Přidal
Mike dne 13.02.2013 14:04
#16
Ahojte,
jo, docela mě to teď také vyvstalo na paměti. Jinak, text vám sem hodím, nevím, mám toho teď moc a k ruce neschopný trotly, kteří mi nebyli schopni vyrobit design a hodit na hosting, takže proto stále nemám působiště...
Takže takhle jsem to "kdysi" napsal:
zkopírováno asi bez funčních odkazů, koho by to zajímalo >> google. :)
Prophecy of the Popes, neboli proroctví svatého Malachiáše.
O co jde, o čem že to píši? Začnu poněkud zeširoka - nebojte se, má to svůj důvod.
Roku 1595 vydal historik Ardnold de Wyon jako část své knihy Lignum Vitae (Strom života) Proroctví papežů, které pojednává o 112 papežích, jejichž seznam začíná papežem Celestýnem II. a končí papežem Petrem II., Římským, který dosud nebyl zvolen (= současným papežem je Benedikt XVI., který zaujímá 111. místo v tomto seznamu, čili místo předposlední).
Sám o sobě by seznam papežů nebyl nijak zajímavý, ovšem velice zajímavou věcí jsou na seznamu uvedené informace - po skončení pontifikátu (nebo během jeho trvání) posledního papeže na seznamu má být Řím zničen a má nastat konec Církve a lidstva a seznam přesně vystihuje papeže pomocí vět, či hesel tak, jak šli za sebou.
Máme před sebou zajímavou historickou informaci, či nepodložený nesmysl?
Závěrečná část proroctví v díle Lignum Vitae
Svatý Malachiáš (1094 - 2.IX.1148), arcibiskup z Armaghu (Irsko), kterému je kromě několika zázraků připisováno autorství spisu "Prophecy of the Popes", do češtiny volně přeloženo jako "Proroctví svatého Malachiáše", či doslova "Proroctví papežů".
Sv. Malachiáš byl reformátor církve před Anglo-Normanskou invazí. Svatořečen byl r. 1190 papežem Klementem III., což je poměrně brzy po jeho smrti. Roku 1139 navštívil Řím, aby informoval papeže Inocence II. o stavu církve v Irsku. Během pobytu v Římě prý obdržel vidění budoucnosti 112 papežů, kteří budou zastávat úřad hlavy Katolické církve až do konce světa.
Podle historiků však není jeho autorství zcela jasné. Jako jiný možný autor je uváděn Michel de Nostredame (14.XII.1503 - 2.VII.1566) a to z toho důvodu objevení spisu ve Vatikánském tajném archivu až právě v této době (roku 1590).
Některé zdroje uvádí, že se může jednat o podvrh z konce 16. století.
I kdyby byl autorem sv. Malachiáš, Michel de Nostredame, či kdyby se snad jednalo podvrh, stále zůstává otázka, jak je možné, že informace k jednotlivým papežům sedí? (Možnost, že byly postupně dopisovány až dob dnešních je automaticky vyloučena - seznam byl publikován poprvé již r. 1595, jak jsem výše zmínil.)
Papežský emblém (tzv. Petrovy klíče a papežská tiára), před kterým je umístěn znak papeže.
Jak jsem již uvedl, ke každému papeži je uvedena v seznamu věta, či heslo, které ho nějakým způsobem vystihuje - ať už místem narození, rodovým erbem, činy během pontifikátu/života, atd. ...
U některých papežů, resp. u popisku je nutné i pátrat hlouběji do historie a to z toho důvodu, že popisek odkazuje i na skutečnosti, které při standardním přehledu nejsou zcela zřejmé (= týká se např. neoficiálních erbů, osobních - tedy ne rodových - erbů, pracovních cest, krátkodobých působišť, atd. ...)
Z historie víme, že se napříč staletími vyskytovalo i několik tzv. vzdoropapežů, kteří byli zvoleni nelegitimně i přes to však chtěli být papeži. Zajímavé je, že seznam tyto papeže také uvádí.
Stále nám zůstává otázka - Jak mohl Malachiáš vědět, co bude následovat? Opravdu si nemyslím, že by mohl natipovat takto dopředu popis takového množství osob, s tím, že se předpovědi vyplnily. Zde se nebavíme o někom, komu náhodou vyjde jakási předpověď, ale o osobě, která zkompletovala seznam, který vlastně pokrývá bezmála 1000 let dějin papežství, což je opravdu více než pozoruhodné, zvlášť, když neexistuje žádné racionální vysvětlení. (Na 100% je seznam doložitelný od r. 1590 - i přes to je to velké množství let. Zápisky - tedy falšované - by nebylo možné odhadnout na další 500 let dopředu tak, aby seděly. A nebo ano?)
Nyní se podívejme na samotné proroctví. (Náhodně jsem vybral několik papežů, všech 112 popisů se mi psát nechce...)
K prvnímu uvedenému papeži, Celestýnovi II., je uvedeno následující:
Ex Castro Tiberis,
což v češtině znamená: "Z jednoho hradu na Tibeře". Celestýn II. opravdu pocházel z Cittá di Castello (Castello = hrad), který leží na břehu řeky Tibery v Itálii.
Papež, který je uveden jako 22., tedy Klement IV. měl na svém erbu orla, který v pařátech drtí draka. V seznamu je vyjádřen jako:
Draco Depressus,
což znamená: "Ponížený drak".
Martin V., na seznamu jako 51. papež v pořadí byl sv. Malachiášem popsán jako:
Corona Veri Aurei,
tedy "Koruna se zlatým závojem". Martin V. měl ve své znaku korunu na podstavci a byl kardinálem (ještě před zvolením papežem) baziliky (= významný kostel) San Giorgio in Velabro (= slovo Velabro je zkomolenina "vela aureum", což znamená "zlatý závoj").
Erb papeže Martina V.
Papež, v Malachiášově seznamu 96. v pořadí, Pius VI., byl popsán jako:
Peregrinus Apostolicus,
což znamená "Apoštolský poutník", a nebo "Papež poutník". Zajímavé je, že Pius VI. na medailonu (= obraz ve tvaru elipsy) z r. 1782 popisuje sám sebe slovy Peregrinus Apostolicus. Na obraze je papež znázorněn na cestě do Vídně, kam jel za císařem Josefem II., aby mu vytkl, že nerespektuje papežskou moc a území.
Podívejme se i na papeže z 20. století. I zde se proroctví shoduje.
104. papež v pořadí, Benedikt XV., byl vystihnut popiskem
Religio depopulata,
což v překladu znamená: "Zpustošené náboženství". A i zde výklad naprosto sedí. Za doby pontifikátu Benedikta XV. se derou k moci komunisté, v Sovětském svazu jsou věřící systematicky vysídlováni na Sibiř do Gulagů, de facto tedy klesla religiozita obyvatel na nulu, další ránou byla první světová válka, kde zahynulo velké množství lidí - křesťanů (opět pokles), a ztráta víry díky válce obecně.
Následující papež, v pořadí 105., Pius XI., byl sv. Malachiášem popsán jako
Fides Intrepida,
v češtině "Neochvějná víra". I zde je popisek adekvátní, Pius XI. se neochvějně stavil vůči diktátorským režimům - proti fašismu, nacismu a komunismu. Jeho vytrvalá kritika těchto režimů zhatila některé plány diktátorů.
106. papež na Malachiášově seznamu je Pius XII., který byl popsán jako
Pastor Angelicus,
tedy "Andělský pastýř". Pius XII. se staral o všechny v dosahu, kteří byli stiženi válkou a ukrýval je na území Vatikánu, jakožto svrchovaného neutrálního státu. Po válce ostře kritizoval komunismus. Je mu vytýkáno, že ostře nevystoupil proti nacismu, což však dle historických pramenů neučinil z toho důvodu, že se bál o křesťany v Německu, které by možnou kritikou mohl vystavit ještě větší perzekucím ze strany nacistů.
Pius XII.
Jan XXIII., 107. papež na Malachiášově seznamu byl popsán jako
Pastor et Nauta,
což znamená "Pastýř a námořník". Jan XXIII. byl oblíben širokou veřejností (i nekatolickou) pro svou přátelskou povahu více, než jakýkoli jiný papež v historii. Papež = pastýř církve, kde se v případě Jana XXIII. ono pastýř opravdu potvrzuje. Jan XXIII. zastával před svým zvolením papežem úřad Benátského (it. Venice) patrarchy, což byl významný přístav, k čemuž lze přiřadit ono námořník.
108. papež v pořadí, Pavel VI., byl popsán jako
Flos Florum,
což znamená: "Rozkvetlá květina". I zde popisek sedí - Pavel VI. měl ve svém erbu rozkvetlé květy lilií.
Erb papeže Pavla VI.
109. papež na seznamu byl Jan Pavel I., první papež v historii, který použil dvě jména. Sv. Malachiáš jej popsal jako
De Medietate Lunae,
což v češtině znamená "Od poloviny měsíce", nebo "Od prostředka měsíce". Popisuje příjemný, avšak velice krátký pontifikát Jana Pavla I. Byl zvolen papežem dne 26.VIII.1978, kdy Měsíc byl ve své poslední čtvrtině, čili byla vidět na obloze pouze jeho polovina.
Zemřel o 33 dní později, dne 28.IX.1978, kdy opět byl měsíc ve své poslední čtvrtině.
110. v pořadí, papež Jan Pavel II., byl popsán jako
De Labore Solis,
což v překladu znamená: "Ze zatmění Slunce". Jan Pavel II. se narodil 8.V.1920, kdy bylo největší zatmění Slunce ve 20. století (podle NASA o velikosti 0,9734).
I zde tedy popis souhlasí.
Papež Jan Pavel II.
Papež, v pořadí 111. v seznamu sv. Malachiáše je Benedikt XVI., současný papež. Popsán byl jako
Gloria Olivae,
v češtině: "Sláva Olivy". Benedikt XVI. si své jméno vybral podle sv. Benedikta z Nursie, zakladatele řádu Benediktinů, v jejichž znaku je nápis PAX (= lat. Mír). Znakem míru je olivová ratolest. Samotný Benedikt z Nursie měl ve znaku olivovou ratolest.
Erb papeže Benedikta XVI.
Jak jsem výše zmínil, papež Benedikt XVI. je nyní úřadujícím papežem, stále tedy zbývá neobsazené poslední místo v Malachiášově seznamu, 112. pozice, v celkovém součtu papežů se jedná o 266. pozici.
K tomuto poslednímu místu se Malachiáš vyjadřuje rozsáhleji.
U žádného papeže nebylo předpovězeno jméno, u tohoto posledního však ano.
Podle Malachiáše se má jmenovat poslední papež Petr II., Římský. (Zde si dovolím menší odbočení: Od doby prvního papeže, Petra, si žádný papež z úcty neodvážil dát jméno po něm, tedy, žádný z papežů nebyl nositelem jména Petr. Nenašel jsem žádný podrobnější výklad pojmenování, ani důvod, proč Malachiáš u tohoto posledního jméno uvedl, nicméně, domnívám se, že to může znamenat pouze připodobnění - onen papež se vůbec nemusí jmenovat Petr - může jít pouze o přirovnání, že první byl Petr, pak by tento - dle Malachiáše - poslední mohl být Petr též...)
Tento papež má být tedy poslední, žádný další již po něm nemá být. Nyní se podívejme, co k němu sv. Malachiáš píše:
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oues in multis tribulationibus: quibus transactis ciuitas septicollis diruetur, et Iudex tremedus iudicabit populum suum. Finis.
(EN: During the final persecution of the Holy Roman Church, the seat will be occupied by Peter the Roman, who will feed his sheep in many tribulations; and when these things are finished, the seven-hill city will be destroyed, and the terrible judge will judge his people. The End.)
... a když text přeložíme do češtiny:
"Během konečného pronásledování Svaté Církve, když bude papežem Petr Římský, který bude krmit své ovce během mnoha soužení. Až toto pomine, bude město, stojící na sedmi kopcích (= Řím) zničeno a strašlivý Soudce přijde soudit svůj lid. Konec.
Takto končí proroctví sv. Malachiáše. Jedná se o pravdivou informaci, nebo o pouhou souhru náhod? Těžko říci, je těžké uvěřit, že by takto obrovská shoda náhod mohla nastat. Existuje tedy vysvětlení? Racionální vysvětlení? Racionální ne.
Ať se věc má jakkoli, pravdu se těžko v tomto okamžiku dozvíme. Ať se tedy jedná o smyšlený padělek, či o pravé proroctví, vše se dozvíme, jakmile nastane pontifikát následujícího papeže. Buďto se stane to, co předpovídá sv. Malachiáš, nebo se nestane nic, a nebo se stane něco úplně jiného. Uvidíme.
Upravil/a
Mike dne 13.02.2013 14:05