Narazit jste na ně mohli už v TES III: Morrowind, i v TES IV: Oblivion, v rámci hlavních dějových linií. Nyní, i zde ve Skyrimu na ně narazíte, ovšem ne v tak velkém počtu.
Čepele kdysi sloužili jako zabijáci draků ve starších věcích, od nástupu Tibera Septima a jeho potomků na trůn se však jejich uplatnění změnilo. Od této doby fungovali jako osobní strážci tamrielského císaře, jenž plnili pouze jeho vůli. Poslední císař, který využil jejich služeb, byl Martin Septim, během Vpádu Zapomnění.
Po více jak 200 letech, kdy Thalmor začal invazi na Tamriel a došlo k Velké Válce, se Císařství (v čele s císařem Titem Medem II.) rozhodlo uzavřít mír díky "Zlatobílému konkordátu" - smlouvě, která za drsných podmínek měla ukončit válku. V této dohodě bylo několik bodů, se kterými těžko císařská šlechta souhlasila, například "zákaz uctívání Talose" nebo hlavně "rozpuštění Čepelí". Císař dlouho odolávat podepsat tuto smlouvu, ale neměl na výběr.
Thalmor měl za nepřítele mimo uctívačů Talose, hlavně Čepele, neboť císařští agenti věděli, o co Thalmoru ve skutečnosti jde. Spolek byl rozpuštěn, ale členové se nevzdávali ve svých činnostech a nadále pracovali v utajení. Bohužel byli časem téměř všichni chyceni a popraveni.
I po všech krutých letech se ve Skyrimu našli členové Čepelí, kteří vám pomohou během plnění hlavní dějové linie. Tento seznam vám ukáže, jaké výhody získáte:
1) Neomezený přístup do Chrámu Nebeského útočiště.
2) Získáte unikátní zbroj Čepelí a artefakt "Drakozhouba" (meč).
3) Získáte vrozenou sílu, odolávající dračí útoky. Také lze být požehnán proti drakům (zvýší se zranění proti drakům).
4) Dosazení členové se mohou stát vašimi followery.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyní je čas si přestavit členy tohoto spolku...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Velmistrem tohoto spolku je "Delfína", bretonská krčmářka, kterou najdete po příchodu do vorařovské krčmy.
Že se vám nezdá tato žena jako člen Čepelí? Tak to je dobře, Delfína je totiž posledním císařským bojovníkem, kterého Thalmor nestačil najít a zničit. Její minulost je zahalena tajemství, neví se, odkud pochází nebo kde sloužila, patrné však je, že má narozdíl od ostatních jasný přehled a mnoho bojových zkušeností.
Delfína si vás prvně všimne v krčmě "U Spícího obra", jak již bylo výše psáno. Dále si jí můžete všimnout po donesení dračího kamene z "Mohyly Temných vod" (nejprve musíte splnit úkol "Mohyla Temných vod", poté až úkol "Zlatý spár" ve Vorařově. Jinak se vám Delfína neobjeví v Dračí síni)Zpočátku vám poslouží jen jako hostitelka, avšak poté, co splníte úkoly od Mistrů hlasu (hlavně po úkol "Roh Jurgena Vládce větru"), se vám odhalí a přiměje, abyste s ní vydali k dračímu pohřebišti nad "Kyniným Hájkem". Jakmile tam dorazíte a prokáže se, že jste skutečný Drakorozený, přestane tajit svou osobu a prozradí vám vše, co budete mít na srdci.
Po splnění několika úkolů v hlavní dějové linii se odebere z Vorařova natrvalo do Chrámu Nebeského útočiště, posledního místa Čepelí v Tamrielu. Toto místo se nachází v Pláních, kousek od Markarthu. Zde se také dozvíte více informací, jak porazit Alduina.
Většina úkolů v hlavní dějové linii se týká právě této ženy. Zde je seznam všech úkolů, ve kterých má jistý podíl:
1) Mohyla Temných vod (Farengarovi doneste Dračí kámen) 2) Roh Jurgena Vládce větru (získejte artefakt z Ustengravu) 3) Čepel v temnotě (navštivte dračí pohřebiště nad Kyniným Hájkem) 4) Diplomatická imunita (infiltrujte se na Thalmorské velvyslanectví) 5) Krysa zahnaná do kouta (najděte Esberna) 6) Alduinova zeď (dostaňte se do Chrámu Nebeského útočiště) 7) Nekonečná sezóna (uzavřete mír)
Po příchodu do chrámu vám může Delfína dát několik vedlejších úkolů:
Delfína je velmi tvrdohlavá a vážná žena, není radno si s ní zahrávat, neboť ovládá výborně meč. Zpočátku na sobě nosí hospodské oblečení, později během cesty do "Kynina Hájku" si na sebe obleče koženou zbroj a třímá svůj cechovní meč, z dálky střílí z orského luku s použitím ocelových šípů. Na závěr, až se dostane do "Chrámu Nebeského útočiště", vybaví se kompletní cechovní zbrojí.
Dokáže použít během boje i kouzla z magie Obnovy: Neoblomná ochrana a Rychlé léčení. U sebe nosí několik léčivých lektvarů, zlato, šípy a klíče od krčmy.
Delfína
Level: 10-30 Zdraví: 90+level×10 / Mana: 45+level×5 / Stamina: 100
Poklad: viz. článek
Častý výskyt: U Spícího obra, Chrám Nebeského útočiště
Perk: - Úkol: Roh Jurgena Vládce větru Duše: černá
Follower: ne | Správce: ne | Čepele: ne | Sňatek: ne |
ID: 00013478
Druhým a také posledním členem Čepelí, je "Esbern", starý Nord, který sloužil ve spolku jako archivář a myslitel.
Tento stařec je velice důležitý během hlavní dějové linie, neboť právě on vysvětlí Alduinovu hrozbu a způsob, jak se proti němu bránit. Esberna najdete v "Norách Krysí díry", kde se zatarasil mnoha zámky ve dveřích. Pokud dorazíte k jeho dveřím a nebudete mít splněný úkol "Diplomatická imunita", pak vás k sobě nevpustí a vyžene pryč.
Ačkoli vypadá neškodně, nenechte se zmýlit, Esbern je velmi zkušený vyvolávač, takže během doprovodu do Vorařova a nadále do "Chrámu Nebeského útočiště" vám bude jistě užitečný.
Po dosažení nového útočiště vám může stařec poskytnout několik výhod. Pokud mu přinesete jedny dračí kosti a šupiny, vyrobí vám lektvar, který rapidně zvýší odolnost proti dračím fyzickým útokům. Navíc vám může požehnat na krátkou dobu "Drakobijeckým požehnáním", které zvyšuje šanci na kritický zásah proti drakům.
Esberna se týkají tyto hlavní úkoly:
1) Krysa zahnaná do kouta (najděte Esberna) 2) Alduinova zeď (dostaňte se do Chrámu Nebeského útočiště) 3) Znalosti předků (získejte Svitek předků) 4) Nekonečná sezóna (uzavřete mír)
Také vám může zadat některé vedlejší úkoly:
1) Dračí výzkum (doneste dračí kosti a dračí šupiny) 2) Lov draků (zabijte draka na určeném místě) 3) Paarthurnax (zabijte Paarthurnaxe)
Esbern zpočátku nosí na sobě hornické oblečení a v boji používá ebenitovou dýku. Po příchodu do nového útočiště si na sebe oblékne smuteční šaty a nadále zůstane zde s Delfínou. Má u sebe několik zlatek a lektvarů.
Esbern
Level: 10-30 Zdraví: 50+(PC-1.3)×6.2 / Mana: 150+(PC-1.3)×5 / Stamina: 50
Poklad: šaty, dýka, zlato, lektvary
Častý výskyt: Nory Krysí díry, Chrám Nebeského útočiště
Perk: - Úkol: Krysa zahnaná do kouta Duše: černá
Follower: ne | Správce: ne | Čepele: ne | Sňatek: ne |
ID: 00013358
Úkol "Budování Čepelí" je zvláštní tím, že jí můžete přivést téměř kteréhokoli vašeho followera, na kterého narazíte (ať už se jedná o žoldnéře, huskarla či vašeho partnera).
Pokud nevíte, které osoby můžete naverbovat, podívejte se do sekce "Cechy", "Unikátní NPC" či "Obyvatelstvo", kde v parametrech naleznete jednoduchou kolonku "Čepele: Ano/ne".
Copyright
PHP-Fusion 2002-2012 Nick Jones. Released as free software without warranties GNU Affero GPL v3.
Grafika: Zarath, Kod:
SkyrimAdmin, Puvodni
theme: Stryker &
WhoCare, nahled puvodniho designu zde. Bez souhlasu autora je prisne zakazano z webu kopirovat text a obrazky.