Ve Skyrimu se nachází všelijaké cechy, které se zaměřují hlavně na zabíjení a ničení nepřátel. Ovšem existuje spolek, který nevykonává žádné násilí a ani nemá na něj pomyšlení. Pokud vstoupíte do Samoty a projdete se až k Modrému Paláci, předposlední dům po levé straně vás jistě zaujme svou velikostí a malinkatým nádvořím. Nejedná se o sídlo nějakého šlechtice, ale Bardskou univerzitu!
V tomto místě se nacházejí lidé z celého Tamrielu, jež mají velkou vášeň k hudbě, poezii a vyprávění bájných příběhů.
Vy se k nim také můžete přidat. Jak? Stačí na svých cestách narazit na potulné bardy, případně zajít do krčmy a poptat se jich, kde se to naučili. Ti vás nasměřují právě na bardskou univerzitu.
Jakmile sem dorazíte, odchytne si vás altmerský učitel Viarmo, který vás přivítá a vysvětlí malou historii ohledně bardů. Poté, pokud se chcete stát bardem, vás poprosí o pomoc. Viarma trápí fakt, že jarla Elisif Jasná zrušila svátek "Upalování Jednookého krále", protože stále truchlí za svého zemřelého manžela. Má nápad, jak ji přimět, aby svátek obnovila. Chce jí přednést původní verše, napsané od Svaknira, satirického básníka, jenž kritizoval krále Olafa Jednookého. Ony verše se nachází v mohyle "Odpočívadlo mrtvého muže", avšak Viarmo neumí bojovat, byť rád psával texty o válce a různých střetech.
Vydáte-li se na ono místo a projdete celým dungeonem, střetnete se jak se Svaknirem, jenž vám pomůže až do konce výpravy, tak i s králem Olafem, velmi silným draugirem. Vyzvedněte básníkovu knihu a vraťte se za Viarmem.
Jakmile se vrátíte zpět s knihou, bude velice nadšený. Ovšem to opadne, když uvidí stránky ve strašném stavu. Chvíli se bude litovat, že vaše snažení bylo marné, ovšem po nápadu "vytvořit nové verše" se pustí s vámi do práce a společně vytvoříte nedokonečené verše. Ty poté o hodinu později přednese Viarmo před jarlou Elisif (nastane dlouhá chvíle, kdy budete jen pozorovat recitaci). Po přednesu skutečně jarla změkne a souhlasí s obnovou tradice.
Nyní vás Viarmo požádá už jen o jednu maličkost, abyste došli za soumraku za Jornem, který se stará o panáka, jenž bude večer upálen. Poté, co přijdete za soumraku za ní a sdělíte, že je slavnost připravena, dojděte do zadní části nádvoří, kde už budou nastoupeni lidé a připraven panák krále Olafa. Za moment dorazí Viarmo s pochodní, představí vás přítomným a zapálí oběť. Nyní se z vás stal oficiálně bard.
Ačkoli se zdá, že tento cech bude mít zajímavé pokračování, musíme vás zklamat. Jakmile se přidáte k bardům a splníte Viarmův úkol, končí vaše cesta barda. Žádné povyšovací úkoly vás nečekají, pouze budete mít možnost splnit některé vedlejší úkoly od ostatních členů.
Vstoupit do toho cechu má několik výhod:
1) Získáte přístup na Bardskou univerzitu
2) Budete moct splnit úkoly od Girada Gemana, Inge Šestiprsté a Pantey Ateie
3) Najdete zde mistra, jenž vám za příplatek zlepší dovednost MISTR: přesvědčování
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyní je čas si přestavit členy tohoto spolku...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Hlavním představeným Bardské univerzity je "Viarmo", altmerský učitel a bard.
Tento muž vás poprvé přivítá na univerzitě a vysvětlí, co se tu lze najít a k čemu toto místo slouží. Také je vás požádá o pomoc o obnovu svátku. Pokud se mu rozhodnete pomoct, započne nový úkol "Udržování ohně" (viz. výše).
Viarmo vám po splnění úkolu bude nadále vděčný, díky němu si budete moct brát věci z univerzity (až na drahé předměty) dle libosti, dokonce využívat i jednu postel ve sklepení.
Avšak může se vám stát, že po skončení slavnosti bude nadále třímat v jedné ruce pochodeň. Jedná se o chybu, která se za normálních okolností nedá přirozeně vyřešit (pokud ho nechcete vídat v této směšné podobě, stačí spustit konzolový řádek, kliknout na něj a napsat "disable" a hned "enable").
Viarmo nosí na sobě kvalitní modré oblečení a klíč od univerzity. Pokud se někde objeví šarvátka, utíká od ní co nejrychleji.
Viarmo
Level: 4 Zdraví: 73 / Mana: 63 / Stamina: 59
Poklad: kvalitní oblečení, zlato, klíč, pochodeň
Častý výskyt: Bardská univerzita, U Mrkajícího kolčaváka
Perk: - Úkol: Udržování ohně Duše: černá
Follower: ne | Správce: ne | Čepele: ne | Sňatek: ne |
ID: 000132AD
Nyní se podíváme na univerzitní kantory. Prvním je "Giraud Gemane", bretonský básník, jehož můžete najít právě zde.
Giraud se zaměřuje hlavně na zdejší historii, té si můžete všimnout až po splnění hlavní dějové linie. V některých budovách či krčmách můžete najít právě jeho knihu "Písně ze Skyrimu - revidovaná verze", kde napsal několik písní, které se právě ve Skyrimu pějí.
Giraud vám může zadat vedlejší úkol "Rjornův buben", ve kterém vás požádá o nalezení a navrácení tohoto skvostu, jenž pamatuje velmi známé bitvy. Nástroj se nachází v "Halldirově mohyle" u Falkreathu, jakmile jej získáte a dáte mu ho, odmění vás vylepšením každé válečnické dovednosti o jednu úroveň.
Navíc, pokud máte dostat zlaťáků, za poplatek vás naučí mistrovsky v "Přesvědčování".
Giraud Gemane nosí na sobě kvalitní rudé oblečení a pokud se ocitne v šarvátce, vytáhne si železnou dýku. U sebe má několik zlatek a klíč od univerzity.
Giraud Gemane
Level: 4 Zdraví: 75 / Mana: 50 / Stamina: 70
Poklad: kvalitní oblečení, dýka, zlato, klíč
Častý výskyt: Bardská univerzita, U Mrkajícího kolčaváka
Perk: - Úkol: Rjornův buben Duše: černá
Follower: ne | Správce: ne | Čepele: ne | Sňatek: ne |
ID: 00013281
Dalším kantorem je "Inge Šestiprstá", nordská stařešina, jenž vyučuje hru na loutnu.
Tato stařenka Inge vám může zdat vedlejší úkol "Finnova loutna", ve kterém vás požádá o nalezení a navrácení loutny, jež vyrobila. Tato loutna je zvláštní tím, že má osm strun. Nástroj se nachází v "Jeskyni U Kamennitého potoka" ve Východní Marce, jakmile ji získáte a dáte ji, odmění vás vylepšením každé zlodějské dovednosti o jednu úroveň.
Inge Šestiprstá nosí na sobě obyčejné zelené šaty, zlato a klíč od univerzity. Pokud se ocitne v bitvě, utíká pryč.
Inge Šestiprstá
Level: 4 Zdraví: 73 / Mana: 63 / Stamina: 59
Poklad: kvalitní oblečení, zlato, klíč
Častý výskyt: Bardská univerzita, U Mrkajícího kolčaváka
Perk: - Úkol: Finnova loutna Duše: černá
Follower: ne | Správce: ne | Čepele: ne | Sňatek: ne |
ID: 0001328A
Posledním kantorem je "Pantea Ateia", imperiální zpěvačka, která vyučuje zpěv.
Tato žena vám může zdat vedlejší úkol "Panteinina flétna", ve kterém vás požádá o nalezení a navrácení flétny, kterou jí zloději ukradli. Nástroj se nachází v "Jeskyni Hobova pádu" v Ledohradu, jakmile ji získáte a dáte ji, odmění vás vylepšením každé kouzelnické dovednosti o jednu úroveň.
Pantea Ateia nosí na sobě kvalitní zelené oblečení a třímá železnou dýku. Má také u sebe několik zlaťáků, šperky a klíč od univerzity.
Pantea Ateia
Level: 4 Zdraví: 73 / Mana: 63 / Stamina: 59
Poklad: kvalitní oblečení, dýka, zlato, klíč
Častý výskyt: Bardská univerzita, U Mrkajícího kolčaváka
Perk: - Úkol: Panteinina flétna Duše: černá
Follower: ne | Správce: ne | Čepele: ne | Sňatek: ne |
ID: 0001329F
Nyní se podíváme na studenty. Prvním studentem je "Aia Arria", imperiálka, která se učí od Pantey Ateie.
Aia se liší od ostatních studentů svým talentem, kterou hájí její učitelka. Ona sama doufá, že díky svému hlasu přiměje posluchače se zamyslet nad slovy písní, než nad válkou.
Aia Arria nosí na sobě obyčejné zelené šaty a třímá železnou dýku. Má jinak u sebe několik zlaťáků a klíč od univerzity.
Aia Arria
Level: 6 Zdraví: 89 / Mana: 72 / Stamina: 64
Poklad: kvalitní oblečení, dýka, zlato, klíč
Častý výskyt: Bardská univerzita
Perk: -
Úkol: - Duše: černá
Follower: ne | Správce: ne | Čepele: ne | Sňatek: ne |
ID: 0001325C
Dalším studentem je "Ataf", redguardský mládenec a také nejmladší bard na univerzitě.
Ataf sice nemá velký talent pro hudbu, ale celou dobu se snaží přijít, co mu jde nejlépe. Často ho můžete vidět, jak hraje na flétnu.
Ataf nosí na sobě obyčejné modré oblečení a třímá železný meč. Navíc má u sebe několik zlatek a klíč od univerzity.
Ataf
Level: 6 Zdraví: 89 / Mana: 72 / Stamina: 64
Poklad: kvalitní oblečení, meč, zlato, klíč
Častý výskyt: Bardská univerzita
Perk: -
Úkol: - Duše: černá
Follower: ne | Správce: ne | Čepele: ne | Sňatek: ne |
ID: 00013295
Dalším studentem je "Illdi", nordka, která je nadšená z univezity.
Už od prvního příchodu na vás spustí, že se tu cítí jak v "hudebním muzeu". Ctí své učitele, hlavně Inge Šestiprstou. Kromě nadšení k hudbě oplývá nejistotou, myslí si, že jí nikdo s přítomných nemá rád.
Můžete ji spatřit během úkolu "Diplomatická imunita", v rámci hlavní dějové linie.
Illdi nosí na sobě obyčejné zelené šaty a třímá železnou dýku. Má u sebe několik zlaťáků a klíč od univerzity.
Illdi
Level: 4 Zdraví: 89 / Mana: 72 / Stamina: 64
Poklad: kvalitní oblečení, meč, zlato, klíč
Častý výskyt: Bardská univerzita
Perk: -
Úkol: - Duše: černá
Follower: ne | Správce: ne | Čepele: ne | Sňatek: ne |
ID: 00013289
Posledním studentem je "Jorn", nordský bard, který sympatizuje s císařskou legií.
Tento muž bude pro vás důležitý během úkolu "Udržování ohně", kromě hraní na nástroje se také stará o tvorbu slaměného panáka krále Olafa Jednookého.
Jorn nosí na sobě obyčejné zelené oblečení a v bitvě používá železný meč. Navíc má u sebe několik zlatek a klíč od univerzity.
Jorn
Level: 4 Zdraví: 89 / Mana: 72 / Stamina: 64
Poklad: kvalitní oblečení, meč, zlato, klíč
Častý výskyt: Bardská univerzita
Perk: -
Úkol: - Duše: černá
Follower: ne | Správce: ne | Čepele: ne | Sňatek: ne |
ID: 0001328F
Zvláštním členem Bardské univerzity je "Úvaz", nordská stařešina, která se stará o kuchyň.
Vzhledem k tomu, že všichni učitelé se stravují v krčmě "U Mrkajícího kolčaváka", dokážete si jistě představit, jak tento kuchař vaří. Navíc, má velice sarkastické poznámky, pokud kolem něj projdete (hlavně, pokud ještě nejste bardi).
Úvaz (v angličtině "Bendt") nosí na sobě kuchařské šaty s čepicí a třímá železnou dýku. Navíc má u sebe kromě zlaťáků také klíče od univerzity a od domu Evetty San.
Úvaz
Level: 4 Zdraví: 75 / Mana: 60 / Stamina: 60
Poklad: kvalitní oblečení, dýka, zlato, klíče
Častý výskyt: Bardská univerzita
Perk: -
Úkol: - Duše: černá
Follower: ne | Správce: ne | Čepele: ne | Sňatek: ne |
Copyright
PHP-Fusion 2002-2012 Nick Jones. Released as free software without warranties GNU Affero GPL v3.
Grafika: Zarath, Kod:
SkyrimAdmin, Puvodni
theme: Stryker &
WhoCare, nahled puvodniho designu zde. Bez souhlasu autora je prisne zakazano z webu kopirovat text a obrazky.