[ODHALENÍ] Skyrim menu
Přidal/a SkyrimAdmin dne 29. January 2011 00:44:04

Ve hře tak velké, jako otevřený svět RPG The Elder Scrolls V: Skyrim, je nabídka menu nezbytným zlem. I když nemusí být hezké, hráči potřebují způsob, jak snadno spravovat položky, dovednosti, mapu a jiné. Menu v Oblivionu fungovalo bez potíží a hráči s ním byli spokojeni, ale taktéž spíše připomínalo středověký vzhled MS Excelu. Pro pokračování, Bethesda usiluje o příjemnější uživatelské rozhraní. Více v pokračování článku.
 


Novinka

Ve hře tak velké, jako otevřený svět RPG The Elder Scrolls V: Skyrim, je nabídka menu nezbytným zlem. I když nemusí být hezké, hráči potřebují způsob, jak snadno spravovat položky, dovednosti, mapu a jiné. Menu v Oblivionu fungovalo bez potíží a hráči s ním byli spokojeni, ale taktéž spíše připomínalo středověký vzhled MS Excelu. Pro pokračování, Bethesda usiluje o příjemnější uživatelské rozhraní.

Spíše než upgradovat původní menu z Oblivionu nebo Falloutu 3, Bethesda se rozhodla odhodit je na smetiště a od základů vytvořit nové, jednoduší uživatelské rozhraní. Inspiraci hledá u společnosti Apple, a to z dobrého důvodu.

Myšlenka Todda Howarda spočívá v otázce : "Co kdyby Apple vydal fantasy hru? Jak by to asi vypadalo?", "Přes všechno to množství informací a dat se dá např. iTunes ovládat velmi rychle, což je nyní náš cíl u Skyrimu", dodává.

Stejně jako v Oblivionu, stisknutím tlačítka TAB nebo kruhu (konzole) otevřete menu. Namísto návratu na vámi posledně prohlédnutou stránku, Bethesda nyní nabízí jednoduché rozhraní, které nabízí kompas se čtyřmi možnostmi :

Stisknutím prvního se dostanete k inventáři. Rozhraní je čisté kaskádové menu , které odděluje položky podle typu. Zde mohou hráči procházet zbraně, brnění a další předměty, které shromažďují v průběhu jejich cesty. Každý předmět je hmotný trojrozměrný bod s vlastními jedinečnými vlastnostmi. Tisíce položek jsou plně detailní, a hráči si každou mohou přiblížit nebo otočit. Můžete dokonce získat bližší pohled na květy a jejich kořeny vyberete pro alchymii. "To se stává zajímavé," říká Howard. "Můžete se podívat a zkoumat každou věc, kterou zvednete."

Stisknutí dalšího tlačítka na druhé straně od kompasu dává hráči přístup ke kompletnímu seznamu magických předmětů, s kompletním popisem, jak fungují kouzla. Svět Skyrimu má více než 85 kouzel, z nichž mnohé mohou být použity mnoha různými způsoby.

Stisknutí tlačítka pod kompasem táhne perspektivu kamery dozadu, aby odhalila obrovskou topografickou mapu Skyrimu. Zde mohou hráči zoomovat kolem vrcholků hor, údolí, potoků a zasněžených tunder, ketré se nacházejí na severu země. Kamera se táhne tak daleko, aby vám ukázala velikost herního světa. Na této mapě můžete spravovat quest ikony, plánovat trasu cesty, nebo používat fasttravel.

Konečně, tlačítko nahoře nad kompasem. V předchozích hrách, astrologie hrála velkou roli ve vytvoření charakteru. Ačkoli Skyrim opouští strukturu tříd ve prospěch filozofie "jste takoví, jak hrajete", Bethesda si chrání vazby hráče na hvězdných znameních.

Tři prominentní mlhoviny dominují nebesy Skyrimu - zloděj, bojovník a mág. Každá představuje jednu ze tří sad mistrovských dovednosti. V každé mlhovině se nachází šest souhvězdí, z nichž každé představuje jiné dovednosti. Stejně jako v Oblivionu, každý hráč začíná s možností použití všech 18 dovedností - každý hráč může použít obouruční zbraň, zkusit alchymii, nebo kouzla ničení (pokud jste je našli nebo koupili).

Pokaždé, když se hráči zvýší jeho celková úroveň, může si vybrat doplňkové schopnosti pro jednu z 18 dovedností. Například, pokud bojujete většinu svých bitev s palcátem, můžete si vybrat perk, který vám umožní ignorovat brnění při použití zbraně. Stejně jako ve Fallout 3 vám hra umožní vybrat si je vícekrát. Jakmile si vyberete perk, rozsvítí se odpovídající hvězda v souhvězdí, což je vidět při pohledu do nebes.

"Když se díváte na oblohu, vidíte něco jiného než kdokoli jiný. Vše je založeno na výběru souhvězdí," říká Howard.