Rozhodl jsem se, že zkusím štěstí s povídkou ne zcela z prostředí Středověku. Tato povídka je, co si budeme namlouvat, inspirována hrou Starcraft 1. Odehrává se v budoucnosti, za dob vesmírných lodí, které však v lidském podání mají stále na palubě střelné zbraně a rakety.
Základ:
Rasy: Ve hře se budou vyskytovat 3 rasy: 1 lidská a 2 mimozemské.
Silvarioni: Lidská rasa, která začala okupovat cizí planety, je v podstatě shodná s naší, až na lepší techniku. Ve skutečnosti je to asi nejinvazivnější rasa, která se snaží kolonizovat a ovládnout co nejvíce světů, což se nelíbí ostatním. Tato rasa tvoří základny jako rozdělené budovy s masivní hlavní budovou, vedlejšími ubikacemi personálu, obranými věžemi v okolí areálu a radiokomunikačním centrem nedaleko hlavního střediska. Jejich vesmírné lodě nemají silové štíty, ale kompenzují si to vysoce odolnými trupy lodí s vakuovými uzávěry, které zabraňují vzplanutí lodi a a výbuchům.
Ilghardi: Ještěří rasa, inteligenčně zhruba na úrovni šimpanze, je nejpočetnější rasou z těchto tří a je také nejméně inteligentní. Své nepřátele ničí vysokou početní převahou a znalostí terénu. Jejich "města" tvoří jeden velký organismus, který žije v simbióze s ostatními. Aby mohl vnitřní mozek základny ovládat celý organismus, musí být celý povrch města pokryt zvláštní hmotou, přes kterou mozek posílá vjemy. Jejich hlavní jednotkou myšlení je královna, podobná královně mravenců, která pouze klade vajíčka a svou mentální schopností se blíží lidem. Ilghardi nejsou schopni přijímat pevnou potravu, díky čemuž jsou jakž takž porazitelní. Pro krmení se musí vracet zpět do města kde se krmí jakýmsi práškem, který vypouští tvorové podobní medůzám, kteří se vznášejí nad městy. Tato rasa žádnými loděmi ani prostředky nedisponuje, vše je pouze organické. Když se lidé s touto primitivní rasou setkali poprvé, netušili jak se mohli rozšířit na mnoho planet, když necestují vesmírem, a tak je vzali na jednu ze svých vesmírných stanic na pokusy. Poté co byla celá stanice vyvražděna obrovským množstvím těchto tvorů pochopili, že asi nebude moudré je přiliš převážet, jako to udělali Zarkoni.
Zarkoni: Vysoce vyspělá rasa humanoidních ještěrů s technologií o několik set let před tou Silvarionskou, jsou zhruba stejně početní jako lidé, ale s jedním velkým rozdílem. Všichni jsou obvádáni centrální myslí, která je uložena v každém jedinci a existuje pouze online, a proto co ví jeden jedinec, ví všichni. Jejich základny jsou plné elektrických obvodů a elektrického náboje, a vše funguje pouze a jedině na elektřinu. To je jejich hlavní slabinou, protože stačí zničit rozvaděč energie a je možné, že obrané věže budou bez proudu.
Suroviny: Existují zde tři hlavní suroviny, z nichž každou používají různé rasy různě.
Elghium
Tmavě rudý kov s vnitřní teplotou kolem padesáti stupňů, vnější teplotou zhruba dvaceti stupňů Celsia. Je vysoce odolný vůči poškození a velice lehce manipulovatelný a lehký. ,,Lehký jako papír, ohebný jako plast, tvrdý jako chrom, pevný jako osmium a vzácný jako diamant." tak zní rčení lidí a tomto kovu.
Lidé jej používají na všelijaké stavby, avšak kvůli neefektivnímu zpracování kov ztrácí své zázračné schopnosti, ačkoliv i tak je dost odolný.
Ilghardi zase využívají jeho vysokou vnitřní teplotu tak, že kyselinou naleptají vnější vrstu a vypustí z kovu teplo a pak zde klade jejich královna vajíčka.
Zarkoni tento kov využívají velice efektivně, pomocí své technologie jej smíchají s krystaly (další surovinou) a vzniká tak skutečně tak dokonalý kov, jak popisuje lidské rčení.
Krystaly Sulmiria
Bledě modré, až průsvitné krystaly sloučeniny Sulmirium jsou známy vysokou vahou, vodivostí elektřiny a hustou vnitřní stavbou atomů.
Lidé tyto krystaly využívají jako štěpný materiál se schopností vytvořit více energie než dvacet havárií v Černobylu najednou. Štěpí se v reaktorech z Elghia, protože zde vzniká tak vysoká teplota, že i ten nejodolnější kov na Zemi by se vypařil do setiny vteřiny. Při štěpení se také uvolňuje kyslík, který se poté smíchává s plynem (další surovina) který se tak stává dýchatelným.
Ilghardi tento krystal využívají jako potravu. Velké létající "medůzy" lidmi nazývaní Transmogři je rozmělňují na prach pro svou potravu a při tom velkou část tohoto prachu upouštějí na zem, kde posléze vzniká Ilghardí město.
Zarkoni tyto krystaly používají na stavbu obvodů a reaktorů pro své štíty, stejně jako pro spojení s kovem a tím vytvoření pevných trupů lodí.
Plyn Thurimia
Tento plyn vyvěrá z povrchu mnoha planet a je jedním z důvodů expedic lidí. Tento plyn sám o sobě je bezbarvý, ale zapáchající a nedýchatelný. Až poté co jej lidé smíchají s kyslíkem se dá dýchat. Tento plyn vzniká v okolí krystalů při jeho neustálých vnitřních akcích a reakcích.
Lidé tento plyn používají jako surovinu pro výrobu dýchatelného vzduchu a zkapalněný plyn jako palivo do pohonů vesmírných lodí.
Ilghardi tento plyn nijak nevyužívají, ale Transmogři jej nutně potřebují na ztrávení krystalů.
Zarkoni tento plyn využívají jako reaktant v jejich reaktorech kde vzniká zhruba stejné množství energie jako v těch lidských.
,,Vítejte kapitáne," ozvalo se z počítače. ,,Jo jo známe, je něco nového?" zeptal se důstojník. ,,Nerozumím slovnímu obratu." ,,Hergot, člověk by řekl, že ty bedny za miliony unijních Silvů budou aspoň lidem rozumět," zabručel a pokračoval, ,,počítači, ohlas novinky." ,,Žádné novinky kapitáne, až na deset dní starou zprávu, že se máte hlásit na poradě, a odpověď z dnešního rána, která žádá vysvětlení proč jste se nezúčastnil." Muž se pouze pousmál, nikdy přiliš nebyl na předpisy.
O hodinu později se ozval všeobecný poplach a zaznělo hlášení: ,,Pozor, stav ohrožení, pozor, spatřena flotila Zarkonských lodí mířících do tohoto sektoru."
Mezitím v velíně vesmírné lodě: ,,Takže co dál? Naši je dlouho neudrží." ozval se generál Grecorek, velitel expedice. ,,Už jsme nedaleko našeho cíle. Mohli bychom zahájit přiblížení a založit tam základnu jak bylo v plánu." prohlásil jeho zástupce Michailovič. ,,Dobrá tak tedy přistaneme."
Kapitola první: Bude hůř
Jmenuji se Thomas Bishop, hodnosti Kapitán. Jsem členem expedice na planetu Rixim 09 s krycím názvem SI:9 Silverman. Teprve včera jsme přistáli na této planetě, a tak se nám stále nepovedlo zprovoznit satelitní napojení a radar, takže nevíme, jestli se nad planetou nevznáší flotila Zarkonů a nezaměřují nás do svých ultra přesných děl. Ani nevíme jestli na téhle planetě nejsou ti šmejdi plazové, takže jsou všichni nervózní co se bude dít. Jediné co nás může utěšovat je to, že jsme na docela dobrém místě. které se dá v pohodě bránit, protože na zemi je k němu jen jeden přístup, který už samozřejmě kontrolujeme. Jakožto důstojník se díky bohu nemusím účastnit hlídek, takže mám dost volného času a mám na starosti jen skupinu vojáků, kteří mají hlídat vnitřní okruhy základny, což je celkem nuda, protože se k nám nic přes ty nové Protectum Tanky a věže Sigma beta X nedostane. Protectum tanky jsou obrovské pojízdné hromady toho kovu, pro který tu jsme, s neuvěřitelně ničivým dělem. Věže Sigma, neboli ,,sršně“, jsou velké raketometné věže se samostatným napájením a vlastním radarem.
Co to sakra? Poplach? Jak to? Zarkoni nás našli? Musím se spojit se ,,staroušem“ jak tady všichni říkáme starému generálovi Grecorkovi. Odpověď mi však přišla rádiem sama. ,,Potřebujeme naléhavě posily, útočí na nás spousty Ilghardů, už se dlouho neudržíme. Už jsme jich rozmašírovali skoro tisíce, ale pořád jsou tu další. Co to bylo?! Vždyť sem—aaaa-aa!! Pffffffffffff. Gualghargm(zvuk vydávající ještěrák, když do něčeho kousne).“
Pochopil jsem, že se dostali do našeho Protecta, jak do oříšku. Takže máme problém. Nasadil jsem si ochranný oblek a vzal do ruky svůj těžký kulomet. Radiem jsem si svolal tým a spojil se s velením, kde mi oznámili, že se mám přesunout do sektoru k bráně. Pochopil jsem, že se máme přesunout do bunkru a drtit je odtamtud. Nuže dobrá. Otevírají se dveře ven.
Dolehne na mě pravý a nefalšovaný zvuk bitvy. Kolem mne prosviští obratný Gemius, něco jako pozemská motorka, ovšem s pevným pancířem. Létají z něj mušky rudých střel kulometů a ničí Glimkyny, Ilghardí nejpočetnější druh. V dálce vidím Samkyry, takzvané ,,flusače“, jak plivou na skupinu vojáků kyselinu, a ti se doslova rozpouští před očima. V zápětí se u flusačů objevil rudý záblesk výbuchu a ty potvory se vypařily. Takže Protecty ještě neřekly poslední slovo. Zvedl jsem hlavu a vzápětí začal střílet. Letající Ghulmir asi pocítil štípnutí od mého kulometu, protože sebou vzápětí švihl o zem. To jsem už nečekal a i s týmem jsme vyrazili k bráně, ale tam už to bylo marné. Obrovské masy Ilgharďanů se hrnuly přes bránu. Měl jsem dokonce pocit, že jsem zahlédl ,,medůzu“, která by tu nebyla, pokud by si ještěři nebyli jisti vítězstvím. Pak jsem si ovšem uvědomil, že jsem na něco zapomněl. A že na to zapomněly i ti slizáci. Na Battlecruiser, krále všech ničivých lodí naší Unie. Bylo slyšet pouze krátké žhavení, a po té se naši nepřátelé, společně s jejich krmitelem poroučeli se smradem k zemi. Otočil jsem se a právě včas abych viděl, že se mi jedna z těch potvor, slepý Chalcidus, chystá ukousnout hlavu. A protože já mám svou hlavu rád, tak jsem mu místo mé hlavy naservíroval trochu Elghia.
Věděl jsem, že do bunkru už nemá smysl jít, ten už byl jistě v jejich rukou, pokud se tomu tak dá říkat a tak jsme se s naší četou začali probíjet nazpět. No dobrá probíjet asi není to správné slovo, protože většinou nám pomohl robot MX8: Golbot. Robot velikosti zhruba dvoupatrového domu zadupával ty potvory do země, stíhal kropit z dálky jejich plyvače kyseliny a ještě střílet rakety na Ghulmiry. Před námi zuřila bitva do které se zapojovaly i SVV: Stroje vysokého Vzdvyhu, což jsou vpodstatě raketami pohánění roboti, které se používají spíše na těžbu , než na boj. Ovšem jejich ostré těžební nástroje také dělaly mezi nepřáteli pěknou paseku. Znovu se ozvaly výstřely z Battlecruiseru, tentokrát však už ze všech tří, které s sebou máme. Ilghardi se začali stahovat. Pak se ozval výbuch…
Upravil/a Loximus Maximus dne 05.05.2013 01:15
Copyright
PHP-Fusion 2002-2012 Nick Jones. Released as free software without warranties GNU Affero GPL v3.
Grafika: Zarath, Kod:
SkyrimAdmin, Puvodni
theme: Stryker &
WhoCare, nahled puvodniho designu zde. Bez souhlasu autora je prisne zakazano z webu kopirovat text a obrazky.