The Infernal City (GREG KEYES) Česky - termíny
Přidal/a SkyrimAdmin dne 31. January 2011 14:38:20
Nová stránka 3

Článek, The Infernal City Gnose

V knížce The Infernal City se objevují různé pojmy, které nemusí být známy ani (opakuji ani) Elder Scrolls profesionálům. Zapátral jsem po některých, které by někdo nemusel znát, a sepsal jsem jejich popisy.  Věci jako Morrowind tu samozřejmě nenajdete, ale kdyby někdo chtěl, můžu doplnit…

Rath (vysvětlení vzhledem ke spojení „Cathay-Rath“): Rath je rozdělení Khajiitů do určitých supin či ras. Stejně jako člověk může být bílý, nebo černý tak i kočky mají svoje rasy. O těchto rasách se můžeme dozvědět v knížce vyskytující se ve hře Oblivion, nazvané ‚Mixed units tactics“ v českém překladu „Taktika smíšených jednotek“. Většinou je před Rath slovíčko, které určuje rasu. Khajiitové se tedy rozdělují do těchto skupin:

 

Taktika smíšených jednotek

v pětileté válce - Svazek jedna

Napsal Codus Callonus

 

Legie by se měly poučit z nekonvenční taktiky, kterou používali Khajiitové v pětileté válce proti Valenwoodu. Byl jsem umístěn v legionářské pevnosti Lišaj u hranice poblíž Dune a sledoval jsem na vlastní oči mnoho bojů, které se odehrávaly na severu

Válka začala takzvaným "Masakrem Torvalu". Khajiitové tvrdí, že Bosmeři bezdůvodně zaútočili na město a zabili přes tisíc obyvatel, než byli vytlačeni posilami z blízkého kmene žijícího v džungli. Bosmeři tvrdí, že útok byla pomsta za khajiitské bandity, kteří zaútočili na karavany se dřevem, mířící do Valenwoodu

Na jaře 396. roku 3. éry se válka přesunula blíže k pevnosti Lišaj. Byl jsme umístěn na předsunutém pozorovacím stanovišti a viděl jsem část konfliktu, Později jsem si promluvil s Khajiity i Bosmery, kteří byli v bitvě, a právě jimi popsaná událost poslouží jako skvělý příklad, jak Khajiitové použili směsici pozemních a stromových jednotek, aby tak vyhráli válku.

Khajiitové začali bojovat neobvyklým způsobem, poslali dřevorubecké jednotky Cathay-raht a hrozivé Senche-raht neboli "Bitevní Kočky" na okraj Valenwoodských lesů. Když se Bosmeři dozvěděli, že jsou káceny stromy (údajně hrozný zločin proti podivnému bosmerskému náboženství), byla vyslána jednotka lučištníků z jižní části konfliktu. Bosmeři tak byli donuceni rozdělit své síly do menších skupin.

Bosmerští lučištníci zaujali pozice na zbývajících stromech, které teď byly od sebe dvacet nebo i více stop vzdáleny, a tak mělo světlo možnost dos áhnout až k zemi. Bosmeři spoutali zbývající stromy svou magií do malých opevnění, ze kterých hodlali střílet své šípy.

Když dalšího rána dorazili dřevorubci, půltuctu Khajiitů padlo při první salvě bosmerských šípů. Potom Khajiitové sundali ze zad Senche-raht velké dřevěné štíty a vytvořili si provizorní přístřešek. Khajiitové i obrovské Senche-raht se tak dokázali schovat mezi tímto krytem a jedním z větších stromů. Když bylo jasné, že Khajiitové svůj úkryt neopustí, několik Bosmerů se rozhodlo slézt dolů a rozdat si to s Khajiity meči proti drápům.

Když už byli Bosmeři skoro u krytu, začal jeden z Khajiitů hrát na domorodý hudební nástroj z kovových tyčinek. Byl to signál, na který se malá skupinka lidsky vypadajících Ohmes a Ohmes-raht vynořila ze svých vyhrabaných úkrytů v lesní půdě. Ačkoli stáli proti přesile, zaútočili zezadu s výhodou momentu překvapení a rychle zvítězili.

Bosmerští lučištníci na stromech, kteří mohli bitvu ještě stále vyhrát, měli své vlastní problémy. Skupina Dagi a Dagi-raht, dvou méně běžných druhů Khajiitů, které žijí na stromech lesa Tenmar, přeskákala ze stromu na strom pod magickou ochranou ztišující všechny zvuky a zaujali pozice na vyšších větvích, které by neunesly váhu Bosmerů. Když dostali signál, použili své drápy a louče nebo magický oheň (výpovědi dvou přeživších se v tomto místě neshodují) k odpoutání pozornosti lučištníků, zatímco na zemi vypukl boj. Několika lučištníkům se podařilo utéct, ale většina byla zabita.

Dagi a Dagi-raht mají zjevně víc magických schopností, než se všeobecně věří, pokud dokázali udržet magické ticho tak dlouho. Jeden z přeživších Bosmerů mi řekl, že viděl mezi Dagi několik obyčejných koček, a dokonce tvrdil, že jsou tyto kočky známy jako Alfiq' a že to ony sesílaly kouzla, ale Bosmeři jsou co se týče pravdy téměř tak nespolehliví, jako Khajiitové a já odmítám uvěřit, že kočka domácí dokáže kouzlit.

Na konec Khajiitové ztratili možná půltucet bojovníků z jednotky o počtu ne více než čtyři tucty, zatímco Bosmeři přišli skoro o celou rotu lučištníků. Přeživší neměli šanci oznámit, co se stalo, a tak dorazila ještě druhá rota lučištníků a celá strategie Khajiitů byla zopakována s téměř stejným výsledkem. Nakonec byla zaslána mnohem větší jednotka a následnou bitvu Bosmeři za pomocí Valenwoodských zvířat vyhráli. O této třetí bitvě a odpovědi Khajiitů budu psát v druhém svazku této série.

Více obrázků: http://planetelderscrolls.gamespy.com/View.php?view=OblivionMods.Detail&id=4295

 

Stendarr (vysvětlení vzhledem spojení: „U Stendarra“ Zaklela Grayne): Stendarr neboli Bůh Slitování je Bůh Osmi Božstev. Vyvinul se z původního Nordského boha Stuhn (Boha Vykoupení, slitování nebo také spravedlivé vlády). V pozdějších letech prý doprovázel Tibera Septima a v dávných Altmerských legendách je zastáncem lidí.

Více na www.uesp.net

 

Niben (vysvětlení vzhledem ke spojení: „Zaklela Grayne ve svém Jižansko Nibenském…“): Je kraj provincie Cyrodiil nacházející se v blízkosti města Bravil. V tomto kraji je několik významných míst jako Nibenské řeka, kotlina, pánev a záliv. Na jihu leží Černý hvozd (Blackwood) a na severu je Velký les. Na jihu lze cestovat přes zelenou stesku a na západě přes žlutou. Kolem Bravilu může člověk narazit na mnohou Mandragoru stejně jako na Bergamotku a Nightshade. Na břehu řeky Niben si můžou přijít na své i hledači kořene Nirnu, pokud ne můžou si aspoň hojně natrhat Foxgloves, Šalamoune a letní Bolet. Také se v Nibenském zálivu objevil portál do Shivering Isles.

Více na www.uesp.net

 

NeQuin-Alian (vysvětlení vzhledem k: „Málem svoji vlastní smrt“ zakřičel NeQuin -Alianský…“):

Ne Quin-Al přesměrováno na Anquina (také známo jako Anaquina) bylo království v jižním Tamrielu, které se spojilo se svým soupeřem Pellitine v 2E 309 a vytvořily provincii Elsweyr. Celá provincie byla lokalizována kolem města Senchal. Jsou nám známi pouze dva vládci. Keirgo vládce Pellitine který utiskl vládce Eshita k sloučení obou království. Darloc Brae, známý jako Bestie Anequina byl vládce z 1E 461. Je nejasné jestli Bestie byl daný titul vládci nebo jen zvláštní pojmenování Darloca Brae.

Království je nejlépe zvěčněno, jako scéna bitvy mezi Elsweyrem a Valenwoodem, nazvané Srdce Anequina, zachyceno na gobelínu od umělce Cherima a popsáno v knize se stejným názvem.

 

Skooma (vysvětlení vzhledem k: „Budou to trpět jen kvůli obchodům, prodávat pořád dokola skoomu…“): Skooma je silný nápoj na zlepšení síly. Vyrábí se z měsíčního cukru a je extrémě návyková. Pokud každých 24 hodin nedostanete dávku, abstinujete. Abstinence zahrnuje postupný pokles výdrže a síly vůle. Jediný zp ůsob, jak se závislosti zbavit, je vydržet to celé dva týdny. V době otevření bran Oblivionu je Skooma v Cyrodiilu zakázaná pod trestem uvrhnutí do žaláře na neurčito. Více na www.uesp.net

 

Lilmoth (Malomůra): Hl. město Black Marsh.

Historie: Před kolonizací původního Argonianského města Lilmoth, bylo ovládáno Argonianskými duchovními králi/královnami. První záznam o Císařském panovníkovi ve městě je datován k 3E 109, když Magnus Septim oddal s královnou Lilmothu, Hellen (ta byla oddána s předchozím duchovním králem, který byl popraven). Nicméně, předtím byl Lilmoth mírumilovný s Cyrodiilskými zájmy, až po kolonizaci během třetí Éry. 

Architektura: O té se dozvíte v Infernal city.

 

Krokodlak („On to byl Krokodlak (Werecrocodile). Jsem si tím jistá. A můžeme mít důkaz.“): Krokodlak, jak už samo slovo napovídá, je jeden druh nemoci zvané lykantropie. V každé části Tamrielu je přeměna v určité zvíře více častá. Po celém Tamrielu je nejvíce rozšířen vlkodlak. Nemoc byla vytvořena Hircinem, daedrickým Princem, který je strážce postížených lidí. Vůči nemoci jsou téměř imunní Altmeři, Argoniani, Bosmeři a Redguardi. Nemoc Werecrocodile neboli Krokodlak se vyskytuje hl. v Black Marsh a jížním Morrowindu. Více na www.uesp.net

 

 Autor : Whirt