Tak jsem se rozhodl vnést trochu světla ohledně chodu Skyrimu s optimálníma hodnotama:
CPU - dvoujádro kolem 3GHz (například Intel DualCore E6600 2MB/1066 skt.775 v ceně kolem 1300,-) - tento nebo obdobný cpu bude stačit, dnešní grafické hry už jsou psány tak, že tahají za ocas hlavně čip na grafice, cpu musí stíhat hlavně správu řadiče paměti, a to výše uvedený model stíhat bude. Vše, co bude lepší než tento uvedený cpu, je samozřejmě automaticky v pohodě. Pokud máme 4 jádro je to fajn, ale jestli hra nevyužívá 4 jader, tak je to stejně jedno.
RAM - Je si třeba uvědomit, že rozdíl mezi 2 a 4 GB ramky je hlavně o hraničních možnostech OS. 32bitový systém umí obhospodařit maximálně 3,5GB ovšem neefektivně a pouze v single channelu, proto nemá u 32bitu smysl použít ramku jinak než jako 2GB v dual channelu. Na systém a běžné hry stále zcela dostačující kapacita. V našem případě jsou ovšem už 2GB málo kvůli rozsáhlým herním datům, se kterými hra neustále pracuje, systém pak často sahá na data na HDD, čímž vznikají prodlevy a dochází ke škubání (plotnové HDD jsou dnes nejpomalejším komponentem počítače). Pokud ovšem použijeme 4GB paměti, musíme zároveň použít 64bitový systém, takže buď XP64 nebo Win7-64bit, Vistám bych se zdaleka vyhnul.
VGA - pro hráče kritický komponent. Bacha na to, abychom necpali nadupanou grafiku do starého MB byť by ji podporoval. Docházelo by totiž k technologickému nesouladu a VGA by byla zbytečně zastaralým kompem bržděná. Pravidlo pro výběr herní grafárny říká: propustnost paměťové sběrnice co nejvyšší musí býti. Takže se automaticky zaměřím na grafiky s 256 bitovou sběrnicí:
nVidia GTX460; GTX560 a vyšší
ATI 3870; 4870; 5870; 6850; 6870 a vyšší
Důležité je přizpůsobit grafice i kvalitní zdroj (seasonic). Samozřejmě rozhoduje i cena, v tomto poměru nejlépe vychází ATI 6850, je rychlejší než GTX460 a pomalejší než GTX560, má ovšem výrazně nižší cenu (3300,-), lépe vyřešené chlazení a nižší spotřebu, stačí ji kvalitní 400W zdroj, pokud můžeme investovat více peněz je GTX560 výborná volba, je asi o 10% výkonější než Ati4870, je levnější, ale více náročná na spotřebu (doporučen kvalitní zdroj 550W). Pokud nám na penězích nezáleží je ATI 6990 pak jasná volba. Nejslabší z výše uvedených 256bitových karet ATI3870 je zhruba 2x výkonější než na webu uvedené minimální požadavky, tudíž si s ní v klidu zahrajete na střední až mírně vyšší detaily
Pokud mohu pomohu rád.http://forum.bonu...amp;t=7632
Hm to je hrozně zajímavý skyrim my to ukazuje že nerozjedu.A když pak zkusím jestli rozjedu black ops tak mi to píše že taky ne ale to že jsem to dohral na medium detaily to my hodlá vyvrátit jako jak?
to Ondrex: jak jsem již uvedl v článku, pokud systém využívá dual channel, je nárůst oproti singlu výrazný, pokud použiješ 4GB, je logickým krokem přechod na 64bit OS, jinak zbytečně investuješ prachy, snad jen s ohledem na budoucnost, ale to budou ramky zase levnější
to anakon4: tak tady tyhle různé prográmky na to, zda ti nějaká hra pojede jsou jen orientační, občas mám dokonce pocit, že jejich pravým cílem je evokovat hráče, aby si pořídili lepší železo aniž by to bylo nezbytné. Hodně lidí tady píše, jak to budou hrát jen na maximálních detailech, ale myslím si, že nakonec to zahrajou na střední a vyšší a budou si chrochtat blahem i tak
BTW u Oblivionu jsem osobně například zrakem nerozeznal rozdíl mezi high a very high, tak proč trvat na very high, že.
Upravil/a Marien dne 07.11.2011 09:44
Pokud mohu pomohu rád.http://forum.bonu...amp;t=7632
Marienřesně kvůli tomu si dávám medium detaily mě totiž ta cod 7 jela i na high(sice se jednou za minutu sekla na 2 sekundy ale jela)ale uvědomil jsem si že detaily low,medium,high nehrajou skoro žádnou roli,důležitý je rozlišení.
Takže s těma detailama nemachrujte ok?
anakon4 napsal:
ATI Radeon HD 2600 Pro
AMD Athlon 64 X2 Processor 4000+
3072 MB
Rozjedu to s tímhle pc?
U procesoru si najdi ekvivalent k Intelu, AMD už několik let nedělám, musel bych si to nastudovat, tj. ztráta času. Pokud odpovídá Intelu E6600 nebo je lepší, bude v pohodě. Grafárna je PCIe nebo ještě AGP? V každém případě je 128bitová a ramky asi má 128 nebo 256MB. Pokud hra používá mapování textur ve velkém rozlišení, bude té vgaramky málo. 3GB Ram znamená, že jedeš v single channelu, jede tedy pomalej než 2GB v dualu. Podle mě hru spustíš a sám uvidíš jak se ti to bude pozdávat. Důležité je jak říkáš rozlišení. Pokud máš 22" monitor, kde je nativně 1680*1050 budeš mít určitě problém a v nižším rozlišení to už nebud natívně, tudíž lehce rozmazané.
Pokud mohu pomohu rád.http://forum.bonu...amp;t=7632
ja se v pc zas až tak extra nevyznám
ale ja mam dojem že jedu v dualu a mam 256MB
Protože když my kamarád doinstaloval k těm 2GB ten třetí tak říkal že hry pojedou znatelně rychleji.
Jak tady kolega psal o eyefinity a hejnu monitorů, já zase chvíli přemýšlel, jestli by nemělo smysl hodit si Skyrim na projektor a před sebe na zeď, řekněme 2x1,5m. To by byla kalbička... akorát že není žádný slušný projektor, který by mi byl zároveň i dostupný, přece jen místo monitoru bych to asi neuživil (mít na zdi excel nebo nahotinu z webu skoro v životní velikosti nepotřebuju), ale na ty hry mě to tak trochu láká.
Promiň, chtěl jsem napsat že 3GB může jet v dual channel nevím proč by nemohlo podle meriena
stejně je to jedno, rozdíl poznáš akorát tak v benchmarcích
Upravil/a deXter dne 07.11.2011 14:50
DeXter ty si taky myslíš že my to pojede trošku rozmazaně?
Ja se přiznávám že mam starší monitor nastavenej ho mám na 1024x768
max mám 1280x1024 ale jak říkám používám to první protože jsem na to zvyklej.
Copyright
PHP-Fusion 2002-2012 Nick Jones. Released as free software without warranties GNU Affero GPL v3.
Grafika: Zarath, Kod:
SkyrimAdmin, Puvodni
theme: Stryker &
WhoCare, nahled puvodniho designu zde. Bez souhlasu autora je prisne zakazano z webu kopirovat text a obrazky.