Zdravíčko všem TESákům,
možná už tu podobné vlákno je, ale já bych chtěl toto vlákno otevřít pro ty hry, které byli něčím vyjímečné, revoluční a podobně. Žádné obyčejné hry i když kvalitní. Prostě bomby co i dnes mají jméno :). Které si člověk zahraje s radostí a chutí i po několika letech.
Ať si můžem krátit čas pořádnými tituly, za které se nebudeme muset stydět ;) Případně můžete připsat malou recenzi, dojmy, nebo zajímavosti ze hry. Trochu přiblížit titul těm méně zasvěceným.
Half-Life 2 - malá historie
- Half-Life 2 je výraz sám pro sebe a není se čemu divit. Titul získal na pět desítek různých ocenění Hra roku, PC Gamer hru označil za Nejlepší hru všech dob! Průměrné hodnocení v recenzích bylo 96%! Takže pokud jste tuto hru ještě nehráli, měli byste si najít nejbližší kostel a jít se vyzpovídat se svého hříchu.
Firma Valve začala tvořit druhý Half-Life šest měsíců po vydání jedničky a ačkoli mohli udělat rychlé pokračování a tím i továrnu na peníze, rozhodli se udělat něco inovativního. Naštěstí Valve nebylo limitováno časem ani financemi. Pro Valve bylo podstatné vyvolat v hráčích v pokračování silnější emoce, aby cítili silnou citovou vazbu s postavami. Také chtěli zvýšit interaktivitu, umělou inteligenci, fyziku. Zadání pro tým bylo jasné: vytvořit uvěřitelné obličejové animace a pohyby těla.
Ukázka mimiky a fyzika Half-life 2. Z počátku je vidět rozdíl tváří G-mana od HL a HL2
Hru chtěl tým představit už na E3 2002, Valve ale připravené sekvence nepřipadaly dost dobré. Dohodlo se, že hru budou prezentovat na E3 2003. Od roku 1999 zaměstnanci Valve nesměli doma nikomu prozradit, na jaké hře dělají. Fanoušci Gabovi Newellovi (jeden ze dvou zakladatelů Valve) občas volají domů i ve tři hodiny ráno.
Když si Valve uvědomilo, že na více jeho počítačích je nainstalován špiónský software, a odpojilo se od internetu, pirát začal 4. října 2003 uvolňovat na net části kódu Half-Life 2. Tři dny na to vypustil hratelnou verzi HL2. Prozradilo se tak, že Newell fanouškům o stavu vývoje hry lhal. Pirát si říkal Osama bin Leak a firma Valve zavolala FBI a požádala komunitu, aby jí pomohla najít viníka.
Ke hře se psychicky zdecimovaní vývojáři, kteří se báli, že po afére Valve spěje k nezvratnému uzavření, vrátili až v lednu 2004. Bylo jasné, že je potřeba ji celou přeprogramovat. Ale jedna věc se ukázala jako pozitivum: tým měl již v malíčku designování úrovní a animační nástroje. To znamenalo, že herní obsah nyní mohli vytvářet rychlostí blesku. Spočítali si, že Valve je schopno každý měsíc vyprodukovat tři hodiny herní doby. Gabe začal věřit, že nová alpha verze bude hotová do konce března. Ale po loňském fiasku žádný termín vydání již oficiálně nechtěl vyhlásit.
Původní hra měla jen 19 stran dialogu, přepracovaný HL2 už 150 stránek. Valve vše začalo vycházet. Začátkem března 2004 byl skutečně již připravený test alpha verze HL2. Celá firma na týden přerušila práci, aby si všech čtrnáct kapitol vyzkoušela. Dokonce i otec Newella, vysloužilý důstojník leteckých sil, přišel do Valve a hru si zahrál. Odezva většiny interních testerů byla jednoznačná: absolutní nadšení. Právě nesmírně náročný projekt, který trval pět let a celý tým psychicky vyšťavnil (někteří zaměstnanci na něm přímo vyhořeli a firmu opustili), utvrzuje Newella v přesvědčení, že je třeba dělat menší a kratší věci. Tak přijde na myšlenku vytvářet epizodické hry. Valve se s Vivendi dohodnou, že hra je oficiálně hotová a že byly odstraněny všechny závažné chyby. Druhý den slavnostně Gabe před zaplněnou halou roztříská papírový model scanneru. Jde o pokračování tradice z jedničky - tehdy padl z oběť model headcraba.
Zmeškaná data vydání, hackerský útok, soudní spory a nikdy nekončící stres jsou navždy zapomenuty. Všechny ty problémy možná byly jen zkouškou toho, kam až Valve bylo ochotno zajít, aby vydalo znovu mimořádně úspěšnou hru, která přepíše herní dějiny.
/>
Gameplay video ze hraní Half-life 2
/>
Gameplay video 2
Half-life 2 je beze sporu vysoce povedený kousek, který chytne a nepustí. Příběh se začíná prohlubovat, objevují se nové teorie. Hratelností ještě přesahuje kvalitu předchozích dílů (v případě HL2: episode one, nebo HL2: episode 2) a audizovizuální zpracování je perfektní. Dokonce se setkáte s úseky, kde budete muset zapojit svoje mozkové závity abyste se z té šlamastiky, ve které se ocitáte, dostali.
Half-life 2 patří mezi nejlepší hry, co jsem kdy hrál a několikrát projel.. I EP1 a EP2 vždy přineslo něco nového. Neví náhodou někdo jak to je s tou Epizodou 3? Někde jsem četl něco o roku 2011.
Každopádně si myslím, že letos Valve vydalo hru, která se zapíše ještě tučnějším písmem do historie her - a to Portal 2. Ta grafika (rozjedete prakticky na čemkoliv i s nejvyššími detaily), ten příběh, dabing, propracovanot, humor, prostě vše co správná hra má mít, Portal 2 má. Nejlepší ze všeho je ta závěrečná scénka, do které byste snad nikdy neřekli jak dopadne... Na hře se dokonce podílela i NASA svými snímkami z vesmíru :)
Některé seriózní herní magazíny dávaji Portalu 2 vyjímečné hodnocení 100%.
19. dubna 2011, to je den kdy začal masivní prodej hry Portal 2 na Steamu. Velice pozitivní preview této hry přinesly firmě Valve nemalé peníze hned, když hra vyšla. Portal 2 přímo navazuje na dějovou linii předchozího dílu Portal, ale pokud jste ho nehráli více méně o žádný prožitek z Portalu 2 nepřijdete. Příběh dvojky se totiž odehrává v těch samých laboratořích jako jedničky, ovšem vše vypadá jinak. Vše je zničené a opuštěné (tomu, kdo hrál Portal 1 asi dojde proč).
Ze začátku vás provází milý robot, který vám chce pomoct dostat se ven (což je to o co vám jde).
Spoiler
Ve hře se musíte chytře a logicky orientovat pomocí Portalové zbraně, na kterou v průběhu úvodního tutorialu natrefíte. Cestu hrou vám budou komplikovat někdy těžké hádanky, lasery, skákací, zrychlující a portálové gely, skákačky, ale i třeba častá načítání prakticky za každou hádankou.
Portal 2 je unikátní příklad toho jak má správná hra vypadat. Ničeho zde není příliš, ani nedostatek, hrou vás prování kvalitní humor a propracovaná hratelnost je výsledkem upgradu enginu Source, na kterém jede většina her od Valve.
Nechci prozrazovat žádné detaily, protože tato hra je určena každému a spojení akčního žánru s logickým vám konečně udělá na chvíli pauzu od stálého střílení nepřátel apod.
Hodnocení:
GameRankings 96% Metacritic 95/100 1UP.comA+ Edge 9/10 Eurogamer10/10 Famitsu 37 (10/9/9/9) G4 5/5 Game Informer 9.5/10 GameSpot 90/100 IGN 9.5/10 PC Gamer US 94/100 Score (CZ)100%
Videa: YouTube Video
- YouTube Video
- YouTube Video
- YouTube Video
- YouTube Video
Edit: Byl tam nechutný spoiler, vím že je to trochu pozdě, ale alespoň něco
Takže u mně je na prvním místě série Assassins creed.
Jejímž vyvrcholením bude Assassins Creed Revelations který vyjde 15.11.11 a asi bude soupeřit se skyrimem o titul nejlepší hry roku .Zatím je nejlepší ze série AC asi Assassins Creed Brotherhood.
Je to výborná hra se SPOUSTOU možností.A doporučuji ji opravdu vššem.U mě je série Assassins creed ZATÍM! nejlepší sérií her.
Série Assassins creed je Akční/adventura.
1.díl se odehrává asi ve 12. nebo 13. století
2.díl a 3 se oderávají v 1470-1507
A 4.díl se bude odehrávat asi 15/16.století.
Hlavním tahákem hry je (nevim jak byych to řekl) asi Atletika.Můžete vyšplhat na jakoukoliv budovu ve hřě,skákat třeba z vatikánu do řeky Tibery (3.díl) nebo se projíždět Toskánskem (2.díl) nebo chodit Jeruzalémem(1.díl).¨
Další v čem je hra výborná je do detailů propracovaný příběh a ktotmu dost vedlejších ůkolů.
V 1.díle zabíjíte templářské vůdce.
V 2.díle hledáte lidi kteří jsou zodpovědní za vraždu vašeho otce a vašich bratrů.
A v 3.díle osvobozujete Řím od nadvlády rodu Borgiů.Ke 3.dílu je dodatečný balíček jménem Da Vinciho zmizení který,si můžete stáhnout přes službu Uplay která ve 2. a 3. díle poskytuje různé bonusy.
Hlavní tahák 3.dílu je ovšem nově Multiplayer ve kterém je mnoho módů a je dobře propracovaný.
Ve 2. a 3.díle máte taky velkou zbraňovou zásobu:dvě skryté čepele pro zabití ze zálohy (hlavní zabíjení ve hře,hlavním účelem hry je to abyste nepřátele zabíjeli ze zadu a nepozorovaně což je hrozná zábava
např. proniknutí do andělského hradu aniž by vás spatřili).,meč,dýka,skrytá pistole,otrávená čepel,vrhací nože,kouřová bomba a ve 3.díle kuše a padák.
Ve 2. a 3.díle je táké mnoho obchodů ve kterých si můžete kupova lepší zbraně,zbroje,barvy šatů,léky a obrazy do příbytku(ve druhém a třetím díle máte od jisté části hry vlastní síldo.)
Všechny díly jedou na stejném enginu ale doprovází je nádherná grafika.
Tuto hru doporučuji všem kteří mají rádi rpg a akci.;););)
I am Ezio Auditore da Firenze and I am Assassin.
Tady jsou trailery ze všech 3 her které vyšly a z jedné která vyjde.
Prosím vyvarujte se diskuzí v tomto topicu. Je určen pouze pro recenze. Díky za pochopení.
( Názor a komentář můžete přiložit ke svojí recenzi ) Dragonlord: Více rozepiš svou recenzi. Vivi: Také prosím rozepiš svůj příspěvek, pouze videa nestačí.
Prince of Persia je jedna z nej klasik. Nejlepší je díl Warrior Within. V dalších dílech to Ubisofti pohnojily protože princ vypadá jako buzna :D a to ani nemluvim a tý příšerný hratenosti ve Forgotten Sands T_T
Jinak co se týče klasik tak u mě vyhrává spousta her. Bohužel mi nejdou recenze takže dávám videa :D
tak třeba Soldier of Fortune
/>
nebo třeba Return to Castle Wolfenstein
/>
ale třeba i Serious Sam the First/Second Encounter
/>
/>
no a samozřejmě tenhle drobek nesmí chybět :D
/>
tak to je asi všechno na co si vzpomínám jinak je toho samozřejmě daleko víc co si rád zahraju :D
U mě jasně vítězí série Assassin's Creed, to je u mě na prvnim místě! Myslím, že není nutno tady tu hru rozebírat, protože to udělal již někdo předemnou :D
/>
Na druhym místě SAMOZŘEJMĚ série TES, speciálně Oblivion...
/>
Dál jsem si oblíbil opravdovou lahůdku pro lidi co chtějí realističnost.. ne, ne, Battlefield to není, to je pro ti tomu hrozná arkáda... Mluvim tady o hře, která jako jediná z FPS dobyla moje srdce takovym způsobem, že to není možné... Mluvim tady o hře, která neni pro CoDkaře, mluvim tady o Red Orchestra Ostfront 41-45!
Tahle hra je doslova realističnost sama, zbraně střílí tak jak mají, a opravdu si budete připadat jako voják 50. let. Pušky, samopaly, tanky, 80 lidí na jednom serverů, žádné lagy, tohle aby člověk pohledal. Hra je opravdová delikatesa, máte tady prostě obrovské mapy, 80 lidí, výbuchy kam se jen podívat - a pokud se někam podívate, někdo vám ustřelí palici - a že si nedělám srandu! Snipeři na kopcích, lidi s puškami někde uprostřed, útočná jednotka ve středu toho všeho, tanky okolo, inženýři nastražují bomby,.. Tady o té hře se dá opravdu napsat mraky a mraky - ALE! - když vám jednoduše povim, že je to nejrealističtější hra "součastnosti", pak mi musíte dát zapravdu... I když je druhý díl, kterej sem neměl tu čest hrát :D
Mass Effect 1+2 - geniální sci-fi trilogie (3. díl vychází příští rok) se spoustou možností, jak ovlivnit skutečně epický příběh, ve kterém jde o osud celé Galaxie. Hra se svou propracovaností a autenticitou universa rovná titánům sci-fi jako jsou Star Wars nebo Star Trek.
Příběh plný zvratů, o kterých rozhodujete především vy svými rozhodnutími, vás rychle vtáhne a nepustí až do samého konce. Hra se dá hrát různými způsoby, poněvadž jde klasicky o RPG - můžete být jen štřílející vraždící stroj nebo si raději vybrat tichého odstřelovače. Je-li libo něco víc nadpřirozeného, doporučuju využívat biotiku, což je trochu jako Jediská Síla ve Star Wars. Jaké vztahy nastolíte s posádkou lodi, jíž jste kapitánem, je rovněž čistě na vás.
Již rozhodnutí z první hry budou ovlivňovat průběh druhého a samozřejmě i třetího dílu. Druhá hra je více akční a méně RPGéčková, ale rozhodně doporučuji zahrát si obě dvě. Je to jeden z těch unikátů typu MAFIA - hra se skvělým a výborně odvyprávěným příběhem, kvůli kterému si ji rádi zahrajete znovu. Navíc je zde znovuhratelnost podpořena tím, že existuje několik možných konců. Můžete být hodní, zlí, neutrální, jednou tací, podruhé tací - je to zkrátka na vás. Opravdu výborná hra, rozhodně doporučuji všem se slabostí pro sci-fi a epické příběhy, nezklame vás ;)
Zde menší ukázka velmi působivého herního soundtracku:
/>
Plus ještě tady trailery:
1. díl:
/>
2. díl:
/>
3. díl:
/>
//Opraveno. - Honzas4400
Protože po tom, co vyšel Skyrim všechna jiná témata, co se netýkají přímo Skyrimu vychladla, pokusím se jich pár oživit.
Rád bych se tu chtěl rozmluvit o jedné výborné hře, která si stejně jako plno ostatních v tomto topicu zaslouží poctu. Jedná se o hru, kterou možná někteří znáte a patří mezi vaše oblíbené. Nedá se říci, že by přímo definovala žánr, nebo vytvořila v žánru průlom, ale určitě o ní můžeme prohlásit, že měla skvělou hratelnost a proslavila se trochu jako náš milý Daggerfall :)...
Jedná se o hru Vampire: The Masquerade – Bloodlines
Citace z databaze-her.cz:
"Když se po vášnivé noci probudíte se dvěma podezřelými vpichy na krku, do pokoje vrazí banda chlapů a odtáhne vás do divadla přímo před upírského prince LaCroixe, pro nějž musíte výměnou za váš život plnit úkoly, znamená to pro vás jediné - vítejte v tajemném světě upírů. A tak se začínáte rozkoukávat v nočním Los Angeles, poznávat klany a frakce, plnit všemožné úkoly pro zajímavé upírské kolegy."
/>
Hra vyšla v roce 2004 z rukou studia Troika Games. Byla vyvíjena na enginu od Valve určeného pro již zmíněný Half-Life 2. Po vydání byli na hru reakce smíšené. Kritiky byla dobře hodnocená za skvělou atmosféru, příběh a hratelnost, ale druhá polovina ji nenáviděla za její velké množství chyb, ale dnes, když už patche všechno vyřešili se hra stala kultovní.
Již zmíněná atmosféra a skvělý příběh se nedá snad ani popsat. Různorodá prostředí od barů až po stoky se rychle střídaly a hned po načtení jste cítily onu jedinečnou atmosféru. Jen si zkuste představit atmosféru baru, který je vystavěn uvnitř katedrály... Ve hře nebyla jen prapodivná místa (viz. onen bar), ale i klasické hrůzné domy, které ale i tak v sobě měli něco originálního. Příběh vyhořelého hotelu, nebo strašlivé události v opuštěné nemocnici vás dokázaly svým smyslem pro načasování dokonale vystrašit.
/>
Věci které dokázaly napomoct atmosféře byly také soundtrack, kvalitní dabing a prokreslené postavy až do morku mozku (ti co hráli ví co mám na mysli :)). Taktéž byli dokonalé i vztahy mezi upířími rasami a jak se mohli pohybovat po prostředí a pokud jste hráli za ošklivého Nosferatu požitek z neustálého skrývání byl taktéž dokonalý.
/>
Za zmínku stojí také vedlejší questy, které neměli většinou jen jeden konec. Nějakou dobu - vždy když jsem přešel do nové hrací části města - jsem se dokázal jen tak potulovat a občas jsem se pokusil někoho vysát :).
Další skvělou částí hry je její hratelnost, jež začíná už na začátku promyšleným skillovacím systémem a velkým výběrem ras. A nejenom rasy, ale i bojový systém a nutnost sát krev... Hra rozhodně nabízí spostu hodin zábavy a to nejen hororové, ale i vtipné a poutavé.
Nedokážu toho ze sebe dostat víc, protože bych až zbytečně moc prozrazoval to, co můžete odkrýt sami.
Rozhodně je to hra, která se s hráčem nemazlí jako spousta dnešních her a k tomu ještě nabízí skvělý příběh a hratelnost. Rozhodně je to povinnost každého, kdo rád hraje RPG.
EDIT: Reakce na Martin228 pode mnou: Ano výborná hra. Můžete dělat téměř cokoliv... Například pobíhat se světelným mečem ve tvaru mužského nádobíčka po městě a nebo se po ulicích chlubit svým vlastním :D
Určitě bych také všem doporučoval ( kdo to ještě nehrál ) Je Risen a Zaklínač 1 nebo 2
Risen je obtížná hra u které jsem strávil mnoho času ( časté ukládání )
Zaklínač mě také mile překvapil také hodně hodin stráveného času - skvělé
A dále už jsem psal v jednom minulém příspěvku... kdo má rád tahovky tak Heroes of might magic ? ( vyber )
Když se kámoši sejdete a máte celý večer před sebou tak to je ono co hrát ;) ( dřív jsme to hodně hráli )
Nebo taky hodně hráli Mortal Kombat 1,2,3,4,...
Nebo Contra ještě na těch starejch videohrách :D
Ze strategií Age of empires II, Warcraft I,II, C/C Tiberian Sun, A hlavně RED ALERT II na to mám supr vzpomínky
No a teď pařím KVALIT GAME SKYRIM a střídám to s DRAKENSANG
Fallout 1,2 - u RPG nikdy nepřekonaná atmosféra Ultima Underworld 2 - nejklasičtější a z mého pohledu nejlepší dungeon Mass Effect 1,2 - Efetkně podaný příběh, skvělé akční RPG Kotor 1 - Tahové souboje, super příběh, prostředí hvězdných válek UFO: Enemy unknown - super tahová strategie, klasika ke který se rád vracim Mortal combat 1 - kamán hýr, ged ovr hýr. Magic carpet - ukrutně originální zábava. System shock 1 - musim zase v blízké době Shodan nakopat zadek Screamer - lepší závody snad nikdy nebyly Kyrandia 2, Goblins 2 - super adventury
A vzpomněl bych si ještě na další pecky kdybych chvíli přemejšlel, ale vzhledem k tomu že většinu z her který jmenuju a jmenoval bych si nikdo mladší 23-25 let nemůže pamatovat, nemělo by to asi smysl :-)
Saints Row The Third
Tak toto je kvalitná hra z rozmanitými možnosťami a epickým príbehom ktorí vás zatiahne do mesta v ktorom je možné všetko čo viac k tomu dodať snáď len to že to určite prekonalo aj GTA 4
Tak za mě bych určitě volil celou sérii Mass Effect, která mě nejdříve nijak nezaujala, ale po čase mi přirostla k srdci a vyvolala u mě emoce, které žádná jiná hra vyvolat nedokázala.
Citace z wikipedie: Mass Effect je akční RPG hra vyvinutá společností BioWare pro herní konzoli Xbox 360, a potom převedena pro platformu Microsoft Windows společností Demiurge Studios. Edice pro Xbox 360 vyšla celosvětově v listopadu 2007 pod hlavičkou Microsoft Game Studios. Edici pro Windows vydala 28. května 2008 společnost Electronic Arts.
Hra se odehrává v roce 2183. Hráč se vžije do role elitního lidského vojáka jménem John Shepard, nebo Jane Shepardová (velitel/ka), který prozkoumává kouty galaxie na hvězdné lodi SSV Normandy.
ME2 navazuje na události předchozí hry, hlavní postava velitel Shepard je zabit při náhlém útoku záhadné mimozemské rasy známe jako Collectors. Shepard je oživen dva roky po útoku tajnou organizací Cerberus a je pověřen úkolem zjistit více o Collectorech a jejich únosech celých lidských kolonií. Shepard musí sestavit svůj tým, aby mohl dokončit to, co se zdá jako sebevražedná mise. Ve hře se vrací mnoho prvků a oblastí z prvního dílu, přibývají samozřejmě také nové.
Hra přímo navazuje na Mass Effect a na Mass Effect 2, třetí díl této akční trilogie má uzavřít hlavní příběhovou linku celé série a zakončit tak putování komandéra Sheparda (případně komandérky Shepardové). Do hry je možné importovat savy z předešlých dílů, hráčova rozhodnutí tak ovlivní průběh hry.
Já jsem hrdým majitelem všech tří her a všech (až na jeden) příběhových DLC. Dále jsem četl všech 8 (+1 interaktivní) komiksů. V této sérii ještě vyšli 4 knihy, které se chystám číst.
Hra je naprosto nádherně provedena a soustředí se hlavně na příběh, který je podán excelentně, skvěle jsou zde vykresleny postavy a jejich vývoj v průběhu příběhu. Další úžasný aspektem je herní soundtrack, který by se dal nazvat až epickým. Fanouškovskou základnu má také hra naprosto úžasnou.
Celá trilogie Mass Effect má určitě své místo v herní historii a snad se na příběh Commandéra Sheparda nezapomene. Každý by si tyto hry měl alespoň vyskoušet.