Ve druhé polovině našeho seriálu o rasách ve Skyrimu se podíváme na obyvatele nejjižnější provincie v Tamrielu - Argoniany.
Jak je zvykem této naší série, začínáme základním průvodcem historií a kulturou dané rasy, potom se podíváme na to, jak vystupují a jakou roli hrají v Elder Scrolls hrách. Takže, tady je osm věci, které možná můžete, ale nemusíte vědět o Argonianech:
1. Pocházejí z provincie Black Marsh (Černé mokřiny), někdy také nazývané Argonia. Černá mokřina má subtropické klima s velkou rozmanitostí flóry a fauny, která se nekontrolovatelně rozrůstá po provincii. Většina obyvatel žije v blízkosti vnitrozemských vodních cest v jižní části provincie, více na sever je jejich domovina pokryta nebezpečnými bažinami.
2. Argoniani jsou „plazí humanoidi“, kteří mají schopnost dýchat pod vodou díky žábrům, které mají umístěny za ušima. I když v Oblivionu byli prezentováni jako humanoidi, považují se oni sami spíše za plazy. Například nohy mají přizpůsobeny tak, že při chůzi našlapují na špičky, jak jsme viděli v Morrowindu (ale zřejmě to tak ve Skyrimu už nebude).
3. Slovo Argonian doslovně znamená "lidé z kořene". V jejich rodném jazyce - Jel - se používá pojmenování "Saxhleel".
4. Argoniani jsou někdy považováni za bytosti bez emocí a bez osobnosti. To proto, že nevyjadřují emoce mimikou, pohybem tváří či očí. Dokáží vyjádřit hněv vyceněním zubů, ale úsměv už ne – o čemž se lze přesvědčit v mini-hře, ve které se snažíte Argoniana přesvědčit k přátelství.
5. V rodné zemi žijí v kmenových společenstvích, která se často navzájem liší kulturou i vzhledem svých členů. O jednotlivých kmenech není známo mnoho detailů - existuje například kmen Naga, jehož zástupci, nejvíce připomínající hady, mohou být až 8 stop vysocí, nebo uvnitř močálů žijící "ropuší" kmen zvaný Paatru.
6. Spolu s Khajiity byli Argoniani často nuceni žít v otroctví v Morrowindu. Je smutné, že byly tyto silné bytosti s klidnou tváří bez výrazu považovány za méněcenné a byly zotročeny energickými temnými elfy (Dunmery). Podle Elder Scrolls románu ‘The Infernal City' (pekelné město), vykonali Argoniani svou pomstu, při níž byl do značné míry zničen Vvardenfell, tím, že napadli a vyhnali zbytky temných elfů do Skyrimu a Solsteimu.
7. Není jasné, jaká (pokud vůbec nějaká) je jejich náboženská víra. Zřejmě alespoň zčásti uctívají Sithise, jednu ze dvou prvotních bytostí zodpovědných za existenci vesmíru. Sithis je patronem a idolem Temného bratrstva (Dark Brotherhood). Argonianská mláďata narozená ve znamení Sithise jsou předávána Temnému bratrstvu a stávají se z nich "shadowscale".
8. Argonianská jména mají zvláštní formu. Některá z nich jsou čistě Argonianská s pomlčkou jako Dar-Ma a Jeeh-Tah. Ale jiná jsou „popisná“ - s tituly jako Hauls-Ropes-Faster (polož-lano-rychleji), nebo Hears-Voices-in-the-air (Slyší-hlasy-ve-vzduchu). Můj osobní favorit je Only-he-stands-there (Pouze-on-tam-stojí), který stojí jako socha v jednom místě ve sklepě ve Fighters Guild (Cechu Bojovníků) v Balmoře.
OK, to je základní úvod do rasy, která patří mezi ty hratelné. Jejich přirozenost z nich dělá dobré zloděje, mají též k tomu sklony - muži mají rasový bonus k hbitosti a rychlosti, a zvýšit jejich skill bezpečnosti a atletiku. Mají přirozenou odolnost vůči jedu, která taky přijde vhod a jejich schopnost dýchat pod vodou zvyšuje možnost rychlého úniku přes vodní cesty Cyrodiilu.
Žena Argonianka získává bonus k inteligenci a to společně se zlepšenými schopnostmi iluze, alchymie a mysticismus znamená, že je vhodná pro charakter mága.
V Morrowindu spousta lidí využilo při hře za Argoniana Spear (oštěp) bonus, ale kopí už v Oblivionu nebylo a víme, že kopí nebude ani ve Skyrimu, takže kdo chce mít Argoniana bojovníka, bude pravděpodobně muset uchopit krátký meč nebo dýku.
Vytvoření Argoniana na zaměření zloděj najednou vypadá mnohem zajímavěji.
Musím říct, že v Oblivionu bylo těžké brát Argoniany vážně. Vypadali tupě a bylo těžké vyvořit slušně vypadající postavu, za kterou by se dobře hrálo. Všechny NPC byly vyjádřeny stejným dabérem, který - upřímně řečeno - se mi ani moc nelíbil (! Kupodivu se mi líbil hlas Argonianů v modu "The Lost Spires", je-li zde někdo, kdo to hrál). Nicméně se mi líbí, jaké Argoniany jsem viděl ve Skyrimu.
A co vy? Už jste hráli za Argoniany dříve? Co se vám na nich nejvíce líbilo? Pokud jste za Argoniany dosud nehráli, máte to v plánu ve Skyrimu?
------------------------------------------------------------------------------
Osobně jsem za Argoniana nikdy nehrála. Držím tradici Temného elfa (jednou jsem teda prubla vznešeného), ale Argoniani byli moje oblíbená NPC rasa. Zrovna mně nepřišli chladní, ale naopak přátelští a vlídní Jestli budou ve Skyrimu i děti, tak jsem zvědavá na Argoní mláďata…snad půjdou adoptovat. V dunmerském případě možná koupit =)
Ve Skyrimu vypadá někdy jako takovej dino-kohout
Určitě si za něj zahraju, ale první rasa bude Imperial, pokud se bude brát ale důraz během hry i na to jak vypadám tak si vezmu Orca s plnovousem, budu typický kovář!
Mě osobně přijde Argonian jako tupá ještěrka z bažin, aspoň v Oblivionu na mě tak působil. Můj favorit je jednoznačný: Nord. Hraju za něj už od Morrowindu. Kouzla ať jdou do háje, lepší je obrněnej chodící tank.
Mě Argoriani připadali tak bez vírazu to se mi na nich nelíbylo.Pomatujete na první obrázek orka tak takovího si udělám se stejnými vlasi s obličejem jenom mladšího.
Argoniam vypada zajimeve kdyz srovnam vzhled ve oblivionu a ve skyrimu tak bych rekl ze to je neco uplne jineho, rozhodne za nej budu hrat!!!
Arnim Daggerfall: vzdyt za tanka je to vonicem jen chodis a rozmachujes se mecem. Magove jsou lepsi teda aspon pro me a navic by me zajimalo jak pujdes s obouruc mecem proti drakovi
@koub #7: Neboj se, nějak draka sejmu, já jen chtěl říct, že mě více baví sekačka, než používat abraka dabra. Oproti Oblivionu je grafické zpracování Argoniana lepší. Ikdyž vypadá jak ještěrka řízlá kohoutem, jak už jsem četl někde výše.
Argonian ve Skyrimu vypadá, jako dinosaurus ve fázi těsně před tím, než se proměnil ve ptáka Castle:Sorry, ty tvoje chyby jsou do očí bijící: vírazu, nelíbylo, takovího, vlasi. Polepší se!
Já argoniana zkusim určitě,snad už bude lepší ten jejich ocas,kvůli němu jsem v oblivionu za arg. nehrál. Přišel mi takovej "neforemnej"
Jako prvního ale vytvořim starýho,zjizvenýho orka kterýmu je vidět vražda v očích. Bude to válečník(obrněnej tank chcete-li) oplívající uměním magie.
KOUB: Vždyť v tom je to kouzlo téhle hry že můžeš jednou hrát jako válečník jindy zase jako mág nebo zloděj. Všichni budou schopni se s drakem vypořádat po svém
Copyright
PHP-Fusion 2002-2012 Nick Jones. Released as free software without warranties GNU Affero GPL v3.
Grafika: Zarath, Kod:
SkyrimAdmin, Puvodni
theme: Stryker &
WhoCare, nahled puvodniho designu zde. Bez souhlasu autora je prisne zakazano z webu kopirovat text a obrazky.