Konec série "The Elder Scrolls"!
Přidal/a Maiq the Liar dne 01. April 2017 01:01:10
Uplynula dlouhá doba, kdy nebylo po M'aiqovi Lháři vidno, ani slechu, ale mělo to své opodstatnění. Během této tichosti se naskytla Khajiitovi příležitost, do které věnoval veškeré úsilí s dobrým průběhem, ale špatným výsledkem...

Čtěte následující řádky, strůjce a zakladatel série TES přijal pozvání "Na cukřík s M'aiqem Lhářem"!!


Novinka


V posledních dobách se celým internetem nesly různé doměnky, teorie a názory, jak bude vypadat následující díl ze série "The Elder Scrolls". Někteří si myslí, že se děj bude odehrávat ve Valenském lese, jiní zase, že hlavní postava bude "nálezcem Oka Argonie", a jiní zase, že se po začátku nového dobrodružství nebude začínat ve věznici či popravišti.

M'aiqovi tyto teorie nedaly spát, a proto se s veškerým úsilím a jistou dávkou trpělivostí vrhl po odvážném kroku, který doposud neučinil nikdo ze skalních fanoušků. M'aiq se rozhodl kontaktovat samotného zakladatele série "The Elder Scrolls", který by mu jistě poskytl mnoho informací. Jaké neštěstí, tento člověk nebyl celé měsíce k zastižění a na vzdálené vzkazy, ať už pomocí věštby od dvorních čarodějů nebo dopisy kurýrů, nereagoval...

- - - -

Až před pár dny se mu tento člověk ozval a souhlasil s rozhovorem, i když M'aiq z cizího jazyka poznal, jak není se svým rozhodnutím spokojený. Todd Howard přijal pozvání na cukřík, a tak měl M'aiq možnost se ho zeptat na spousty zajímavých informací. Ale musí vás důrazně upozornit, nedočtete se dobré zprávy. Celý rozhovor byl uskutečněn posíláním soukromých zpráv. Khajiit volně přeložil rozhovor do "čtivé podoby"


M'aiq Lhář: M'aiq je velice rád, že sis na něj udělal chvíli.. Tímto příspěvkem by rád začal rozhovor. Takže, tedy.. Ahoj
Todd Howard: Zdravím tě, M'aiqu Lháři.

M'aiq Lhář: M'aiq se chce ujistit, zda tě opravdu nevyrušuje a jestli ti nebude vadit, pokud s tebou provede rozhovor.
Todd Howard: Velice mě překvapuje, jak se nějací "fórané" schovávají za postavy z her, jako třeba ty, a pak si hrají na někoho významného. Radši bych mluvil přímo s tím člověkem, kdo chce udělat se mnou rozhovor.
M'aiq Lhář: No, M'aiqa trochu bolí srdce z tvých slov, ale ujišťuje tě, že si s tebou píše Khajiit, nikoli nějaký člověk. Pokud máš zájem, M'aiq ti může poslat svou pravou podobu, kterou mu namaloval neznámý Nord na Samotě.
Todd Howard: To je tak... absurdní! Yey, fajn. Pro jednou to překousnu a budu si tedy psát s imaginární postavou. Ptej se.

M'aiq Lhář: M'aiq má na úvod otázku, na kterou chtějí znát všichni odpověď. Série "The Elder Scrolls" žije už přes 20 let a je stále aktuální. Od Arény, přes Daggerfall, Morrowind, Oblivion až po Skyrim a následně Online. Mají se fanoušci těšit na další díl? A kdy přesně vyjde?
Todd Howard: Jsem rád, že ses zmínil o starších dílech, které jsou skvělé, ačkoli 90. léta nebyla s grafikou moc daleko. Moc mě těšilo, že nás - jako společnost Bethesda Softworks, od vydání Morrowindu začal uznávat celý svět. Následný čtvrtý díl (Oblivion) byl klíčovým momentem, neboť zde jsme aplikovali veškerá rozhraní a grafickou technologii, která byla v roce 2006 k dispozici. Skvělý příběh, herní mechanismsy... chtěli jsme zkrátka vytvořit něco lepšího, než bylo v Morrowindu, ale zároveň zachovat i jisté prvky z předchozího dílu.
M'aiq Lhář: A poté vyšel Skyrim.
Todd Howard: Jakmile vyšel Oblivion, všichni jsme se hned vrhli do práce a vytvářeli takřka nový svět, který ještě nikdo nevytvořil. Mnoho let trvalo, než jsme vymysleli skvělý příběh. Jsem hlavně pyšný na grafiku, která se od předchozích dílů velice liší, a díky skvělým lidem ve společnosti Bethesda Softworks jsme dosáhli toho, čím je Skyrim dnes.

Práce s dabéry a hlavně s komparzistou Jeremy Soulem byla tak unikátní, že na ní zkrátka nikdy nezapomenu. Oceňuji úsilí všech grafiků, rekvizitáři a modely. Byly to těžké a dlouhé roky, které se nakonec vyplatily. Na Skyrim nemohu dopustit, je to prostě dílo... VELEDÍLO, na které jsem patřičně hrdý. Myslím na něj takřka dennodenně... Dokonce mám ve své kanceláři Alduinovu zeď!

M'aiq Lhář: Pocity to jsou jistě krásné... ale M'aiq se pořád nedozvěděl odpověď na otázku, jak to vypadá s následujícím dílem?
Todd Howard: Poté, co jsme vydali Skyrim a my se spojili se společností Zenimax, pomohli jsme jim vytvořit MMORPG "TES: Online". Zprvu to bylo těžké, protože jsme chtěli pokrýt celý kontinent, ale nakonec díky rozpočtu to nevyšlo. Zůstalo jen pár lokací, které jsme postupně rozšiřovali... a nyní, vidíš výsledek.

M'aiq Lhář: To bylo k TES: Online...
Todd Howard: Během uplynulé doby jsme pracovali také na jiných dílech, například "The Evil Within" nebo "Wolfenstein: The New Order", nebo nejvíce aktuálním a žádanějším... Fallout 4.

A tím navazuji na tvou otázku, jak to vypadá s dalším dílem TES. Během vývoje Falloutu 4 jsme použili mnohem lepší prvky, než v ostatních hrách a přidali něco originálního, například výrobu vlastních zbraní a zbrojí. Následně jsme vydávali DLC-čka, která byla úspěšná... a to nás, jako společnost Bethesda Softworks, dohnalo k myšlence: "Proč se máme zabývat fantazy žánrem, když je nyní v kurzu post-apo?"

A tak, po dlouhých debatách se štábem a investory jsme se shodli, že bude lepší ZANECHAT sérii TES, a místo něj povedeme sérii Fallout.

M'aiq Lhář: To... není ale vůbec hezké! Několik let po vydání "Skyrimu" jste uvedli, že plánujete vytvořit nový díl v roce 2017, a pak jste to změnili na rok 2018! Navíc, i nyní se pořád rozšiřuje "Online". M'aiq pořád nějak nechápe, proč ta změna. Milióny fanoušků budou zklamaní.
Todd Howard: Skyrim byl naším milníkem, kterého jsme chtěli dosáhnout. Jakmile se tak stalo, nějak jsme "zanevřeli" nad možným pokračováním... Už jen z pohledu na situaci, jak se vyvíjela občanská válka - komu jsme měli dát přednost? Císařství nebo Stormcloaks? A poté Thalmor... napadlo nás, že bychom jim mohli dát roli dobyvatele Tamrielu, ale okamžitě by si hráči uvědomili, že to jsou právě oni ti "nepřátelé". I když... pokud nečtete mezi řádky, nedozvíte se pravdu.

A pak nakonec zápletka nového hrdiny. Kdo by to měl být? Bojovník, který ztratil paměť? Ztracené dítě samotného argoniánského šlechtice? Nebo snad další Drakorozený?

M'aiq Lhář: Jistě by vás něco napadlo...
Todd Howard: Navíc, z finančního hlediska, je pro nás výhodnější post-apo. Skyrim vydělal přes deset miliónů dolarů, ale to Fallout 4 vydělal za jediný měsíc! Lidé touží po větší akci, větší destrukci a napětí v radiaci zamořených oblastech. A to dokáže nabídnout jen Fallout. Navíc, nyní jsme začali pracovat na 5. dílu Falloutu.

M'aiq Lhář: Takže... ta oznámení o vydání nového dílu byly falešné?
Todd Howard: Nebyly falešné. Jen se prostě během procesu změnily plány a my se rozhodli jinak. Kdybychom se vrhli na sérii TES, určitě by vyšla v roce 2018.
M'aiq Lhář: A měsíc?
Todd Howard: To si nechám pro sebe.

M'aiq Lhář: M'aiqa VELICE mrzí, že série TES končí. Směl by Khajiit vědět, kde se měl nový díl odehrávat?
Todd Howard: Jak jsem již před malou chvíli zmínil, neměli jsme zcela určeno. Velké procento z nás bylo však názoru, že by se nový díl mohl odehrávat na odlišném místě, než byl Tamriel... Pyandonea nebo Akavir. Navíc by byla možnost navštívit opět pláně Oblivionu, avšak Boethie či Vaerminy.

M'aiq Lhář: To zní velice zajímavě! M'aiq si dokáže jistě představit, jak by mohl vypadat děj a co nového by se mohli hráči dozvědět.
Todd Howard: Vskutku.

M'aiq Lhář: Byla by nějaká možnost, jak se vrátit zpět k sérii TES? Třeba lepší investoři, nové nápady...? M'aiq chce nadále pokračovat v dalších dílech!
Todd Howard: Tvůj zápal se mi líbí, ale neexistuje nic, co by změnilo názor. Máme finanční potíže, došly nám nápady a díky reakcím, že mají naše hry tolik bugů a glitchů, neznáme lepší způsob, jak vyřešit situaci. Ostatní herní společnosti nejspíše vědí, jak v takových situacích zareagovat, my to však nevíme. Ale neboj se, M'aiqu. Na tebe se jen tak nezapomene, v dalších hrách budeš uveden v některých easter ezích, takže si na tebe hráči brzy vzpomenou ;)

M'aiq Lhář: No... M'aiq děkuje, i když mu je po těchto slovech do breku.
Todd Howard: Hlavu vzhůru, kočičáku! Můžu ti prozradit, že náš nový díl Falloutu se bude odehrávat v Texasu, přesněji v Houstonu, takže si hráči budou moct prohlédnout jak základnu NASA, tak i další památky. Systém V.A.T.S. bude vylepšen graficky i technicky - budou se objevovat i zvláštní animace. A hlavním tahákem budou pro hráče followeři. Kromě ghůlů a psů si budou moct vzít sebou i radiací zmutovanou kočku, jen tedy nebude mluvit.

Navíc, chceme zapojit možnost hraní pomocí VR techniky (virtuální reality).

M'aiq Lhář: To zni... velmi divně.
Todd Howard: Brzy to uvidíš. Ještě ti neřeknu přesné datum, kdy se chystáme vydat nový díl Fallouta, ale můžeš si být jistý, že bude nejvíce realistický, jak jen bude možno.

Todd Howard: Rád bych si s tebou podíval dál, ale na tvé veškeré odpovědi jsem ti odpověděl. Některé jsem tu nezmínil z důvodů obchodních tajemství a reputace společnosti Bethesda Softworks. Rád bych rozhovor ukončil. Pokud bys chtěl více zjistit o našich plánech, poskytli jsme rozhovor s herním magazínem IGN, odkaz ti pošlu v příloze.
M'aiq Lhář: Nu, dobrá tedy. M'aiqa to velice děsí, ale i tak ti děkuje za rozhovor. Na oplátku ti věnuje trochu cukříku, na posilnění.
Todd Howard: Cukřík? Ó, bože, ty to fakt s tou postavou přeháníš, víš to?
M'aiq Lhář: M'aiq nikdy nepřehání.
Todd Howard: Jak chceš. Děkuji za pozvání a přeji ti krásný den.

- - - - - -

Po skončení rozhovoru s Toddem Howardem se M'aiq vydal najít onen odkaz, co mu zaslal a dozvěděl se některé další nečekané informace, až se mu naježila záda... Odkaz rozhovoru s IGN najdete zde.

Série TES už nebude nijak pokračovat, to ovšem neznamená, že ustane veškerá aktivita na tomto fóru. Ba naopak! M'aiq a tým moderátorů bude stále pokoušet navrátit "zašlou slávu" mocnému příběhu, který každý z vás prožil.

Tímto M'aiq ukončuje třetí posezení nad miskou cukříku, avšak nemějte obavy. Další vydání "Na cukřík s M'aiqem Lhářem" bude již brzy!