Zdravim, někde jsem četl, že po dohrání DG přímo za DG můžere Seraně nabídnout vyléčení z vampyrismu a že se to dá uskutečnit... Neví někdo, co je na tom pravdy? Poprvé v životě (a hluboce toho lituji ) jsem použil consoli za cílem usnadnit si hru (namaxovat přesvědčování, ale ani pak to po kombinaci všech odpovědí nešlo... Nějaké rady?
If you side with the Dawnguard, you can convince Serana to cure her vampirism after completing the main questline and leaving Volkihar Cathedral, so long as you are not a vampire. Convincing her is dependent on the conversations you have with her during the questline. A conversation option "Have you always been a vampire?" will become available after Serana brings the scroll to Fort Dawnguard and you ask her to follow you. There are a few possible choices you can make while conversing with her about this however; if you ask her if she has ever thought about getting cured, she will refer to her condition as a gift and state that she will never seek a cure for it. Should she say this, you can still ask her to seek a cure after her father has been defeated, but she will refuse and then refuse to speak to you about it further should you ask again. If you do wish for her to cure her vampirism after the main questline, then choose the option "Are you all right?" instead of asking her about a cure. Once you ask this, she will end the conversation but you will be able to convince her to seek a cure at Fort Dawnguard after her father is dead.
If Serana chooses to become human, she will no longer be able to provide you with bloodcursed arrows, nor will she be able to turn you into a vampire. Her eyes will also revert to her mortal green eyes. She will no longer be undead, which means that she can be healed by your Restoration healing spells, she won't be damaged by Restoration combat spells that target undead, and she appears with Detect Life instead of Detect Dead.
PC NoteYou can reverse the effects of your choices in conversation by typing the following into the console: SetPapyrusQuestVar DLC1NPCMentalModel ToldPlayerSheDidntWantCure_var False. You will now be able to convince her to get cured. If she still refuses to talk about being cured, type the following into the console: SetPapyrusQuestVar DLC1NPCMentalModel CutOffCureDiscussion_var False. You can force the quest to start by typing the following into the console: setstage DLC1SeranaCureSelfQuest 10.
No jo no, ono to záleží na tom co si řekl v tom rozhovoru. Já to řekl blbě, ale mě to nijak nežere...
XVI...............................................................[Dcery Nebes]
The Sassy Master, Melon Lord!
That's all I got. It's pretty much my whole identity. BW, the meat and sarcasm guy.
Určite to nemáš ešte ďaleko nahraté od toho okamihu. Tak sa vrať v save a v dialogú jej odklikni, že aj mi ti pomôžeme. Potom odíde a za také 2 až 3 dni herného času ju nájdeš v hrade strážcov úsvitu. Ak nie počkaj ešte pár dní, určite tam bude sedieť na lavičke a čakať na teba.
jojo... bohužel nahráto už jsem měl dost, dal jsem si pauzu a udělal jsem celej DB, takže jsem to střihnul přes tu consoli... ale stejně jě nějaká divná, ale to už bude asi tim, že seranu mam naprosto brutálně omodovanou
Ja som z ňou mal tiež problémy, totiž pridelil som jej bývanie v Bielom priesmyku a až potom som ju poslal na liečbu, vrátila sa síce, ale do hradu Strážcov úsvitu a už dáko divne sa chovala. Pomohla mi táto stránka URL: http://www.uesp.n...rim:Serana
Skús do konzole napísať :sqv DLC1NPCMentalModel objavý sa ti spústa údajov o Serane a skontroluj či máš správne títo údaje:
Ak máš niektoré zle tak to oprav cez konzolu, napríklad ak máš zle: LockedIn_var = True potom zadaj do konzole: setpqv DLC1NPCMentalModel LockedIn_var False a takto poopravuj postupne ak máš niečo zle.
Prípadne ak máš spoločníka, tak ho musíš prepustiť, lebo Serana s tebou nepôjde. Ak ti stále bude tvrdiť že niekoho máš za spoločníka a ty nevieš o tom, tak tento príkaz zas prepustí všetkých spoločníkov:
Set playerfollowercount to 0
Ak už pôjde za tebou skús z ňou znova nadviazať dialóg o liečbe.
Copyright
PHP-Fusion 2002-2012 Nick Jones. Released as free software without warranties GNU Affero GPL v3.
Grafika: Zarath, Kod:
SkyrimAdmin, Puvodni
theme: Stryker &
WhoCare, nahled puvodniho designu zde. Bez souhlasu autora je prisne zakazano z webu kopirovat text a obrazky.