Článek jsem si přečetl jen z malé části, ale stačilo mi to k tomu abych si domyslel, že se pan Vávra postaral o bezvýznamné rýpání do nového titulu, i když na některých věcech pravdy je. Nevím zda-li si tím chtěl něco dokázat, zda-li chtěl poukázat na své bystré oko a vjemové smysly nebo zda-li mu šlo o něco jiného. Podle mě je to úplně zbytečný přehled chyb, kterých se nachází v každé hře podle jeho detailního hodnocení nespočet a nemá cenu je rozebírat.
Nehledě na to, že podle jeho měřítka by se dala stejně tak kritizovat i Mafia II. Pan vávra by si měl nejdříve zamést před vlastním prahem.
Ale je to jeho názor a já mu ho neberu...
Upravil/a Zarath dne 18.12.2011 23:39
Zcela odpouštím hře zabugovanost, ale proč všichni ignorujete, že všechny dungeony jsou opravdu jen dlouhá chodba nakonci s bossem, truhlou a dveřma ven? Že jezdit na koni je tragedie, i když jedete po cestě všechno na vás utočí a přitom se nemůžete bránit. A proč vám nevadí že možnosti komunikace jsou omezenější a zbytečnější než v 10 let starém Morrowindu? Konkrétně ten Q s klukem co chce zabít ředitelku sirotčince o kterém mluví Vávra. Máte možnost 3 ruzných odpovědí a všechny 3 pokračují NAPROSTO STEJNÝM dialogem. Dal jsem si tu práci a hru 3x loadoval, protože jsem měl veliké přání tomu klukovi pomoct jinak a třikrát se naprosto stejně dobral k tomu že jí mám zabít. Tohle je fakt trapný a docela mě to i nas....! A to že každou chvilku se člověk uklikne a něco NECHTĚNĚ ukradne je taky opruz. Otom že modely těl jsou neuvěřitelně disproporční a animace prkné se snad nikdo hádat neodváží. Naštěstí modeři hodně zachrání (zaplať pánbůh za TNT bodyshop a nové tělo Athena). A co neodpustím, je velké zjednodušení kouzel, skilování a pravidel obecně. Mám TES hodně rád, ale Bethesda nás tentokrát vzala hodně u huby...
Chápu že tady působím trochu kacířsky, ale napiš nějaký argument proti tomu co jsem napsal, místo vtípků. Mě ta hra baví a hraju jí, ale měla a mohla být mnohem lepší. V mnoha směrech je to krok zpět, oproti stařičkému Morrowindu. To si opravdu nedokážeš připustit, že slabiny TES se už desetiletí neřeší??
Upravil/a Dovi dne 19.12.2011 00:18
Tak já souhlásím, že pár chyb má - ale co ne? Ten jeho článek je opravdu zaujatej -
Dungeony, ty jsou náhodou skvělé... mě vyhovujou a myslím si, že není zas tak snadný vymyslet X dungeonů takových aby si některý navzájem nepodobaly nebo něměly stejné prvky...
Kradení je banalita... Za 150 odehraných hodin jsem něco štípla omylem jen 2x a to na začátku... ( mimo to se to dá zachránit autosavem)
Upravil/a MortuusDominus dne 19.12.2011 00:26
Jenže těch banalit je tam vážně hodně a přitom jsou zbytečné. Ten článek je asi zaujatej, přesněji řečeno je napsanej v afektu. V afektu kterej ale chápu. Kdysi v Dagefalu byli lidi nadšený že mohou mít koně, jen si stýskali že na něm nejde bojovat, A hle po 15ti letech !!!! máme zase koně na kterém nejde bojovat. PROČ, sakra PROČ??? Vzhled krajiny se mi osobně líbí a tam s Vávrou nesouhlasím, i když ty silnice někdy vedou v neuvěřitelných uhlech a podobně. A vám se nestalo, že když se spustila ta uvodní animace na voze, že jste si řekli "a sakra, tohle bude průser...!" naštěstí se to potom s drakem rozjede, ale první dojem je mrazivej.
No tak myslím, že dungeony jsou naprosto skvělé a kdyby byly jiné, tak by si třeba Dovi "nadával" ještě víc. Vemte si lidi, že byste třeba vlezli do mnoha dungeonů, kde by ste například 20 minut bloudili a řezali nemrtvé a nakonec přišli tou samou chodbou a byla by cesta ven, nic by na konci na vás nečekalo, to si myslím, že mě by po prolezení 20-ti takových podzemních kobek zcela odradilo, kdybych tam třeba půl hodiny běhal napnutej, co mě čeká a nakonec tam nebylo trochu víc vzrušení ve formě bosse, křiku, magických věcí a tak...zkuste si někdo vymyslet 150 dungeonů, které by byly víc odlišně. Mě teda odlišně přišly naprosto..každý. Asi to na vás působí stejně, protože ta atmosféra se prostě u dungeonu udělat jinak nedá, temné holé kamenné zdi a hotovo. Pochybuju že jeden dungeon bude celý kamenný, jeden žlutý ¨jako sluníčko a jeden celý porostlý kytičkama. Náhodou mě moc překvapily ledové dungeony a podzemní dwemerská města nebo jak bych to nazval..tak co si poraád někdo ztěžuje...
Čekal jsem kdy se tu článek objeví, protože pan Vávra nejspíše sepisoval článek při otravě krve alkoholem...
Souhlasím nanejvýš s patnácti body. Navíc každý bod se šíleně rozvleče na dalších deset (to zase přeháním - stejně jako pan Vávra )... Každopádně si myslím, že Dan má za sebou nejspíš svá nejlepší léta, protože z tohodle článku je čišet závist ještě předtím než přečtete první větu. Mafia jednička byla dobrá, ale abych řekl pravdu - dvojka mě hodně zklamala (čekal jsem víc - hlavně po tom odkládání)... Ale uvidím jak se jeho nová hra vyvede (zatím se jenom chlubí, přechlubují!)...
Dovi, sice píšeš, že máš hru rád... tak kašli na maličkosti. Někdo kdo má něco opravdu rád, tak i rád přehlídne pár chyb a vnímá celek. Já vím, že detaily dělaj celek, ale tohle není hra na pár hodin.. Tohle je hra na kurevsky dlouho.
Tak přesně otom to je. Naprostý zjednodušení, aby to mohly hrát široké masy lidí. Dungeon je předce o prolézání, hledání a objevování. Ve Skyrimu stačí jít dopředu a do všeho řezat, hlavně to už rychle proběhnout a hurá na další Q. V Morrowindu musel občas člověk zastavit na křižovatce chodeb a přemýšlet jestli jít doprava, doleva nebo rovně a většinou to mělo nějakou logiku, kam se vydat... Skyrim je prostě automatová mlátička (rozuměj ty 2D automaty kde jsi šel z leva do prava a z pravé strany obrazovky na tebe přibíhali hordy nepřátel) předělaná do 3D.
Z důvodu že jí mám rád, přehlížím bugy. Ale nechci přehlížet odfláknutou práci tvůrců...
Upravil/a Dovi dne 19.12.2011 00:57
Souhlasím, ta hra je místy dost odfláknutá, nesouhlasím sice s Vávrou, protože píše kolikrát blbosti, ale mohli na tom líp zamakat.
Třeba nechápu naprosto nelogickou věc. Hra má omezenou pamět co si bere (bere si jen 2GB ram) a kuli tomu mě to děsně padalo i když mám 4GB ram, bylo mě to k ničemu. Takže mě řekněte co je tohle za logiku abych já si pak musel stahovat plugin od hráčů, aby mě hra jela na 4GB ram (tím se problém s padaním vyřešil). Proč tu pamět tam vůbec omezují ? A tedka ještě pracujou na patchi co to má už konečně rozšířit na 4GB ram, ale hráči tohle na čem oni pracují měsíc a půl zvládli za dva dny od vydaní.
Tenhle přístup mě připadá jak kdyby na nás uplně kašlali. Prostě schrábli prachy tím to pro ně končí.
Hlavní linii dohrajete za 7 hodin. Vedlejší ukoly jsou odfláknuté, dones, zabíj. A když narzíte na nějaký lepší ukol, je zas buglej jako prase. Ze začátku sem byl také ze hry nadšenný, ale tedka sem vyloženě nas ...j, kord když se mi hra ještě k tomu přepsla na předchozí verzy, která je nehratelná. Co to jako má bejt, to mě chtějí odradit od koupi dalších dílů nebo už na tu hru každej kašle, prachy sme vydělali, nějaký blbci co to hrajou už nás nezajímaj.
Vážně jsem vytočenej. Hlavně tedy kuli tomu patchi.
Upravil/a Cimmeran dne 19.12.2011 02:22
Mě to zase až tolik nese.... Prostě jsem se smířil, ale myslím že lidi co Skyrim bezvýhradně obhajují, nejspíš nehráli předchozí díly, maximalně možná ještě Oblivion. Kdyby hráli Arenu, Dagefal, Morrowind, tak by možná pochopili že se jen zlepšuje grafika exterieru, ale ostatní věci se spíš zhoršují, zjednodušují a odbívají. Například chování NPC se od Morrowindu absolutně nezmenilo, žádný vývoj k lepšímu. Prostě nás tvurci berou u huby. Proč tenhle v podstatě datadisk Morrowindu stál 100.000.000 USD? Protože 90 mega dali na bombastickou reklamu a za 10 to sesmolili.
Cimmeran napsal:
Hlavní linii dohrajete za 7 hodin. Vedlejší ukoly jsou odfláknuté, dones, zabíj. A když narzíte na nějaký lepší ukol, je zas buglej jako prase. Ze začátku sem byl také ze hry nadšenný, ale tedka sem vyloženě nas ...j, kord když se mi hra ještě k tomu přepsla na předchozí verzy, která je nehratelná. Co to jako má bejt, to mě chtějí odradit od koupi dalších dílů nebo už na tu hru každej kašle, prachy sme vydělali, nějaký blbci co to hrajou už nás nezajímaj.
Vážně jsem vytočenej. Hlavně tedy kuli tomu patchi.
S týmto nemôžem plne súhlasiť. Vezmi si sériu questov za zlodejov alebo za temné bratstvo. Má to úžasnú atmosféru a sú tam aj dejové zvraty. Celkom slušne je spravená aj línia mágov a Companions (hoci na môj vkus krátke). A to som ešte nedohral vojnu a ani nebol na Bardskej univerzite. Ešte sú tu Čepele, na ktoré som ani nenarazil.
Ak si myslel ostatné vedľajšie questy, tie beriem skôr do počtu. Však skoro každá druhá NPC má pre mňa nejaký malý quest, príp. celú sériu. Je to skôr na umocnenie atmosféry uveriteľnosti "živého" sveta. Ak sa mi quest nepáči, neplním ho. Škoda len, že sa nedajú zrušiť.
Je to skôr na umocnenie atmosféry uveriteľnosti "živého" sveta. Ak sa mi quest nepáči, neplním ho. Škoda len, že sa nedajú zrušiť.[/quote]
Tohle může napsat jen člověk který hraje Skyrim, jako svou první TES hru, protože ten pocit uvěřitelnosti živého světa, měl už Dagefal před 15 lety, a Bethesda od té doby neuděla absolutně nic navíc aby se ten pocit zlepšil. Všechno dobré co je ve Skyrimu bylo už v Dagefalu. A naopak všechno špatné z Dagefalu má i Skyrim. Jediné vylepšení za 15 let "práce" je možnost obouručního boje a kouzlení a hra na honěnou s dětma ve městě. Není to málo?? Nepřibyla jediná věc která by ten svět oživila trochu víc. NPC nadále postavají hodiny, dny a týdny na stejném místě bez hnutí. Lidi na vás stále dokola mluví ty samé věty. před 15 lety to byla i tak bomba, ale nešlo s dnešníma možnostma udělat trochu víc? V Morrovindu mě štvala neinteligence stráží které na mě pokřikovali, že jsem otrapa a mám si dávat na ně pozor, pritom jsem měl na sobě výbavu za 100 tisíc a byl jsem arcimágem. A hle přijdu ve Skyrimu do města, kde jsem zemanem, mám na sobě super zbroj, doprovází mě ochranka a stejně semnou opět všichni mluví jak s trhanem. To se nám ten pocit z uvěřitélného světa opravdu posunul... Naopak ta uvěřitelnost šla dolů, v arkádovejch dungeonech, zjednodušení a ořezání kouzel a zadalší v neustálém hovadském dobíjení očarovaných zbraní z kamenů duší. Fakt opruz do oblbnutí neustále lovit duše, jak nějakej hastrman. Proč se nemuže zbran pomalu dobíjet jako v dřívějších dílech?
Upravil/a Dovi dne 19.12.2011 12:36
moje prvni zkusenost se serii TES byl oblivion, koupil jsem si originalku protoze jsem cekal, ze to bude neco extra, zkratka epicke rpg, ale misto toho jsem dostal prazdnou krajnu s porad stejne vypadajicimi dungeony ve kterych byli porad ti stejni nepratele, od te doby vim, ze pro dalsi TES uz nepujdu do obchodu, ale na warez a ze si vavra v tomhle clanku akorat honi triko je sice pravda, ale to nemeni nic na tom, ze skyrim je stejne odflaknuty jako oblivion
Dovi napsal:
On ten svět zase až tak prázdný není, jen se od doby Dagefalu nezlepšíl, nezaplnil, neožil. Prostě je to pořád ta samá hra, jen s vylepšenou grafikou.
je pravda ze skrym mi prijde "plnejsi" nez oblivion (zrejme je to umocneno tim, ze clovek tak nejak neceka, ze by v tundre narazil na buhvi kolik veci), oblivion ale zase nemel tak stupidni inventar, tak ze ve vysledku je to jedno, pro me osobne jsou tyhle hry uplne stejne odflakle, sice se to hraje porad obstrojne, ze zacatku to cloveka i bavi, ale povazovat to za neco jako "hra roku"...to snad ne
Upravil/a promo16 dne 19.12.2011 13:28
Dovi beriem to. Hral som len chvíľku Morrowind a Oblivion vôbec nie. Takže toto je v podstate moja prvá TES hra. Ale môže to byť aj pozitívum, lebo som nezaujatý. Porovnávam to skôr s konkurenciou. Ale verím, že by sa dalo spraviť viac. Len otázka je či by to prospelo veci alebo uškodilo. Každý od hry čaká niečo iné. Napr. ja hrám RPG hry kvôli relaxu. Okrem nich hrám letecké simulátory a tam mám iné požiadavky, chcem čo najviac realizmu. Príkladom sú napr. lineárne dungeony. Mne plne vyhovujú, pretože keby sa cesta vetvila, tak by som sa tam stratil a nebavilo by ma tam behať 2 hodiny. Skyrim je robený pre bežných hráčov, časy hardcore dungeonov bez mapy, kedy sme si to kreslili na štvorčekový papier sú za nami...
39. S logikou si hlavu nikdo neláme ani venku. Ve hře narazíte na jezera na vrcholcích hor, potoky, které náhle končí uprostřed ničeho, a další nesmysly. No zasmál sem se... Já si myslím že tam bude nějakej komplex jo skyrim tam má spoustu glitchů ale to mi neubírá na nicčem...
...for the Emperor !....
Copyright
PHP-Fusion 2002-2012 Nick Jones. Released as free software without warranties GNU Affero GPL v3.
Grafika: Zarath, Kod:
SkyrimAdmin, Puvodni
theme: Stryker &
WhoCare, nahled puvodniho designu zde. Bez souhlasu autora je prisne zakazano z webu kopirovat text a obrazky.