O Zdejších kobkách
Přidal/a Maiq the Liar dne 16. September 2016 22:00:16
M'aiq Lhář si vám dovoluje oznámit a jistým členům i připomenout datum, které by jim mělo co říct. Toto úterý nebylo světově nijak výjimečné, avšak přesně před čtyřmi lety tu vznikla první hra na způsob "Dračího doupěte" (zkráceně "DrD"). Přesně před čtyřmi lety se tu místní fórané sbližovali a bavili několika dechberoucími a napínavými příběhy, které se ocitly v sekci "Zdejší kobky".

Čtěte následující řádky, někteří vypravěči totiž přijali pozvání "Na cukřík s M'aiqem Lhářem".
Novinka


Zdejší kobky slaví 4 roky od založení a některé příběhy nadále pokračují od založení této sekce. Což je skvělá zpráva nejen pro vypravěče a hráče, ale i pro samotné zakladatele těchto stránek, neboť toto může být důkazem o aktivitě členů a zábavě, která může i něco přiučit.

Ve "Zdejších kobkách" se nachází několik různých her, od fantazy, až po reálné "survival" dobrodružství, takže není tato sekce nijak žánrově omezena. Ovšem, ne každý může založit svůj příběh, hry musí dodržovat jistá pravidla, která jsou napsaná zde.

Veškerá dobrodružství jsou na bázi "Dračího Doupěte", což jest hra, kde je JEDEN vypravěč a LIBOVOLNÝ počet hráčů. Vypravěč si určí podle sebe svět, ve které se bude odehrávat příběh, parametry, podle kterých si hráči zvolí postavu a děj, do kterého budou umístěni.
Hra se hraje na tahy, kdy vyprávějící zadá pro všechny aktivní hráče tahy a ti se podle situace řídí vlastní intuicí. Jak vyřeší nástrahy a různé situace, je čistě na nich, ovšem o důsledek se postará vyprávějící.

Avšak i vypravěč má jednu povinnost a to NIKOMU NENADRŽOVAT či porušovat jasně uvedená pravidla.

- - - -

Nyní, když M'aiq představil ve stručnosti základní myšlenku "hry na hrdiny", dovoluje uveřejnit rozhovory vypravěčů ze "Zdejších kobek". Ačkoli M'aiq rozeslal všem současným vyprávějícím pozvánky, někteří se omluvili a nedostavili se na kus řeči (důvodem byly pracovní a osobní záležitosti). Všechny zpovědi byly uskutečněny na místním fóranském chatu.


Prvním hostem, kdo se ocitl nad miskou cukříku, je fóran "Lord Rade", díky jeho hře vznikly "kobky". M'aiq byl velice rád za uskutečnění rozhovoru.


M'aiq Lhář
: M'aiq je velice rád, že sis na něj udělal chvíli.. Tímto příspěvkem by rád začal rozhovor. Takže, tedy.. Ahoj
Lord Rade: Zdravím. Jdem na to.

M'aiq Lhář: Na tomto fóru se blíží 4. rok od založení "Zdejších kobek", sekce, kde se fórané baví různými hry na způsob "Dračího doupěte". A proč také ne, jde přeci o fantazy, že? Je tu několik členů, jenž se ujali vypravování vlastních příběhů a někteří z nich to táhnou až dodnes. A jedním z nich jsi i ty..
Pověz M'aiqovi... je tu nový a během tak krátké doby si nestačil všechno pročíst a prožít.. Nemohl bys připomenout nebo zobecnit, o čem je tvé vyprávění a jak se jmenuje?
Lord Rade: Zkráceně řečeno je CTŽ (Co tě žere?) zombie textovka. Vedu ji od začátku Kobek a za ty čtyři roky mi hrou prolítlo dvacet postav od devatenácti hráčů. Někteří vydrželi měsíce, jiní roky. V současné době zaznamenávám pět přeživších a o moc víc jich žít/hrát nenechám.

M'aiq Lhář: Co tě vedlo k tomu, založit tuhle hru, a zrovna na téma "zombie apokalypsa"?
Lord Rade: Vedla mě k tomu záliba v tomto tématu. A zároveň to má jednoduchou pointu: přežít-zombie-apokalypsu. Pak jen stačí mít dobré nápady a snažit se být v tomhle vyždímaném žánru originální.

M'aiq Lhář: Máš nebo provádíš něco, co se podobá ehm.. "přežívání" v reálné době (M'aiq si myslí, že se tomu tady říká "survival") a to tě inspirovalo?
Lord Rade: Jestli myslíš larpy, tak ne. Avšak jsem se letos účastnil druhého ročníku Junktownu. Pro ty, co neví, tak se jedná o postapo městečko v raketové základně v Bratronicích. Pár stovek lidí se navlékne do kostýmu a v apokalyptických kulisách si vychutnávají bohatý program akce. Plánuji se další rok vrátit, ale není vyloučeno, že se tam stavím i na jednu z menších akcí v průběhu roku. Sledujte je na facebooku, jestli chcete vědět víc.
M'aiq Lhář: Proč se tvá hra zrovna jmenuje "Co tě žere"?
Lord Rade: No hledal jsem něco originálního, co by souviselo se zombíky. Nemohl jsem nic vymyslet, tak jsem si pomohl CSFD. Prohlížel jsem názvy a přemýšlel čím se inspiruju. Nakonec jsem zahlédl film s názvem: "Co žere Gilberta Grapea" a bylo hotovo. Přišlo mi to vtipné a CTŽ občas trochu ujeté je.

M'aiq Lhář: Mohl bys zestručnit nebo zobecnit, o co se v „Co tě žere“ jedná? Jaké byly začátky a co bylo hlavní myšlenkou hry?
Lord Rade: Stručně jde o nakažené, kteří svůj nekontrolovatelný hlad ukájí na čerstvém mase. Zdlouhavější popis:Dokáží fungovat za extrémních podmínek, včetně "žití" i bez určitých orgánů. Jejich největší slabinou je čas. Čím déle fungují v nakaženém stavu, tím jsou pomalejší a neohrabanější. Ti "čerství" jsou pravým opakem. Odpověď na druhou část otázky: Začátky byly spíše testovací. Od začátku se hra dost rozvinula a další úpravy jsou v dohledu. A co bylo myšlenkou? Prostě se spolu s hráči bavit.

M'aiq Lhář: A jak daleko se dostali tito hráči, podle tvého očekávání? Předpokládal jsi, že se dostanou právě na ta ona místa, kde nyní jsou, či tě zaskočili? Například své rozhodnutí změnili na poslední chvíli a tím tak zvrátili celý děj hry?
Lord Rade: No vlastně jsem od hráčů nikdy nic neočekával a jen doufal, že je to bude bavit. Nejdřív jsem hráčům zadal pohodový start, kdy se někde zabarikádovaní probrali ze spánku a ve třech lidech se mezi sebou začali domlouvat, co dál... Takže jsem to nechal jen a jen na nich. Cestou jsem před nimi byl většinou jen o jeden malý krok a hlídal si jen současnou situaci. (Například, když nedávno jedna skupina narazila na pár nepřátel, kteří drželi rukojmího: Věděl jsem kolik mají soupeři nábojů (0) a věděl jsem, co rukojmímu udělají, když se vyjednávání nepovede a zároveň, co se stane, když to vyřeší mírumilovně.) Je jen na hráčích kam se dostanou.

M'aiq Lhář: Jak často vytváříš nové tahy? Jednou týdně, či vícekrát? Stalo se někdy, že daný hráč neodehrál svůj tah a všichni ostatní museli dlouho čekat, až odehraje i on?
Lord Rade: Tahy tvořím podle nálady. Případně tak často, jak mě hráči otravují :D Někdy napíšu několik tahů za den, jindy jednou za několik dní. Občas jsem si dal několikaměsíční přestávku, napsal hráčům, že se do toho zase vrhnu a všichi zas začnem hrát. Píšu vždy, až napíšou všichni ostatní. Jen málokrát jsem pokračoval s chybějící odpovědí.To raději dám prostor jiné skupině (vždy jsem měl skupiny tři, ale teď jsem to snížil na dvě.) Proto hrají hráči ve dvou, nebo třech. Kdybych měl větší skupiny, tak bych takto samozřejmě fungovat nemohl.

M'aiq Lhář: Co tě žere" existuje 4 roky. Vzpomeneš si na něco "legendárního", co se přihodilo ze strany hráčů nebo vypravěče?
Lord Rade: Legendární byly většinou blbosti, které tam hráči záměrně či nezáměrně dělali, nebo bizarní situace, do kterých jsem je dostal sám. Například, když jeden hráč začal vraždit důchodce z domova. Sice jsem věděl, že hru přestal brát vážně, ale nechal jsem ho se na slabých starcích vyřádit a nakonec jsem ho nechal umřít kvůli skupině nakažených. Jindy jsem si dělal srandu třeba já, tak jsem nechal jednoho šíleného starce ulovit mořskou pannu. (BTW jednalo se o NPC zvanou "Srací dědek" protože na něj hráči narazili vždy, když vykonával potřebu). No a nechal jsem na hráčích, jestli mi s ulovením mořské panny uvěří, nebo zapojí vlastní fantasii a domyslí si třeba, že se jednalo jen o znetvořeného nakaženého.

M'aiq Lhář: Byla nějaká událost, která tě vyloženě vytočila? Něčekal's takovou reakci nebo tě hráč nějak urazil. Přihodilo se něco takového?
Lord Rade: Možná trochu ze začátku, když si pár hráčů myslelo, že jsou nesmrtelní hrdinové, ale ti jsou mrtví a nic dalšího mě, co si pamatuju nenaštvalo.

M'aiq Lhář: Jak bys ohodnotil hráče?
Lord Rade: Se všemi pěti současnými přeživšími jsem plně spokojen. Dělají roleplay a pečlivě se při tazích rozmýšlí.

M'aiq Lhář: Plánuješ rozšířit hru o nové hráče? Pokud by měl M'aiq zájem, na co by se mohl těšit?
Lord Rade: Jednoho/dva hráče ještě přijmout mohu. Později možná víc... Nikoho oficiálně neverbuju. Na začátku jsem nabral lidi a ostatní se postupem přihlásili sami. Takový nástup pak nebyl okamžitý a žadatelé si počkali, dokud se nenaskytla možnost je ke skupině přidat. Alespoň jsem tak ověřil jejich zájem... Těšit by ses mohl na mě, zombíky a hráče z tvého týmu.

M'aiq Lhář: M’aiq prosí, sděl mu tři události, na který jsi hrdý.
Lord Rade: Tři věci, na které jsem v CTŽ hrdý.. Jsem rád, že hráči chtějí pořád hrát a nemusím je nutit. To je to hlavní. Víc věcí bych teď těžko hledal.

M'aiq Lhář: Co plánuješ do budoucna s "Co tě žere"? Co by mohli hráči od tebe, jakožto vypravěče, očekávat? Více akce, napínavost, napadení zombií?
Lord Rade: Ano, napínavost musí být. Stejně, jako v románech. Za každou vlnou se musí zvedat vlna nová. Ale hlavně připravuju detailnější statistiky a více ovlivňování pomocí procentuální šance. Spolu s tím to však chce ještě nějakou administrativu a pečlivě to připravit. Kromě toho pro přehlednost plánuji i další věci, jako charakteristiky NPC postav.

M'aiq Lhář
: M'aiqovi se nabízí poslední otázka, a ta zní: "Co by sis nejvíce přál, ohledně Co tě žere?" Můžeš napsat cokoli, celkové vyjádření ke tvému "dílu", kritiku či spokojenost.. je to jen na tobě.
Lord Rade: Přál bych si, aby za další čtyři roky CTŽ a ostatní hry stále fungovaly.

M'aiq Lhář: * podává misku cukříku ...... M'aiq děkuje za rozhovor a zde nabízí jako menší "odměnu" trochu cukříku na posilnění. Zároveň M'aiq ti přeje štěstí, aby se nadále dařilo.
Lord Rade: Díky. Čau.

----

Druhým M'aiqem vyzpovídaný se stal fóran "Aurelius", jenž vytvořil hru krátce po vytvoření "Co tě žere?". I on přijal M'aiqovo pozvání a ocitl se nad miskou cukříku.

M'aiq Lhář: M'aiq je velice rád, že sis na něj udělal chvíli.. Tímto příspěvkem by rád začal rozhovor. Takže, tedy.. Ahoj
Aurelius: Ave M'aiqu

M'aiq Lhář: Na tomto fóru se blíží 4. rok od založení "Zdejších kobek", sekce, kde se fórané baví různými hry na způsob "Dračího doupěte". A proč také ne, jde přeci o fantazy, že? Je tu několik členů, jenž se ujali vypravování vlastních příběhů a někteří z nich to táhnou až dodnes. A jedním z nich jsi i ty..
Pověz M'aiqovi... je tu nový a během tak krátké doby si nestačil všechno pročíst a prožít.. Nemohl bys připomenout nebo zobecnit, o čem je tvé vyprávění a jak se jmenuje?
Aurelius: Textová hra jejíž vyprávění vedu se jmenuje Hrozba a odehrává se ve světě TES – The Elder Scroll, konkrétně v období Velké války, což je několik let před událostmi ve Skyrimu. Ačkoliv byla hlavním tématem válka mezi Aldmerským spolkem a Tamrielským císařstvím, povedlo se nám již v prvním díle nakousnout děj týkající se Magické univerzity v Cyrodiilu, což původně bylo úplně v plánu, ale stalo se tak a její příběh se postupně rozrůstal a dá se říci, že se ústřední děj točil i kolem ní. Nicméně příběh své postavy si utváří především hráč vlivem rozhodnutí a je jen na něm kam ho jeho kroky zavedou… To by bylo asi co se týče zobecnění vše.

M'aiq Lhář: První hra, inspirována samotnou sérií TES. Byla tato hra první, nebo už předtím někdo vytvořil něco podobného, ale nebylo to tak úspěšné?
Aurelius: O první textovou hru ze světa TES se na tomto fóru nejedná. Dávno před Hrozbou a mým příchodem na fórum vzniklo Myths, které vyprávěl Whirt a později ho s jeho souhlasem převzal Leneren. Já jsem poprvé textovou hru poznal zde na fóru a také si jí zde krátce zahrál pod vedením vypravěče Lenerena. Byl jsem začátečník a neměl jsem žádné zkušenosti s tímto typem hry…Později když přišel Whirt s nápadem založit zde na fóru sekci o textových hrách nebo jak říkáš ty „Dračím doupěti“, rozhodl jsem se připojit a založil jsem Hrozbu.

M'aiq Lhář: Co tě k tomu vedlo? Měl jsi nějakou inspiraci, mimo samotné série TES, ještě někde jinde? A cos očekával od založení tohoto dobrodružství?
Aurelius: Samozřejmě jsem zvažoval a přemýšlel zdali je DrD ze světa TES dobrý krok. Uvažoval jsem nad vlastním vytvořeným světem a nebo nad textovou hrou ze světa Gothic, který je mi taktéž velmi blízký. Taktéž v té době existovalo Myths, které již nebylo tak aktivní… Nakonec jsem si, ale řekl, že jsem na fóru, které je zasvěceno světu TES a tak padlo definitivní rozhodnutí – Hrozba bude ze světa TES. Inspiraci k různým scénkám a konverzacím i zápletkám beru z různých koutů… Z vlastních zkušeností či zážitků ze života, filmů, příběhů nebo historek. Co jsem očekával? Těžko říct. Chtěl jsem zkusit odvyprávět příběh, poznat jaké je to být vypravěčem, jaké je to ovlivňovat osudy postav jiných hráčů a celkově pořádně poznat tuto hru.

M'aiq Lhář: Mohl bys zestručnit nebo zobecnit, o co se v Hrozbě jedná? Jaké byly začátky a co bylo hlavní myšlenkou hry?
Aurelius: Jak jsem již zmiňoval hlavní tématem byla, je a bude Velká válka, která ještě zdaleka neskočila. Bohužel hráči se do ní příliš nehrnuli a nejevili o ní příliš velký zájem, proto se počáteční děj točil dost kolem Magické univerzity a postupně jsem se chytl této myšlenky a začal děj kolem Univerzity více rozvíjet, přidávat nové profesory, nové postavy a mnoho dalšího až dospěla do současné podoby… Někteří hráči se samozřejmě nakonec našli a zapojili se do bitev (například: bitva o Imperial City) a jejich příběh více pokračoval tímto směrem. Hrozba totiž neurčuje hráčům jakým směrem se musejí vydat, mají na výběr. Pokud svoji postavu udržují u Univerzity je dost pravděpodobné, že se nachomýtnou k situaci, která jim umožní více proniknout do dění na Univerzitě. Samozřejmě to samé platí o Legii, legionář má zase šanci, že se nachomýtne k nějaké situaci a otevře si tím cestu k zajímavému příběhu a to samé platí o mnohých dalších uskupení, cechů a bratrstev. Začátky byly těžší. Naštěstí téma Velké války nabízelo mnoho možností a svět TES svojí rozlohou taktéž. Každý s přihlášených hráčů začal na odlišném místě a v odlišné provincii (dle svého přání v životopisu), ScorpionCZ začínal v Cyrodiilu, Leneren v Morrowindu, Norbi, SuperHunter a Zamr ve Skyrimu. Psát první tahy nově začínajícímu hráči jsou vždy nejtěžší, protože jeho postava nemá ještě vybudované zázemí. Mým hlavním cílem a myšlenkou bylo zabavit hráče, nabídnout jim zajímavý a poutavý příběh, plný zvratů a temných okamžiků, ačkoliv těch temných okamžiků je relativně pomálu, ale přesto se také nějaké najdou, samozřejmě nesměly chybět ani komické scény o které se sem tam postarají sami hráči a nebo k tomu napomůžou charaktery jiných postav vystupujících v Hrozbě.

M'aiq Lhář: A jak daleko se dostali tito hráči, podle tvého očekávání? Předpokládal jsi, že se dostanou právě na ta ona místa, kde nyní jsou, či tě zaskočili? Například své rozhodnutí změnili na poslední chvíli a tím tak zvrátili celý děj hry?
Aurelius: Z těchto úplně prvních hráčů se ke konci Hrozby I. dostal pouze ScorpionCZ a další, kteří se postupně přidali do hry. Vzhledem k tomu, že si až tak dopředu příběhy jednotlivých hráčů neplánuji, protože je to jednak mnohdy zbytečné, kdykoliv mi totiž můj plán mohou znemožnit svým tahem a jednak kvůli tomu, že ve finální verze tahu většinou vznikají z improvizace a ihned na místě. Pokud se zaměříme na současné hráče – to bude asi nejlepší – tak mě nejčastěji překvapují tahy hráče Saraka, který mě popravdě dost šokoval, když zabil Bothiel se kterou jsem měl nemalé plány, protože mohla sehrát pěkně zajímavou roli. Pak jsou tu samozřejmě hráči, kteří příliš lpějí na svých společnících a mnohdy nechávají rozhodnutí na nich… Což docela nerad vidím, protože ten společník tam od tohoto není, aby vynášel klíčové rozhodnutí. Když to shrnu tak v některých případech jsem nějak očekával, že se dostanou do pozic ve kterých jsou. Zejména v případě Tondulína a ScorpionaCZ, ale někteří mě samozřejmě i zaskočili.

M'aiq Lhář: Kolik hráčů je stále aktivních? Zemřela něčí postava nebo se stalo, že hráč přestal reagovat a odešel ze hry?
Aurelius: Aktivních? Pokud budeme počítat hráče s minimálně jedním napsaným tahem za týden tak šest a čtyři pravidelně aktivní. Což je dle mého názoru ideální počet, protože kdyby bylo mnoho hráčů musel bych uvažovat o nějakém rozdělení na skupiny což se u některých zdejších textových her praktikuje. Samozřejmě to neznamená, že Hrozba nepřijímá další hráče. Pokud nějaký zájemce je může se stále přidat standardním způsobem. Doposud v Hrozbě zahynuli dvě hráčské postavy. V prvním případě byl zabit jiným hráčem a v druhém případě šlo o přání končícího hráče v textové hře. Mnoho hráčů nás opustilo, ale jejich postavy nelikviduji ani nezabíjím. Nadále ve hře existují a pokud se chce hráč vrátit zpět je mu postava znovu „odemknuta“ a přidána do hry.

M'aiq Lhář: M'aiq zběžně nahlédl do tvého vyprávění a všiml si, že se většina dialogů týká politiky. Asi hraje významnou roli, ano?
Aurelius: Většina hráčů (až na pár výjimek) se nachází v hlavní městě Tamrielského císařství ve kterém to pochopitelně politikou žije, stejně jako nevraživostí a intriky mezi zdejší šlechtou a vysoce postavenými hodnostáři. Nebudu příliš prozrazovat, ale v současné době se tam budují takové dva hlavní „tábory“, které v budoucnu budou moc sehrát velmi velkou roli.

M'aiq Lhář: Jak často vytváříš nové tahy? Jednou týdně, či vícekrát? Stalo se někdy, že daný hráč neodehrál svůj tah a všichni ostatní museli dlouho čekat, až odehraje i on?
Aurelius: Zpravidla se snažím psát alespoň jeden tah za den. Sice je tento týden krátká neoznámená pauza, ale po většinu času se držím toho jednoho tahu za den, pokud mám všechny tahy nebo dostatek času napíšu klidně i více tahů za den. Samozřejmě, že se to stalo, ale ve většině případech to jde vždy nějak zachránit, aby ten dotyčný nemusel zbytečně čekat a nebo se zkrátka mezi sebou domluví formou PM nebo na Steamu. Když se naskytne taková situace, která je neřešitelná bez zásahu nepřítomného hráče tak musí zkrátka zasažený hráč vyčkával do jeho reakce. K této situaci, ale dochází převážně při různých globálních akcích, kterých se mohou zúčastnit všichni nebo většina hráčů. Jako byla například Škorpiasova svatba a turnaj.

M'aiq Lhář: Hrozba vznikla krátce po založení sekce "Zdejší kobky". Je to tak, že?
Aurelius: Ano.
M'aiq Lhář: Proč se zrovna jmenuje "Hrozba"? Je to kvůli politickým sporům mezi Letními ostrovy a Císařstvím, nebo jako hráčská vidina, že je nebezpečí všude, ať už žije jakýkoli život?
Aurelius: Letní ostrovy je již zastaralý název pro provincii Altmerů, nyní v rukou Thalmoru a Aldmerského spolku je používán název Alinor. Zvažoval jsem i název „Pomsta“, ale ten se příliš nehodil k tématu Velké války, proto jsem nakonec použil název „Hrozba“ neboť je stále aktuální. V prvním díle představovala hrozbu válka s Aldmerským spolkem, druhý díl na tom byl podobně, akorát se do toho přidal spor mezi dvojicí Císařských generálů a nyní ve třetím díle tou hrozbou mohou být vznikající „tábory“ jednotlivých mocných občanů, hodnostářů a šlechty… Nebo také něco jiného daleko horšího a temnějšího… Ale to je prozatím ve hvězdách.

M'aiq Lhář: Během těch čtyř let se staly jistě události, na které rád vzpomínáš nebo něco, co je pro ostatní "legendární"... Vzpomeneš si na jednu takovou událost?
Aurelius: Vzpomenu si hned na několik, ale pokud mám vybrat pouze jednu bude to složité. Pro některé hráče bude bezpochyby legendární výprava na tajuplný ostrov v čele s postavou ScorpionaCZ a Norbiho, který dokázali společně sehrát velmi skvělou roli plnou napětí, legrace i vážných rozhovorů na které asi jen tak někdo nezapomene. Pak jsou to samozřejmě klíčové okamžiky v případu jako změna Arcimágů – zejména ta poslední, která mnohé hráče asi šokovala – odvolání generála Valeria, nebo nějaké klíčové okamžiky na Univerzitě. Mnohdy mě trochu mrzí, že jsem nedokázal odchody některých postav zejména Tandila dotáhnout do úplného konce byť by si to za dlouho odehranou roli zasloužil. Pak samozřejmě vzpomínám i na vtipné scénky na Univerzitě kdy si skupinka hráčů udělala mejdan v jídelně a nebo na jeden z večerů v Morrowindu, který byl pro někoho taktéž trošku šokující…. I když se ukázalo nakonec, že šlo o sen. Je toho mnoho...

M'aiq Lhář: Prozraď 3 nejlepší momenty, na které můžeš být v Hrozbě hrdý.
Aurelius: Vezmu je za přeskáčku… Prvním momentem je bezpochyby „spor generálů“ ke kterému se váže i jeho vyvrcholení na sněmu a pár událostí poté. Jak jsem měl možnost sledovat situaci na chatu tak bylo znát, že někteří hráči jsou si skutečně vědomi toho, že volí jak se říká „menší zlo“, protože ani jeden z možných kandidátu nebyl žádný svatoušek. Koneckonců tohle rozhodnutí bude mít velké následky v současném díle.
Druhým momentem je bitva o univerzitu, která byla první bitvou v Hrozbě v níž proti sobě stáli hráči. Bohužel strana útočníků nebyla tak aktivní jak bych si představoval a dopadlo to tak jak dopadlo. Určitě se najdou tací, kteří s tímto příliš nesouhlasí a závěr druhého dílu je pro ně trnem v oku, neboť čekali vítězství legie či snad alespoň definitní smrt Arteria, která jaksi zůstává otázkou zdali se vůbec stala skutečností, neboť se stihl před finálním úderem odteleportovat. Do budoucna doufám, že se naskytne více takových to bitev ve kterých budou figurovat hráči a ovlivňovat jejich průběh ve velkém rozsahu.
Třetím momentem je samozřejmě výkon hráčů ScorpionaCZ a Norbiho v počátcích Hrozby, neboť jejich spolupráce byla jedním z nejlegendárnějších okamžiků a najde se mnoho dalších momentů na které jsem v Hrozbě hrdí, ale to by bylo na delší dobu.

M'aiq Lhář: Pokud by se přihlásili noví hráči, na co se mohou těšit? Co sis připravil do budoucna?
Aurelius: Záleží na jejich poloze. Hráče na Univerzitě v IC čeká několik větších změn v podobě odchodů a příchodu několika členů profesorského sboru a hlavně zlepšení systému přednášek a pak samotný příběh Univerzity, který je díky množství možných zápletek dost pestrý. Hráče v IC zase může čekat postupný vývoj vztahů a intrik mezi jednotlivými rody a konečné vyvrcholení problému s upíry. Někoho by zase mohl čekat unikátní příběh jednotlivých hrabství neboť ke každému z nich mám připravenou vlastní příběhovou linku… Například ta Anvilská se točí kolem vládnoucího hraběte, které má vážné zdravotní problémy jejichž příčiny se nedaří zjistit, ale více již prozrazovat nebudu. Zkrátka záleží pouze na hráči kam svoji postavu umístí a jaký příběh jí otevře.
Pro stávající hráče jsem si připravil samozřejmě jednak to co je psáno výše a jednak rozvinutí jejich příběhů, ale v tomto ohledu nebudu příliš konkrétní, také jsem se rozhodl pro návrat několika postav z prvního dílu Hrozby, mezi ně se počítá i postava, která byla po dobu prvního i druhého dílu jen několikrát zmíněna. Krom toho všeho čeká hráče i závěr bojů v Hammerfellu, ale do toho je ještě času dost…

M'aiq Lhář
: M'aiqovi se nabízí poslední otázka, a ta zní: "Co by sis nejvíce přál, ohledně Hrozby?" Můžeš napsat cokoli, celkové vyjádření ke tvému "dílu", kritiku či spokojenost.. je to jen na tobě.
Aurelius: Co bych si přál? Aby Hrozba ještě nějakou dobu vydržela, hráči se mnou měli trpělivost, když poslední dobou mám trošku odchylky od pravidelného psaní… A celkově doufám, že se jim zatím příběh líbil a bude líbit…

M'aiq Lhář: * podává misku cukříku ...... M'aiq děkuje za rozhovor a zde nabízí jako menší "odměnu" trochu cukříku na posilnění. Zároveň M'aiq ti přeje štěstí, aby se nadále dařilo.
Aurelius: Omlouvám se, ale tento dar nemohu přijmout. *odmítá převzít cukřík* Ale děkuji za možnost rozhovoru. Hodně štěstí na Tvém dalším putování. Ave!

----

Třetím a již posledním M'aiqem vyzpovídaným, jest fóran "scorpioncz", jenž založil svou hru rok po vytvoření "Zdejších kobek". Avšak jeho dobrodružství stále pokračuje a M'aiqovi pověděl o svých myšlenkách...

M'aiq Lhář: M'aiq je velice rád, že sis na něj udělal chvíli.. Tímto příspěvkem by rád začal rozhovor. Takže, tedy.. Ahoj
scorpioncz: zdravím!

M'aiq Lhář: Na tomto fóru se blíží 4. rok od založení "Zdejších kobek", sekce, kde se fórané baví různými hry na způsob "Dračího doupěte". A proč také ne, jde přeci o fantazy, že? Je tu několik členů, jenž se ujali vypravování vlastních příběhů a někteří z nich to táhnou až dodnes. A jedním z nich jsi i ty..
Pověz M'aiqovi... je tu nový a během tak krátké doby si nestačil všechno pročíst a prožít.. Nemohl bys připomenout nebo zobecnit, o čem je tvé vyprávění a jak se jmenuje?
scorpioncz: Nu dobrá, pokusím se to nějak zaobalit. Moje DrD se jmenuje Věk Vzestupu a jedná se o hru z vymyšleného fantasy světa. Ten jsem si sám vymyslel a tak nějak ztvárnil do nynější podoby. Musím se přiznat že jsem se ze začátku inspiroval jednou knihou, ale postupem času se snažím tyto souvislosti vynechávat a předělávat novými vlastními nápady

M'aiq Lhář: Nevadilo by, kdybys prozradil název knihy? Pokud by M'aiq měl čas, rád by si jí přečetl...
scorpioncz: Ale jistě, dokonce se jedná o rozsáhlou sérii knih. Jednoduše se dají vyhledat pod názvem "Dragonlance" nebo pod jménem autorky "Margaret Weis"

M'aiq Lhář: Co tě přimělo vytvořit "hru na hrdiny"? Bylo to kvůli oživení tehdejšího fóra či zpříjemnění pobytu na těchto stránkách?
scorpioncz: Jinak, jestli bych mohl ještě odkázat na příběh celého DrD, tak lze najít v útržku na první stránce nebo v místech, která připravuje Aurelius (jakožto moderátor)

M'aiq Lhář: Proč se tvá hra jmenuje zrovna "Věk Vzestupu"? Za jakým účelem?
scorpioncz: Odpověď je prostá, vše se to točí okolo bohyň, které mají právě povstat. "Věk" značí prostě éru, časový údaj, zatímco "Vzestupu" je odkaz na návrat starých bohů.

M'aiq Lhář: A celkový děj je jen inspirací knihy nebo zcela vlastní? Pokud není rozumnět M'aiqově otázce, zkusí to jinak. Dá se ve tvé hře najít ve velkém jisté podobnosti či návaznosti s knihou? Nebo jich je spíše málo?
scorpioncz: V době začátku mého DrD již na fóru nebyla taková aktivita, jako na jeho počátku. K psaní mne však spíše popostrčila touha vyzkoušet si být tím pomyslným bohem a být pánem jeskyně. Dá se tedy říci, že obě možnosti ... Celkový děj nemá s knihami nic společného, spíše se jedná o takové ty "menší" věci, které se ve hře objevují.

M'aiq Lhář: Dobrá.. to bylo k inspiraci. Můžeš prozradit, na co se mohli hráči během tvého vyprávění těšit a co je čekalo? Nějaké "významné události", či momenty, které se zkrátka nezapomenou?
scorpioncz: Jako příklad bych mohl dát měsíce, které jsou v hlavním světě jménem Esura tři (bílý, rudý a na nočním nebi neviditelný černý)
M'aiq Lhář: Jistě symbolizovaly něco "důležitého"... Mohl bys to trochu přiblížit?
scorpioncz: V knize symbolizovali atributy magií (světlo, temnota a rovnováha). U mě jsou to ale jen dekoratické prvky, které s magií mají pramálo společného.
M'aiq Lhář: Ale jistou roli měly, že? Přeci jen, neobjevovaly by se ve tvém světě jen tak..
scorpioncz: Ale jistě, existuje jeden den v Esurském roce, kdy se měsíce spojí a vytvoří oko (bílé bělmo s rudou duhovkou a černou panenkou) v tento den (nebo spíše noc) je pak magická síla nejsilnější.
M'aiq Lhář: Celá hra je tedy zaměřena na magii, jestli dobře M'aiq porozuměl. Jaká se tam vyskytuje? Stejná jako ve Skyrimu nebo jinačí?
scorpioncz: Snažím se ve hře udělat magii jinou. Není tam klasická mana, ale spíše jakási magická psychická energie. Když moc kouzlíte, nebo čarujete moc obtížná kouzla, tak vás to postupně unavuje. Když to přeženete, tak to může dotyčného zbavit vědomí nebo i zabít. Když člověk "úplné vybití" přežije, musí odpočívat a znovu nabít svoje magické síly. Snad jsem to nějak srozumitelně vysvětlil ... Jinak se magie větvovitě dělí na několik řad a podřad. Všechny jsou ke shlédnutí na oné první stránce DrD (bylo by nadlouho je tu všechny vyjmenovávat). Ještě bych měl podotknout, že síla na vyvolání různých kouzel se dá navýšit právě procvičováním kouzel ... čím více čarujete, tím více dokážete vyčarovat dále.

M'aiq Lhář: Často tu M'aiq pročítával jméno "Esura"... To je jméno celého tvého světa nebo jich je více? Jako například kontinenty, ostrovy atd..?
scorpioncz: Esura je název hlavního světa, řekněme planety. Na té je taktéž několik kontinentů a ostrovů, které jsou vidět na dodané mapě (tam jsou ale jen nejnutnější lokace pro start a výběr rasy. Na samotném světě Esury je více skrytých kontinentů a ostrovů ...). To by však byl jen základní svět. V mém fantasy universu existují i další světy. Ty by se daly okrajově přirovnat k TES sérii, kde jsou sféry daedrických princů. U mě to jsou snoví démoni a každý je zasvěcen jinému atributu magie. Momentálně se hráči nachází na "Ledových Pláních" což je právě jeden z takovýchto světů, kterému vládne démon Icer. Jak názvy vypovídají, je to tam zasvěcené mrazu a ledu ...
Ještě bych se tedy vrátil k příběhu. Ten prozradit samozřejmě můžu, hlavní zápletka celé hry totiž nebyla prakticky nikde řečena. Je zde trojice zapomenutých bohyň a trojice nových bohů. Bohyně symbolizují světlo, temnotu a šílenství, zatímco bohové taktéž světlo a temnotu s tím rozdílem, že šílenství vystřídal řád. Pradávné bohyně se snaží vrátit na svět a začít znovu válku, kterou mezi sebou dříve vedly. Hráči se nyní snaží získat mocné artefakty, aby se mohli postavit kultu, který se snaží ony bohyně navrátit na tento svět. ... dále bych si nechal příběh pro sebe, jelikož bych tam chtěl udělat několik takových těch plot twistů ... jak se říká :D

M'aiq Lhář: Kolik světů už hráči objevili? A vlastně, kolik hráčů se zapojilo do tvého dobrodružství a nyní jsou aktivní?
scorpioncz: Jedná se samozřejmě o hlavní svět s názvem Esura, kde začali krátkým příběhem své putování. Později se tam vrátí, aby naplnili svůj osud, ale to je ještě dost vzdálené. Dále navštívili právě Ledové Pláně, o kterých jsem mluvil výše. Dále se zatím nedostali, za což beru největší odpovědnost asi já. Moje aktivita totiž stojí docela za nic. Vyměnil jsem krátkost tahů za dlouhé a více popisující. To však bylo na úkor rychlosti psaní, jelikož většinou napíšu jeden tah, a pak se začnu věnovat něčemu jinému (prokrastinace). Takže na tahy museli hráči nějakou tu chvíli čekat. To je asi největší moje chyba, kvůli které se mnou nevydrželi někteří hráči (upřímně je docela chápu, je jednoduché ztratit spojitosti dění). Nyní jsou aktivní tři hráči, přičemž celkem jich prošlo hrou devět.

M'aiq Lhář: M'aiq rozumí. Některé "zápletky" není třeba říkat, aby nedošlo k neúmyslnému prozrazení. M'aiq to chápe a respektuje... Přesto, zeptá se, měl některý z hráčů téměř na dosah "získat onen artefakt"? Nebo nějak podstatně změnit děj?
scorpioncz: Bohužel, ani jeden z hráčů se k velice silnému artefaktu ani nepřiblížil. A k možnosti změnit děj, no ano ... jako příklad bych mohl dát poslední boj o vesnici. Hráči se rozhodli takticky ustoupit, čímž výrazně zvýšili počet padlých obyvatel vesnice a tím je ohrožena bezpečnost jedné velké oblasti. Nepřátelský velitel nepadl, takže je stále nebezpečnou hrozbou. V tomto ohledu se snažím mít hru dost komplexní a "živou".

M'aiq Lhář: Hráči přišli a odešli.. Zemřel některý z nich, nebo se ona postava "vrátila" k původnímu životu?
scorpioncz: Na tohle mám takový systém, že když je hráč delší dobu neaktivní, tak jeho postava žije dále v místě, kde jí hráč opustil. Nic jako zmražení času nepoužívám, takže když hráč postavu opustí ve městě, tak tam nějakým způsobem dál žije. Podle životopisu a charakteru poté co se hráč vrátí, napíšu návratový tah, kde je stručně popsáno, co postava dělala (může to mít vliv třeba na peníze, protože postava musela platit za pokoje v hostincích, nebo naopak si něco vydělala krádežemi apod.). Horší situace nastávají, když hráč odejde v rozehrané bitvě. Potom, když se hráč vrátí, musím nějakým způsobem vysvětlit, co se stalo za doby boje a po něm. Všechno se samozřejmě také odvíjí od doby, jak dlouho je hráč neaktivní.

M'aiq Lhář: Vzhledem k tomu, kolik hráčů hraje tvé dobrodružství a tvé méně četné popisování dalších tahů, neříkal sis někdy, že je nejvyšší čas to "ukončit", protože o to není tak velký zájem? Napadlo tě to někdy? A pokud ano, co tě přimělo pokračovat dál?
scorpioncz: Upřímně mě tohle nikdy nenapadlo. Jsem více než spokojen i s tímto menším počtem hráčů, kteří se mnou mají to nekonečné strpení. Dokud bude jakýkoliv zájem, ať už by se jednalo o dva nebo i jednoho člověka (což by už asi nebylo ono, vzhledem k tomu, že by nikdo nemohl potkat dalšího hráče ..), tak bych pokračoval. Doufám, že je hra baví a píšu jí dostatečně zábavně. Snažím se to dělat co nejvíce realisticky, samozřejmě v ohledu na to, že jsme ve fantasy světě.

M'aiq Lhář: Věk Vzestupu tu už je jak dlouho? Také 4 roky nebo méně?
scorpioncz: To se dá lehce zjistit, podle prvního tahu nějaké ty tři roky již probíhá. A 15.9. je přesně den, kdy byl sepsán první startovní tah!
M'aiq Lhář: Během té doby se dostal děj tam, kam jsi chtěl, nebo jsi čekal daleko méně/více? Je pro tebe překvapením, že je stále "Věk Vzestupu" žádaný?
scorpioncz: Během té strašně dlouhé doby se příběh až tolik neposunul. Ale to bych dával za vinu hlavně sobě a své aktivitě. Překvapením to pro mě ani tak není. Jak jsem napsal výše, jsem velice rád, že to se mnou hráči dotáhli až tak daleko a pokud zájem zcela opadne, tak DrD skončí.
M'aiq Lhář: Uvažuješ o nějaké náborové akci, která by rozšířila děj o další hráče? A pokud ano, co bys jim "nabídnul"? Jak by ses je pokusil zaujmout... Například na M'aiqovi, pokud by měl zájem.
scorpioncz: To je těžká otázka. Spoléhám spíše na to, že pokud někdo chce opravdu hrát, tak se podívá do zdejších kobek po možných hrách. Když náhodou zavítá na tu moji, tak se může mnoho informací dozvědět na oné již mnohokrát zmíněné první stránce, kde jsem se snažil sepsat co nejvíce informací o lore, světě a jeho mechanikách. Upřímně je tam toho daleko méně, než bych si přál, ale všechno důležité by tam mělo být k nalezení. Pokud se mu hra zalíbí, tak se může jakýkoliv hráč kdykoliv ozvat a připojit se. Na přilákanou bych snad mohl nabídnout co nejreálnější podmínky, v ohledu boje a právě dobře promyšlený svět, na kterém stále ještě v průběhu časů pracuji. Taktéž si dovolím pododtknout, že hráčům předhazuji možné události, jakými mohou na celý svět mít nějaký vliv, ale přímo jim je nevnucuji. Vždy je možnost nějak vycouvat, snad kromě jedné akce, kdy se hráči povinně dostanou právě na Ledové Pláně. Takže pokud chcete mít nějaký vliv, tak se musíte o ten vliv nějakým způsobem snažit. Je to jednoduché, stejně jako v klasických počítačových rpg hrách typu Skyrim.

M'aiq Lhář: Ledové Pláně jsou tedy hlavní částí příběhu a tudíž se tam stane něco velmi důležitého. Existuje nějaké alternativum, kdy se hráč nedostane na toto místo a zůstane třeba na.. jednom z míst, které si vybral jako počáteční?
scorpioncz: Ano, právě tady se nachází určité artefakty důležité pro příběh. Hlavní vyvrcholení příběhu se však stane na základním světě Esuře. Alternativa by mohla nastat pouze tehdy, pokud by se splnila určitá část příběhu a dané artefakty z ledové říše by již nebyli potřeba. V tomto případě by byla možnost jít na Ledové Pláně zcela volitelná. Do té doby však všechny hráče budu posílat právě tam, aby ony artefakty získali.
M'aiq Lhář: Věk Vzestupu je tu tedy 4 roky... Prozradil's, pokud budou mít hráči zájem, hra bude nadále pokračovat. Měl bys pro ně nějaký vzkaz nebo zprávu či "poděkování", že to nevzdali?
scorpioncz: Samozřejmě, jsem jim všem strašně vděčný, že stále pokračují a zapojují se. Rád bych slíbil, že budu psát častěji, ale jelikož si nejsem jistý, zda-li jsem vůbec schopný to splnit, tak raději jen slíbím tohle: Postupem v hlavní lince, ke které se vás snažím nenápadně směřovat, ale i ve vedlejších cechovních a dalších důležitých linkách, se bude vše měnit a i stávat více epičtější! Svět, se může změnit a je jen na vás, jak k tomu přispějete!

M'aiq Lhář: Prozraď M'aiqovi tři nejkrásnější momenty hry, které tě potěšily.
scorpioncz: Možná to bude znít divně, ale velice mě potěšila interakce Aurelia a jeho doprovodu. Jednalo se o dva elfské válečníky a Aurelius je doslova nesnášel (tedy asi v tom pokračuje i nadále :D). To mi dávalo zajímavý směr jakým ty postavy vést a rozhodně se v jeho příběhu ještě objeví.
M'aiq Lhář: Jsou ještě nějaké další momenty?
scorpioncz: Dalším momentem bylo určitě Matthewovo jednání v domě, kde jsem mu k osudu připoutal ducha malé holky. Svojí strašpytláckou postavu tam zahrál opravdu skvěle. A jako poslední momentek bych si dovolil připsat interakci hráče Tondulína s jeho společníky. Například při boji v taverně v trpasličím městě a vlastně vůbec jeho počínání s tajemnou Asariankou a šotkem. I když to asi nebyli takové ty doslovné momenty, o které jsi žádal ... vzal jsem to takto docela obecně

M'aiq Lhář: M'aiqovi se nabízí poslední otázka, a ta zní: "Co by sis nejvíce přál, ohledně Věku Vzestupu?" Můžeš napsat cokoli, celkové vyjádření ke tvému "dílu", kritiku či spokojenost.. je to jen na tobě.
scorpioncz: Hlavně doufám, že se moje dílo líbí a hraje se dobře. To je asi snem každého autora. Největší problém bych opravdu viděl na svojí aktivitě, ale to už se opravdu hodně krát opakuji. Nejvíce bych si přál, abych ten svět dokončil do nejmenších detailů a podrobností. V realitě kreslím mapy a nestvůry do bestiáře, a i když kreslení není mojí silnou stránkou, tak jsem vcelku spokojen se svým dílem, které dokáže objasnit vzhled krajiny, měst a oblud. Tyto obrázky chci v blízké době začít do hry více implementovat ve formě právě knih a náhodných map. Vcelku jsem se svým dílem spokojen a rozhodně v něm hodlám pokračovat co nejdéle!

M'aiq Lhář: M'aiq je spokojen s rozhovorem a děkuje ti, že sis našel chvíli pro pár slov.
scorpioncz: Já ti děkuji za pozvání k rozhovoru. Doufám že jsem obstojně zodpověděl na všechny tvoje otázky.

M'aiq Lhář: * podává misku cukříku ...... M'aiq děkuje za rozhovor a zde nabízí jako menší "odměnu" trochu cukříku na posilnění. Zároveň M'aiq ti přeje štěstí, aby se nadále dařilo.
scorpioncz: Takže tímto se s tebou asi loučím. Ještě jednou děkuji a měj se ;) (přebírám misku cukříku) na oplátku ti daruji kus magické ledové rudy, ze které jsou vyrobeny některé z artefaktů v mém DrD (podává kus magického ledu). Nalož s ním jak chceš
scorpioncz: tímto jsi mi připomněl, že jsem ještě nevymyslel jméno pro nějakou drogu co tam určitě nesmí chybět :D
M'aiq Lhář: M'aiq věří, že bude mít jisté opodstatnění... jako naše Skooma. M'aiq se uklání a loučí. M'aiq ti přeje příjemný večer!
scorpioncz: Příjemný i tobě! Měj se :D

----

Během čtyř let vznikaly a zanikaly hry, to samé se dá říct i o hráčích. V posledním roce se ve "Zdejších kobách" vytvořila zcela nová dobrodružství, ke kterým se ale vypravěči nevyjádřili a odmítli poskytnout rozhovor. Avšak, snad se neurazí, když M'aiq prozradí jejich hry a něco málo o nich poví.

Jedním z "čerstvých" vypravěčů je fóran "Sarako", který vytvořil hned dva příběhy, z toho jedno nadále pokračuje.
První hrou bylo "Zapomenuté proroctví", mající námět v jeho vlastních komixech (Piráti z Faldery a Snovač smrti). Hra se odehrávala v období fantazy-středověku a účastnilo se celkem 5 hráčů. Toto dobrodružství moc dlouho netrvalo.
Druhá hra se jmenuje "Ostrovy zatracených", které se odehrává v dnešním století, kdesi v Jihočínském moři. Hráči začali jako trosečníci z potopené lodi a jejich hlavním úkolem je hlavně přežít, za jakoukoli cenu. Však mají před sebou spousty překážek, ať už cizí osoby, nebezpečné prostředí nebo novodobé piráty... Aktivní jsou celkem 4 hráči.

Druhým z čerstvých vypravěčů je fóran "Killiaden09", jenž vytvořil pouze jedinou hru, která trvá dodnes. Nese název "Overlordi" a hráče staví do pozice vůdce jistého národa a zaměření, který má jediný úkol... porazit ostatní soupeře/hráče. Má mnoho možností, co dělat. Rozvinout národ, bojovat za "dobrou stranu" či naopak ničit a otročit vše, co spatří. Záleží jen na hráči, jakou cestou se vydá a co podnikne. V současné době je aktivních 9 hráčů.

Třetím z čerstvých vypravěčů je fóran "Mopidu", která založila jedno dobrodružství, nemajíc dlouhého trvání. Neslo název "Aliance" a hlavní myšlenkou nebylo jako u typický her "rozděl a panuj". Hra přinutila hráče vytvořit si vlastní rasu, která ještě neexistuje a s touto rasou měla poznávat svět. Hra se odehrávala ve vzdáleném budoucnu, ale moc se neodehrálo. Aktivní byli pouze 3 hráči.

Posledním z vypravěčů je fóran "LordeS", jenž vytvořil takzvanou "budovatelskou" hru. "Osadníci" byl v podstatě příběh, ve kterém hráči rozhodovali o postupech a rozvíjení skupinky lidí, jenž se chtěli konečně někde usadit. Měli za úkol vybudovat si zázemí, sjednat si spojenectví, založit kolonii a přežít. Avšak ne všechny tahy vždy vyšly...
Mnoho hráčů rozhodovalo v příběhu, avšak není možné je sem všechny napsat, proto se M'aiq omlouvá za toto nedopatření.

- - - - - - -

Zdejší kobky nabízejí nejen možnost se zabavit, ale ledasčemu přiučit, ať už se jedná o znalosti ze světa TES či spatřit reakci jedince, jak by za reálných okolností jednala a jaký by byl následek. Tato sekce si zaslouží jistý respekt... 4 roky v provozu a stále fungují. Je obdivuhodné, že všichni fórané-hráči nechtějí opustit tyto příběhy a nadále v nich pokračují. A pokud jste četli pozorně, některé hry stále nabízí možnost se přidat. Proto pro všechny nově přítomným či již stálým členům M'aiq radí, NEVÁHEJTE a přidejte se!

Tímto M'aiq ukončuje první posezení nad miskou cukříku, avšak nemějte obavy. Další vydání "Na cukřík s M'aiqem Lhářem" bude již brzy!