1) Bude se postava moci změnit v určité stvoření?
- Todd: Nechceme o tom hovořit, chceme tuto otázku nechat nezodpovězenou až do vydání Skyrimu.
2) Jaké úpravy vzhledu postavy budou ve Skyrimu možné? Mám na mysli vousy, tetování, proporce apod. Budeme je moci později ve hře upravovat?
- Matt: K dispozici je spousta úprav pro každou rasu. Můžete si vybírat z mnoha typů vlasů, vousů, jizev, barev na obličej apod.
3) Brnění bude vypadat jako v Oblivionu (části brnění jsou jako "svařené") nebo jako v Morrowindu (odděleně)? Budeme moci nosit oblečení i brnění zároveň?
- Matt: Systém brnění je velice podobný tomu v Oblivionu. Jedinou velkou změnou je, že kyrys a kalhoty (oprava) byly spojeny do jednoho celku. To umožňuje to, aby brnění ve Skyrimu vypadalo tak, jak chceme.
4) Je hlavní linie úkolů a různých frakcí rozvětvená nebo lineární? A co vedlejší úkoly?
- Bruce: Jsme soustředěni na vyprávění jednoho velkého příběhu. V každém úkolu jsou tu různé body, které mohou věci změnit, ale celkově je to pořád jeden úkol. Vzhledem k tomu, že vedlejší úkoly mají každý vlastní příběh, je u nich pravděpodobnější, že se budou rozvětvovat právě vedlejší questy. Například se můžete rozhodnout, zda určitou osobu zradíte, nebo zachráníte - to může změnit celý konec questu. Celkově se struktura úkolů podobá spíše Oblivonu než Falloutu 3 - je zde mnoho úkolů, ale moc se nerozvětvují.
5) Závisí kořist a odměny za úkoly na levelu jako v Oblivionu? Budou tu nějaké super-předměty, které na tom nezávisí?
- Bruce: Věci okolo levelování budou podobné jako ve Falloutu 3, jen v nich bude několik změn, na které doufáme, že lidé vůbec nepřijdou. Kořist a nepřátelé závisí na tom, v jaké "zóně setkání" se nacházíte, takže to může být přiměřené i velice nepřiměřené vašemu levelu. Máme koncept speciálních kořistí, které budete moci náhodně najít v truhlách bez ohledu na zónu, ale stejně ty lepší věci najdete v lepší zóně a s lepším levelem. Některé budou odměnou za quest. Snažíme se je ale udělat přiměřené k tomu, co jste udělali. Někdy je to náhodné, někdy přidělené. Je tu mnoho mocných zbraní, jako třeba daedrické artefakty.
6) Vrátí se do Skyrimu věci, které byly v Morrowindu, ale ne v Oblivionu, jako třeba kopí, střední brnění, "Mark" a "Recall" kouzla?
- Todd: Ve Skyrimu nebudou z toho samého důvodu, z jakého nebyly v Oblivionu. Vše zdůvodním. Za prvé: kopí. Pravdou je, že nás bavilo je dělat, ale bylo to v podstatě ztrátou času, protože raději ten čas investujeme do zlepšení hratelnosti s těmi existujícími zbraněmi (meče/zbraně jedno/dvouruční, luky a štíty). Můžete si přidat na ten seznam i ta kouzla. Budeme raději, když ty existující budou "unikátní".
Střední brnění, na to taky není čas.
7) Budeme moci mít vztahy s NPC? Romantické, atp.?
- Bruce: Samozřejmě! Budete si moct dělat přátele tím, že pro ně něco uděláte. Prátelé s vámi budou zacházet různě. Někteří s vámi třeba i půjdou do dobrodružství a dungeonů. Dokonce se budete moci i brát! Pakliže budete vlastnit dům, vaše choť se bude stěhovat s vámi.
8) Jsou ve Skyrimu nějaké nové materiály zbraní nebo brnění?
- Matt: Tou největší raritou a tím nejdražším je brnění vyrobené přímo z dračí kůže. Mohou být vyrobeny v lehké i těžké edici. Spousta typu však bude ze starších dílu, jen budou upraveny do Nordského stylu.
9) Můžeme mít nějaké podrobnosti o PC verzi hry? Bude se prostředí hratelnosti nějak lišit? Bude k dispozici 64-bitová verze?
- Todd: 64-bitová verze? Tentokrát ne.. A prostředí vizuálně vypadá stejně jako na jiných platformách, ale svým chováním je zcela jiné. Bude tu i mnoho klávesových zkratek na klávesnici (např. quicksave apod.) podobně jako u předchozích dílů na PC. Počítačová verze bude také mít vyšší rozlišení textur, větší vykreslování a další možné efekty, které budete moci zpatřit, máte-li pořádnou mašinu. Poslední a důležitou věcí je Creation Kit, který uvolníme na PC, což je velmi důležité jak pro nás, tak pro naše fanoušky. Proto se budeme snažit v této oblasti udělat to nejlepší.
10) Jak bude očarovávání předmětů fungovat ve Skyrimu? Budeme muset prázdné předměty naplňovat dušemi jako v Oblivonu, nebo to bude jako v Morrowindu, že se po určité době obnoví?
- Bruce: Metoda v Oblivionu fungovala dobře, tak jsme ji zachovali. Magické předměty budou obnovovány pomocí kamenů duší, ale brnění nebude muset být obnovováno, stejně jako v Oblivionu. Používání duší a jejich tradice je jádrem Elder Scrolls.
Předělali jsme také celý systém očarovávání. Teď je to totiž dovednost, takže platí - čím vyšší zkušenost - tím lepší předměty. Stanice očarování budou k nalezení po celém herním světě.
11) Jaké budou rozdíly mezi rasami? Hádám, že budou mít různé bonusy pro dovednosti, ale budou mít také začínat s různými perky, nebo budou mít jiné atributy, jako třeba rychlost běhu, nebo to, kolik věcí unese?
- Todd: Každá rasa začíná se zkušenostmi, které jsou defaultně vyšší, ale nebude těžké je předčít rychle i s jinou rasou. Také budou začínat s jinými kouzlami a speciálními dovednostmi (např. Khajiit vidí ve tmě, Ork má šílenou sílu, Redguardi mají Nával Adrenalinu apod.).
12) Je možné, že některé například questy nebo příběhy budou znepřístupněny na základě rasy/frakce/rozhodnutí atd., nebo každý bude moci si všehno projít?
- Todd: Ano, je tu pár věci, které se znepřístupní s ohledem na to, jak se rozhodnete. Ale jen přiměřeně. Našim cílem není, abyste mohli nebo nemohli všechno prozkoumat jen s jednou postavou. Svět ve Skyrimu je tak velký, že jsme se tím ani moc nezaobírali.
13) Jakého rozsahu bude výběr rasy nebo pohlaví na začátku ovlivňovat hru? Jsou vztahy těmito rozhodnutími ovlivněny?
- Bruce: Vaše rasa je velmi důležitá. Bude to více, než jen to "jak vypadáte". Každá rasa má tendenci být lepší s určitými charaktery. Např., když bude hrát za kouzelníka, bude to snažší s Bretoncem nebo Vysokým elfem. Každopádně, pokud budete chtít být Nord - kouzelník, bude to možné..
Pohlaví nic ovlivňovat nebude. Ostatní rasy akorát poznají, zda jste můž, či žena, ale tím to končí.
14) Plánujete zahrnout i jiné způsoby, než smrtící pro poražení nepřítele?
- Todd: Záleží na tom, co myslíte tím "poražení". Použití kouzel může chování lidí ovlivnit, nebo někdy bude stačit jen zvrhnout je na zem.
Oh, a nesmíme zapomenout na hospodské rvačky, ty jsou nesmrtící! Tohle miluju..
15) Budou zápasy s bossy zahrnovat nějakou zajímavou mechaniku oproti klasickému "více zdraví a silnější útok"?
- Todd: Máme mnoho nových chování při bojování s různými nepřáteli, které dělají boj dynamyčtější a zajímavější. Záleží na tom, co nepřítel může udělat. Některé útoky budou také vyžadovat určité tempo a strategii.
16) Mají společníci zkušenosti a perky, které můžeme trénovat?
- Bruce: Ne, trénovat můžete jen ty vlastní.
17) Je kultura ve Skyrimu čistě Nordská, nebo jsou zde místa (stejně tak, jako Cheydinhal v Cyrodiilu), které vykazují vliv jiných kultur, třeba s jinou architekturou, náboženstvím, nebo tak něco?
- Matt: Zatímco ve Skyrimu bude více ras, zaměřili jsme se hlavně na nordskou kulturu a jejich regionální rozdíly. Architektura mezi městy je dramaticky rozdílná a ukazuje, jak Nordové v dané oblasti žijí.
18) Takže, draci jsou velcí a mocní. Zahrnuli jste i nějaké prostředí, které můžou draci nějak destruktabilně poznamenat? Můžou draci ničit budovy, kácet stromy, podpalovat domy, dělat laviny, prostě věci, které zdůrazňují jejich moc?
- Todd: Zanechávají za sebou stopu, ale ne tak, aby ničili domy apod., to je velmi vzácné. Stává se to, ale ne moc. Všechno je totiž tak dynamické a propracované (každá NPC má svůj "denní rozpis"), že by to ničení budov mohlo ovlivnit, tak jsme to neshledali jako dobrou věc.
19) Bude nějaký rozdíl mezi animacemi muže a ženy stejně tak, jako mezi lidskými rasami a ostatními?
- Matt: Systém animací je kompletně upraven. Zaznamenáte veliké změny oproti předchozím dílům. Ano, jsou tu rozdíly mezi animacemi muže a ženy, a dokonce i "ostatní" rasy mají své specifické pohyby.
20) Bude začleněn systém karmy, tak jako ve Fallout 3, nebo to bude jako v Oblivionu sláva/hanba?
- Bruce: Hra neposkytuje číselné skóre toho, jak si vedete, ale rozpozná, zda jste byli hodní, či nezbední. Myslíme si, že číslo nedá vaší slávě za dost. Lidé ve světě uznají věci, které jste udělali spíš, než jen obecná reputace. Pokud jste kriminálník, budou to taky vědět. Ale pokud budete platit pokuty (dluhy) společnosti, vše vám budiž odpuštěno.
21) Bude craftování (zbraní, brnění) ovlivněno nástrojem, který používáte, stejně tak, jako ingrediencí, jakou použijete? Jako třeba kladiva, nůžky, váš level? V podstatě, budu moci vyrobit silnější, nebo dokonce unikátní předmět použítím master kladiva, či nůžek oproti těm pro nováčky?
- Bruce: Kovárna obsahuje lavici, brus a kovadlinu. Vylepšit si své zbraně můžete na brusu. Čím vyšší máte level, tím více je můžete upravit a tím nadělají vyšší škodu. To samé s brněním.
22) Bude mít hráč hlas? Takže bude moci s ostatními lidmi konverzovat?
- Todd: Ve skutečnosti máte hlas, ale vy ho uslyšíte jen při křičení a jiných zvucích. Pro každou rasu a pohlaví samozřejmě máme různé pokřiky při boji a také různé dračí pokřiky.
23) Samozřejmě každý bude "Dragonborn", ale ne každý bude hrát stejně. Otázkou je, budou dračí pokřiky podporovat všechny typy hráčů?
- Todd: Ano, podporují všechny typy, ale o dračích pokřicích ještě nejsme připraveni mluvit, ale již brzy se dočkáte.
24) Budou někde místa, kde můžete využít přírodu pro váš prospěch? Jako třeba vyrobit past, nebo vylézt na strom a nenápadně zaútočit?
- Todd: Ano i ne. Takové věci dělat nemůžete, ale prostředí je tak husté, že téměř vždy za použití přírodního terénu jste schopen získat výhodu, zejména nenápadného útočení.
25) Budeme moci pokračovat po dokončení hlavní linie?
- Todd: Ano, samozřejmě.
Prostě nikdy nezapomenu na to, jak měl člověk v Morrowindu ebonový kyrys, velkej dwemerskej nárameník, druhej měl jen malej železnej, do toho daedrický boty, jednu kroužkovou rukavici atd...
Kdyz tento styl oblekani nebyl v oblivionu (levy pravy naramenik atd.) taky si lidi stezovali? dobre nelibi se mi jak to vyylsely ae jeste jsme to nemeli pod rukou...kritizujeme neco co jsme ani nevyzkouseli...je pravdou ze jsem byl tosicku rozhorceny ae Kesha me osobne promluvil do duse a musim s nim souhlasit ve vsech smerech
@HenryNeal #40: Teda nevím jestli někdo udělá plugin, který by ten problém s brněním vyřešil, to by mohl být celkem velký zákrok do hry. Ale možné je všechno.. Některé pluginy pro oblivion byly fakt hodně propracované.
Mě by taky zajímalo, jak to bude s tím očarováváním předmětů. Jak z toho udělali zkušenost. Jako jak říkají čím vyšší zkušenost - tím lepší předměty, to taky záleží na těch soul gemech jak velké jsou a jak můžou ten předmět očarovat. Jak to bude záviset na obou věcech?
PS, zatím je tu v komentářích zajímavá debata, pokud to tak bude pokračovat a najde se někdo kdo zde napíše 100. komentář dostane do profilu (a k avataru do fóra) ocenění : http://skyrim.4fa...100thc.png
. Snažíme se připravovat i soutěže, ale musíme počkat dokud nevyřídíme takovou formalitu. Do nějaké soutěže by se vám mohli hodit i tato ocenění
Docela by mě zajímalo, o jakém zjednodušování se tu mluví.
Osobně se mi změny v systému líbí. Dovednosti s perky, které mají podobu hvězdného nebe, to je prostě paráda. Možná se dá brát jako zjednodušení to, že přestane existovat povolání, ale já byl člověk od přírody nespokojený a jak v Morrowindu, tak v Oblivionu, sem strávil první 4 dny jenom tím, že sem neustále procházel první dungeon, abych si vytvořil tu správnou postavu, co se dovedností týče (a stejně sem nebyl nikdy spokojený).
Občas mě dost žralo, že sem mi v inventáři válela neuvěřitelná spousta stejného brnění, které mělo jen trochu jinou "ošoupanost". A to, že se na obrazovce objeví víc postav a víc druhů brnění (prý severského vzhledu) za cenu spojení kyrysu a "kalhot", to je pro mě dobrý obchod. Kopí mi bude chybět, to nepopírám, ale střední brnění sem nenosil v žádném díle. Připadalo mi naprosto zbytečné (krom toho třeba v daggerfallu ho moc druhů nebylo). Vůbec ze všeho nejvíc se těším, až si vytvořím postavu, co se mi bude podobat a to možná i figurou, protože aspoň z interview vypadlo, že půjde upravit i tělo.
@SkyrimAdmin #43: mozna to bude neco ve stylu tvoreni kouzel v oblivionu...potreboval jsi mit vytrenovanou destrukci treba na 75 aby jsi mohl vytvorit urcite kouzlo s urcitym ucinkem...takze pokud bude enchant jako skill tak na vytvoreni napr reflect dmg s ucinkem 20% budes potrebovat nejaky ten soul gem a skill "enchant" na urovni treba 30...takovou mam predstavu o vylepsovani...a taky by bylo dobre kdyby bethesda udelala nejake vyhody k enchantovani kyrysu a kalhot kdyz uz jsou v celku...o jakou vyhodu by se jednalo to uz nevim (lepsi ucinek, "silnejsi" enchant...)
EDIT: a tu soutez bych vymazal a nechal ji treba jen v hlavne...bude to tu za chvili zaspamovane
No v Morrowindu to bylo tak, že každá věc měla svojí kapacitu a podle toho se do ní dalo narvat silnější kouzlo, a zkušenost pak ovlivňovala jen to, jestli se to povede.
co se týče zjednodušování, tak je to například zmizení atributů a opět vymazání některých skillů, docela by mě zajímalo, jestli bude ve Skyrimu levitace.
A když v Oblivionu nebyly nárameníky, tak si lidi taky stěžovali a už je plugin, který nárameníky přidává a je vcelku povedený.
@Vojta #45; @Scarcz #46: No to zní zajímavě..
Mimochodem, Scarcz - Levitace
Mark and recall is one where it’s a lot of fun, but like levitation, was removed so we could design better gameplay spaces and scenarios. We were really limited in Morrowind because the player could recall or levitate out of many situations and break them. There was a lot of good gameplay and level design work that we just couldn’t do and now we can. Back then it seemed like many good ideas we had were shot down when another designer would say “oh yeah, I just levitate or recall away.” So we got rid of them.
- takže asi nebude
PS: to s tou soutěží o 100. komentář zde tu nechám, ale od potencionálního spamu to tu budu pročišťovat
deXter #27: Nevim, já tomu taky zas nijak zvlášť nerozumim a takovej přehled nemám (můžeš to zkusit vygůglit pokud tě to hodně zajmá). Ale pro většinu her (a teda i pro Skyrim), to nemá smysl, protože jsou na PC portovaný z konzolí a současná generace konzolí je už technichnicky někde jinde, než nejnovější PC, třeba takový PS3 má 256 RAM + 256 pro grafiku, samozřejmě to se nedá uplně s PC srovnávat, protože na konzolích máš mnohem lepší optimalizaci, ale i tak... Takovej Oblivion nevyužil víc jak 1GB operační paměti a Skyrim je stavěnej na ten samej hw, takže mít možnoust aby využíval víc jak 3GB je celkem k ničemu (pokud do něj nehodláš narvat tunu supernáročnejch módů...)
@Talos #48:
aha, no to vím ale oblivion určitě využívá víc, když jsem měl 1GB tak s texturama na large se to nedalo hrát jak se načítaly pořád textury.. ale je pravda že dnešní hry nevyužívaj asi víc jak ty 2 až 3 GB.. až budu mít čas tak zkusim třeba u crysis monitorovat kolik využívá paměti a video paměti.. ale myslim si že třeba takový GTA4 určitě využije 3GB
a stejně na skyrim vyjde milion modu jako bylo na oblivion který zlepšovali grafiku
no to je jedno nic tady asi nevykoumáme, prostě když to jede tak hlavně že to jede a je mi jedno jestli to využije 4GB nebo 2GB
Copyright
PHP-Fusion 2002-2012 Nick Jones. Released as free software without warranties GNU Affero GPL v3.
Grafika: Zarath, Kod:
SkyrimAdmin, Puvodni
theme: Stryker &
WhoCare, nahled puvodniho designu zde. Bez souhlasu autora je prisne zakazano z webu kopirovat text a obrazky.