Fanouškovský interview s tvůrci hry
Přidal/a SkyrimAdmin dne 06. July 2011 03:11:45
Jak už tomu bývá zvykem u her od Bethesdy, vždy na jejich fóru uspořádají interview, na kterém se fanoušci vždy můžou ptát lidí z vedení na zajímavé otázky, ze kterých se následně uvolní jen těch 25 nejzajímavějších. Takže v pokračování novinky (zde) si můžete přečíst 25 nových poznatků ohledně Skyrimu.

Na otázky odpovídali:
• Todd Howard, výkonný ředitel
• Bruce Nesmith, hlavní designér
♦ Matt Carofano, hlavní umělec
Novinka

1) Bude se postava moci změnit v určité stvoření?
- Todd: Nechceme o tom hovořit, chceme tuto otázku nechat nezodpovězenou až do vydání Skyrimu.

2) Jaké úpravy vzhledu postavy budou ve Skyrimu možné? Mám na mysli vousy, tetování, proporce apod. Budeme je moci později ve hře upravovat?
- Matt: K dispozici je spousta úprav pro každou rasu. Můžete si vybírat z mnoha typů vlasů, vousů, jizev, barev na obličej apod.

3) Brnění bude vypadat jako v Oblivionu (části brnění jsou jako "svařené") nebo jako v Morrowindu (odděleně)? Budeme moci nosit oblečení i brnění zároveň?
- Matt: Systém brnění je velice podobný tomu v Oblivionu. Jedinou velkou změnou je, že kyrys a kalhoty (oprava) byly spojeny do jednoho celku. To umožňuje to, aby brnění ve Skyrimu vypadalo tak, jak chceme.

4) Je hlavní linie úkolů a různých frakcí rozvětvená nebo lineární? A co vedlejší úkoly?
- Bruce: Jsme soustředěni na vyprávění jednoho velkého příběhu. V každém úkolu jsou tu různé body, které mohou věci změnit, ale celkově je to pořád jeden úkol. Vzhledem k tomu, že vedlejší úkoly mají každý vlastní příběh, je u nich pravděpodobnější, že se budou rozvětvovat právě vedlejší questy. Například se můžete rozhodnout, zda určitou osobu zradíte, nebo zachráníte - to může změnit celý konec questu. Celkově se struktura úkolů podobá spíše Oblivonu než Falloutu 3 - je zde mnoho úkolů, ale moc se nerozvětvují.

5) Závisí kořist a odměny za úkoly na levelu jako v Oblivionu? Budou tu nějaké super-předměty, které na tom nezávisí?
- Bruce: Věci okolo levelování budou podobné jako ve Falloutu 3, jen v nich bude několik změn, na které doufáme, že lidé vůbec nepřijdou. Kořist a nepřátelé závisí na tom, v jaké "zóně setkání" se nacházíte, takže to může být přiměřené i velice nepřiměřené vašemu levelu. Máme koncept speciálních kořistí, které budete moci náhodně najít v truhlách bez ohledu na zónu, ale stejně ty lepší věci najdete v lepší zóně a s lepším levelem. Některé budou odměnou za quest. Snažíme se je ale udělat přiměřené k tomu, co jste udělali. Někdy je to náhodné, někdy přidělené. Je tu mnoho mocných zbraní, jako třeba daedrické artefakty.

6) Vrátí se do Skyrimu věci, které byly v Morrowindu, ale ne v Oblivionu, jako třeba kopí, střední brnění, "Mark" a "Recall" kouzla?
- Todd: Ve Skyrimu nebudou z toho samého důvodu, z jakého nebyly v Oblivionu. Vše zdůvodním. Za prvé: kopí. Pravdou je, že nás bavilo je dělat, ale bylo to v podstatě ztrátou času, protože raději ten čas investujeme do zlepšení hratelnosti s těmi existujícími zbraněmi (meče/zbraně jedno/dvouruční, luky a štíty). Můžete si přidat na ten seznam i ta kouzla. Budeme raději, když ty existující budou "unikátní".
Střední brnění, na to taky není čas.

7) Budeme moci mít vztahy s NPC? Romantické, atp.?
- Bruce: Samozřejmě! Budete si moct dělat přátele tím, že pro ně něco uděláte. Prátelé s vámi budou zacházet různě. Někteří s vámi třeba i půjdou do dobrodružství a dungeonů. Dokonce se budete moci i brát! Pakliže budete vlastnit dům, vaše choť se bude stěhovat s vámi.

8) Jsou ve Skyrimu nějaké nové materiály zbraní nebo brnění?
- Matt: Tou největší raritou a tím nejdražším je brnění vyrobené přímo z dračí kůže. Mohou být vyrobeny v lehké i těžké edici. Spousta typu však bude ze starších dílu, jen budou upraveny do Nordského stylu.

9) Můžeme mít nějaké podrobnosti o PC verzi hry? Bude se prostředí hratelnosti nějak lišit? Bude k dispozici 64-bitová verze?
- Todd: 64-bitová verze? Tentokrát ne.. A prostředí vizuálně vypadá stejně jako na jiných platformách, ale svým chováním je zcela jiné. Bude tu i mnoho klávesových zkratek na klávesnici (např. quicksave apod.) podobně jako u předchozích dílů na PC. Počítačová verze bude také mít vyšší rozlišení textur, větší vykreslování a další možné efekty, které budete moci zpatřit, máte-li pořádnou mašinu. Poslední a důležitou věcí je Creation Kit, který uvolníme na PC, což je velmi důležité jak pro nás, tak pro naše fanoušky. Proto se budeme snažit v této oblasti udělat to nejlepší.

10) Jak bude očarovávání předmětů fungovat ve Skyrimu? Budeme muset prázdné předměty naplňovat dušemi jako v Oblivonu, nebo to bude jako v Morrowindu, že se po určité době obnoví?
- Bruce: Metoda v Oblivionu fungovala dobře, tak jsme ji zachovali. Magické předměty budou obnovovány pomocí kamenů duší, ale brnění nebude muset být obnovováno, stejně jako v Oblivionu. Používání duší a jejich tradice je jádrem Elder Scrolls.
Předělali jsme také celý systém očarovávání. Teď je to totiž dovednost, takže platí - čím vyšší zkušenost - tím lepší předměty. Stanice očarování budou k nalezení po celém herním světě.

11) Jaké budou rozdíly mezi rasami? Hádám, že budou mít různé bonusy pro dovednosti, ale budou mít také začínat s různými perky, nebo budou mít jiné atributy, jako třeba rychlost běhu, nebo to, kolik věcí unese?
- Todd: Každá rasa začíná se zkušenostmi, které jsou defaultně vyšší, ale nebude těžké je předčít rychle i s jinou rasou. Také budou začínat s jinými kouzlami a speciálními dovednostmi (např. Khajiit vidí ve tmě, Ork má šílenou sílu, Redguardi mají Nával Adrenalinu apod.).

12) Je možné, že některé například questy nebo příběhy budou znepřístupněny na základě rasy/frakce/rozhodnutí atd., nebo každý bude moci si všehno projít?
- Todd: Ano, je tu pár věci, které se znepřístupní s ohledem na to, jak se rozhodnete. Ale jen přiměřeně. Našim cílem není, abyste mohli nebo nemohli všechno prozkoumat jen s jednou postavou. Svět ve Skyrimu je tak velký, že jsme se tím ani moc nezaobírali.

13) Jakého rozsahu bude výběr rasy nebo pohlaví na začátku ovlivňovat hru? Jsou vztahy těmito rozhodnutími ovlivněny?
- Bruce: Vaše rasa je velmi důležitá. Bude to více, než jen to "jak vypadáte". Každá rasa má tendenci být lepší s určitými charaktery. Např., když bude hrát za kouzelníka, bude to snažší s Bretoncem nebo Vysokým elfem. Každopádně, pokud budete chtít být Nord - kouzelník, bude to možné..
Pohlaví nic ovlivňovat nebude. Ostatní rasy akorát poznají, zda jste můž, či žena, ale tím to končí.

14) Plánujete zahrnout i jiné způsoby, než smrtící pro poražení nepřítele?
- Todd: Záleží na tom, co myslíte tím "poražení". Použití kouzel může chování lidí ovlivnit, nebo někdy bude stačit jen zvrhnout je na zem.
Oh, a nesmíme zapomenout na hospodské rvačky, ty jsou nesmrtící! Tohle miluju..

15) Budou zápasy s bossy zahrnovat nějakou zajímavou mechaniku oproti klasickému "více zdraví a silnější útok"?
- Todd: Máme mnoho nových chování při bojování s různými nepřáteli, které dělají boj dynamyčtější a zajímavější. Záleží na tom, co nepřítel může udělat. Některé útoky budou také vyžadovat určité tempo a strategii.

16) Mají společníci zkušenosti a perky, které můžeme trénovat?
- Bruce: Ne, trénovat můžete jen ty vlastní.

17) Je kultura ve Skyrimu čistě Nordská, nebo jsou zde místa (stejně tak, jako Cheydinhal v Cyrodiilu), které vykazují vliv jiných kultur, třeba s jinou architekturou, náboženstvím, nebo tak něco?
- Matt: Zatímco ve Skyrimu bude více ras, zaměřili jsme se hlavně na nordskou kulturu a jejich regionální rozdíly. Architektura mezi městy je dramaticky rozdílná a ukazuje, jak Nordové v dané oblasti žijí.

18) Takže, draci jsou velcí a mocní. Zahrnuli jste i nějaké prostředí, které můžou draci nějak destruktabilně poznamenat? Můžou draci ničit budovy, kácet stromy, podpalovat domy, dělat laviny, prostě věci, které zdůrazňují jejich moc?
- Todd: Zanechávají za sebou stopu, ale ne tak, aby ničili domy apod., to je velmi vzácné. Stává se to, ale ne moc. Všechno je totiž tak dynamické a propracované (každá NPC má svůj "denní rozpis"), že by to ničení budov mohlo ovlivnit, tak jsme to neshledali jako dobrou věc.

19) Bude nějaký rozdíl mezi animacemi muže a ženy stejně tak, jako mezi lidskými rasami a ostatními?
- Matt: Systém animací je kompletně upraven. Zaznamenáte veliké změny oproti předchozím dílům. Ano, jsou tu rozdíly mezi animacemi muže a ženy, a dokonce i "ostatní" rasy mají své specifické pohyby.

20) Bude začleněn systém karmy, tak jako ve Fallout 3, nebo to bude jako v Oblivionu sláva/hanba?
- Bruce: Hra neposkytuje číselné skóre toho, jak si vedete, ale rozpozná, zda jste byli hodní, či nezbední. Myslíme si, že číslo nedá vaší slávě za dost. Lidé ve světě uznají věci, které jste udělali spíš, než jen obecná reputace. Pokud jste kriminálník, budou to taky vědět. Ale pokud budete platit pokuty (dluhy) společnosti, vše vám budiž odpuštěno.

21) Bude craftování (zbraní, brnění) ovlivněno nástrojem, který používáte, stejně tak, jako ingrediencí, jakou použijete? Jako třeba kladiva, nůžky, váš level? V podstatě, budu moci vyrobit silnější, nebo dokonce unikátní předmět použítím master kladiva, či nůžek oproti těm pro nováčky?
- Bruce: Kovárna obsahuje lavici, brus a kovadlinu. Vylepšit si své zbraně můžete na brusu. Čím vyšší máte level, tím více je můžete upravit a tím nadělají vyšší škodu. To samé s brněním.

22) Bude mít hráč hlas? Takže bude moci s ostatními lidmi konverzovat?
- Todd: Ve skutečnosti máte hlas, ale vy ho uslyšíte jen při křičení a jiných zvucích. Pro každou rasu a pohlaví samozřejmě máme různé pokřiky při boji a také různé dračí pokřiky.

23) Samozřejmě každý bude "Dragonborn", ale ne každý bude hrát stejně. Otázkou je, budou dračí pokřiky podporovat všechny typy hráčů?
- Todd: Ano, podporují všechny typy, ale o dračích pokřicích ještě nejsme připraveni mluvit, ale již brzy se dočkáte.

24) Budou někde místa, kde můžete využít přírodu pro váš prospěch? Jako třeba vyrobit past, nebo vylézt na strom a nenápadně zaútočit?
- Todd: Ano i ne. Takové věci dělat nemůžete, ale prostředí je tak husté, že téměř vždy za použití přírodního terénu jste schopen získat výhodu, zejména nenápadného útočení.

25) Budeme moci pokračovat po dokončení hlavní linie?
- Todd: Ano, samozřejmě.