Je to již více než rok, kdy se členové našeho fóra vydali plížit potemnělými kobkami, cestovat nehostinnou pustinou a napříč hvězdami hledat nové planety. Ano, je to již déle než rok, kdy byla založena jedna z nejoblíbenějších sekcí celého fanwebu – Zdejší kobky. Pojďme se společně ohlédnout za tím, co nás za tu dobu potkalo a co nás možná ještě čeká.
Zdejší kobky je sekce fóra, kde se mohou členové oddávat oblíbeným textovkám ve všemožných světech - od autorských až po samotný Tamriel. Pojďme se podívat na to, co se v nich událo za rok jejich fungování.
Světy, které žijí
Velká válka započala své běsnění a jako společníka si s sebou bere smrt. Napětí stoupá a vše vyvrcholí bojem o Císařské město, ve kterém se podaří dosáhnout nejednoho vítězství. A ačkoliv se zdá, že velká válka se blíží ke konci, Tamriel ještě čeká mnoho statečných obětí.
Hrozba je textová hra, která čítá již dvě řady. Hru píše Aurelius.
- Oznámení proběhlo 12. 9. 2012
- Spuštěna byla den na to (16. 9. 2012) a byla plná hráčů
- Od té doby běží již 424. den a má v průměru 18,7 příspěvků za 24 hodin
- Hrozbou prošlo 13 hráčů, z toho je 11 stále aktivních a jeden se brzy vrátí
OCENĚNÍ
- Nejdéle běžící hra
- Hra s nejvíce příspěvky za den
- Hra s nejvíce příspěvky
- Hra s nejvíce aktivními hráči
Svět je vždy hluchý, když se objeví něco, proti jeho přesvědčení. Články a televize často hlásali o brutálních útocích, kdy velmi agresivní člověk zaútočil na druhého a ošklivě ho pokousal. Na vině prý byly alkohol a drogy, jenže pravdu schovávali zastupitelé vlády až do poslední chvíle, kdy už bylo naprosto pozdě.
Je 11. září roku 2020. Svět, jaký jsme znali, již přestal existovat. Skupiny kočovných lidí vyhledávají to, co ze světa zbylo, a čelí hordám šílených nepřemýšlejících lidí, aby zůstali naživu do dalšího rána. Ty jsi jedním z nich a tvůj boj o přežití začíná.
‚Co tě žere?‘ je zombie textová hra, která byla jednou z prvních na celém fóru. Píše ji Lord Rade.
Podle hry byla nedávno napsána i humorná povídka sledující příběh jedné z herních skupin. Najdete ji zde.
- Oznámení proběhlo 13. 9. 2012
- Hra se spustila 20. 9. 2012
- Dnes čítá už 1979 příspěvků, a to za 414 dní, což je 4,8 příspěvků za den
- Hrou prošlo 13 hráčů, z toho pět zemřelo, 4 jsou nezvěstní a šest stále přežívá. Dva z hráčů se navrátili a hrají za novou postavu. Což činí 15 hracích postav
OCENĚNÍ
- Jediná textová hra, podle které se napsala povídka
- První hra, která byla kdy založena
- Hra s nejvyšším celkovým počtem hracích postav (tj. včetně neaktivních)
Doba Rovnováhy se chýlí ke konci, jelikož bohy neutrality něco oslabuje a již nadále nedokáží udržet rovnováhu mezi silami temných a světlých bohů. Nad světem Esury se vznáší temný stín války a utrpení, a tak se arcimágové věží magií rozhodli podat světu pomocnou ruku v podobě několika náhodných hrdinů všech možných ras a titulů, aby se pokusili navrátit světu rovnováhu a zabránili velkým válkám. Až čas však ukáže, na jakou stranu se hrdinové přidají a které pomůžou zvítězit, nebo nastolí rovnováhu.
Věk Vzestupu je fantasy textová hra, čerstvě vydaná. Píše ji ScorpionCZ.
- Hra byla oznámena 15. 8. 2013
- Spuštěna 15. 19. 2013
- Čítá 427 příspěvků za 54 dnů, což tvoří průměr 7,9 příspěvků na den
Slunce vyhaslo, země se proměnila v kus hořícího kamene a lidé se chytli své poslední naděje – vesmírných stanic s názvem Kappa. Ty v dobách největší zoufalosti vyrazily plouti vesmírem a hledat nový domov. Všechno však má svoji cenu, a tak výpary a věčné šero vzaly do rukou evoluci těch, kdo pracovali poblíž motorů. Nový druh s tesáky a hadíma očima obhajoval svoji existenci na stanici těžko. Někteří brali jejich vznik jako boží sdělení, někteří je však vidí jako pouhé podřadné otroky. Kappy se vláčejí vesmírem od systému k systému, hledajíce zásoby a nové místo k životu.
Nová planeta je textová hra, kde si můžete vybrat mezi šesti profesemi a dvěma rasami, které jsou spíše orientačního významu. Textovku píše Mopidu.
- Hra byla oznámena 29. 9. 2013
- Spuštěna 10. 10. 2013
- Čítá 87 příspěvků za 28 dní což je 3,1 příspěvku na den
- Nejnovější přírůstek
Textová hra inspirovaná světem známého anime seriálu Bleach, který jen očekává, kdy vás bude moci vtáhnout do své spletité sítě osudů.
- Hra byla oznámena 28. 9. 2013
- Spuštěna 13. 10. 2013
- Čítá 234 příspěvků za 26 dní což je přesných 9 tahů na den
- Hra, která si zaslouží více hráčů
V číslech
Příspěvků v herních tématech se doposud napsalo dohromady 12 849 což je 11,4% celkového počtu příspěvků na fóru a téměř dvojnásobek příspěvků nejaktivnějšího uživatele (nagasadowcz) – výsledek se minul o pouhých 65 příspěvků. Překvapující však je, že 7955 příspěvků tvoří textovka Hrozba. To je 61,9% celkového součtu.
Hry, které nás opustily
Na příčinu ozáření nás bohužel opustil Projekt pustina. Byl mlád - 139 dní.
Invazi a následnému vyhlazení podlehl svět, ke kterému přišlo něco Se zelenou polární září. Bránit se rasy tohoto světa vydržely 92 dnů.
Byla to Pochmurná Anglie v časech, kdy bylo po 61 dnech potlačeno povstání.
Žádný Efekt nepomohl při záchraně vesmíru a všeho živého, kdy násilné stroje převzali nadvládu nad galaxií po 193 dnech lítého boje. Koblihu 11 spolkl velký mimozemšťan ve tvaru brokolice. Obyvatelé měli x dnů na to, aby opustili planetu, bohužel tak neučinili.
Hry, které čekají na žádostivé hrdiny
Ambiciózní svět Aydendrillu
Na Aydendrillu už se vystřídalo spoustu hrdinů. Jedni zachránili svět, druzí zas malého chlapečka před utopením ve studni. O jedněch se zpívají písně a vyprávějí legendy, o druhých ví jen chlapcova rodina. Jedni pohnuli koly osudu více, druzí méně, všichni se však zapsali do dějin světa a nikdo je z nich už nikdy nevymaže. A jak se do nich zapíšeš ty?
Hybatelé, všemocní, páni jeskyně a rozhovory s nimi
Lord Rade – Co tě žere?
‚Co tě žere?' byla první textová hra, jaká kdy byla na webu zveřejněna. Myslím si, že ji zná velký počet lidí, ale mohl bys ji, pro ty co ji neznají, trochu přiblížit?
Ano mohu ji přiblížit. Je to prostě zombie hra, kde se střídá hrůza, šílenost a humor. Přinejmenším ta šílenost, protože brzy zjistíte, že nakažení nejsou to jediné, čím se musíte zabývat.
Proč právě zombie tématika?
Zombie tématika právě proto, že je pro mě zábavná a poskytuje spoustu možností, jak vést příběh.
Hru píšeš už 415 dní. Kde bereš nápady a co tě žene dál, abys ji psal?
Nápady beru ze své hlavy, ale připouštím si, že jsem se v některých částech něčím inspiroval. Jindy jsem zjistil, že podobný nápad už někdo měl, ale tak to chodí. Například jsem na motivy guvernéra z Walking Dead vymyslel postavu kněze, který pomocí víry vymývá mozky svým ovečkám, a tím pádem se z nich stávají podobní těm za barikádou. Jindy jsem vymyslel například Řád kulatého stolu, který sídlí v muzeu. To byl můj nápad, ale pak jsem v nových dílech WD komiksu narazil na něco podobného, kde žijí v divadle a také si hrají na takové království. Ale myslím, že to, co nemá v zombie příběhu nikdo, jsou jezerní panny.
No a dál mě žene to, když to baví hráče a prožívají svou roli.
Co ty a hráči? Překvapují tě například někdy svými reakcemi, nebo naopak? Máš nějaké perličky?
Tak k hráčům... Budu mluvit jen o těch, kteří hrají doposud.
Nejlepší herec je zajisté nagasadowcz, který svou roli kněze poznamenaného apokalypsou hraje skvěle. Také je to jediný člen, který hraje bez přestávky až dodnes.
Spolu s ním je ve dvojici LordeS. Je z novější várky hráčů, který se k Nagovi hodí už proto, že se občas neshodnou a, stejně jako on, tahy do budoucna důkladně promýšlí.
Skupinu nových hráčů tvoří scorpioncz a Aurelius. Ti byli hned ze začátku prověřeni několika zkouškami a překvapili mě odvážnými rozhodnutími jako třeba krádež auta naloženého zásobami a posléze, když v něm našli svázaného Číňana, tak ho jen ošetřili a raději ho s sebou nevzali. Dále narazili na "sra*ího dědka" a na jezerní pannu, kterou si ten děda opekl nad ohněm.
Poslední skupinu tvoří SuperHunter a leneren, kteří hru na nějaký čas opustili a potom se k ní vrátili. Zatím neměli možnost se projevit, ale SuperHunter se dlouhý čas chlubí hláškou z předešlé hry "Zamávám mu na tu hlavu". Řekl ji v době kdy vykoukl někdo ze dveří a po chvíli se mu hlava rozprskla, když ho do ní zasáhl sniper. Leneren byl dříve ruská mašina na zabíjení a leckdy se při hraní ztrapnil. Například, když chtěl rozbít malé střešní okno auta a dostat se tak rychle dovnitř. Mnohdy si hrál na superhrdinu, což se mu nevyplatilo. A jak jinak - teď hraje znovu za rusáka. Tentokrát to není voják, ale bývalý vězeň.
Máš nějaké plánované zakončení celého příběhu, nebo píšeš naprosto spontánně?
Plánované zakončení nemám. Bude se hrát tak dlouho, dokud to bude hráče bavit. Pokud se nejdříve ozvou, tak s nimi hru zakončím, jinak zůstane děj neuzavřený. Proto doufám, že k tomu nedojde a případně se na konci domluvíme.
Ve hře si měl spoustu hráčů a tudíž spoustu jiných příběhů, je tu nějaký, který se ti psal nebo píše mimořádně dobře?
Nejdelší a tudíž nejzajímavější příběh jsem prožil s Nagou, lenerenem, benjaminem, Mehrur Thurim a LordeSem. Členové skupiny se postupně vystřídali a teď z nich hraje pouze Naga a LordeS. Začali tak, že opustili Kratovskou banku, kde nocovali, a našli si auto, pro které museli vyhledat benzín. A jak jinak - Len na to: ,,Ale vždyť na to nemáme peníze!" Skončilo to tak, že se dohodli s dvěma muži, kteří žili u benzínky, a udělali výměnný obchod. Ale málem to dopadlo tak, že je leneren oba zabil. Opustili město a hledali nový život. Jenže když kněz Thomas vložil CD s nápisem AC/DC do rádia, tak netušil, že udělali soudruzi chybu a místo AC/DC to byla "hudba" Justina Biebera. A tak to skončilo dopravní nehodou... Co se událo dál si můžete přečíst, protože tohle byl jen začátek.
Co myslíš, že by měli být vlastnosti dobrého vypravěče textové hry? A co bys doporučil lidem, kteří chtějí začít psát textovku jako ty?
Zájemci by měli mít představivost a měli by to mít promyšlené. Také neuškodí základní znalosti pravopisu (ale také nejsem bezchybný).
Díky za rozhovor a ať ‚Co tě žere?‘ ještě dlouhou dobu nezahnije :D
Také díky, čau.
Aurelius – Hrozba Předpokládám, že spousta z členů fóra aspoň trochu znají z doslechu o tvé textovce, která doprovází Zdejší kobky už od jejich založení; ale pro ty co ji neznají, mohl bys ji trochu přiblížit?
Hrozba se právě odehrává v období Velké války, každý hráč má na výběr zdali se jí chce účastnit, nebo chce s poklidem putovat Tamrielem a objevovat tajemná místa, přidat se k nějakému z cechů, které známe z her.
Tuhle hru píšeš už přes rok. Kde pořád bereš nápady a co tě žene dál za tím, abys ji psal?
Občas jsou mi námětem nějaké skutečné věci, nebo zkrátka mě něco napadne při sledování nějakého filmu; sice to není přímo z TES, ale vždy se do dá nějak zkombinovat a utvořit tak, aby to vyhovovalo prostředí TES. Ohledně Velké války vycházím hodně z knihy, která se objevila ve hře Skyrim. Občas se v Hrozbě objeví i nějaké vtipné části, ale těch nebývá zrovna moc. Hrozbu píšu kvůli tomu, že mě to baví a hlavně pro zábavu. (Normálně mi však dělá problém napsat kloudnou slohovku :D)
Co ty a hráči? Překvapují tě například někdy svými reakcemi, nebo naopak?
Ano, některé mě občas překvapí. Například mě hodně udivily LordeSovy nápady a jak měl vše promyšlené. Například to s tou svojí fiktivní smrtí, kterou se chtěl zbavit svých pronásledovatelů a odměny na svoji hlavu. Také mě překvapila Škorpiona reakce na probuzení vedle Serany. (Jelikož jsem byl zrovna na chatu, měl jsem možnost číst i to, co do tahu následně nenapsal :D) Musím uznat, že mě překvapil svojí věrností k Lauraně. Ty, kteří byly na chatu zrovna v tu dobu, jistě vědí, o čem mluvím. (Jinak, jednalo se pouze o sen, takže Škorpion si pak pořádně oddychl :D) BW má občas poměrně dost šílené a občas i úchylné nápady a jeho tahy jsou stejně zajímavé jako všech dalších, co jsem nejmenoval. Protože, kdybych měl jmenovat všechny zajímavé tahy, které mě opravdu překvapili, bylo by to na dlouho.
Vymýšlíš příběhy dopředu, nebo jim necháváš spontánní průběh? Co je tvůj neoblíbenější příběh z Hrozby? Případně nějaká perlička.
Občas ano, když se nudím (při čekání na vlak nebo na bus) tak jen tak přemýšlím, co by se tak mohlo přihodit v Hrozbě. Některé hlavní události, které se podle TES lore mají stát, mám už připravené; i zakončení Hrozby II. mám už trochu promyšlené, o čem by tak asi mohlo být. Mnohokrát se mi stalo, že jsem měl něco promyšlené dopředu a nakonec, když jsem psal tahy, jsem to úplně změnil. Ale úplně přímo se zase příběhem jít nedá; hráči dělají nečekané zvraty, můžou zabít jakoukoliv postavu, a tak není možné si zase všechno do puntíku naplánovat, proto většinou improvizuji :D
Konkrétní příběh? No, je jich mnoho.. nejdéle hrající hráč Hrozby je Škorpion, takže ten si toho prožil poměrně dost. Je těžké rozhodnout jaký příběh je nejlepší nebo nejoblíbenější; každý hráč má svůj styl jednání a vlastní příběh, který je něčím zajímavý a něčím odlišný od jiných. Zajímavé je, že skoro každý hráč začíná tím, že ztratil rodiče a nebo už je skvělý válečník, jsou ovšem i někteří, kteří začínají jako nezkušení a chtějí si svoji slávu teprve vydobýt... Například Whirt hraje za mladého nezkušeného Altmera, který se teprve připravuje na skutečné velké dobrodružství (neboť s jeho příběhem je velice spjat i jeden z Řádů, se kterým mám jisté plány, a nejspíše každý dostane možnost se s ním setkat).
Máš neskutečný počet aktivních hráčů. Jak zvládáš psát tahy?
Zvládám to, i když mám občas problém si všechno zapamatovat (a proto bych si měl začít dělat častěji poznámky :D). Občas se to odrazí na rychlosti psaní tahů; doufám, že to hráčům moc nevadí - že tahy některé dny přibývají pomalu a někdy zase docela rychle. Většinou píšu tahy, jakmile napíší víc jak 3 hráči. Obvykle čekám na všechny, kteří píší pravidelně.
Co si myslíš, že by měli být vlastnosti dobrého vypravěče textové hry? Co bys doporučil lidem, co by chtěli začít psát textovku jako ty?
Vlastnosti vypravěče... Nevím, asi nebýt tak krutý na hráče (:D), být tolerující, protože někteří hráči textové hry mohou hrát poprvé. Co bych doporučil? Nejspíš si vybrat téma, které je nějak oblíbené, nebo opravdu zajímavé. Titulní stránka Dračáku možná také dělá své, stejně tak i systém. Například ten soubojoví, některým hráčům může více vyhovovat, že veškeré jejich boje rozhoduje vypravěč a né nějaké složité počty. Na druhou stranu, jiní mohou mít raději složitější systém. Občas se také vyplatí nový dračák propagovat. Protože se tak zvýší šance, že si ho někdo všimne.
Díky za rozhovor a ať tě neopustí tvořivost.
Také děkuju za rozhovor, ale stále si myslím, že jsou zde lidi, kteří si zaslouží rozhovor víc než já. :)
ScorpionCZ – Věk vzestupu Popiš nám trochu tvoji hru, jak funguje, o co tam jde, atd.
No, tak k popisu hry: popis mi nikdy u ničeho moc nešel, tak to zkusím nějak sesmolit. Je to fantasy DrD, které se odehrává ve smyšleném světě jménem Esura. Jde tam o to že... no, řekněme, že bohové temnoty chtějí ovládnout svět, bohové světla na něj pouze dohlíží a snaží se ho chránit před bohy temnoty, bohové rovnováhy se snaží držet obě síly stejně silné. Bez rovnováhy by jedna strana získala nějakou velkou výhodu, nebo bude silnější než druhá, Tak by to vždy skončilo špatně a temnota by se pokusila ovládnout svět, nebo by se světlo pokusilo úplně zničit temnotu. No a v mém DrD jde o to, že něco oslabuje bohy rovnováhy a ti nedokáží udržet obě strany v rovnováze a hráči si budou moc vybrat svojí cestu. Doufám, že jsem to nakonec nenapsal jako věc, co bych za normálních okolností nepochopil ani já a že se jsem vyjasnil, o co tam tedy jde, sice dříve než jsem chtěl, ale budiž.
Jaké to je začít textovku v době, kdy je tu spousta dalších aktivních her, které zaměstnávají hráče.
Mě to docela i vyhovuje, jelikož jsem teprve začátečník, tak mi počet hráčů stačí. Na druhou stranu jsem rád za každého nového a aktivního hráče, který obohatí hru.
Inspiroval ses něčím při tvorbě?
Ano inspiroval jsem se knižní sérií Dragonlance, která patří mezi mé oblíbené čtení. Na druhou stranu se hra neodehrává přímo v tom světě z knihy, ale v tomto jiném, i když v něčem podobném, světě.
Plánuješ si příběhy postav dopředu, nebo reaguješ spíše spontánně? Jak dlouho ti zabere napsat jeden příspěvek s tahy?
Příběhy postav si dopředu neplánuji, tedy až na jednu lokaci, ke které se během hraní dostanou všichni hráči; pak bude znovu záležet na nich, jestli tam zůstanou a budou ovlivňovat dění tam, nebo se budou snažit co nejrychleji vrátit do základního světa. Délka mého psaní záleží na tom, kolik hráčů odpovědělo a do jaké situace se dostali, je to docela složité určit. Když bych musel něco tipovat, tak bych řekl asi kolem deseti až dvaceti minut.
Co si myslíš, že by měli být vlastnosti dobrého vypravěče textové hry?
Podle mě by mezi takové vlastnosti měla patřit určitě kreativita, aby vypravěč hráčům svoji hru zpříjemnil, nebo naopak zkomplikoval. Možná bych později ještě na něco přišel, ale v tuto chvíli mě víc vlastností bohužel nenapadne.
Plánuješ nějaké ucelené uzavření hry po určité době, nebo ji budeš psát a uzavřeš ji, až tě přestane bavit, nebo ji hráči nebudou hrát?
Nejradši bych jí samozřejmě zakončil tím druhým způsobem, ale kdo ví, jak to nakonec bude. Zatím mám v plánu pokračovat do konce světa!
Díky za rozhovor, přeju hodně spokojených hráčů.
Díky a tobě to přeju též s tvým budoucím DrD Nekonečné Konečno.
Konečně konečno!
Po dlouhém čekání, oddalování a připravování konečně započne příběh vesmíru plného nekonečné fantasie v dobrodružství nazvaném přiléhavým názvem: Pro zvětšení klikněte
Ve vesmíru nejsme sami, jen o tom zatím nemáme potuchy. Pátráme, posíláme sondy a signály, jsme hluční a nebezpeční sami sobě. Na Mléčné dráze totiž žije mnoho ras. Od Wellemonů v překrásných pralesích Zelené tišiny, přes Kunky v mokřadech na okraji Modrého pásu, až po rasu Naaz‘v v jeho oceánech. Bakteriální rasy Puddi v Křišťálových mlhovinách, Homidové na Okraji galaxie, který má barvy západu slunce, a Zz’ro v nejzazším a nejzapadlejším rameni galaxie. Je jich však mnohem více, více než si dokážeme představit, a jejich záměry nejsou nutně dobré. Proč by se někdo vláčel polovinu galaxie jen proto, aby si pokecal s primitivními lidmi?
Nekonečné konečno je sci-fi textovka oproštěná od běžných levelovacích systémů, hráči si mohou vybrat z šesti hratelných ras. Prakticky většina děje se bude odehrávat na Mléčné dráze. Hra už je téměř obsazená, avšak ještě dvě poslední místa zbývají, takže pokud jevíte zájem o poznání tajů vesmíru, stačí jen napsat přihlášku a vaše vesmírné já se bude moci navždy zapsat do historie.
Na závěr
Co za fantastické světy nám přinese budoucnost, to se můžeme jen dohadovat, ale co můžeme dokázat, je to, že sekce bude fungovat ještě další léta a bude bavit více a více hráčů, protože textové hry jsou jedinečné svou volností a naprostou neomezeností nápadů hráčů i vypravěče. Takže hraní zdar!
Copyright
PHP-Fusion 2002-2012 Nick Jones. Released as free software without warranties GNU Affero GPL v3.
Grafika: Zarath, Kod:
SkyrimAdmin, Puvodni
theme: Stryker &
WhoCare, nahled puvodniho designu zde. Bez souhlasu autora je prisne zakazano z webu kopirovat text a obrazky.