Obrázek novinky mluví za vše. Bethesda vydala (opět
prostřednictvím Gameinformeru) první detaily o herním enginu (který má být zcela
jiný než měl Oblivion). Spolu s touto novinkou přibalili i úplně první oficiální screenshot!
Za posledních 5 let co Bethesda naposledy navštívila
Tamriel s The Elder Scrolls IV : Oblivion, pracovala převážně na post
apokaliptickém hitu Fallout 3, který přinesl pro firmu velký ohlas. Mnoho
technologických úprav Falloutu je převzato a vloženo právě do Skyrimu. Ovšem
Bethseda vyvinula mnoho dalších technologií, které dovolují týmu vývojářů,
dosáhnout tam, kde ještě nikdy nedosáhli.
Podle úvodního obrázku jste možná pochopili že engine,
kterým bude Skyrim poháněn se nazývá Creation Engine.
Ačkoliv se Skyrim odehrává v poněkud drsnější době a v
drsnějším prostředí než "renesanční" Oblivion, poskytne nám nové nastavení hry
stejně krásné výhledy po okolí. Aby se vytvořila rozmanitá země plná horských
průsmyků, hustých lesů, potoků, vodopádů, ledovců a zasněžených tunder, musela
se Bethseda vrátit zpět k rýsovacím prknům a přepsat všechny hlavní prvky, aby
mohla poskytnout ten nejlepší herní zážitek. Výsledkem je nově nazván
Creation Engline a Kit.
"Velkou věcí pro nás bylo hodně detailů, takže jsme
použili opravdu sofistikované úrovně detailů, mnohem více než jsem dosud použili
v předchozích dílech." vysvětluje kreativní ředitel Todd Howard Bethesda
Studios.
Vykreslování detailů v dálce je sice vhodné pro
vytváření "pohledu hodných" krajin, ale hráčovi oči nejsou stále fixovány na
obzor. Aby byla krajina světa bezprostředním okolí více reálnější, kladla
Bethesda větší důraz na světla a stíny světa. "Protože naše světy jsou tak
velké, všechna osvětlení musí být dynamická," říká Howard. "Tuhle metodu jsme
sice používali již v minulosti, ale nyní jsou tyto detaily mnohem mnohem
reálnější když to vidíte na první pohled."
Většina prostředí je z neprobádané divočiny, která
vypadá skvěle díky velké úpravě systému zeleně. V předchozích hrách tým
licencoval SpeedTree k renderování stromů. Pro Skyrim ovšem vytvořili vlastní
platformu, která umožňuje umělcům vytvořit jakýkoliv druh stromu chtějí a můžou
nastavit, jak se každý bude animovat. Mohou upravit hmotnost každé větve tak,
aby se mohla ve větru pohybovat každá jinak, což je účinný způsob jak například
vytvořit nebezpečné prostředí strmých průsmyků s prudce třesoucísemi větvemi.
Bethseda má ještě deset měsíců do vydání, ale díky
Creation Engine vypadá již nyní Skyrim více ohromující než jeho předchůdci. NP (nehrající
postavy) vypadají také mnohem inteligentněji než kdy předtím a to díky
novým technologiím Radiant AI.
Radiant AI tech
Tato technologie byla představena v Oblivionu, ale ušla
pořádný kus cesty k tomu, aby mohli NPC jednat o poznání reálněji. Takhle by
vypadal normální den občana Skyrimu (NPC) - Ráno vstane, nasnídá se, připraví se
na práci, vyrazí pracovat a večer po práci se staví do hospody na pivko a pak se
vrátí zpět domů na kutě.
Ve skutečnosti, technologie řízení chování
NPC nebylo příliš
sofistikované. Bethesda mohla přiřadit pouze pět nebo šest typů úkolů, které
obyvatelé mohli provést a nebylo tam mnoho rozdílů mezi jejich akcemi. Ve
Skyrimu postavy mají mnohem víc nadefinováné jednotlivé osobnosti.
Už nenajdete lidi se bezhlavě toulat po městech. Každý
obyvatel plní úkoly, které mají smysl v jejich prostředí. Aby měla města a obce
větší smysl života, přidala od nich Bethesda funkční mlýny, doly, farmy atp., ve
kterých budou NPC normálně pracovat. Lidé si budou nyní muset v lesích sekat
vlastní dřevo nebo si nechávat posílat přepravovat zboží přes město.
Tato lepší Radiant AI technologie také více klade důraz
na to, jak by měl občan reagovat na vaše akce. Jak jste pro ně plnili úkoly,
nebo je terorizovali tím, že jim vypleníte jejich domov o vás NPC rozvíjejí
pocity. Pokud jste s konkrétním NPC přátelé a vtrhnete do jeho domu třeba o
půlnoci, nemusí vás hned vyhodit, ale může vám poskytnout ubytování. "Tvůj
přítel by tě měl nechat jíst jeho jablko v jeho domě" říká Howard. Ale pokud nad
budete nad NPC mávat zbraní, shazovat jeho věci ze stolu nebo krást, projeví se
reakcí s příslušnou úrovní nepřátelství k vám, v souvislosti jaký byl váš
předchozí vztah.
Havok Behavior
Expanzivní nastavení Oblivionu a Falloutu 3 vytvořilo
nádherný smysl pro místo, ale robotické a nerealistické animace postav někdy
tyto smysly zradily. S vědomím se tohoto zbavit, Bethesda vydala Havok.
Je to nového chování technologii, které se objeví ve Skyrimu. Postavy a zvířata
budou mít vlastní smysl pohybu.
(Obsah videa se Skyrimem zřejmě nemá nic společného. Jedná se pouze o
představení Havok Behavior)
Oslnivý příběh
Před tím, než se začali plánovat mise pro Skyrim se Howard
a jeho tým odrážel na tom, co se jim líbí na předchozích hrách. Vraceli se k
randomizovanému setkání jako ve Fallout 3 a Daggerfallu. Bethesda se zabývala
vytvářením unikátního a oslňujícího příběhu (o kterém detaily neposkytla) a tak
jako vždy i sérii doplňujících vedlejších úkolů.
Skyrim také sleduje vaše přátelství a zášť ke generování
misí. Malá laskavost pro zemědělce může nakonec vést k větší snaze. Některé NPC
budou dokonce souhlasit s tím, že se stanou vaším společníkem, který vám pomůže
v konkrétní situaci.
Závěr :
Bethesdě zbývá sice ještě 10 měsíců do představení Skyrimu,
ovšem již teď po představení těchto technologií nasadila Bethesda laďku hodně
vysoko pro všechny výrobce RPG her.
A abych
nezapomněl - zde je ten slibovaný screenshot :) -
(pro plnou velikost klikněte na miniaturu obrázku)
Přečíst všechny ty novinky mně skutečně rozveselilo, podle toho co se psalo víše to vypadá na zatim nejlepší RPG všech dob a klidně to řeknu veřejně. Vsadim se o cokoli že Skyrim má našlápnuto k nejlepšímu RPG ze všech. Zároven sem smutnej, tak nějak sem potají doufal že bych Skyrim rozchodil na svém notebooku ale vypadá to že budu muset koupit nové pc které bude co nejvíc nadupané aspon v hodnotě kolem 30k. To jediné mně mrzí. Ale jinak je to parádní
když se tajnůstkářská bethesda pustí do reklamní kampaně je to něco Udrží tak v člověku to mírné a příjemné napětí... A tak se lidi víc těší. A já? Těším se, těším... PS.: Souhlasím s Altazarem - skyrim má našlápnuto opravdu na nejlepší RPG všech dob (možná přeháním, ale na RPG roku či desetiletí jo), jen si myslím že grafická náročnost tak hrozná nebude, určitě to rozjedeš na herním krámu od 13t.kč nahoru...
@Whit : to je pravda řekl bych že se těší hodně lidí
@Altazar : myslím, že pokud by byl Skyrim lepší než Diablo 3 (což asi bude) možná bude opravdu nejlepší RPG všech dob Navíc už i Oblivion má za sebou pár titulů např. Game of the Year (2008 ?).
Mimochodem taky se moc těším až zveřejní HW nároky to bude síla.
to je nádherná představa, ale já na konzole nikdy nebyl. Počítač, nebo spíš notebook mi připadá praktičtější. Nikdy jsem sice konzoli neměl, ale asi se tam nedají nahrávat módy, že? (..a češtin,..). Každopádně pokud by se mi do toho listopadu nepovedlo někde pobrat cca 30 000kč na nový notebook, budu si tu konzoli asi muset koupit Mimochodem když už jsme u toho co doporučujete? v poměru cena-kvalita. PS3 nebo XBOX?
Noo.. Jako pomer cena/kvalita si myslim ze je stejnej. Otazka je, na co tu konzoli budes pouzivat az dohrajes Skyrim Sou tady samozrejme pohybovy ovladace, takze bud se Ti libi vic Kinect, nebo Move.. Potom na PS3 je hrani online zdarma, xbox ho ma zpoplatnenej.. A samozrejme to nejdulezitejsi a podle toho bych se v soucasnosti rozhodoval ja a to sou hry ktery vyjdou a letos je na tom asi lip PS3.. Na druhou stranu xbox je asi svoji architekturou privetivejsi pro vyvojare, protoze na nem snad vsichni svoje hry vyviji.. To si vsimni, vzdycky kdyz nejakej herni novinar je pozvanej aby vyzkousel nejakou hru, tak to hraje na xboxu.. No a jeste jedna vec, hacknuti konzole, abys mohl hrat paleny hry. Ja teda vsechno kupuju, takze tohle neresim.. xbox je hacklej, to je jasny, jak je to ted s tou PS3 uplne nevim, ale vypada to, ze uz je taky.. Akorat ani v jednom pripade si pak nezahrajes online, jakmile ju hacknes.. Takze asi tak
A ja taky predtim na konzole nikdy nebyl Ale uvedom si tu uzasnou pohodu, kdyz si proste koupis hru, supnes ju do mechaniky, rozplacnes se v posteli (nemusis se hrbit u pc, nemusis NIC resit (zadny optimalni nastaveni, aby se Ti hra vubec rozjela) a proste rovnou hrajes.. Navic na velke televizi Jako rozdil mezi obrazovkou notebooku a nejakym vetsim lcd panelem je OBROVSKEJ, to musis uznat sam.. A je na Tobe, jestli chces bojovat proti drakovi, kterej bude na obrazovce sotva videt, nebo bude mit pul metru na televizi A vubec ten audiovizualni zazitek je urcite mnohem lepsi..
Copyright
PHP-Fusion 2002-2012 Nick Jones. Released as free software without warranties GNU Affero GPL v3.
Grafika: Zarath, Kod:
SkyrimAdmin, Puvodni
theme: Stryker &
WhoCare, nahled puvodniho designu zde. Bez souhlasu autora je prisne zakazano z webu kopirovat text a obrazky.