V knížce
The Infernal City se objevují různé pojmy, které nemusí být známy ani (opakuji
ani) Elder Scrolls profesionálům. Zapátral jsem po některých, které by někdo
nemusel znát, a sepsal jsem jejich popisy. Věci jako Morrowind tu samozřejmě
nenajdete, ale kdyby někdo chtěl, můžu doplnit…
Rath (vysvětlení vzhledem ke spojení „Cathay-Rath“):Rath je rozdělení Khajiitů do určitých supin či ras. Stejně jako
člověk může být bílý, nebo černý tak i kočky mají svoje rasy. O těchto rasách se
můžeme dozvědět v knížce vyskytující se ve hře Oblivion, nazvané
‚Mixed units tactics“ v českém překladu
„Taktika smíšených jednotek“.
Většinou je před Rath slovíčko, které určuje rasu. Khajiitové se tedy rozdělují
do těchto skupin:
Taktika smíšených jednotek
v pětileté válce
-
Svazek jedna
Napsal Codus Callonus
Legie by
se měly poučit z nekonvenční taktiky, kterou používali Khajiitové v pětileté
válce proti Valenwoodu. Byl jsem umístěn v legionářské pevnosti Lišaj u hranice
poblíž Dune a sledoval jsem na vlastní oči mnoho bojů, které se odehrávaly na
severu
Válka
začala takzvaným "Masakrem Torvalu". Khajiitové tvrdí, že Bosmeři bezdůvodně
zaútočili na město a zabili přes tisíc obyvatel, než byli vytlačeni posilami z
blízkého kmene žijícího v džungli. Bosmeři tvrdí, že útok byla pomsta za
khajiitské bandity, kteří zaútočili na karavany se dřevem, mířící do Valenwoodu
Na jaře
396. roku 3. éry se válka přesunula blíže k pevnosti Lišaj. Byl jsme umístěn na
předsunutém pozorovacím stanovišti a viděl jsem část konfliktu, Později jsem si
promluvil s Khajiity i Bosmery, kteří byli v bitvě, a právě jimi popsaná událost
poslouží jako skvělý příklad, jak Khajiitové použili směsici pozemních a
stromových jednotek, aby tak vyhráli válku.
Khajiitové
začali bojovat neobvyklým způsobem, poslali dřevorubecké jednotky Cathay-raht a
hrozivé Senche-raht neboli "Bitevní Kočky" na okraj Valenwoodských lesů. Když se
Bosmeři dozvěděli, že jsou káceny stromy (údajně hrozný zločin proti podivnému
bosmerskému náboženství), byla vyslána jednotka lučištníků z jižní části
konfliktu. Bosmeři tak byli donuceni rozdělit své síly do menších skupin.
Bosmerští
lučištníci zaujali pozice na zbývajících stromech, které teď byly od sebe dvacet
nebo i více stop vzdáleny, a tak mělo světlo možnost dos
áhnout až k zemi. Bosmeři spoutali zbývající stromy svou
magií do malých opevnění, ze kterých hodlali střílet své šípy.
Když
dalšího rána dorazili dřevorubci, půltuctu Khajiitů padlo při první salvě
bosmerských šípů. Potom Khajiitové sundali ze zad Senche-raht velké dřevěné
štíty a vytvořili si provizorní přístřešek. Khajiitové i obrovské Senche-raht se
tak dokázali schovat mezi tímto krytem a jedním z větších stromů. Když bylo
jasné, že Khajiitové svůj úkryt neopustí, několik Bosmerů se rozhodlo slézt dolů
a rozdat si to s Khajiity meči proti drápům.
Když už
byli Bosmeři skoro u krytu, začal jeden z Khajiitů hrát na domorodý hudební
nástroj z kovových tyčinek. Byl to signál, na který se malá skupinka lidsky
vypadajících Ohmes a Ohmes-raht vynořila ze svých vyhrabaných úkrytů v lesní
půdě. Ačkoli stáli proti přesile, zaútočili zezadu s výhodou momentu překvapení
a rychle zvítězili.
Bosmerští
lučištníci na stromech, kteří mohli bitvu ještě stále vyhrát, měli své vlastní
problémy. Skupina Dagi a Dagi-raht, dvou méně běžných druhů Khajiitů, které žijí
na stromech lesa Tenmar, přeskákala ze stromu na strom pod magickou ochranou
ztišující všechny zvuky a zaujali pozice na vyšších větvích, které by neunesly
váhu Bosmerů. Když dostali signál, použili své drápy a louče nebo magický oheň
(výpovědi dvou přeživších se v tomto místě neshodují) k odpoutání pozornosti
lučištníků, zatímco na zemi vypukl boj. Několika lučištníkům se podařilo utéct,
ale většina byla zabita.
Dagi
a Dagi-raht mají zjevně víc magických schopností, než se všeobecně věří, pokud
dokázali udržet magické ticho tak dlouho. Jeden z přeživších Bosmerů mi řekl, že
viděl mezi Dagi několik obyčejných koček, a dokonce tvrdil, že jsou tyto kočky
známy jako Alfiq' a že to ony sesílaly kouzla, ale Bosmeři jsou co se týče
pravdy téměř tak nespolehliví, jako Khajiitové a já odmítám uvěřit, že kočka
domácí dokáže kouzlit.
Na konec
Khajiitové ztratili možná půltucet bojovníků z jednotky o počtu ne více než
čtyři tucty, zatímco Bosmeři přišli skoro o celou rotu lučištníků. Přeživší
neměli šanci oznámit, co se stalo, a tak dorazila ještě druhá rota lučištníků a
celá strategie Khajiitů byla zopakována s téměř stejným výsledkem. Nakonec byla
zaslána mnohem větší jednotka a následnou bitvu Bosmeři za pomocí Valenwoodských
zvířat vyhráli. O této třetí bitvě a odpovědi Khajiitů budu psát v druhém svazku
této série.
Stendarr
(vysvětlení vzhledem spojení: „U Stendarra“ Zaklela Grayne):
Stendarr neboli Bůh Slitování je Bůh Osmi Božstev. Vyvinul se z původního
Nordského boha Stuhn (Boha Vykoupení, slitování nebo také spravedlivé vlády).
V pozdějších letech prý doprovázel Tibera Septima a v dávných Altmerských
legendách je zastáncem lidí.
Niben
(vysvětlení vzhledem ke spojení: „Zaklela Grayne ve svém Jižansko Nibenském…“):Je kraj provincie Cyrodiil nacházející se v blízkosti města Bravil.
V tomto kraji je několik významných míst jako Nibenské řeka, kotlina, pánev a
záliv. Na jihu leží Černý hvozd (Blackwood) a na severu je Velký les. Na jihu
lze cestovat přes zelenou stesku a na západě přes žlutou. Kolem Bravilu může
člověk narazit na mnohou Mandragoru stejně jako na Bergamotku a Nightshade. Na
břehu řeky Niben si můžou přijít na své i hledači kořene Nirnu, pokud ne můžou
si aspoň hojně natrhat Foxgloves, Šalamoune a letní Bolet. Také se v Nibenském
zálivu objevil portál do Shivering Isles.
Více na www.uesp.net
NeQuin-Alian
(vysvětlení vzhledem k: „Málem svoji vlastní smrt“ zakřičel NeQuin-Alianský…“):
Ne Quin-Al
přesměrováno na Anquina (také známo jako Anaquina) bylo království v jižním
Tamrielu, které se spojilo se svým soupeřem Pellitine v 2E 309 a vytvořily
provincii Elsweyr. Celá provincie byla lokalizována kolem města Senchal. Jsou
nám známi pouze dva vládci. Keirgo vládce Pellitine který utiskl vládce Eshita
k sloučení obou království. Darloc Brae, známý jako Bestie Anequina byl vládce
z 1E 461. Je nejasné jestli Bestie byl daný titul vládci nebo jen zvláštní
pojmenování Darloca Brae.
Království
je nejlépe zvěčněno, jako scéna bitvy mezi Elsweyrem a Valenwoodem, nazvané
Srdce Anequina, zachyceno na gobelínu od umělce Cherima a popsáno v knize se
stejným názvem.
Skooma
(vysvětlení vzhledem k: „Budou to trpět jen kvůli obchodům, prodávat pořád
dokola skoomu…“): Skooma je silný nápoj na zlepšení síly. Vyrábí se
z měsíčního cukru a je extrémě návyková. Pokud každých 24 hodin nedostanete
dávku, abstinujete. Abstinence zahrnuje postupný pokles výdrže a síly vůle.
Jediný způsob, jak se závislosti zbavit, je vydržet to celé
dva týdny. V době otevření bran Oblivionu je Skooma v Cyrodiilu zakázaná pod
trestem uvrhnutí do žaláře na neurčito. Více na www.uesp.net
Lilmoth (Malomůra):Hl. město Black Marsh.
Historie: Před kolonizací původního Argonianského města Lilmoth, bylo
ovládáno Argonianskými duchovními králi/královnami. První záznam o Císařském
panovníkovi ve městě je datován k 3E 109, když Magnus Septim oddal s královnou
Lilmothu, Hellen (ta byla oddána s předchozím duchovním králem, který byl
popraven). Nicméně, předtím byl Lilmoth mírumilovný s Cyrodiilskými zájmy, až po
kolonizaci během třetí Éry.
Architektura: O té se dozvíte v Infernal city.
Krokodlak („On to byl Krokodlak (Werecrocodile).
Jsem si tím jistá. A můžeme mít důkaz.“): Krokodlak, jak už samo
slovo napovídá, je jeden druh nemoci zvané lykantropie. V každé části Tamrielu
je přeměna v určité zvíře více častá. Po celém Tamrielu je nejvíce rozšířen
vlkodlak. Nemoc byla vytvořena Hircinem, daedrickým Princem, který je strážce
postížených lidí. Vůči nemoci jsou téměř imunní Altmeři, Argoniani, Bosmeři a
Redguardi. Nemoc Werecrocodile neboli Krokodlak se vyskytuje hl. v Black Marsh a
jížním Morrowindu.
Více na
www.uesp.net
Copyright
PHP-Fusion 2002-2012 Nick Jones. Released as free software without warranties GNU Affero GPL v3.
Grafika: Zarath, Kod:
SkyrimAdmin, Puvodni
theme: Stryker &
WhoCare, nahled puvodniho designu zde. Bez souhlasu autora je prisne zakazano z webu kopirovat text a obrazky.