jakmile získáte zpět amulet a donesete ho Onmundovi, bude vám velmi vděčný, naoplátku se může stát vaším potenciálním followerem, partnerem, členem Čepelí nebo dokonce správcem domu (pokud máte nainstalovaný DLC: Hearthfire).
Onmund nosí na sobě novicovskou róbu proměn, a pokud se ocitne v nebezpečí, neváhá použít tato kouzla: Blesk, Neviditelnost, Nižší ochrana, Rychlé léčení a Řetězový blesk.
Onmund
Level: 6-30 Zdraví: 50+(PC-1)×8.3 / Mana: 50+(PC-1)×5 / Stamina: 50+(PC-1)×1.7
Poklad: novicovská róba proměn, boty
Častý výskyt: Ledohradská univerzita
Perk: Silný výboj 1, Regenerace Úkol: První lekce, Onmundův požadavek Duše: černá
Follower: ano | Správce: ano | Čepele: ano | Sňatek: ano |
ID: 0001C194
Zvláštním členem Ledohradské univerzity je "Ancano", altmerský čaroděj a člen thalmorských jednotek ve Skyrimu, kterého najdete v Sále elementů či Sále úspěchů.
Tento Altmer dorazil na univerzitu právě na pozvání samotného arcimága Savose Arena, aby výrazně nenarušil vztahy mezi univerzitou a okolním světem. Ancano je velmi striktní, přímočarý a velmi sebejistý svými činy. Nebojí se ani vstoupit do výkladu látky či výzkumu, který probíhá. Narozdíl od ostatního personálu se zaměřuje pouze na výsledky a činy členů školy, sám nijak neobohacuje novými znalostmi. Pokud s ním promluvíte, dozvíte se částečně jeho cíle, to ovšem neznamená, že k vám bude zcela otevřený. Někteří lidé se ho bojí, jiní jím opovrhují, jen Nirye se velice zamlouvá.
Ancano hraje velkou roli v dějové linii Ledohradské univerzity... Už od nalezení Magnova oka se soustřeďuje na jeho otevření a získání sil. Právě on způsobí nečekané zvraty, které budete muset co nejrychleji vyřešit. A díky tomuto člověku poznáte i další mágy, kteří sice nepatří na univerzitu, ale hodně ovlivní průběh dějové linie.
Ancana se týkají tyto úkoly:
1) Ty pravé knihy (získejte zpět ukradené knihy) 2) Nejlepší úmysly (setkejte se s věštcem) 3) Odhalení nespatřeného (zjistěte, kde se nachází Magnova hůl) 4) Magnovo oko (zastavte Ancana)
Ancano nosí na sobě kompletní thalmorskou zbroj, a v nebezpečí používá tato kouzla: Neoblomná ochrana, Ohnivá koule, Ohnivá střela, Rychlé léčení, Řetězový blesk, Sežehnutí, Účinnější léčení, Větší ochrana, Vyvolání ohnivého atronacha a Zavření ran.
Ancano má tyto perky: Atromancie, Magická absorbce, Magická zbroj 2, Magický odpočinek, Odolnost proti magii 2, Regenerace, Silný výboj 2, Žhnoucí plameny 2
Ancano
Level: 15-50 Zdraví: 50+(PC-1)×8.3 / Mana: 50+(PC-1)×6.7 / Stamina: 50
Poklad: thalmorská róba
Častý výskyt: Ledohradská univerzita
Perk: viz. článek Úkol: Ty pravé knihy Duše: černá
Follower: ne | Správce: ne | Čepele: ne | Sňatek: ne |
ID: 0001E7D7
Jistě sem patří i Septimus Signus, Věštec z Dunlainu a členové Psijického řádu, kteří se objeví v průběhu dějové linie, avšak zaslouží si více textu, než zde uvedení. Tyto postavy naleznete v sekci "Unikátní NPC".
Copyright
PHP-Fusion 2002-2012 Nick Jones. Released as free software without warranties GNU Affero GPL v3.
Grafika: Zarath, Kod:
SkyrimAdmin, Puvodni
theme: Stryker &
WhoCare, nahled puvodniho designu zde. Bez souhlasu autora je prisne zakazano z webu kopirovat text a obrazky.