Za 1.) Nemyslíš, že na hledání her by bylo lepší použít vlákno Pokec než Skyrim obecně?
Za 2.) Kolikrát ti tady musí všichni říkat, že když se třeba spleteš nebo chceš ještě něco dodat, máš použít talčítko "EDITOVAT" !?
Nachází se v pravém dolním rohu tvého příspěvku, napravo od "CITOVAT".
No... nejsem si sice jistý, jestli by se tohle dalo považovat za "open-world", ale znám několik RPG-ček, které jsem hrál a získali si místo v mém srdci...
1) Might and Magic VI - The mandate of heaven
Klasická, stará hra (1998), ovšem s velice dobrým příběhem. Na začátku hry si vytvoříš družinu (4 postavy), zadáš jim povolání (rytíř, paladin, lučištník, klerik, druid a kouzelník), udělíš dovednostní body a trochu si pohraješ v jejich vlastnostech (od síly až po inteligenci a štěstí).
Ve hře je mnoho lokací, které lze navštívit, dungeony plné nepřátel, města plná lidí, které lze i najmout (někteří dokážou kouzlit mocná kouzla, jiná zase třeba zvyšují dovednost.. a jiná zase třeba nic).
Ve všech dovednostech se můžeš stát mistrem (což je trochu nedomyšlené, ale budiž)
Je to vcelku "jednoduchá hra", kde vlastně si nemůžeš ani zvolit obtížnost (leda, když jdeš do Arény).
Ale zážitek je to vcelku pěkný.. :) Mám stále u sebe ještě originální CD-čka z časopisu LEVEL.. :D Navíc, k této hře lze sehnat snadno češtinu...
Tady pár obrázků
2) Might and Magic VII - For blood and honor
Další díl (pochopitelně mladší) ze série Might and Magic. S VI si je hodně podobná, ovšem jsou tu jisté rozdíly. Např. ve své družině můžeš mít kromě lidí také elfy, trpaslíky nebo gobliny (slušní siláci).
Je více povolání (mnich, hraničář, zloděj) a ne ve všech dovednostech se můžeš stát velmistrem (narozdíl od M&M VI).
A samozřejmě, češtinu lze k tomu najít a příběh se odehrává jinde...
Opět pár obrázků
3) Sacred
Tohle by se dalo považovat za opravdu "open-world" hru.
Sacred je hra, která se od ostatních RPG trochu liší. V této hře hraješ pouze za jednu postavu s určitým povoláním (Gladiátor, Bojový mág, Seraf, Upírka, Lesní elf nebo Temný elf). Každý má určité schopnosti a dovednosti, které získáš plněním úkolů či ničení hord nepřátel.
Od ostatních RPG se liší hratelností. U většiny her máš pohled "první osoby".. Tady ne! Tady je tvá postava "uprostřed obrazovky" a pomocí myší nebo klávesami s ní "putuješ po světě. Nelze ji teda poslat na konec mapy.. Ne, musíš si to zkrátka "odchodit".
Co je na této hře dobré? Určitě příběh a myšlenka, dále pak styly boje a řešení úkolů (i když to je většinou "dones tohle a tohle", "zabij támhleto"...), ale některé animace jsou krásně znázorněny. Navíc, Easter eggů je tu hodně.. Kdo by nechtěl do "Skřetska"?? :D
Nevýhodou téhle hry je, že je hodně zabugovaná.. :( Některé úkoly nejdou splnit a třeba nelze se někam dostat, protože je na onom místě zkrátka "neviditelná zeď"... Je to škoda.
Hlavně.. Hudba! Krásná.. :)
Čeština se dá k tomu sehnat, ale upozorňuji, abys vybíral dobře. Ne všechny češtiny jsou OK.. (jednou jsem si jí stáhnul a místo toho to byl virus, který mi trochu nadělal paseku v PC!)
Pár obrázků
4) The Fall: Last days of Gaia
Konečně jedno z postapokalyptických RPG-ček.. :) Tato hra se odehrává v budoucnu (asi někde v USA). Hraješ za jistou postavu, která ztratila všechno. Měla rodinu, sestru, domov... ale přišla o to. Na začátku hry natrefíš na svého přítele, který ti pomůže se dostat do jisté skupinky lidí, kteří se snaží vybudovat "lepší svět".
Po vyplnění jména, tvých schopností a dovedností (mechanik, doktor, mistr v přežívání, řidič, atd...) si vybereš několik dobrovolníků, kteří tě můžou doprovázet na cestách (max. 5). Společně s nimi pak řešíš úkoly a potíže světa.
Ačkoli se hra zdá být snadná, ze začátku ti to bude dělat potíže. Zde máš pohled "třetí osoby", tedy pohled na záda tvé postavy. Kamera neustále lítá ze strany na stranu a oddaluje se a zase přibližuje, jak zareaguješ myší... to se ovšem dá nastavit lehce ve hře...
Bohužel, i tato hra obsahuje mnoho chyb, které jsou někdy... neřešitelné. Ale i zde je mnoho možností, jak si vychutnat hru.. Kde jinde se můžeš procházet v minovém poli a nebo hledat ve vyprahlé krajině vodu?
Atmosféra hry je pozoruhodná, doprovodná hudba je slušná a co se týče stylu boje, to už vlastně záleží na tobě, jestli tvé postavy (a hlavně TY! Ty nesmíš umřít, ostatní můžou) budou "tichošlápci" či zabijáci se sniperkou na dálku... Zde je i možnost si třeba pokleknout při střelbě.
Hlavní věcí je ovšem odpočinek, jakmile ti začne svítit modrá kontrolka, musíš odpočívat, postavy nikam nebudou chtít jít...
Mě se hra líbila. Češtinu bys k tomu měl najít, ovšem upozorňuji, že originální dabing je v NĚMČINĚ!
The Fall taky doporučuju ;) Je to docela podceňovaná a Falloutem zastíněná hra, ale má spoustu zajímavých prvků a originálních nápadů a příběh se mi taky líbil. (Až na konec!)
Každá postava v týmu se specializuje na něco jiného. Někoho můžeš naučit oživovat zraněné (Kteří by jinak zemřeli - i tebe to může zachránit) a jinýho porcovat zvířata a opékat je nad ohněm.
Je pravda, že jsem to hrál v době, kdy to vycházelo a to jsem byl herní amatér, ale stejně se tato hra zapsala do mého života :D
Jo a ještě Darkseedi mě skrze tuto hru přivedli k pořádné hudbě. :3
Kattosi, nezlob se, ale tohle už vážně přeháníš!! S těmi příspěvkami!! Chápu, že často píšeš "double-posty", ale TRIPLE-POSTY?!? To už je moc!!! :@
k odpovědím:
M&M VI se odehrává v zemi Enroth, jednotlivé lokace jsou docela velké, ale pokud by ses chtěl dostat do jiné, musíš přecházet či projet na koni (popř. i lodí) několik herních dnů (obvykle pěšky trvá cesta 5 dnů). V M&M VI je celkem 16 lokací, kam se můžeš vydat (dungeonů je dost!)
Mapka M&M VI
M&M VII se odehrává v zemi Erathia, což je od Enrothu slušná dálka. Není možné se "vrátit" zpátky (to samé u M&M VI, taky se nelze dostat do Erathie). Tohle píšu, protože když bys prohledal internet, narazil bys na obrázky z MM6, kde putuješ Erathií. To jsou nejspíš obrázky z Beta verzí nebo nějaké módy, nemám tušení..
Zde je už jen 12 lokací, které můžeš prozkoumat (jakmile vypluješ ze Smaragdových ostrovů - což je na začátku hry, po splnění několika úkolů - už se nebudeš moct nikdy vrátit), ale dungeony jsou rozsáhlejší a efekty kouzel přeci jen o něco lepší...
Mapka M&M VII
Navíc, příběhově M&MVI a M&M VII spolu souvisí.. Tudíž navazují na sebe.
A co se týče Sacredu, ne, v češtině není, ten si musíš najít sám a někde si ho stáhnout (pokud si nechceš pořizovat originálku). Jenže, češtin je hodně a ne všechny jsou funkční... Proto píšu, až budeš hledat (teda, jestli), dávej si pozor, na jakých stránkách hledáš...
Ale užiješ si srandy, pokud to budeš hrát..
To Lord Rade:
Lord Rade napsal:
The Fall taky doporučuju ;) ....
Jo a ještě Darkseedi mě skrze tuto hru přivedli k pořádné hudbě. :3
Já když jsem jí slyšel, taky jsem si jí oblíbil.. Občas mi zahraje v autě, když někam jedu.. :D hehehe.
Aspoň, co si pamatuji ze hry na něco velmi vtipného.. Easter egg na film "Návrat do budoucnosti" v New Saffordu.. :D
Koukám, že jsem odpovídal člověku, který tu na mou počest založil krásná témata.
Adrian: Jestli myslíš s tím autem, tak když mu při startu konverzace odpovíš, že je blázen, tak se ti odemkne malá lokace s přistávacím modulem a člověkem, co si myslí, že je někde na Marsu :D Jinak ti ta lokace zůstane skrytá. Já tam kvůli ní prohledával všechno možný (věděl jsem, že tam je, protože byla lokace nakreslená na obalu hry), pak jsem se kouknul na YT a objevil tu lokaci až při dalším hraní.
Adrian: Jestli myslíš s tím autem, tak když mu při startu konverzace odpovíš, že je blázen, tak se ti odemkne malá lokace s přistávacím modulem a člověkem, co si myslí, že je někde na Marsu :D Jinak ti ta lokace zůstane skrytá. Já tam kvůli ní prohledával všechno možný (věděl jsem, že tam je, protože byla lokace nakreslená na obalu hry), pak jsem se kouknul na YT a objevil tu lokaci až při dalším hraní.
Jj.. to myslím, jen s tím rozdílem, že ne přímo jeho "jmenování", ale když jdeš hledat tu "baterii", tak najdeš mladého klučinu, který ho má.. On se jmenuje "Marty" a když s ním mluvíš, říká, že "čeká na doktora".. :D
To je ten Easter.. :D
EDIT: Já tu hru dohrál několikrát (asi 4x), ale ve 3x případech jsem nenašel "Arénu"... Jednou jsem něco zkusil, během průzkumu "Spiritsprings" a vida, nová lokace objevena! :)
Návrat do budoucnosti jsem neviděl. Ta Aréna se objevovala tím, že sis přečetl nějaký plakát. Jinak by mě zajímalo, jestli jsi vyřešil tu záhadu s přepadeným konvojem. Lokace se zobrazila snad po tom, co ses dobyl do jednoho bunkru... Možná je ten quest neřešitelný a tvůrci tě jen tahají za nos.
Já tu hru hrál na takovým kompu, že mi celá hra šla strašně pomalu, takže jsem u toho strávil asi dvojnásobek času, ale nemohl jsem si pomoct :D Byla to snad úplně první RPG hra, co jsem hrál, tak mě tam kromě samotného postapa uchvátila možnost voleb.
Lord Rade napsal:
Návrat do budoucnosti jsem neviděl. Ta Aréna se objevovala tím, že sis přečetl nějaký plakát. Jinak by mě zajímalo, jestli jsi vyřešil tu záhadu s přepadeným konvojem. Lokace se zobrazila snad po tom, co ses dobyl do jednoho bunkru... Možná je ten quest neřešitelný a tvůrci tě jen tahají za nos.
Já tu hru hrál na takovým kompu, že mi celá hra šla strašně pomalu, takže jsem u toho strávil asi dvojnásobek času, ale nemohl jsem si pomoct :D Byla to snad úplně první RPG hra, co jsem hrál, tak mě tam kromě samotného postapa uchvátila možnost voleb.
Škoda, žes neviděl ten film.. Úžasnej.. :D Se na něj podívej, je fakt dobrej.. Mít doma DeLorean, hmm... :D
Jj, Aréna se ti objevila na mapě, když sis přečetl v přírodě na sloupku plakát. Pak je ještě jedna lokace, kterou objevíš, když promluvíš s chlapíkem v Spiritsprings (tomu, kterému opravuješ Ghettoblaster). Oni ti pak řekne, že dlouho se zdržovat nebude, protože ve vedlejší vesnici došlo k přepadení. A objeví se ti nová lokace..
Konvoj jsem nikdy nevyřešil. Prohledal jsem vše možné, rozklikal, co se dalo i prohledal hroby a mrtvoly, ale nepokročil jsem dál.. Ani na internetu není nikde řešení (dokonce i oficiální stránky nic neříkaly... tehdy. Jednu chvíli byly zrušeny.. o.O nevím proč)
Ke Kattosovi: Tady ve Fallu je názorný příklad "zabugovanosti", lokace "Konvoj" totiž nejde nijak vyřešit (během příchodu do této lokace se spustí úkol, abys zjistil, co se tam stalo).
Jj to je ta lokace, kde proběhne pouze to přepadení jinak nic.
na gamefags jsem našel
Takže bych řekl, že tvůrci nějakej nápad měli, ale nějak to nedokončili. Ona má ta hra víc bugů - mě při hře nijak nevadili. Ale kdyby u toho strávili víc času, tak by ta hra vstoupila do historie.
- Jinak v jedné misi, kde jsi měl získat přístup do muzea ti správce kladl otázky. Já je všechny natipoval, ale jeho žena ti řekne, že máš najít ztracenýho osla a ty odpovědi ti řekne. Našel jsi toho osla? Je tam vůbec?
Lord Rade napsal:
Jj to je ta lokace, kde proběhne pouze to přepadení jinak nic.
na gamefags jsem našel
Takže bych řekl, že tvůrci nějakej nápad měli, ale nějak to nedokončili. Ona má ta hra víc bugů - mě při hře nijak nevadili. Ale kdyby u toho strávili víc času, tak by ta hra vstoupila do historie.
- Jinak v jedné misi, kde jsi měl získat přístup do muzea ti správce kladl otázky. Já je všechny natipoval, ale jeho žena ti řekne, že máš najít ztracenýho osla a ty odpovědi ti řekne. Našel jsi toho osla? Je tam vůbec?
ÁÁÁ.. Muzeum! hehehe... Já jsem ty odpovědi našel za muzeem v popelnici. Je tam časopis o historii místa a veškeré odpovědi jsou tam.
A ten osel tam skutečně ve Vesseltownu je, jen není pro tento úkol. (jestli si dobře pamatuji) Tak ve vesnici, kde mají "Stíny" základnu, je tam skupinka mužů (nebo snad teenagerů?), kterým umřel oslí mazlíček a ty jim musíš najít nového. Avšak máš dvě možnosti: Buď jim přivedeš osla nebo někde v přírodě se nachází VARAN. Z něj budou nadšenější, než z osla.. :D
Tak v tom koši jsem se nehrabal :D Ale vím, že ta ženská, kterou potkáš hned na začátku lokace s muzeem ti ty odpovědi za naleznutí osla nabídne, ale toho osla jsem tam nenašel.
JJ. Za odměnu ti daj uklízečský obleky, aby ses mohl dostat do základný Stínů :D
Vždyť jsou Stíni ti dobří! Jak jsi je mohl vystřílet? :D A když se tam prostřílíš, tak tam taky přijede ten prezident na motorce a nastane ta "dramatická" scéna, co? (Většinou jsou tam ty scény jak z béčkovýho filmu z osmdesátek :D) Protože v hlavní linii je, že musíš spolupracovat se Stínama. (Probereš se v nemocnici, oni tě ošetřej a potom jim půjdeš pomáhat do nějakejch jeskyní.)