1.Jejich domovskou provincií je Elsweyr, ohraničený Valenwoodem a Cyrodiilem. Polovina Elsweyru je vyprahlá pouštní krajina, druhá polovina je pokryta tropickou džunglí. Klasický případ země ze dvou polovin. Hlavní město Elsweyru je Torval, který leží blízko hranic s Valenwoodem.
2. Elsweyr byl spojen do jedné provincie legendárním Khajiitem známým jako "Mane". Legenda praví, že pouze jeden Mane může existovat v daném čase. Někteří též říkají, že se Mane prostě převtělí do nového těla, jakmile jeho staré tělo zahyne. Ať tak či onak, není žádný záznam o více než jednom existujícím Mane.
3. Je mnoho typů Khajiitů – bylo jich zaznamenáno více než dvacet - a forma, kterou na sebe vezme čerstvě narozený Khajiit, je určena fází měsíce. Další Elder Scrolls hra by se mohla odehrávat v Elsweyru, protože ten představuje bohatou a různorodou kulturu.
4. Khajiité, kteří byli viděni v Morrowindu a Oblivionu, jsou převážně plemeno Suthay-Raht. Ale existuje široké spektrum variant a poddruhů, od velkých a hrůzostrašných Senche, kteří jsou ostatními poddruhy často využíváni jako oři, až po malé Alfiq, čtyřnohé khajiity velké asi jako domácí kočka. Kdo by nechtěl hrát Elder Scrolls jako malé koťátko?
5. Vynikají především svou inteligencí a hbitostí a díky těmto atributům jsou dokonalými zloději. A nejen to, jsou i dobrými válečníky. Jen zřídka jsou obdařeni schopností využít magické síly. Neznamená to však, že Khajiit nemůže ovládnout tajemná umění usilovným tréninkem, příkladem může být dosud nespatřený Cathay-Raht (obvykle známý jako "Jaguar Men" ).
6. Nikde není zaznamenaný případ, kdy by Khajiit měl nějakou spojitost s dašími rasami jako je člověk nebo elf. To samé platí pro Argoniany.
7. Měsíční cukr je omamná látka vyskytující se a sklizená v Elsweyru. Z náboženského hlediska existuje v Khajiitské kultuře víra, že vykrystalizoval za měsíčního svitu. Je však vysoce návykový a škodlivé účinky drogy jsou běžně k vidění v ulicích khajiitských měst, kde se potulují bezmocní narkomani.
8. Přesto, že je to ve většině částí Říše nezákonné, hlavní export Měsíčního cukru a ještě více návykové Skoomy pochází z Elsweyru. Mnozí obchodníci odmítají s těmito látkami obchodovat a obchodníci v Morrowindu odmítají s vámi obchodovat úplně, dokud máte tyto látky v inventáři. Tyto látky přitahují kriminální živly a pašeráky.
Je jasné, že kultura Khajiitů je rozsáhlá a fascinující. Khajiité jsou velmi zajímavá rasa, i když není moc často viděna. V Morrowindu i Oblivionu hrají něco jako "vedlejší roli" a často jsou odsunuti do role obchodníků, banditů a vůbec nízko posazených kriminálníků. Zřídka kdy hrají významnou roli v hlavní linii.
K bodu 6. Khhajiité se od ostatních ras poměrně liší – jak svojí stavbou těla (ocasem a chůzí po špičkách) a srstí po celém těle, tak i metabolismem. Proto jsou spolu s Argoniany řazeni mezi tzv. "zvířecí rasy".
+ Mají schopnost pohledem zastrašit slabší protivníky, kteří se dají na útěk a mají také schopnost vidět v noci (oko Strachu a oko Noci)
+ Khajiitský Pantheon zahrnuje velké množství bohů, zlomek z nich je uveden zde. O temných duších nebo o DRO-m'Athra, který je reprezentován inverzní fází měsíce, Khajiité nemluví.
Př.: Alkosh (Dračí král koček/bůh času), Azura (Bohyně soumraku a svítání), Baan Dar (Bůh banditů), Kynareth (Bohyně Vzduchu), Jode (Bůh Velkého Měsíce), Jone (Bůh Malého Měsíce), Lorkhan (Ztracený Bůh), Mara (Bohyně Lásky), Merrunz, Ja'Khajiit, Rajhin (Lapka/Silent Walker), Riddle'thar Riddle'Thar (Tanec Dvou Měsíců/Bůh cukru), Stendarr (Bůh Slitování), Sheggorath (Bůh Skoomy)
tak u mě je asi jedno za co půjdu, protože jak začnu hrát, tak okamžitě na 100% budu v ruce svírat luk a pálit jak o život (či ocas, protože pravděpodobně půjdu za khajiita nebo argoniana )
co se tyce postavy tak hru vyzkousim za norda ale to vse je mimo tema...chci podekovat MortuusDominus za dalsi dlouho ocekavany a velice dobre sepsany clanek o rasach uz ted se tesim na dalsi
PS.: kdyby chtel nekdo s necim pomoct rad vyvinu snahu...tohle forum uz mam temer jako domovskou stranku a casu mam momantalne dost
Copyright
PHP-Fusion 2002-2012 Nick Jones. Released as free software without warranties GNU Affero GPL v3.
Grafika: Zarath, Kod:
SkyrimAdmin, Puvodni
theme: Stryker &
WhoCare, nahled puvodniho designu zde. Bez souhlasu autora je prisne zakazano z webu kopirovat text a obrazky.