Rok na fóru
Přidal/a Mike dne 12. November 2013 21:07:57
Rok na fóru, aneb žijeme s komunitou. Asi tak by se dal prostým pojmenováním nazvat článek, který má být jakýmsi ohédnutím za rokem, který v těchto dnech právě uběhl.
Zajímá vás více, co se u nás za poslední rok dělo? Pak určitě čtěte dále!
Mikeovo doporučení:
Jelikož se jedná o opravdu obsáhlý článek, čtěte jej pozorně, nespěchejte. Přišli byste o kouzlo skrytých narážek, zajímavých odkazů a hlavně by vám uniklo celkové kouzlo textu. :)
Novinka
Ahoj všem! Dnes, čtvrtou novinkou zakončíme takový průlet naší komunitou, který, jak víte, je pořádán k dvouletému výročí vydání TES V: Skyrim.
Na co se dnes spolu podíváme? Na naše fórum. Opravdu. Dnes si spolu povíme o tom, jak to funguje, fungovalo a (doufejme) bude fungovat. Tak jdeme na to.
Statistika
Ekonomové říkají: "Je malá lež, velká lež a statistika. Nevěřím statistice, pokud jsem si ji sám nezfalšoval."
Naše fórum nám nabízí statistiku poměrně prostou. V tomto okamžiku se na něm nachází
3 968 témat s 113 159 příspěvky. Témata jsou v průměru za den založena 4 a příspěvků je v průměru napsáno úžasných 111 denně.
Registrovaných členů je takřka 6 500, každý jeden člen v průměru napsal 17 příspěvků (zde je realita opravdu jinde - nejaktivnější uživatel, aktuálně moderátor Naga, má téměř 6 500 příspěvků, tedy, i kdyby nikdo jiný nic nenapsal, tak by díky němu v průměru měl každý člen jeden příspěvek).
Obecně ale slušný výkon, nemyslíte?
Soutěžíme
Soutěžíme často a rádi. Asi tak by se dal shrnout uplynulý rok, co se právě soutěží týče. Proběhlo zde mnoho soutěží, nicméně asi právě ta jedna jediná utkvěla v paměti vskutku širokému spektru zdejšího osazenstva. Ano, mám na mysli Povídkovou soutěž - 2013.
Jak všichni víme, jednalo se o psaní povídek na předem daná témata, což nebylo zrovna nejlehčí, podle toho však vypadaly i odměny. Vítěz získal hned dvě Skyrim DLC - Hearthfire a Dragonborn, zároveň první tři umístění byli odměněni ručně vyrobenými přilbicemi ze Skyrimu (by Tasemnice) - přehled ZDE.
A díla? Vítězné povídky jsou pro vás připraveny ZDE, pod heslem "Talos" (bez uvozovek).
Pššt děti, strýček Ligos vypráví
Poradna strýčka Ligose, kde se Ligos pokoušel radit bezradným existencím (jediný, kdo opravdu napsal, byl BadWolf), skončila, a tak to Ligos zkusil znovu. Jinak. Megalomansky. Úspěšně. Nejen BadWolf, ale prakticky celé fórum četlo a čte Skyrimského průvodce. Ano, Ligos se našel ve vyprávění příběhů, kdy vedle svých povídek začal psát - nikoli však povídku, ale dílo hodné označení encyklopedie. Opravdu. Nečetli jste SP? Neváhejte a pusťte se do toho! ZDE naleznete seznam všech dílů, které zatím vyšly.
A nyní bychom se mohli společně podívat na to, co nám o Skyrimském průvodci řekne sám strýček Ligos.
Ahoj Ligosi! Jsi autorem Skyrimského průvodce - mohl by jsi nám v krátkosti říci, o co se jedná?
Ahoj, jak už název napovídá, jedná se o poněkud netradičního průvodce Skyrimem, avšak nemusí se bezpodmínečně týkat pouze této země, ale i jiných částí a aspektů Tamrielu. A proč netradičního? Nejedná se totiž jenom o strohá fakta, nýbrž jsem si do jednotlivých článků dovolil vložit i svůj náhled na věc, se kterým sice ne všichni musí souhlasit, avšak dopomůže si uvědomit, jak úžasný Skyrim vlastně je...
Proč jsi se rozhodl vydávat SP?
Jak je zmíněno výše, chtěl jsem se podělit o svůj pohled na věc a představit svět Skyrimu v trochu jiném světle.
Aha, a kolik dílů hodláš napsat?
Tolik, kolik budu mít nápadů. A věř, že jich mám opravdu hodně. Prakticky o každé jednotlivé věci ve Skyrimu by se s trochou štěstí dal napsat článek.
Jak dlouho ti zabere psaní jednoho dílu?
Obvykle si vše nejprve musím srovnat v hlavě a zjistit si potřebné informace. Pak je třeba vše napsat srozumitelnou a pokud možno poutavou formou, doplnit obrázky a článek je na světě! Někdy tento proces trvá déle, než bych rád, ale to je u mě normální...
Z jakých zdrojů při psaní čerpáš?
Především ze samotného hraní Skyrimu. Vždyť kolikrát stačí pozorně naslouchat, sledovat dění či si přečíst nějakou tu knihu (myšleno ve hře) a nic víc není potřeba. Doplňující informace pak samozřejmě čerpám z webových stránek, které se Skyrimu věnují.
Jaká je tvá motivace pro tvorbu?
To, když vím, že si článek vůbec někdo přečte. A pokud díky němu někdo třeba i získá nové vědomosti, tím lépe.
Co říkáš na ohlasy na tvé dílo?
Nechci působit přehnaně skromně, ale s tak kladnými ohlasy jsem vůbec nepočítal. O to více mě velice těší, že se průvodce tolik líbí, a já bych chtěl všem jeho čtenářům velmi poděkovat!
To je úžasné a mile mě překvapilo, že jsi… skromný Ligos Spravedlivý! Každopádně, Ligosi, kolego, moc ti děkuji za poskytnutí tohoto krátkého rozhovoru! Ať se daří!
Já také děkuji a ať se daří i Tobě a všem lidem dobré vůle! :)
Tak, přátelé, jak sami vidíte, Ligos je rád, když se jeho dílo čte (o což není nouze). A dovolte mi vám ho doporučit - pokud jste ještě o SP nezavadili, přečtěte si jej. Určitě se nejedná o ztrátu času! :)
Tak, a jde se hrát!
Velkou novinkou za poslední rok na fóru je série Let's play videí, která má na svědomí letitý člen naší komunity, LordeS. Již dvě série videí pravidelně vycházejí u nás na fóru. Možná si vzpomínáte, že jsme již LordeSe vyzpovídali ohledně jeho prvního počinu, tedy videí ze Skyrimu (rozhovor a info naleznete ZDE).
Nyní jsem vyzpovídal LordeSe podruhé, protože přišel s další sérií Let's play videí a to přímo z prvního dílu série TES. Ano, exkluzivně pro tento web byla (a jsou) tvořena Let's play: TES 1: Arena!
Pojďme se tedy přímo zeptat LordeSe na bližší info.
Ahoj LordeSi, opět se spolu setkáváme u rozhovoru. Na rozdíl od toho prvního, kde jsem se tě ptal na Let's playe obecně, bych se dnes pouze krátce soustředil na Arenu.
Mohl bys mi nastínit, proč jsi se pustil do točení Let's playů pro takto starou hru?
Ahoj, začal jsem ji točit vlastně z důvodu jejího stáří. Kdyby se mi do rukou nedostala The Elder Scrolls Anthology, neměl bych šanci si ARENU zahrát. Někdo třeba nebude mít možnost si Anthology zakoupit, a tudíž ani nevyzkouší ARENU na vlastní kůži. Navíc je to první počin Bethesda Softworks, tvůrců a bohů TES. Je až neuvěřitelné, jak z této hry mohl vzniknout legendární, námi všemi milovaný Skyrim.
A baví tě samotné hraní Areny?
Hraní mne baví, sic mne hodně mrzí, že není český překlad. Něco zvládnu sám, něco je nad mé síly. Však to znáte sami. Dále mne trošku štve ovladatelnost. 50x kliknete a stále nic. Kliknete po jedenapadesátý a už to jde. Další vadou (pro někoho třeba ne) je nepřehlednost ve městě. Pokud se dá někde zakoupit mapa, určitě mi dejte echo. :D
Myslíš, že je grafické zpracování hry problémem pro dnešní hráče, kteří by třeba chtěli tuto takřka desetiletí starou hru zkusit?
Určitě. Spousty lidí dá na grafiku. Já jsem na podobných hrách vyrůstal, takže u mne to není velký problém. Mladší hráči nejspíš nebudou spokojeni. Pokud hrajeme "Super triple Áčkové" tituly jako Skyrim, Crysis, Call of Duty a Battlefield 3/4, můžeme staré hry znechuceně vyhodit, protože už jsme zhýčkaní kvalitou. Někteří z nás hráčů máme své staré oblíbence, na které nedáme dopustit :-) U mě je to např. Fallout 2 :D
A co obtížnost? Jak bys ji porovnal třeba se Skyrimem?
Hra je o poznání těžší než jiné tituly. Než se vyléčíte, musíte vytrpět třeba i dalších deset přepadení. Jakmile se do toho dostanete, je to už v pořádku. Hry, které projdete s prstem v nose, jsou nuda. Hry, kde chcípáte 15sec. od loadnutí pozice, mlátíte myší a třískáte vzteky do klávesnice, zase rychle smažete z HDD. :D
Jak si užíváš natáčení jako takové - není to nezvyk točit hru, která není přímo aktuální na rozdíl od většiny jiných her, které jsi pro účel LP hrál?
Natáčení se nedá moc srovnávat s hraním. Nemůžete se zastavit a přemýšlet co dál. U RPG her nemůžete nabrat dvacet úkolů najednou a plnit, až se vám bude chtít (tohle dělají téměř všichni :D). Proč točit hry, které jsou zrovna v kurzu? Dělejte to, co vás baví. Buďte originální :D ... Když bude LP kvalitní - dobré vtipy, rady apod. - může být zajímavější a lepší z GTA 1 než z GTA V... :)
Doporučil bys tedy čtenářům, aby si tuto hru zahráli?
Pokud máte tu možnost si ji zahrát, určitě zkuste. Pokud ne, můžete mne sledovat a společně se mnou trpět u této hry :D Buďte ve vašem hodnocení titulu, prosím, ohleduplní ke stáří této hry. :D
LordeSi, moc ti děkuji za tento krátký rozhovor a budu se těšit případně u dalšího na viděnou. :)
Děkuji a snad brzy u dalšího videa. :)
No a teď, kde jsou videa z Areny k dispozici? Všechna pro vás máme připravena Zde.
Nekonečné tlachání
… o nesmrtelnosti chrousta...
Teď, když píšu tuto větu, si tak říkám, zda je nějaký aktivnější člen fóra, který by neznal Nekonečné koverzace. Opravte mě, jestli se mýlím, ale mám pocit, že takový člověk zde nejspíše neexistuje.
Ale i tak si můžeme shrnout, co si máme pod pojmem "Nekonečná konverzace" představit.
Pohodlně se usaďte, Mikův encyklopedický článek spatří světlo světa právě… ehmmm… o řádek níže...
Nekonečná koverzace
Nekonečná konverzace (hovorově Nekonečná) je konverzačním tématem, sloužícím k diskutování na libovolné téma mezi registrovanými členy fóra. V současné době se na fóru diskutuje v jejím pátém pokračování. Aktuální část Nekonečné je vždy k dispozici v sekci Pokec.
Historie
Prvopočátky Nekonečné konverzace sahají do jara 2012, kdy byla založena a následně pak smazána úplně první Nekonečná konverzace. Byla smazána jedním z tehdejších moderátorů, Parrotem (který vyjádřil lítost), což vyvolalo velké vlny nevole. Obsah této první Nekonečné již tedy není k dispozici, na rozdíl od jejích pokračování, které jsou kompletně zálohované a k dispozici v Archivu fóra. Pokud bychom počítali i tuto konverzaci, bylo by pořadové číslo aktuální konverzace šest, namísto pětky.
První dochovaná konverzace obsahuje období červenec - září 2012, II. pokračování pokrývá září - prosinec 2012, III. část pokračuje od prosince 2012 až do května 2013, IV. část (kdy byl zaznamenán nejvyšší přírustek příspěvků ze stávajících konverzací a to v období červen - srpen 2013) pokrývá období květen - říjen 2013, V. pokračování, které je v současné době aktuální, trvá od října 2013 a s nejvyšší pravděpodobností bude, dle stávající prognózy, trvat až do začátku roku 2014.
Většina Nekonečných byla založena administrátorem Whirtem, výjimkou je první dochovaná konverzace, založená Parrotem), a také čtvrté pokračování (založil hRDLA z důvodu Whirtovy absence).
Nedochovaná původní "jednička" byla založena, stejně jako většina, Whirtem téměř na počátku existence fóra. Díky své uvolněné povaze došla velké oblíbenosti.
Struktura
Každá uzavřená Nekonečná čítá 300 stran, s 5999 příspěvky celkově. Důvod je diskutabilní, jsou zde celkem tři teorie.
I. Whirtova libovůle a jeho temné přání[1] ukončovat Nekonečnou vždy na straně 300[2], při počtu příspěvků 5999, což (a to je opravdu divné) se při otočení o několik stupňů může změnit v otočenou pěktku a tři šestky, a to už je na pováženou.
II. Třeba je to jen mocná vůle Velkého Lulu.[3]
III. A nebo za vším stojí zdejší databáze, jejíž jistá omezení vyžadují toto opatření.
Konečný úsudek ponecháme na čtenářích.
IV., čili pravda Svatého Nagy Sudího: čím více stran topic má, tím déle se načítá. Tak tomu tedy alespoň bylo. Proto také padlo rozhodnutí vytvořít nové téma a původní archivovat. Jelikož jsme se blížili 300 stranám, Whirt se rozhodl to právě na tomto kulatém čísle utnout.
Zajímavosti
Asi největší zajímavostí Nekonečných konverzací je Lenerenova snaha napsat poslední příspěvek. Navzdory všem neúspěchům (ani v jedné koverzaci se mu záměr nevydařil) jeho snaha neoslabuje.
Další zvláštností pak bylo čtení Nekonečné (ale i jiných témat) duchem fóra Vivim (viz článek o něm).
Nekonečná konverzace je v součtu nejobsáhlejším tématem na fóru. Celkem čítá téměř 26 500 příspěvků a připočteme-li i příspěvky z dnes již neexistující historicky první Nekonečné, dostaneme se na číslo přibližně 30 000 příspěvků (původní Nekonečná byla obsáhlejší).
[1] Whirt má mnoho temných přání (vyloženě v nich má zálibu), jakož i zálibu ve výkřicích do tmy.
[2] Spekuluje se, že číslo 30 a 11 má nějaký magický význam, jenž je znám pouze Milostivému pánu podsvětí (= alternativní jméno Whirta).
[3] Postava v jedné Nagově básni (strofa 4), na motivy výtvoru Mikeovy fantazie. Co vy víte, kdo je a není Velký Lulu a kdy a kde se s ním setkáte.
Hustodémonskykrutopřísnědobře hláškujeme
Opravdu. Toto fórum je plné hlášek, perel a výkřiků do tmy, tedy, jinými slovy, je plné moudrých, uvědomnělých a duchaplných výroků, které vznikají spontánně jako reakce na okolní dění a nebo jednoduše jen tak. I když, kdo ví...
"Nějakej čas sem taky bydlel na vesnici a Whirt má pravdu ... tam fakt kámen šu..á cihlu!"
EldeR
Nebyl bych to já, kdybych jendoho krásného dne nezaložil téma Hlášek z fóra (ano, musel jsem se pochválit).
Již v současné době se jedná o místo přímo napěchované těmi nejlepšími hláškami a bonmoty, které jsou zde napříč celým fórem k dispozici.
Samozřejmě i při tak vysokém hodnocení víme, že nikdy nemůžeme dosáhnout takových hlášek, kterých dosáhl za svého stále existujícího života Gaius Milocius Zemanus.
(Gaius Milocius Zemanus)
Duch
Za zmínku jistě stojí také duch Vivi. Tento moderátor, tedy bývalý moderátor, k nám najednou promlouval z Divokého západu (Kalifornie, dle IP adresy) v nesrozumitelné arménštině a projevoval schopnosti bilokace.
Dále psal některým uživatelům e-maily s duchaplným sdělením "PROČ?" a vůbec se tak všelijak potuloval po fóru. Dokonce jsem byl podezříván i já, že jsem Vivi a že stojím za jeho strašením - což je blbost.
"Začínám podezřívat Mika, že to dělá on. Jelikož má záhadné až podezřelé způsoby jak zjišťovat věci. Jestliže je schopen zjistit cokoliv, je možné, že je schopen také hacknout cokoliv."
Whirt
Nyní je tomu díky zásahu SkyrimAdmina konec, nicméně vzpomínky zůstávají. A tak si všichni svorně zavzpomínejme, když teď máme ono dušičkové období, třeba právě u tohoto tématu.
"հրաժեշտ"
Vivi, zee
Vivi
S tímto jménem přišly divy
Odpovědi byly naším přáním
To co přišlo, rovnalo se bájím
Nejdříve vysoké zobrazení vidět musím
Tasemnice na to: ó bože já se zděsím!
Ve 2:15 zobrazilo se šest, šest, šest
Ovšem byl to Naga, co švestky sněd
Dále na chatu se strašilo
Ale kdo všechno? Neznámo
Ligos, Whirt i Parrot se prý nebál
Záhadu však nikdo nevyzkoumal
Jeden druhého obviňoval
Diego, MortuusDominus ani Mahoney to také neudělal
Komentář „Sbohem“ tu zanechal
Ó mnohé šokoval
Mike při svíčce se krčil
On zase někde smíchem močil
Množil se, jak bylo přáním
Ne, já vůbec nepřeháním
A v poslední řadě
Proč? Stálo mi v e-mailové zprávě
Kdo za tím stojí?
Jsi pryč, snad se to jednou všichni dozví…
A leneren, psán s velkým EL
Nakonec nebyl pokálen.
By: Lord Rade, zde
Rozhovory
Na fóru se před nedávnem vyskytlo téma s rozhovory s významnými osobnostmi našeho fóra. Ano, je to již nějaký čas, kdy přibyl poslední, každopádně další jsou v plánu, nebojte se.
Avšak k věci - pro ty, kteří nevědí, o co se jedná, jde o… rozhovory, kdy se můžete dovědět zajímavé informace právě o zdejších Legendách.
Jít na: přehled rozhovorů
Exkluzivní interview
aneb jak to vidí Whirt
1) Ahoj Whirtosi! Legendary Interview s tebou se bohůmžel ztratilo, a sic je v plánu ztracené rozhovory znovu udělat, tohle bude interview z trochu jiného soudku. Rád bych ho totiž zaměřil především na tvůj pohled na tři roky existence tohohle fóra, když už máme ten výroční čas. Takže začněme: Jak ses sem na fórum vůbec dostal úplně poprvé? Co tě sem přivedlo?
Ola Nago a spolufórané. Předem se moc omlouvám za moje ne moc záživné odpovědi, poslední dobou je toho na mě moc a jsem trochu přešlý, ale abychom se dostali k otázce: Na tomhle příběhu není vlastně nic moc zvláštního ani poutavého, ale budiž, sdělím vám ho.
Na web jsem se dostal krátce po oznámení Skyrimu. Čekal jsem na pokračování Prastarých Svitků už nějaký ten pátek, a tak, když se mě pod nos dostalo video, kde Todd Howard Skyrim uvádí, rozproudila se mi krev. Samozřejmě, že jsem začal horlivě vyhledávat co nejvíce informací o nadcházejícím díle jako pes ženoucí svoji kořist. Ovšemže jsem tím příchod Skyrimu neurychlil, ale aspoň jsem si zpříjemnil to dlouhé čekání. To jsem avšak trochu odbočil. Hledal jsem, zda-li není na českém internetu nějaká fanstránka věnovaná Skyrimu. První zastávka byl Bonusweb, ale po zjištění, že již neposkytuje nadále hosting, a tak se stránka skyrim.bonusweb.cz nebude konat, jsem se zeptal vyhledávače a vyjelo mi naše fórum. Tehdy ještě na doméně skyrim.czweb.org. Nějakou dobu jsem působil bez založeného účtu, ale 14. ledna 2011 jsem se rozhodl zaregistrovat. Pokud bych ale měl jmenovat, kdy jsem tu byl opravdu napoprvé, hledal bych asi mezi 12.-20. prosincem 2010.
Přivedl mě sem, jak už jsem zmiňoval, hlad po informacích k mé oblíbené sérii her.
2) Byl jsi hned ze stratu moderátor, nebo jsi začínal jako řadový člen?
To je právě to - já si nikdy moc neužil být řadovým členem. :D Příbližně týden na to co jsem se zaregistroval začal SkyrimAdmin hledat výpomoc s různými novinkami, propagací a úpravou fóra. Nabídl jsem se, tehdy ještě nezkušený a s mnohem větší časovou rezervou, že pomůžu.
3) Je jasné, že tři roky jsou dlouhá doba - v internetovém světě, který je tak dynamický, ještě delší. Ty jsi zdejší veterán, který tu byl už od začátků, a proto bych se tě rád zeptal na tři podle tebe nejzásadnější změny na fóru za dobu od jeho vzniku.
Jednou ze zásadních změn, kterou určitě pocítili mnozí, byl přechod od počítadla v horní části stránky v sekci "Víte že?" Dále bych určitě zmínil onen hRDLův impulz a následné vytvoření sekce o povídkách a všeobecné fanouškovské tvorbě. Do té doby se povídky vkládaly do sekce "Pokec" anebo jako novinky na stránku. Takhle mají uživatelé možnost bez problému vždy najít povídku, kterou právě hledají, a to na jednom místě.
Nakonec bych poukázal na založení sekce "Zdejší kobky". Je to jedna ze změn novějších a přirostla lidem k srdci. Členové jsou díky ní aktivní, kreativní a hlavně, o co v téhle sekci jde, hraví. Těch změn bylo určitě více, dost často se týkaly nejen fóra, ale také webu - například již zmíněné přesídlení na jinou doménu, přidání a pak náhlá nefunkčnost hodnocení příspěvků uživatelů, registrace přes e-mail Admina kvůli nájezdům spambotů anebo třeba možnost založit si vlastní blog...
4) Udržely se tu nějaké opravdu původní tváře v osazenstvu, nebo se tu v poslední době pohybuje pravidelně spíš až ta pozdější generace?
Těch, kteří tu zůstali opravdu od samého začátku, tu zbylo opravdu málo; vlastně jsme, pokud dobře vím, jenom tři - já, MortuusDominus a Nerevar. Pamatuju si na spoustu ostatních, kteří tu byli od velkého třesku a už sem nechodí, ale tak to už na internetu, jak jsi sám řekl, bývá.
5) Jaké byly tvé pocity, když jsi poprvé zjistil, že jsi byl po letech skvělé služby tomuhle webu povýšen na administrátora?
Úžas, zmatení, možná kapka egoismu. :D Je to zvláštní směsice, přeci jen jsem se snažil každým coulem, aby fórum nezaniklo, a vymýšlel jsem co nejvíc různých aktivit pro členy, aspoň co mi čas dovolil. Soutěže, nové sekce a novinky i přes jejich evidentní nedostatek. Byl jsem překvapen, že ve mě byla vložena taková důvěra, která se přes internet tak těžko shání. Byl jsem zmatený těmi všemi novými tlačítky, táhly a páčkami, které se objevily v administrační sekci. Pocítil jsem trošku egoismu a myslím si, že ani není potřeba vysvětlovat proč. Sice většinu administračních funkcí člověk věky nepoužije, ale lepší mít tu možnost, než pak marně koumat. ;)
6) Co tě na práci na tomhle fóru baví snad nejvíc? Poprosil bych maximálně tři věci.
Dřív bych řekl, že postování novinek, ale to už je pro Skyrim téměř pasé. Nyní jsou to takové maličkosti, které nakonec stvoří příjemný celek. Například udílení ocenění (a jejich vymýšlení), správa sekcí (a jejich vymýšlení - viz. Zdejší kobky) a vůbec většina tvořivé činnosti.
Krásnou tečkou je pak, když jsou lidé za takové maličkosti vděční.
7) A naopak, co ti tu někdy vážně leze na nervy dožírá tě? Opět nejvíc tři věci prosím.
Co mě fakt hlodá do morku kostí, je, když člověk musí někoho zabanovat. To se tu však naštěstí nestvá moc často, ale když už ano, je to tyjátr se vším všudy. Nejdřív se všechno napětí odehrává v zákulisí před tím velkým špílem, a když se opona rozevře, přijdou repliky se vší pestrostí.
Další, co můj mozek prostě nemůže přijmout, je, když lidé nedokáží najít správné místo, kde vytvořit téma anebo se ptají na věci, které našly svou odpověď již několikrát. Spoustakrát ani nepoužijí prohlížeč, než se na něco zeptají. Poslední bod, který zmíním, je taková malichernost a ani se netýká práce na fóru. Je to odchod každého člena, který mi nějakým způsobem přirostl k srdci. Zažil jsem jich již spousty, ať už ty, kdy se člověk ani nerozloučil a zmizel, nebo ty, kdy jeho odchod doprovázela lítá hádka.
8) Whirte, děkuji ti za rozhovor a přeju do budoucna hodně štěstí a úspěchů jak tady na fóru, tak v životě "tam venku".
Také děkuju a nápodobně, nějaká ta špetka štěstí se mi v následujících měsících bude hodit.
Mikeovo slůvko závěrem
Naše vzpomínkové dny jsou definitivně u konce. Čtyřdenní vzpomínání k dvouletému výročí Skyrimu, které obsáhlo jak historii povídkové a herní sekce webu, tak Skyrimu samotného, stejně tak i našeho fóra.
Musím říci, že jsem rád, že toto vzpomínání bylo uspořádádno a pevně doufám, že jej uspořádáme i za rok, k třetímu výročí vydání TES V. Víte, mě osobně přijde toto dušičkové období, listopad, absolutně ideální pro vzpomínání jakéhokoli typu. Ano, vždyť přeci ono počasí k tomu přímo vybízí. Vlastně by se dalo říci, že Skyrim vyšel v tak příhodnou dobu, aby se na něj dalo v tomto, v jistém slova smyslu, krásném počasí vzpomínat.
Prodlužující se podzimní večery, sychravo, nevlídno… to vše nás drží spíše doma, u vyhřátých kamen, či radiátoru, a samozřejmě u obrazovky našich počítačů, notebooků, tabletů, či smartphonů.
Ať už se nám to líbí, nebo ne, teplejší počasí je definitivně za námi (klidně se podívejte na předpověď, nevěříte-li mi), a právě proto nám nic jiného, než si hovět doma nezbývá. Tedy, opominu-li takové ty nudné formality, jako je školní docházka, či pracovní doba. Jak máme využít čas, který bychom v teplých dnech trávili rozhodně jiným způsobem (tedy, někteří z nás), nežli sezením u monitoru? Odpověď se skýtá poměrně snadno. Co takhle zavítat k nám, na web a fórum častěji? Za zamyšlení to určitě stojí.
A co naše fórum? Mnoha lidem se zdá (jak jsem se porůznu dočetl v mnoha konverzacích), že to zde upadá. Přátelé, není tomu tak. Podívejme se to asi takto: mnoho dnešních her je zapomenuto již po půl roce, ne-li dříve, od data vydání. Skyrim je v živé paměti stále, i po dvou letech, navíc, je aktivně hrán stále novými a novými lidmi. Ano, vše jednou zanikne, nicméně, tento web jen tak ne. I když, záleží také hodně na vás, na členech. Je to jako všude - stabilní a velká členská základna je… základ - jak příhodné slovo. A ano, samozřejmě je nutné, aby tato základna byla aktivní. Vlastně mohu říci, že to stojí na vás, na nás, na lidech, kteří sem chodíme a přispíváme.
Dovolte mi, vážení přátelé, pošťouchnout vás k tomu, či lépe, motivovat vás, abyste nás navštěvovali vždy, když si budete hřát nohy u topení, sedět u počítače a nebudete vědět, co dělat. :)
Děkuji vám za přečtení tohoto článku, děkuji i za přečtení souvisejících článků, které patří do našeho čtyřdenního vzpomínání. Díky také za vaší skvělou aktivitu. :)
Přeji všem hezký večer a příjemně strávený podzim.
Váš Mike
Mohlo by vás také zajímat - články: čtyřdenní vzpomínání:
Rok s kobkami
Dva roky povídek
Dva roky se Skyrimem