Let's learn some lore 14 Přidal/a MortuusDominus dne 25. October 2011 11:44:58Pokračování již nepokračující série Let's learn some lore. Ta sice před nedávnem skončila, avšak na Skyrimblogu se v sekci lore objevil další článek od stejného autora. Nenese sice už tentýž název, ale po obsahové stránce je velice podobný, těm článkům, které byly označeny tímto názvem. Nyní se podívejme na vývoj serie The Elder scrolls
Novinka
Pokračování již nepokračující série Let's learn some lore. Ta sice před nedávnem skončila, avšak na Skyrimblogu se v sekci lore objevil další článek od stejného autora. Nenese sice už tentýž název, ale po obsahové stránce je velice podobný, těm článkům, které byly označeny tímto názvem. Nyní se podívejme na vývoj serie The Elder scrolls
ARENA
První hrou, která vyšla v sérii The Elder Scrolls, byla Arena, byla vydána pro PC v roce 1994. Původně bylo zamýšleno, že hra bude založená na gladiátorských bojích okolo Tamrielu, ale posunul ve vývoji způsobil, že z Areny nakonec vzniklo RPG. Je paradoxní, že hra byla nakonec vydána bez jakékoli arény...
Příběh začíná ve vězení v roce 3E389, za vlády císaře Uriela Septima VII (ano, ... stejný chlapík, který je vylíčený Patrickem Stewartem v Oblivionu) Bojový mág, imperial, Jagar Tharn, uvěznil Uriela v říši Oblivionu a nastoupil na jeho místo za použití magie iluzí. Během tohoto období, známého jako Simulacrum, říše upadla do chaosu a války.
Úlohou hráče je najít osm roztroušených kusů hole Chaosu, porázit Jagara ve vrcholné bitvě v Imperial City a tímto dosadit pravoplatného vladaře na trůn.
DAGGERFALL
Příběh navazuje na druhý díl The Elder Scrolls a byl propuštěn v roce 1996. Ve hře má hráč možnost prozkoumat provincie High Rock a Hammerfell, který byl osídlen tisíci NPC, dungeony, městy a obcemi - i když většina z nich byla náhodně vygenerována.
Hlavní úkol v Daggerfallu začíná v letech 3E405 kdy je potřeba osvobodit ducha zesnulého krále Lysanduse. Ale to je jen začátek - vyjde najevo Lysandusova matka, Nulfaga, ví, kde je ukryta Mantella,což slouží jako klíč ke vzkříšení Numidiuma - mocného Železného Golema. Hráč má od krále za úkol lokalizovat tento předmět, který dokončit stavbu Numidiuma. Ve hře je šest možných konců.
BATTLESPIRE
Vydán v roce 1997, Battlespire byla první a jediná hra v sérii nazvaná The Elder Scrolls legend, od toho se však později opustilo.
Příběh v Battlespire, byl o císařském bojovém mágovi, který byl odsouzen a později bojoval ve sférách Oblivionu s Daedrami a čelil Mehrunes Dagonovi. Legrační je, že hlavní úkol v Oblivionu byl předtím z velké části v této již zapomenuté hře.
REDGUARD
Tato hra byla jako jediná vydána jako The Elder Scrolls Adventures a vyšla v roce 1998. Jednalo se o akční adventuru než o RPG a děj se odehrává více v minulosti – kolem roku 2E864, jednalo se o dobrodružství Redguarda zvaného Cyrus, který přijede na ostrov Stros M'kai zachránit svoji sestru.
MORROWIND
Po experimentech s Battlespire a Redguard, se zdá, že si Bethesda uvědomila, že její talent leží v RPG a zahájila vývoj třetího pokračování jejich hlavní série a v roce 2002 vydali Morrowind.
Tato hra je dost zaměřená na dunmerskou kulturu, odehrává se na ostrově Vvardenfell, v provincii Morrowind,což je domácí provincie temných elfů. Morrowind obsahuje mnoho questů, ale hlavní děj se točí kolem reinkarnace Chimerského hrdiny ( Indoril Nerevara) . Vtěleného do Nerevara neboli"Nerevarine", byl prorokován a má porazit Dagoth Ura a jeho následovníky. Tito následovníci jsou obsaženy ve frakci nesoucí název "šestý dům" a jsou většinou umístěni v sopečných oblastech v Red Mountain - v centru Vvardenfell.
Příběh se odehrává v roce 3E427. Hráč spolupracuje s Čepelemi a kočovnými národy Ashlander v severní části ostrova, nakonec se ukáže, že on je Nerevarine. Za pomoci boha - Viveca, je schopen vstupit k Dagotha Urovi a zničit ho pomocí starobylých artefaktů - Wraithguard, Sunder a Keening. Porážkou Dagotha Ura se ukončí nákaza, která ovlivňuje velkou část ostrova a hráč se stává hrdinou.
TRIBUNAL
Byl uvolněn později - v roce 2002, toto rozšíření pro Morrowind se odehrává na pevnině Morrowind, v hlavním městě Mournholdu. Do kterého se dostanete za pomoci teleportace, příběh začíná tím, že jsou vyslání agenti z Dark Brotherhood do Vvardenfellu, aby zabili vaši postavu.
Jakmile se dostanete do Mournholdu, začne se hra točit kolem dalších dvou členů tribunálu – ( dunmerských bohů ) - Sotha Sil a Almalexie. Po zničení Lorkhanova srdce a zabití Almalexie, hráč může pokračovat v plnění proroctví Nerevarine.
BLOODMOON
Druhé rozšíření pro Morrowind, které se odehrává severním ostrově Solstheim. Příběh se točí kolem "Bloodmoon Prophecy" (bloodmoonského proroctví), rituálního lovu vedeného Daedrickým Princem – Hircine, který si vybere čtyři největší šampiony na Solstheimu - včetně hráče, kteří se stanou kořistí lovu a jen jeden může přežít.
OBLIVION
Čtvrtá hra ze série The Elder Scrolls je Oblivion, vydán v roce 2006. Odehrává se v provincii Cyrodiil v letech 3E433, což je pouhých šest let po událostech, které byly vylíčeny v Morrowindu.
V této hře daedrický princ Mehrunes Dagon zavraždí císaře Uriela Septima VII prostřednictvím členů z Bájného úsvitu a chce ukrást legendární artefakt Amulet králů, čímž se zabrání planutí Dragon fires (dračího ohně) v Temple Of The One.
Vše se zdá ztracené, dokud se hráč nedostane za úkol vystopovat Martina Septima – ztraceného dědice a ve spolupráci s ním zmařit záměry Mehrunes Dagona, získat amulet a zavřít brány Oblivionu. Martin Septim se nakonec obětuje, a pomocí amuletu (který s roztříští) splyne s duchem Akatoshe, stane se jeho avatárem a tak porazí Mehrunes Dagona. Nejvyšší kancléř Ocato z Rady Starších prohlásí hráče za šampiona Cyrodiilu.
KNIGHTS OF THE NINE
Tento balíček DLC pro Oblivion je integrován do herního světa základní hry,točí se kolem stejnojmenné frakce, která se věnuje hledání a shromažďování sady " křižáckých relikvií ". Poté, co tyto relikvie najdete, tak s jejich pomocí porazíte čaroděje - krále Umarila, který se snaží vykonat pomstu na Nine divines ( svaté devítce).
THE SHIVERING ISLES
Toto rozšíření pro Oblivion zavede hráče do daedrické oblasti do říše šílenství - k bohu šílenství - Sheogorathovi. Hráč se stává Sheogorathovo žákem a společně se snaží porazit Jyggalaga a tak předejít tomu, aby byl ostrov zničen.
Je zde spousta postraních úkolů, nové a poutavé umělecké ztvárnění světa – a dvě kontrastní části souostroví s výrazným designem – tento přídavek byl velmi většinou fanoušků pokládán za nejlepší. A během hlavního úkolu nám bylo umožnilo plně vstoupit do oblasti jednoho z nejzajímavějších Daedrických Princů a projít řadu propracovaných questů.
Zde je video, které dává dohromady ukázky z většiny her zde uvedených a ukazuje obrovský pokrok v grafice od roku 1993 až po současnost.
srovnoní Areny-Daggerfallu-Morrowindu a Oblivionu (lze zvětšit)