Mě vadí to že u skyrimu mám všechno nej a poměrně rychle v normálním koženým brnění sem běhal asi jen 20minut a už sem nacházel lepší.... Ty lepší věci by podle mě měli být vzácnější a ne tak snadno sehnatelný... To se mi u Oblivionu páčil OOO mod na 20 levlu v ocelovém brnění a byl sem rad že sem měl orský štít a rukavice a hra mě bavila
Upravil/a Tubu dne 08.12.2011 09:35
cela mapa objevena vsechno sem prosel vsude byl kazdy Q zvladl (ten ktery neni bugnuty) od lvl 40 uz to pro me byla strasna rutina a uz sem se jen kochal a kochal nad krajinou a moznostmi hry....questy uz ani nedelam bo je to trapny a porad stejny
Když si všechno prošel, všude si byl a všechno znáš, zajímalo by mě, kolik máš tedy objevených/vymlácených lokací a kolik questů/částí máš hotových. Klidně hoď screen ze statistik.
Upravil/a Freani dne 08.12.2011 09:31
Skyrim působí úžasně a dokonale prvních pár hodin, ale potom člověk začne objevovat docela velký masařky.. Obsah hry je skvělej, hafec q, volnost atd, ale po čase je hra strašně lehká a vše je v ní hrozně lehce dosažitelný... at už to jsou peníze nebo itemy a chybí jak už tu někdo psal propracovanej systém odměn.. po čase není žádná motivace už dělat ani q, protože lepší itemy než máte už nenajdete a to RPG stračně zabíjí.. CHtělo by to propracovanější reward a taky je tu problém s těma dovednostma na max skillu jako je ench, alchemy, smithing.. jsou snadno dosažitelný(možná krom alchemky) a potom jste prakticky neporazitelný díky stackování bonusu atd a to samý sneak, pak vás ani nikdo nevidí, když mu stojíte před ksichtem.. Po čase srážím hře hodnocení z 10/10 na 9/10.. ale bavil jsem se dobře těch 140 hodin to jako jo
A ještě pro vás všechny co tvrdíte, že enchant, smithing atd.. kazí hru a označujete jejich vývoj takřka za cheat: nekazí, kazí ji pouze tragicky špatné vybalancování těchto schopností ve hře. Proč by hráč ve hře nemohl používat "legálně" dostupné schopnosti? Na co tam tedy pak jsou? Ta hra je předevšímstrašně nevyvážená a nedotažená, ale i tak jsem za ni ale těch 40 hodin co mě bavila, byl rád.
Ja som to začal hrať len včera. Súhlasím s tým, že je to dosť ľahké, hlavne na nižších obtiažnostiach. A hneď som si spomenul na Oblivion, ktorý tiež ktovieako nezačal. Potom prišli pluginy a z priemernej hry sa stal nadpriemerný zážitok. Takže si počkám a zatiaľ hrám stealth akciu a bojom sa maximálne vyhýbam. Hrajem za zlodeja a okrádam iných zlodjov.
Myslím, že mnohí v tejto diskuzii prikladajú bojom príliš veľký význam. Ale toto nie je akčná strielačka.
Pre mňa je najdôležitejšia hodnovernosť mojej postavy, keď hrajem za kladného hrdinu tak sa nenechám najať na vraždu a keď hrám za vraha tak nejdem zachraňovať svet
Já myslím, že oba "tábory" mají v podstatě pravdu. Já vyrostl na Areně, Daggerfallu, Baldurs a NWN (mezi tím nějaké "Brány k sedadlu" nebo Riva, samozřejmě Morr a Oblivajz). Jde o to, že dnešní mladé hráče už bohužel něco jako BG neuchvátí, protože jsou leniví myslet a chybí jim trpělivost (navíc nemůžou před kamarády machrovat, jak mají Skyrim na max detaily, omg - vzpomínám na kouzelný BG) to je ale vývojem společnosti. Nás skalní zamrzí to, že se z milionu skillů, kdy nad nimi člověk opravdu musel přemýšlet (třeba i před spaním :-D), stal na první pohled patos s mizející hratelností. Ono to tak ale není, jen je to jiné, jako všechno, nejen u her. Zažil jsem textová RPG, takže Skyrim je pro mě neskutečný. Zažil jsem BG, takže Skyrim tak neskutečný není. Zažil jsem hromadu jiných, opravdových "patosů", takže Skyrim je úžasný. Zažil jsem ale taky naši generaci hráčů, kteří uvažovali nad tím, jestli je lepší prozkoumávat kobku z téhle nebo z téhle strany a kteří měli radost z každé nově objevené věci a hlavně, kteří nepotřebovali krmit ostatní videi typu "Jak si vyskillovat kovářství na 100 díky tvorbě železných dýk"...TES je jako facebook, jako svět kolem nás...jen o lidech...dokud tady budou lidé, kteří mají zaručený fígl na to, jak hru "obejít", naskillovat si cokoliv na 100 a pak k tomu ještě přidat video, nebudu já osobně od takového "hráče" číst, jak ho pak hra nudí ;-) Jakou sérii TES chcete, takovou ji můžete mít. S brněním podobným obrněnému tanku a frajeřením na fórech toho nedosáhnem. Pěknou hru všem přeje Daul a díky za tohle fórum ;-)
On je v tes V a i oblivionu uplně špatnej systém lavelování, kdyby to bylo třeba jako ve F:NW kdy ste za každou příšeru dostali zkušenosti a a za ty zkušenosti lavelovali a každým lavelem ste si vylepšili skylli a za každou druhou uroven nějaký perk,tak by to bylo perfektní, prostě standartní laveling, jako v každém RPG, ale takovýhle systém lavelování je naprd a dá se snadno obejít.
Upravil/a Cimmeran dne 08.12.2011 17:29
To sice ano, ale na co ti bude, když budeš mít každý skill na levelu 100, když stejně počet bodů, které můžeš rozdělit do jednotlivých perků, je omezen. Stejně ti pak např. destrukční magie na 100 je k ničemu, když v ní nemáš žádné perky. Zkus si na nejtežší obtížnost s takhle vyexpenou magií zabít mamuta nějakým obyčejným fireballem. Sice když si takhle rychle všechny ty skilly vyexpíš, dostaneš se rychle na nejvyšší level, ale kdo normální by si takhle kazil hru. Ale to je holt každého věc. A pak tu čteš, jak to lidi nebaví, jak je to pořád dokola, jak je to jednoduché atd...Myslím, že bez tohohle fast levelingu mají všechny obtížnosti něco do sebe.
No tohle s tim zrovna moc nesouvisí ta destrukční magie, tam přeci jen aspon něco zabíjíš a tíím laveluješ a body do perků by si díky tomu měl.
Tady jde především o tu kovařinu, jak jinak chceš dostat kovařinu na 100, nežli kováním ? Tam jde o to především vyrábět ty šperky a dýky. Kdyby si měl kovaní zvednout normálně, tak vyrobíš jednu zbroj a co dál ? Jinou zbroj už nepotřebuješ, ale potřebuješ vyšší kovařinu, aby si se dostal k lepší zbroji, jak jinak se k ní dostaneš ? Jedině tupým kovaním dyk a všeho co nepotřebuješ.
Kdyby to bylo jako ve Faloutu:NV tak normálně děláš qvesty, za to dostaváš zkušenosti, zabjíš monstra, další zkušenosti a pak si dáváš body do kovařiny, nebo do čeho chceš. Tohle je prostě špatný systém,, co je ve skyrimu. Kdyby tam nebyl, tak by to pak byla RPG hra století, třeba výjde nějaký mod. Uvidíme.
Nehledě na to že F:NV byla a je mnohem lepší hra než je tohle. Mnohem zajímavější ukoly, lepší hlavní příběhová linie a tak o hodně více otevřenější svět, lepší systém lavelování atd.
Upravil/a Cimmeran dne 08.12.2011 19:57
gonga napsal:
A ještě pro vás všechny co tvrdíte, že enchant, smithing atd.. kazí hru a označujete jejich vývoj takřka za cheat: nekazí, kazí ji pouze tragicky špatné vybalancování těchto schopností ve hře. Proč by hráč ve hře nemohl používat "legálně" dostupné schopnosti? Na co tam tedy pak jsou? Ta hra je předevšímstrašně nevyvážená a nedotažená, ale i tak jsem za ni ale těch 40 hodin co mě bavila, byl rád.
Tady se jedná o to, jak tyhle schopnosti používat, ne jestli je používat. Pokud někdo celé odpoledne leveluje kovářství jenom kvůli tomu, aby měl už na nízkym levelu to nejlepší vybavení, tak v podstatě cheatuje a kazí si hru. Při běžnym hraní kovářství zdaleka tak rychle neroste. Já jsem na 35 levelu a kovářství mam na 85, což mi přijde velmi dobře vyvážené. A to kovam celkem často... Mimochodem, v téhle fázi potřebuju na jeden level vykovat asi 10 nátepníků, což znamená 100 na 10 levelů. Nátepník se vyrábí z jedné kůže a dvou pásků, což dělá jeden a půl vlka Takže na 10 levelů kovařiny potřebujete zabít 150 vlků. To mi nepřipadá jako uplně snadný levelování.
Co je to běžné hraní ? Pro každého to znamená něco jiného. Někdo považuje za zcela normální a běžné to, co je ve hře kdyspozici a dovoleno (bez toho aby využíval nějaký bug) a kování je ve hře běžné je taky lehce dostupné a pokud někdo kove celé odpoledne a hra to nijak neomezuje, pak se může domnívat, že to tak i vývojáři zamýšleli (což nikdo z nás nemůže vědět). Prostě ten systém je špatný a tečka.
Upravil/a Cimmeran dne 08.12.2011 20:10
Jestli někomu přijde jako hraní lítání po městech Skyrimu, skupování kůží/ingotů a několik hodin trvající klikání na NÁTEPNÍK a VYROBIT, tak prosím... Ale to už bych si radši třeba oběhal úřady... Podobně zábavná, leč neskonale užitečnější záležitost.
Ten systém není špatný, jen snadno zneužitelný.
Když je systém takle snadno zneužitelný, tak je špatný. A znova se ptám, jak můžeš vědět, že to tak vývojáři nezamýšleli ? Pro někoho je zase nuda běhat po prázdném světě a hledat vlky.
Upravil/a Cimmeran dne 08.12.2011 20:25
Já netvrdit, že je ten systém dokonalý. Třeba nechápu, proč za vykování brnění dostane člověk stejně zkušeností jako za vykování dýky. Osobně bych například nastavil systém, ve kterém by za každý další ukovaný typ jedné zbraně člověk dostal méně a méně zkušeností, až by nakonec nedostal žádné.
Ale na druhou stranu: nikdo nikoho nenutí ten systém zneužívat. Ani vývojáři. Jestli to tak zamýšleli je pro mě celkem irelevantní. A znovu říkám: při běžném postupu je ten systém velmi dobře vyvážený.
PS: ještě bych dodal, že podobné mezery měla spousta RPG. Ve Falloutu 2 stačilo doběhnout na jednu základnu, vyzvednout si jedno z nej brnění ve hře a člověk prošel celým příběhem jako nůž máslem. V MM6 se zase dalo teleportovat na určité místo, kde člověk získal krátkodobé, ale ohromné bonusy ke schopnostem. Zvláště na začátku to hodně pomáhalo. Takže Skyrim v těchto berličkách neni žádná výjimka. A znovu říkám: záleží na svobodný vůli hráče.
Upravil/a Aranea dne 08.12.2011 20:32
Problém je, že člověk chce mít v rpg většinou postavu namakanou a to je důvod (včetně skvělýho příběhu a dalších věcí co vás na hře baví) stymul hrát dál a máte radost, že najdete lepší kousek brnění, lepší zbran atd.. ale tady je všecko moc snadný, takže si vytuníte postavu dost brzy a to vás po čase přestane bavit a za chvíli už prostě nemůžete bejt v podstatě lepší.. a hrát stylem, že si řeknu, že je to blbě vyvážený, tak nebudu používat ty a ty skilly, tak to je trochu o ničem ne? ALe to je jedno, takový hry jako dřív už prostě vychátzet nebudou, můžem na to jen a jen vzpomínat, dneska už nikdo HC hru nevydá, už na to není doba rpg jako gothic atd už prostě nebudou..
Přesně Taky jsem ještě než sem si tvůj příspěvek přečetl chtěl zmínit Gothic. Že v deset let staré hře to šlo a tady to prostě nejde.
Jinak s tebou naprosto souhlasim Trhanče. To že si řeknu tohle nebudu používat je prostě blbost. To bych taky nemusel požívat luk, kterým od 30 lavelu zabiju uplně všechno na nejtěžší uroven a to bez nejmenších porblémů.
Upravil/a Cimmeran dne 08.12.2011 20:56
No, tak třeba Gothic: TNOR byl o tom, vyskillovat si postavu, jak to jen půjde, protože jinak tam člověk nemohl přežít. Já osobně bych byl radši, kdyby i Skyrim byl takový. Ale když vím, že tak těžký zdaleka není, tak nebudu zbytečně skillovat, když si tím jen zkazím hru. Vývojáři podle mě počítali s tím, že to hráči dělat nebudou a podle toho nastavili i obtížnost.
Jo a vy tady furt mluvíte o používání/nepoužívání. Já mluvím o tom, že jednotlivé schopnosti každý klidně používat může, teď ale záleží, jakým stylem.
Upravil/a Aranea dne 08.12.2011 21:14
Cimmeran napsal:
Když je systém takle snadno zneužitelný, tak je špatný. A znova se ptám, jak můžeš vědět, že to tak vývojáři nezamýšleli ? Pro někoho je zase nuda běhat po prázdném světě a hledat vlky.
Všeobecně, když je nějaký systém zneužitelný, neznamená to automaticky, že je špatný, špatný je ten, kdo ho zneužívá.
Už jsem tu psal jednou, že já expil tak nějak v průběhu hry vše, co jsem potřeboval k boji a k lepší postavě (kovářství - ale rozumně, one hand, block, enchant....atd...), ale rozhodně jsem neběhal na 10. levelu v daedrické zbroji tak jak někteří. A po nějakých XXX hodinách, kdy už opravdu toho moc nezbývalo, jsem si doexpil ostatní skilly. Ostatně pro mě to bylo tak nějak otravné, abych pobíhal po Skyrimu, zkupoval materiál a vyráběl kvůli rychlému levelování (craftění jsem si užil dost v onlinovkách). Všechno je to o přístupu člověka ke hře, fajn, pokud chceš rychle vyexpit na začátku hry, tvoje volba, ale pak si nestěžuj, že tě hra nebaví, protože sis sám vybral, že si hru zkazíš.
Takže. Mám novú postavu čistého mága level 27 (conjuration 83,destruction 75,enchanting 56 a alchemy 81, zvyšné tak nejak nestoja za reč) a hrám na velmistrovi. Mám nahratých cca 53 hodín a niekde je tá hra fakt HC. Už som bol nútený pár dungov opustiť čo som to nemohol dať (väčšinou death lord alebo dragon priest) a cítim sa ako v G2:NOTR. Kto hral, ten vie. Zo začiatku som sa snažil hrať tak viac menej bez využívania dákych exploitov(zasekávanie postav,super enchanting/crafting a podobne), ale proste bez použitia enchantov a alchýmie to ide hrozne tažko. Takže naozaj je vás hra na tejto obtiažnosti núti využívať všetko čo máte. Napríklad predtým som nikdy nepoužil iný potion ako na HP alebo som nikdy neutekal pred drakom. Niektoré súboje sú fakt nehoráze dlhé (Boj z dragon priestom mi zabral asi tak 25minút a bez zaseknutia by som to asi nedal, moj prvý elder dragon na tejto postave bol tiež záhul padol asi na 30 pokus). Takže ak niekto chce Väčšiu obtiažnosť, mal by to skúsiť na najtažšéj príde mi to asi tak 3x tažšie ako na Mistrovi( aj keď záleží ako kde, no najmä na bossoch).
Cimmeran napsal:
Když je systém takle snadno zneužitelný, tak je špatný. A znova se ptám, jak můžeš vědět, že to tak vývojáři nezamýšleli ? Pro někoho je zase nuda běhat po prázdném světě a hledat vlky.
Všeobecně, když je nějaký systém zneužitelný, neznamená to automaticky, že je špatný, špatný je ten, kdo ho zneužívá.
Už jsem tu psal jednou, že já expil tak nějak v průběhu hry vše, co jsem potřeboval k boji a k lepší postavě (kovářství - ale rozumně, one hand, block, enchant....atd...), ale rozhodně jsem neběhal na 10. levelu v daedrické zbroji tak jak někteří. A po nějakých XXX hodinách, kdy už opravdu toho moc nezbývalo, jsem si doexpil ostatní skilly. Ostatně pro mě to bylo tak nějak otravné, abych pobíhal po Skyrimu, zkupoval materiál a vyráběl kvůli rychlému levelování (craftění jsem si užil dost v onlinovkách). Všechno je to o přístupu člověka ke hře, fajn, pokud chceš rychle vyexpit na začátku hry, tvoje volba, ale pak si nestěžuj, že tě hra nebaví, protože sis sám vybral, že si hru zkazíš.
Jak víš že toho hráč zneužívá ? Dit stim autoři klidně mohli počítat a tím pádem je tenhle postup uplně normální. Vysvětloval jsem to v předchozích postech. Někdy mě připadá, že hodně lidí umí psát, ale neumí číst.
On ani ten hráč nemusí vědět že toho zneužívá, myslí si, že je to normální postup hry (pokud nikdy nehrál RPG). A u produktu který stojí 1200 Kč bych předpokládal, že to bude nějak odladěné a ne že si budu muset vymejšlet co je a co není cheat nebo co je normální. Tohle není jen ta kovařina, ale celkový způsob lavelingu je udělaný tak, že hráč co příde poprvé ke hře RPG, nic o tom neví, může klidně z první vesnice vyběhnout na 20 lavelu.
A právě těch hráčů, co nikdy RPG nehrálo je dost a neřídí se podle nějakých kriterii tebou nebo někým vymyšlených co je normální. Oni se prostě snaží dostat co nejrychleji, nejlepší výbavu a nejlepší zbraně, což je uplně logické. Proč by si hru nějak měli stěžovat ? To je ani nenapdne.
Pak tady píšou, že je to lehký, ale to není chyba hráče, že je ten hráč špatný, jak ty píšeš, ale chyba hry (což jsem dostatečně odůvodnil). Hráč se jen chová logicky, nic víc.
Upravil/a Cimmeran dne 08.12.2011 22:58
Copyright
PHP-Fusion 2002-2012 Nick Jones. Released as free software without warranties GNU Affero GPL v3.
Grafika: Zarath, Kod:
SkyrimAdmin, Puvodni
theme: Stryker &
WhoCare, nahled puvodniho designu zde. Bez souhlasu autora je prisne zakazano z webu kopirovat text a obrazky.