1) Bude se postava moci změnit v určité stvoření?
- Todd: Nechceme o tom hovořit, chceme tuto otázku nechat nezodpovězenou až do vydání Skyrimu.
2) Jaké úpravy vzhledu postavy budou ve Skyrimu možné? Mám na mysli vousy, tetování, proporce apod. Budeme je moci později ve hře upravovat?
- Matt: K dispozici je spousta úprav pro každou rasu. Můžete si vybírat z mnoha typů vlasů, vousů, jizev, barev na obličej apod.
3) Brnění bude vypadat jako v Oblivionu (části brnění jsou jako "svařené") nebo jako v Morrowindu (odděleně)? Budeme moci nosit oblečení i brnění zároveň?
- Matt: Systém brnění je velice podobný tomu v Oblivionu. Jedinou velkou změnou je, že kyrys a kalhoty (oprava) byly spojeny do jednoho celku. To umožňuje to, aby brnění ve Skyrimu vypadalo tak, jak chceme.
4) Je hlavní linie úkolů a různých frakcí rozvětvená nebo lineární? A co vedlejší úkoly?
- Bruce: Jsme soustředěni na vyprávění jednoho velkého příběhu. V každém úkolu jsou tu různé body, které mohou věci změnit, ale celkově je to pořád jeden úkol. Vzhledem k tomu, že vedlejší úkoly mají každý vlastní příběh, je u nich pravděpodobnější, že se budou rozvětvovat právě vedlejší questy. Například se můžete rozhodnout, zda určitou osobu zradíte, nebo zachráníte - to může změnit celý konec questu. Celkově se struktura úkolů podobá spíše Oblivonu než Falloutu 3 - je zde mnoho úkolů, ale moc se nerozvětvují.
5) Závisí kořist a odměny za úkoly na levelu jako v Oblivionu? Budou tu nějaké super-předměty, které na tom nezávisí?
- Bruce: Věci okolo levelování budou podobné jako ve Falloutu 3, jen v nich bude několik změn, na které doufáme, že lidé vůbec nepřijdou. Kořist a nepřátelé závisí na tom, v jaké "zóně setkání" se nacházíte, takže to může být přiměřené i velice nepřiměřené vašemu levelu. Máme koncept speciálních kořistí, které budete moci náhodně najít v truhlách bez ohledu na zónu, ale stejně ty lepší věci najdete v lepší zóně a s lepším levelem. Některé budou odměnou za quest. Snažíme se je ale udělat přiměřené k tomu, co jste udělali. Někdy je to náhodné, někdy přidělené. Je tu mnoho mocných zbraní, jako třeba daedrické artefakty.
6) Vrátí se do Skyrimu věci, které byly v Morrowindu, ale ne v Oblivionu, jako třeba kopí, střední brnění, "Mark" a "Recall" kouzla?
- Todd: Ve Skyrimu nebudou z toho samého důvodu, z jakého nebyly v Oblivionu. Vše zdůvodním. Za prvé: kopí. Pravdou je, že nás bavilo je dělat, ale bylo to v podstatě ztrátou času, protože raději ten čas investujeme do zlepšení hratelnosti s těmi existujícími zbraněmi (meče/zbraně jedno/dvouruční, luky a štíty). Můžete si přidat na ten seznam i ta kouzla. Budeme raději, když ty existující budou "unikátní".
Střední brnění, na to taky není čas.
7) Budeme moci mít vztahy s NPC? Romantické, atp.?
- Bruce: Samozřejmě! Budete si moct dělat přátele tím, že pro ně něco uděláte. Prátelé s vámi budou zacházet různě. Někteří s vámi třeba i půjdou do dobrodružství a dungeonů. Dokonce se budete moci i brát! Pakliže budete vlastnit dům, vaše choť se bude stěhovat s vámi.
8) Jsou ve Skyrimu nějaké nové materiály zbraní nebo brnění?
- Matt: Tou největší raritou a tím nejdražším je brnění vyrobené přímo z dračí kůže. Mohou být vyrobeny v lehké i těžké edici. Spousta typu však bude ze starších dílu, jen budou upraveny do Nordského stylu.
9) Můžeme mít nějaké podrobnosti o PC verzi hry? Bude se prostředí hratelnosti nějak lišit? Bude k dispozici 64-bitová verze?
- Todd: 64-bitová verze? Tentokrát ne.. A prostředí vizuálně vypadá stejně jako na jiných platformách, ale svým chováním je zcela jiné. Bude tu i mnoho klávesových zkratek na klávesnici (např. quicksave apod.) podobně jako u předchozích dílů na PC. Počítačová verze bude také mít vyšší rozlišení textur, větší vykreslování a další možné efekty, které budete moci zpatřit, máte-li pořádnou mašinu. Poslední a důležitou věcí je Creation Kit, který uvolníme na PC, což je velmi důležité jak pro nás, tak pro naše fanoušky. Proto se budeme snažit v této oblasti udělat to nejlepší.
10) Jak bude očarovávání předmětů fungovat ve Skyrimu? Budeme muset prázdné předměty naplňovat dušemi jako v Oblivonu, nebo to bude jako v Morrowindu, že se po určité době obnoví?
- Bruce: Metoda v Oblivionu fungovala dobře, tak jsme ji zachovali. Magické předměty budou obnovovány pomocí kamenů duší, ale brnění nebude muset být obnovováno, stejně jako v Oblivionu. Používání duší a jejich tradice je jádrem Elder Scrolls.
Předělali jsme také celý systém očarovávání. Teď je to totiž dovednost, takže platí - čím vyšší zkušenost - tím lepší předměty. Stanice očarování budou k nalezení po celém herním světě.
11) Jaké budou rozdíly mezi rasami? Hádám, že budou mít různé bonusy pro dovednosti, ale budou mít také začínat s různými perky, nebo budou mít jiné atributy, jako třeba rychlost běhu, nebo to, kolik věcí unese?
- Todd: Každá rasa začíná se zkušenostmi, které jsou defaultně vyšší, ale nebude těžké je předčít rychle i s jinou rasou. Také budou začínat s jinými kouzlami a speciálními dovednostmi (např. Khajiit vidí ve tmě, Ork má šílenou sílu, Redguardi mají Nával Adrenalinu apod.).
12) Je možné, že některé například questy nebo příběhy budou znepřístupněny na základě rasy/frakce/rozhodnutí atd., nebo každý bude moci si všehno projít?
- Todd: Ano, je tu pár věci, které se znepřístupní s ohledem na to, jak se rozhodnete. Ale jen přiměřeně. Našim cílem není, abyste mohli nebo nemohli všechno prozkoumat jen s jednou postavou. Svět ve Skyrimu je tak velký, že jsme se tím ani moc nezaobírali.
13) Jakého rozsahu bude výběr rasy nebo pohlaví na začátku ovlivňovat hru? Jsou vztahy těmito rozhodnutími ovlivněny?
- Bruce: Vaše rasa je velmi důležitá. Bude to více, než jen to "jak vypadáte". Každá rasa má tendenci být lepší s určitými charaktery. Např., když bude hrát za kouzelníka, bude to snažší s Bretoncem nebo Vysokým elfem. Každopádně, pokud budete chtít být Nord - kouzelník, bude to možné..
Pohlaví nic ovlivňovat nebude. Ostatní rasy akorát poznají, zda jste můž, či žena, ale tím to končí.
14) Plánujete zahrnout i jiné způsoby, než smrtící pro poražení nepřítele?
- Todd: Záleží na tom, co myslíte tím "poražení". Použití kouzel může chování lidí ovlivnit, nebo někdy bude stačit jen zvrhnout je na zem.
Oh, a nesmíme zapomenout na hospodské rvačky, ty jsou nesmrtící! Tohle miluju..
15) Budou zápasy s bossy zahrnovat nějakou zajímavou mechaniku oproti klasickému "více zdraví a silnější útok"?
- Todd: Máme mnoho nových chování při bojování s různými nepřáteli, které dělají boj dynamyčtější a zajímavější. Záleží na tom, co nepřítel může udělat. Některé útoky budou také vyžadovat určité tempo a strategii.
16) Mají společníci zkušenosti a perky, které můžeme trénovat?
- Bruce: Ne, trénovat můžete jen ty vlastní.
17) Je kultura ve Skyrimu čistě Nordská, nebo jsou zde místa (stejně tak, jako Cheydinhal v Cyrodiilu), které vykazují vliv jiných kultur, třeba s jinou architekturou, náboženstvím, nebo tak něco?
- Matt: Zatímco ve Skyrimu bude více ras, zaměřili jsme se hlavně na nordskou kulturu a jejich regionální rozdíly. Architektura mezi městy je dramaticky rozdílná a ukazuje, jak Nordové v dané oblasti žijí.
18) Takže, draci jsou velcí a mocní. Zahrnuli jste i nějaké prostředí, které můžou draci nějak destruktabilně poznamenat? Můžou draci ničit budovy, kácet stromy, podpalovat domy, dělat laviny, prostě věci, které zdůrazňují jejich moc?
- Todd: Zanechávají za sebou stopu, ale ne tak, aby ničili domy apod., to je velmi vzácné. Stává se to, ale ne moc. Všechno je totiž tak dynamické a propracované (každá NPC má svůj "denní rozpis"), že by to ničení budov mohlo ovlivnit, tak jsme to neshledali jako dobrou věc.
19) Bude nějaký rozdíl mezi animacemi muže a ženy stejně tak, jako mezi lidskými rasami a ostatními?
- Matt: Systém animací je kompletně upraven. Zaznamenáte veliké změny oproti předchozím dílům. Ano, jsou tu rozdíly mezi animacemi muže a ženy, a dokonce i "ostatní" rasy mají své specifické pohyby.
20) Bude začleněn systém karmy, tak jako ve Fallout 3, nebo to bude jako v Oblivionu sláva/hanba?
- Bruce: Hra neposkytuje číselné skóre toho, jak si vedete, ale rozpozná, zda jste byli hodní, či nezbední. Myslíme si, že číslo nedá vaší slávě za dost. Lidé ve světě uznají věci, které jste udělali spíš, než jen obecná reputace. Pokud jste kriminálník, budou to taky vědět. Ale pokud budete platit pokuty (dluhy) společnosti, vše vám budiž odpuštěno.
21) Bude craftování (zbraní, brnění) ovlivněno nástrojem, který používáte, stejně tak, jako ingrediencí, jakou použijete? Jako třeba kladiva, nůžky, váš level? V podstatě, budu moci vyrobit silnější, nebo dokonce unikátní předmět použítím master kladiva, či nůžek oproti těm pro nováčky?
- Bruce: Kovárna obsahuje lavici, brus a kovadlinu. Vylepšit si své zbraně můžete na brusu. Čím vyšší máte level, tím více je můžete upravit a tím nadělají vyšší škodu. To samé s brněním.
22) Bude mít hráč hlas? Takže bude moci s ostatními lidmi konverzovat?
- Todd: Ve skutečnosti máte hlas, ale vy ho uslyšíte jen při křičení a jiných zvucích. Pro každou rasu a pohlaví samozřejmě máme různé pokřiky při boji a také různé dračí pokřiky.
23) Samozřejmě každý bude "Dragonborn", ale ne každý bude hrát stejně. Otázkou je, budou dračí pokřiky podporovat všechny typy hráčů?
- Todd: Ano, podporují všechny typy, ale o dračích pokřicích ještě nejsme připraveni mluvit, ale již brzy se dočkáte.
24) Budou někde místa, kde můžete využít přírodu pro váš prospěch? Jako třeba vyrobit past, nebo vylézt na strom a nenápadně zaútočit?
- Todd: Ano i ne. Takové věci dělat nemůžete, ale prostředí je tak husté, že téměř vždy za použití přírodního terénu jste schopen získat výhodu, zejména nenápadného útočení.
25) Budeme moci pokračovat po dokončení hlavní linie?
- Todd: Ano, samozřejmě.
Mně se to vůbec nezdá.. v dalšim díle TES bude celý brnění jeden kus ne? jinak teď mi došlo že skyrim vyjde už za 4 měsíce.. to to uteklo, pamatuju si jak jsem si řikal že 11 měsíců je děsně dlouho když ho ohlásili.. jen doufám že hra nebude moc osekaná protože nemaj na nic čas aby jí stihli vydat 11.11.11 ...
Já bych byl snad radši kdyby jí vydali příští rok, ale vyhráli by si s tím a byli by tam kopí a medium armor a levitace a zkrátka se to přiblížilo Morrowindu
Já myslim, že to moc hrotíte Prakticky doteďka byl Skyrim bezchyby a najednou tu koukám na plno negativních ohlasů. Sakra dyť je to jen brnění ne? Já teda nevim, ale já bych klidně souhlasil s tím, aby vršek a spodek byli vcelku a spíš se soustředily na lepší detaily, jako je například směr vody, který pomáhá určit východ z dungeonu, vyrytá rejha za drakem smekajícím se po zemi, nebo to, že vámi vyhozený meč z inventáře vám poběží vrátit malý klučina v domnění, že jste ho pouze ztratili a podobně. Mě teda spíše zajímají tyhle detaily, které ještě žádná jiná hra nezpracovala. A potom, to že je to brnění řešené takhle bude vadit 90% hráčů pouze v době kdy to vyšlo na povrch. Až bude hra venku tak po tom ani pes neštěkne, že je to špatný nápad. Každý si na to zvykne.
PS: A že to bylo v Oblivionu i Morrowindu - nemusí být všechno pořád stejné )
Nemusí být všechno pořád stejné, ale musí to být za každou cenu jiné? Proč nevylepšit osvědčené prvky, namísto jejich vynechání? Nebyla by to první hra, která se díky "zjednodušení" a "změnách herních prvků" stala pro dost hráčů zklamáním (viz Arcanie- série Gothic měla osvědčené a dobře fungující herní prvky, které Arcania nerespektovala a díky tomu se hra stala propadákem) Samozřejmě TES V. propadákem NEBUDE, to je snad jistá věc, jen jsem chtěl podoknout, že právě pro někoho nepodstatné herní možnosti, dělají hru hrou...
Jojo to nepopírám, ale zase tohle není tak rapidní odchýlení od herních prvků série TES. Kdyby bylo kompletní brnění vcelku, tak to by bylo něco jiného. Ale tohle. Kdo ví, třeba to ve skutečnosti překvapí a nebude to tak strašné. Arcania byl totální propadák, už jen proto, že to vytvářel někdo jiný než původní díly. Podle mě to nemá s původním Gothicem společného nic, pouze část názvu. Ale o tom tahle debata není Jen chci říct, že nějaké tyhle detaily které jsou ve Skyrimu a negativně ovlivňují některé z nás, nejsou důvodem k tomu, aby se polemizovalo o tom, že mění podstatu série TES. V každé hře je koneckonců něco nového, co se neobjevilo v předešlých vydáních. To už k vývoji her patří, kdyby to tak nebylo, mohly by stále vytvářet to samá dokola. Myslím, že prozatím nemáme absolutně žádný důvod ke stížnostem. Co se týče pohybu postav, systému útoků, prostředí, ...a tak dále. Až někde narazím na postavu, jejíž hlava se vznáší 20 cm nad krkem, nebo uvidím NPC, jejíž ruka se zbraní se znenadání projela skrz skálu a tak podobně, tak si budu stěžovat Ale věřím, že Skyrim si dá velký pozor. Když má někdo chuť udělat RPG století, tak si dá setsakramentsky záležet
I Kdybych tam měl chodit nahý.. brnění v jedom kuse je v pohodě (i když Morrowind má svoje kouzlo oblékání ) Spíš mě přijde , že se snaží utnout nové prvky tam kde by to mohli upravit k dokonalosti. Skončit těsně před tím nejlepším... Ale jedno vím jistě - budu hodně navštěvovat hospody
Ještě dotaz když to nebude podporovat 64bit - to znamená že na svých 64bit widlích 7 to nerozfachám?.. Plánuju si teda jako koupit kvuli Skyrimu nového kompa to jo ale když už mám jednou doma originál windows navíc
HenryNeal: Už se to tu řešilo, bát se nemusíš. 64-bitové widle podporují určitě 32-bitové hry, spíš za chvíli nebude Windows XP podporovat nové hry, už Just Cause 2 není pro XP.
Co se týče brnění, budu reptat i až to vyjde, stejně jako budu reptat kvůli vynechání atributů, za chvíli by se totiž mohlo stát, že další TES bude mít dovednostní strom s bojovýma/magickýma/zlodějskýma schopnostma. Zjednodušování je prostě všude a inteligentnějším hráčům to bude pořád vadit. Tím nenárážím na to, že komu to nevadí je blbej, spíše si myslím že hry se dělaj tak, aby je mohl hrát i postižené dítě.
jo to zjednodušování je na nic... ono největší prodeje jsou stále v USA... Každopádně jsem spíš narážel na děj.. prostě během prvních 600hodin brnění řešit nebudu a potom bude zase spousta pluginů... ale jo role playing má být o tom upravit si postavu jak ty chceš...
Copyright
PHP-Fusion 2002-2012 Nick Jones. Released as free software without warranties GNU Affero GPL v3.
Grafika: Zarath, Kod:
SkyrimAdmin, Puvodni
theme: Stryker &
WhoCare, nahled puvodniho designu zde. Bez souhlasu autora je prisne zakazano z webu kopirovat text a obrazky.