Název novinky: The Elder Scrolls V: Skyrim - Česká fansite :: 30 denní herní challenge

Přidal Whirt dne 05.02.2013 17:35
#44

Chtěl jsem napsat už ráno, ale na moje slohy není nikdy moc času :D Každopádně chci říct, že souhlasím s Mopi, jelikož Neverhood je opravdu výjimečná hra - v podstatě umělecké dílo stvořené z plastelíny, úžasné hudby, postav a skvělé hratelnosti a samozřejmě výborných puzzlů... Každopádně bych neřekl, že ta hra byla podceňovaná kritiky... Spíš ji spousta lidí pořizovala dětem v domění že se zabaví a pak přišli na to, že se děti ani nedostali dál, než za barák našeho Kleymana... Ale abych se přiznal, tak to nebude hra kterou zvolím já...

Já zvolil hru z českých luhů a hájů, která by měla být dle mého pýchou národa...

Jedná se úžasné krokovací RPG z roku 1998, které vytvořil jediný člověk - Jindřich Rohlík (ano, vím, vtipné jméno :D) - s názvem Brány Skeldalu.
Ve své době byla v česku relativně uznávaná... Ale přiznejme si - nedosáhla toho čeho by si zasloužila. Mimo své rodiště ne že by nesklízela svůj úspěch, jen podle mě ne tolik, kolik si zasloužila.

Hra měla nádhernou, lehce komiksově laděnou grafiku spojenou s 3D prostředím. Celá hra se odehrávala ve smyšleném světě a hrdinové povolaní pomocí určitého rituálu dostaly od svého vyvolatele na posmrtném dopisu jediný úkol - zastavit rozšiřující se zlo, které vysává ze světa jeho sílu, jeho manu. A tak začala velká pouť k Branám Skeldalu.

Osobně si myslím, že celá hra byla řemeslně dobře odvedená a soubojový, částečně tahový, systém byl velice zábavný. Hráč řešil všerůzné hádanky a puzzle - občas verbální, občas týkající se pohybů s objekty... Ostatně hra měla zajímavé lore a všeobecné kouzlo - tak jako Středozemě má onen nedocenitelný nádech, tak Brány Skeldalu je měly také... Na tehdejší poměry si myslím, že profesionálně odvedená práce, zpracována malinkým studiem Napoleon Games...

Je smutné, že se na Brány Skeldalu tak brzy zapomnělo, když pro českou herní scénu tolik znamenaly. Možná špatná doba, možná malá reklama - každopádně si zaslouží místo hned vedle další výborné české hry, jenž byla vydána 4 roky po nich a která na rozdíl od Bran získala mezinárodní uznání a žije v podstatě dodnes - Mafie z roku 2002.

Branám Skeldalu vyšelo také pokračování s podtitulem "Pátý učedník", ale stejně jako Neverhood chudák přišel o svoje kouzlo a přechod na jiný žárn - Adventuru... Propadák to nebyl, ale bohužel to taky nebylo důstojné pokračování - nic pro mě.

Hra se uvolnila volně ke stažení roku 2007, k její vzkříšením však došlo v roce 2005, kdy k ní byl dopsán zaváděcí program spustitelný pod novými "Windowsi". Dočkala se také uvolnění zdrojových kódů společně s editorem vlastních dobrodružství. Takový Construction set :)

Snad jsem napsal vše co jsem chtěl sdělit a hRDLA nebude vyšilovat z mého románu :D

http://i.iinfo.cz/images/419/dungeons05-2.jpg

Upravil/a Whirt dne 05.02.2013 18:06